Zaklínač Sezóna 2; wallpaper: cover

Zaklínač 2. séria (RECENZIA)

Očakávaná druhá séria Zaklínača (The Witcher) konečne dorazila na Netflix. Pokračovanie jednej z najúspešnejších exkluzivít tejto streamovacej platformy nás opäť zavedie na Kontinent, do temného fantasy sveta stvoreného poľským spisovateľom Andrzejom Sapkowským. Vyplatí sa ale do peripetií zaklínača Geralta a ďalších postáv investovať niekoľko hodín svojho života, alebo sa dá tento čas využiť aj lepšie? To sa dozviete v našej recenzii.

Pokiaľ vás zaujímajú všeobecné informácie o druhej sérii seriálu Zaklínač (herecké obsadenie, čeština, platformy atď.), nahliadnite do druhej časti článku Všetko, čo vieme.

Autor: Štefan LenkŠpeciál

Zdroj obrázka: Netflix

Zaklínač 2. séria (RECENZIA) – Obsah článku

1. Kde prvý Zaklínač skončil, tam druhý začína
  2. Druhá séria Zaklínača sľubuje veľké veci
  3. Akú formu má Geralt v druhej sérii?
  4. Recenzia Zaklínač 2. séria: záverečné hodnotenie

Kde prvý Zaklínač skončil, tam druhý začína

Druhá séria Zaklínača začína presne tam, kde skončila tá prvá. Geralt sa po stretnutí s Ciri, svojou adoptívnou dcérou (je to komplikované) a zároveň princeznou z nedávno vypálenej Cintry, vydáva do zaklínačskej pevnosti Kaer Morhen, kde chce mladé dievča ukryť pred vojakmi dobyvateľského Nilfgaardu. Ani za studenými hradnými múrmi však nie je úplne bezpečné a bielovlasý zaklínač Geralt tak bude mať plné ruky práce, aby Ciri ochránil.

Prvá séria Zaklínača trpela predovšetkým štýlom rozprávania. Dej sa odohrával v niekoľkých časových rovinách, medzi ktorými sa často skákalo a bolo pomerne ťažké sa zorientovať v príbehu, obzvlášť pre divákov neznalých knižnej predlohy. Tohto neduhu sa druhá séria našťastie vyvarovala, rozprávanie je o poznanie prehľadnejšie a pri prípadných flashbackoch je jasné, kam na časovej osi táto scéna práve patrí.

Zaklínač, 2. séria | Oficiálny trailer | Netflix

Zdroj: Netflix

Čo všetko na zaklínača Geralta čaká v druhej sérii seriálu? To vám naznačí oficiálny český trailer.

Keď už sme spomenuli knižnú predlohu, bolo by si dobré povedať, že Netflix sa jej otrocky nedrží a často robí pomerne výrazné zmeny, čo mnoho pravoverných fanúšikov jednoducho nerozdýcha. Znalosť knižnej predlohy je tak tu paradoxne skôr nevýhodou, pokiaľ teda vyžadujete vernú adaptáciu Sapkowského diela, dajte vo svojom vlastnom záujme od Netflixovskej show radšej ruky preč.

Či už vám ale voľnejšie nakladanie s knižnou predlohou sedí alebo nie, čo funguje stále výborne, je obsadenie. Henry Cavill je ako málovravný Geralt skvelý, a aj keď si po väčšinu času vystačí s jedným zamračeným výrazom, dokáže bielovlasému zaklínačovi vtlačiť aj nejakú tú emóciu. Anya Chalotra v úlohe kúzelníčky Yennefer je opäť okúzľujúca, žiaľ bohu v druhej sezóne z dôvodu existenciálnej krízy zastáva úlohu skôr podporného charakteru než hlavnej hrdinky.

Najvýraznejšou postavou 2. série Zaklínača je teda nepochybne Ciri (skvelá Freya Allan), ktorá tu postupne objavuje svoje magické nadanie, a aj pod vedením zaklínača Vesemira (sympaticky mentorský Kim Bodnia) sa z ustráchanej princeznej mení na sebavedomé mladé dievča zmierené s vlastnou mocou a vedomím, že jej schopnosti môžu navždy premeniť svet.

