AD elektro Star Wars

Ako pripraviť kávu v Aeropresse

Catalogue

Article

Aktualizované

Niekomu sa možno môže zdať príprava kávy v Aeropresse zložitá, ale opak je pravdou. Za minútu máte hotovo. Tento prístroj z polykarbonátu je na trhu ešte len krátko, ale už si stihol získať veľa fanúšikov medzi milovníkmi kávy. Ako pripraviť kávu cez Aeropress klasickou metódou a obrátenou metódou a ktorý vynálezca prišiel s týmto netradičným spôsobom?

Príprava kávy v Aeropresse

História Aeropressu a jeho krajiny pôvodu

Vznik Aeropressu sa viaže k roku 2005 a k americkému vynálezcovi zo spoločnosti Aerobie menom Alan Adler. Tento veľmi schopný a kreatívny človek má na svojom konte približne 40 patentov na najrôznejšie zlepšováky v oblasti elektroniky, optiky či aerodynamiky a jedným z nich je práve Aeropress – dômyselný, a pritom veľmi jednoduchý prístroj na prípravu kávy.

Aeropress má veľmi blízko k French pressu, ale princíp prípravy je úplne odlišný. Hlavnú úlohu tu zohráva tlak vzduchu (odtiaľ jeho názov) a papierový filter.

Aj keď je Aeropress najmladším prístrojom na prípravu kávy, vďaka svojej precíznosti si už získal milióny priaznivcov naprieč celým svetom. A to nielen pre lahodnú a výraznú chuť kávy bez stôp horkosti, ktorá je výsledkom extrakcie, ale aj pre svoje praktické použitie, ktoré využijete ako doma, tak na cestách.

NÁVOD: Postup prípravy kávy v Aeropresse

Existujú dva spôsoby prípravy kávy v Aeropresse.

Klasická metóda

  1. Do sitka v Aeropresse vložte prepláchnutý papierový filter a zaskrutkujte.
  2. Aeropress položte filtrom na šálku alebo kanvičku a nasypte do neho požadované množstvo stredne hrubo namletej kávy (približne 12 – 15 g).
  3. Kávu zalejte horúcou vodou (ideálne s teplotou 80 – 85 °C, čím vyššiu má voda teplotu, tým viac bude káva horká) a dôkladne premiešajte počas približne 10 sekúnd.
  4. Dovnútra plastovej nádoby vložte piest a pomaly stlačte zmes kávy a vody do šálky. Stláčanie by malo trvať 20 – 30 sekúnd.
i Zrnkovú kávu si môžete namlieť aj v pohodlí domova pomocou ručného alebo elektrického mlynčeka na kávu. Vodu použite filtrovanú alebo balenú, docielite tak ešte lepšiu chuť kávy.

Obrátená metóda

  1. Aeropress postavte na piest a do hornej nádoby nasypte požadované množstvo stredne hrubo namletej kávy (približne 12 – 15 g).
  2. Kávu zalejte horúcou vodou (ideálne s teplotou 80 – 85 °C, čím vyššia má voda teplotu, tým viac bude káva horká) a dôkladne a pomaly premiešajte počas približne 10 sekúnd.
  3. Na hornú nádobu naskrutkujte sitko s papierovým filtrom.
  4. Pripravte si šálku a rýchlym pohybom na neho Aeropress otočte.
  5. Pomaly zatlačte na piest a stlačte celý obsah do šálky. Stláčanie by malo trvať 20 – 30 sekúnd.
i Čím pomalšie kávu pretlačíte do šálky, tým plnšiu a silnejšiu chuť bude mať. Pri príliš dlhej extrakcii bude nadmerne horká. Pozor si dajte aj na konci stláčania. Medzi hladinou vody a piestom musí zostať vzduchová kapsa. Priamym kontaktom piestu s usadeninou by sa do kávy mohli dostať látky, ktoré znehodnotia jej chuť.

Výhody prípravy kávy v Aeropresse

  • Rýchla a jednoduchá príprava kávy
  • Je nerozbitný, ľahký a skladný (hodí sa na cesty)
  • Lahodná chuť kávy bez pachuti spáleniny a nepríjemnej horkosti
  • Čistota šálky bez usadeniny
  • Jednoduchá údržba
  • Nízka cena
Káva z Aeropressu
Káva z Aeropressu má plnú chuť a príjemnú horkosť.

S Aeropressom pripravíte kávu rovnako rýchlo ako vo French presse a rovnako jednoducho ako v Dripperi. Hlavnou výhodou tohto prístroja je jeho odolnosť a nerozbitnosť. Spolu s ručným mlynčekom tak tvorí dokonalú dvojicu na cesty na prípravu vynikajúcej kávy.

Print
P-DC1-WEB12
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info