• Autor: Jakub Němec
O práci na projekte The Lord of the Rings: Gollum vieme už viac ako rok. Keď v minulom marci štúdio Daedalic Entertainment oznámilo, že sa chystá prerozprávať príbeh Gluma, strhla sa ich smerom lavína záujmu. Mimo niekoľkých grafických návrhov sa však nedočkaví fanúšikovia viac informácií nedozvedeli. Teraz tvorcovia konečne odkrývajú rúško tajomstva, takže vieme, ktorú časť Glumovho života poznáme a ako sa bude hrať.
The Lord of the Rings: Gollum (Hra) | The Lord of the Rings (IP)
Adventúra The Lord of the Rings: Gollum sa je zasadená do sveta knižnej série The Lord of the Rings. Titul vyvíja a vydáva štúdio Daedalic Entertainment. Hra vyjde pravdepodobne až v roku 2021 PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Switch. Informácie o multiplayeri a českej lokalizácii nie sú zatiaľ známe.
Pán prsteňov patrí medzi najobľúbenejšiu fantasy sériu literárnej histórie, a preto nie je divu, že z nej veľmi radi čerpajú filmári alebo tvorcovia hier. Budúci rok by mala doraziť na PC a konzoly novej generácie stealth adventúra The Lord of the Rings: Gollum, o ktorej sa zatiaľ viac hovorilo, než skutočne vedelo. Teda až donedávna, pretože sa v exkluzívnom rozhovore pre web IGN rozhovorili vedúci dizajnér hry Martin Wilkes a Tilman Schanen, zodpovedný za rozprávanie. Príbeh Gluma si totiž štúdio Daedalic Entertainment zostavilo samo podľa čriepkov v knihách J. R. R. Tolkiena v spolupráci s organizáciou strážiacou Tolkienov odkaz, Middle-earth Enterprises.
Rozporuplnú a rozdvojenú osobnosť Gluma by sme mali poznávať od chvíle, kedy bol zajatý škriatkami v Mordore, keď hľadal Prsteň, čo časovo zodpovedá začiatku trilógie Pán Prsteňov. Od tej chvíle sa budete zakrádať tieňmi Mordoru, hľadať tajné cestičky a vyhýbať sa škriatkom, ako len budete môcť. Hrateľnosť The Lord of the Rings: Gollum sa totiž delí na dve časti. Stealthový pohyb úrovňami, ktorý veľmi vsádza na vertikalitu priestoru, a rozhodovanie o Sméaglovej/Glumovej osobnosti. V určitých momentoch totiž budete voliť, či sa prikloníte k agresívnejšiemu Glumovi, či dáte priechod citlivému sméagolovskému ja. Od vašich volieb by sa mala následne odrážať ďalšia hrateľnosť, ale ako konkrétne, to tvorcovia zatiaľ neprezradili.
Znalci Tolkienových kníh, popr. Jacksonovej filmovej adaptácie určite vedia, že Glum nie je žiadny bojovník. Vsádza skôr na svoju prefíkanosť a vybabranosť, takže prepadáva silnejšie tvory zo zálohy alebo nechá špinavú prácu urobiť niekoho iného (zabudol snáď niekto na Odulu?!). To sa prejaví aj v hrateľnosti, takže namiesto adrenalínových šarvátok sa budete snažiť pohybovať Ohyzdími tábormi a terénom skôr nepozorovane. Môžete tiež zabiť nepripravených nepriateľov, ale to bude podľa tvorcov veľký risk, ktorý by si mal každý dvakrát premyslieť. Namiesto priameho stretu je tak lepšie odlákať hliadky hádzaním rôznych predmetov a následne prebehnúť v nestráženom okamihu či hľadať tajné cestičky.
Glum by mal na svojej ceste stretnúť tiež tvory, s ktorými bude spolupracovať. Zatiaľ sa musíme uspokojiť s týmto náznakom tvorcov a začať špekulovať, či si autori vymysleli vlastné postavy alebo či pôjde o charaktery známe z Tolkienových kníh (opäť sa ponúka pavúčia príšera odula). Aj keď sa budete v rámci svojho hrania správať odlišne, nemali by ste samotného Gluma pretvoriť úplne na svoj obraz. Štúdio Daedalic Entertainment totiž jasne prehlasuje, že sa nechcú (a ani nemôžu) vzdialiť knižnej predstave hobita skazeného dlhodobým pôsobením Prsteňa. Na konci The Lord of the Rings: Gollum by ste tak pred sebou mali mať Gluma, ktorého osudy voľne naviažu na Frodovo dobrodružstvo z kníh/filmov.
Možno si niektorí z vás hovoria, ako je možné, že sa postava Gluma tak podobá jeho filmovému predobrazu, keď tvorcovia majú iba knižnú licenciu. Podobné otázky môžu nastať v prípade vizuálu Sauronovej veže a ďalších detailov, ktoré akoby vypadli z Jacksonovej trilógie. Odpoveď je jednoduchá, ako autori The Lord of the Rings: Gollum, tak filmári vychádzali zo skíc samotného Tolkiena. Navyše, ak ste knihy čítali, iste viete, že sú v popisoch jednotlivých oblastí a postáv veľmi konkrétne, takže sa vízia tvorcov musí nutne pretnúť. Preto by sme sa mali budúci rok na PC, PS5 a Xbox Series X vrátiť do celkom povedomého prostredia, kde bude vyčíňať schizofrenický Glum podľa našich rozhodnutí.
• Zdroje: IGN