Druhá séria Zaklínača sľubuje veľké veci

Zaklínač ale samozrejme nie je len o týchto troch postavách, seriál sa odohráva priamo uprostred vojenského ťaženia Nilfgaardu naprieč Kontinentom, dôjde teda aj na množstvo politikárčení, intríg a mocenských bojov medzi jednotlivými frakciami a rasami, o čo sa postarajú hlavne nilfgaardský veliteľ Cahir, Eamon Farren kúzelníčka Fringilla (Mimi Ndiweni) a najnovšie aj redanský špeh Dijkstra (Graham McTavish).

Nemám nič proti dobre budovaným intrigám, koniec-koncov napríklad konkurenčná Hra o tróny na tom bola z väčšej časti priamo postavená, v Zaklínačovi ale týmto pletichárením trochu trpí tempo jednotlivých epizód, najmä v prvej polovici série, ktorá sa nie a nie rozbehnúť. A keď už sa dej konečne poriadne rozbehne, ubehne pár dielov a zrazu pozeráte na záverečné titulky.

Nechápte ma zle, druhá séria je zábavnou fantasy záležitosťou s niekoľkými skvelými momentmi, objaví sa ale množstvo dejových línií a motívov, ktoré ešte budú (nielen) v Geraltovom príbehu hrať veľkú úlohu, ale scenáristi ich tu len tak naťuknú. Kvôli tomu druhá séria seriálu pôsobí tak trochu ako obyčajná príprava na veľké veci, ktoré prídu v tej tretej. Aspoň ale vieme, na čo sa môžeme do budúcnosti tešiť.

Zaklínač 2. séria; screenshot: Ciri

Zdroj: Netflix

Ciri v druhej sérii prejde významnou charakternou premenou.

Svet Zaklínača však zďaleka nie je len o dlhých príhovoroch v temných kamenných miestnostiach, seriál ponúka aj dostatok akčných scén, ktoré sú sympaticky krvavé a miestami brutálne. Geralt o poznanie viac používa svoje znamenia, čo je super, oproti prvej sérii ale akcia pôsobí viac videoklipovým dojmom a namiesto dlhších prehľadných záberov sa tu častejšie strihá a „efektne“ zrýchľuje a spomaľuje. Či je to na prospech veci veľmi záleží na vkuse každého diváka, objektívne vzaté sú ale akčné pasáže zábavné, svižné a objaví sa v nich množstvo nadprirodzených bytostí, v duchu predlohy často ovplyvnených slovanskou mytológiou (leši, baba Jaga atď.).

Akú formu má Geralt v druhej sérii?

Aby som to nejako zhrnul, druhá séria Zaklínača sa v mojich očiach kvalitatívne vyrovnáva tej prvej. Je to stále zábavná fantasy záležitosť so solídnymi hercami, výpravou a akčnými scénami, najväčším pokrokom oproti prvej sérii je ale nepochybne oveľa prehľadnejší štýl rozprávania, v ktorom sa divák tak ľahko nestratí.

Na druhej strane sa scenár možno až príliš sústredí na kladenie základov pre budúce udalosti, ktoré síce sú v dlhodobej perspektíve vzrušujúce, zároveň tým ale občas trpí tempo jednotlivých epizód a druhá séria sa tak vo finále trochu vlečie, hoci má iba 8 epizód. Snáď sa čoskoro dočkáme pokračovania, ktoré všetky naznačené dejové línie patrične zužitkuje.

Zaklínač 2. séria (RECENZIA)

Zaklínač 2. séria dorazila na Netflix 17. 12. 2021.

Hodnotenie7/10 DOBRÉ

Druhá séria netflixovskej exkluzivity Zaklínač sa drží na úrovni kvality nastolenej tou prvou, opäť teda ide o zábavné fantasy dobrodružstvo so sympatickým obsadením, solídnymi akčnými scénami, tentoraz ale s o poznaním lepšie podaným príbehom. Pokiaľ však hľadáte do písmenka presnú adaptáciu knižnej predlohy, seriálový Zaklínač vaše túžby určite nenaplní.

Zaklínač 2. séria; recenzia

My name is Štěpán Lenk, and video games have been a part of my life ever since I can remember. I thought that I would grow up and would replace the fun with more mature activities, but luckily that didn't happen. My favourite genre is RPG, and I am more interested in gameplay than graphics processing.

