• Autor: Filip Němec
Na oficiálne oznámenie v štýle „pracujeme na PlayStation 5“ si budeme musieť ešte počkať, CEO spoločnosti Sony Kenichiro Yoshida však prácu na novej konzole jasne potvrdil. Čo všetko prezradil a čo by to mohlo znamenať, zistíte v našom poslednom updatu, v ktorom sa venujeme tiež novému patentu Sony pre rýchlejšie reamstering starších hier.
Kenichiro Yoshida, aktuálny CEO spoločnosti Sony, v rozhovore pre denník Financial Times v zásade oficiálne, napriek tomu nie úplne výslovne oznámil prácu na novej konzole. „V tejto chvíli môžem povedať len to, že je nevyhnutné mať next-gen hardware“. Nepadlo ani slovo o PlayStation 5, ale čítať v tomto prípade medzi riadkami skrátka nie je úplne zložité. Sony si pravdepodobne necháva odhalenie svojej konzoly na neskôr, Kenichiro Yoshida tak na otázku odpovedal, ale vyhol sa oficiálnemu oznámeniu PlayStation 5.
Zatiaľ stále netušíme, kedy k oficiálnemu odhaleniu dôjde. Aktuálna generácia konzol, posilnená vylepšeným Xboxom One X a Playstation 4 Pro, je stále dosť živá a predaje hardvéru nie a nie prestať. Microsoft síce prácu na novej konzole už oznámil na E3, ale nič ďalšie zatiaľ neukázal. Sony navyše na tento rok neplánuje svoju decembrovú akciu PlayStation Experience, k oznámeniu PS5 by tak mohlo dôjsť na októbrovom Paris Games Week, pravdepodobnejší je ale až budúci rok.
V spojení s pripravovaným Playstation 5 vyznieva zaujímavo aj ďalšia správa. Sony je veľkým fanúšikom Remasterov (zatiaľ čo konkurenčný Xbox One vyznáva skôr spätnú kompatibilitu) a zdá sa, že z tejto stratégie nemieni ustúpiť. V máji tohto roku si spoločnosť zaregistrovala patent „remastering by Emulation“, ktorý by mal značným spôsobom uľahčiť remastrovanie. Zjednodušene ide o to, že autori pripravia značky pre jednotlivé objekty alebo druhy objektov a o niekoľko rokov neskôr potom stačí vytvoriť Asset s rovnakým identifikátorom a nástroj už sám vymení napríklad textúry daného objektu.
Je preto logické očakávať, že prelom medzi Sony PlayStation 4 a jeho nástupcom bude v znamení exkluzívnych hier, ktoré vyjdú ako na PS 4, tak aj v remastrovanej podobe na novú generáciu. Hoci bol patent ohlásený až v tomto roku, na tejto technológii vraj Sony pracuje už od roku 2016 a ohlásenie patentu by tak mohlo znamenať, že čoskoro prejde tento nástroj do praxe. Aj to by mohlo naznačovať skorý nástup PlayStation 5.