Zaklínač 2. séria: Všetko, čo vieme – OBSAH

Zaklínač 2. séria: Trailery

Najnovšie trailery a ukážky, ktoré sú momentálne k seriálu Zaklínač dostupné.

Road to Season 2 Trailer | The Witcher | Netflix India

Zdroj: Netflix

(25. 9. 2021): Season 2 First Look Clip: Geralt & Ciri | The Witcher

Season 2 First Look Clip: Geralt & Ciri | The Witcher

Zdroj: Netflix

(25. 9. 2021): Season 2 First Look Clip: Nivellen | The Witcher | Netflix

Season 2 First Look Clip: Nivellen | The Witcher | Netflix

Zdroj: Netflix

(9. 7. 2021): The Witcher: Season 2 Teaser Trailer | Netflix

The Witcher: Season 2 Teaser Trailer | Netflix

Zdroj: Netflix

(2. 4. 2021): The Witcher | Season 2 Production Wrap: Behind The Scenes | Netflix

The Witcher | Season 2 Production Wrap: Behind The Scenes | Netflix

Zdroj: Netflix

Zaklínač 2. séria: Premiéra v ČR/SR a platformy

2. séria Zaklínača dorazí na americkú streamovaciu službu Netflix 17. decembra 2021, pričom bude okamžite dostupných všetkých 8 epizód. Ak teda v prítomnosti Geralta, Ciri a Yennefer budete chcieť stráviť pokojne celú prvú noc, nikto z Netflixu vám v tom brániť nebude.

2. séria Zaklínača bude mať celkom 8 epizód, ich dĺžka by sa mala pohybovať v rozmedzí 40 – 60 minút.

Zaklínač, seriál; screenshot: Geralt

Zaklínač Geralt do druhej sezóny nakráča v novom brnení.

Zdroj: Digital Spy

Zaklínač 2. séria: České titulky a dabing

Hoci oficiálne nič potvrdené nie je, môžeme pomerne bez obáv predpokladať, že druhá séria Zaklínača na Netflix pravdepodobne dorazí s českými titulkami aj dabingom, rovnako ako séria prvá.

Zaklínač 2. séria: Príbeh

Druhá séria fantasy seriálu Zaklínač bude priamo nadväzovať na udalosti tej prvej, opäť teda budeme sledovať osudy zaklínača Geralta, kúzelníčka Yennefer a princeznej Ciri.

Voľnou predlohou druhej série podľa všetkého bude kniha Krv elfov, dej by sa teda mal veľa sústrediť na Ciri, ktorú Geralt na úteku pred ozbrojenými silami Nilfgaardu ukryje v pevnosti Kaer Morhen, kde ju tiež podrobí zaklínačskému tréningu. Do príbehu avšak s razanciou sebe vlastnou vtrhne aj Divoký hon, teda záhadné elfské zoskupenie, ktoré prináša strach a skazu kamkoľvek, kde sa objaví.

Zaklínač 1. séria – rekapitulácia

Prvá sezóna Zaklínača od Netflixu samozrejme slúžila ako úvod do fantasy sveta stvoreného Andrzejom Sapkowským. V niekoľkých paralelných časových líniách (tento spôsob rozprávania však druhá sezóna využívať nebude) sme postupne odhaľovali minulosť aj prítomnosť hlavných postáv – málovravného zaklínača Geralta, čarodejnice Yennefer a princeznej na úteku Cirillo – a na ploche ôsmich dielov sledovali, ako sa ich osudy postupne zamotávali a preplietali, aby sa všetci traja konečne stretli na jednom mieste a v jeden čas.

THE WITCHER | FINAL TRAILER | NETFLIX

Finálny trailer k prvej sezóne seriálu Zaklínač od Netflixu.

Zdroj: Netflix

Zásadné udalostí prvej sezóny bola invázia cisárstva Nilfgaard do Cintry – domoviny princeznej Cirilly. Kvôli tomu mladá Ciri (inak zvaná Levíča z Cintry) behom pár chvíľ prišla o väčšinu svojich blízkych, musela prudko opustiť pohodlie svojho doterajšieho života a bojovať o prežitie v nebezpečnom svete za múrmi kráľovského paláca. Od tohto momentu mala Ciri iba jediný cieľ – nájsť Geralta z Rivie, čo jej tesne pred svojou smrťou kládla na srdce jej babička Calanthé. A to Ciri po všemožných útrapách konečne dokázala v poslednom diele prvej série.

Druhá sezóna seriálu bude na tieto udalosti priamo nadväzovať a naďalej ich rozvíjať, môžeme sa teda tešiť na postupné budovanie vzťahu medzi Ciri a Geraltom, ktorý je vďaka svojej komplikovanej minulosti de facto Ciriiným adoptívnym otcom. Nilfgaard bude ale bezpochyby pokračovať vo svojich invazívnych chúťkach, silnejúci vojnový konflikt tak určite výrazne ovplyvní život nielen hlavných postáv.

Na predstavenie prvého plnohodnotného traileru k druhej sérii Zaklínača prišlo na evente WitcherCon.

zdroj: Netflix

Zaklínač 2. séria: Obsadenie a tvorivý tím

Do čela hereckého ansámblu sa opäť postaví Henry Cavill (Muž z Ocele, Batman vs. Superman, Liga Spravodlivosti) ako Geralt z Rivie, Anya Chalotra (Sherwood, Wanderlust) ako kúzelníčka Yennefer z Vengerbergu a Freya Allan (Vojna svetov, Tretí deň) ako princezná Cirilla, skrátene Ciri. Ústrednú trojicu však doplnia ďalšie mená, napríklad Kim Bodnia v úlohe Geraltovho mentora Vesemira, Anna Shaffer ako Triss Ranuncul, Kristofer Hivju ako netvor Nivellen, Thue Ersted Rasmussen a Paul Bullion sa objavia ako Geraltovi priatelia zaklínači Eskel a Lambert a samozrejme nebude chýbať Joey Batey ako bard Marigold.

Zaklínač, seriál; screenshot: herecké obsadenie

Zaklínač 2. séria: postavy a (herecké obsadenie)

Zľava: Geralt z Rivie (Henry Cavill), Ciri (Freya Allan), Yennefer z Vengerbergu (Anya Chalotra), Vesemir (Kim Bodnia), Triss Ranuncul (Anna Shaffer), Marigold (Joey Batey), Nivellen (Kristofer Hivju)

Pozíciu showrunnera zastáva rovnako, ako v prvej sérii, producentka a scenáristka Lauren Schmidt, ktorá sa v minulosti podieľala napríklad na tvorbe seriálov Daredevil, The Defenders alebo The Umbrella Academy. S produkciou vysokorozpočtových televíznych show má Schmidt bohaté skúsenosti, určitú úroveň kvality má teda Zaklínač dúfajme zaistenú.

Zaklínač 2. séria: Predloha

Predlohou seriálu Zaklínač je rovnomenná knižná séria (nie teda tá videoherná od štúdia CD Projekt Red) poľského spisovateľa Andrzeja Sapkowského, ktorá obsahuje 8 fantasy noviel a niekoľko kratších poviedok. Tie sa odohrávajú na bezmennom kontinente pripomínajúcom stredovek na planéte Zem, ak vynecháme teda mágiu, monštrá a ďalšie nadprirodzené výplody fantázie autora. Sapkowski vo svojej tvorbe často čerpá zo slovanských ľudových bájí a povestí, tie však premieta do mnohokrát neúprosného sveta plného bezprávia, násilia a sexu, čo tvorí divácky veľmi príťažlivú kombináciu.

Knihy (teda vlastne aj seriál) sledujú osudy zaklínača Geralta, perfektne vycvičeného bojovníka, ktorého schopnosti boli pomocou jedov, mutagénov a mágie vylepšené na maximum, a ktorý sa rovnako ako väčšina zaklínačov živí zabíjaním monštier znepríjemňujúcich život obyčajným ľuďom. Kvôli svojim nadprirodzeným vlastnostiam sú však zaklínači postavení na okraj spoločnosti a ľudia nimi často opovrhujú, alebo sa ich priamo boja, aj keď ich neváhajú v prípade potreby požiadať o pomoc.

Druhá sezóna seriálu by mala čerpať inšpiráciu prevažne z knihy Krv elfov, v ktorej Geralt vezme Ciri do zaklínačskej pevnosti Kaer Mohren, kde sa princezná pod dohľadom ostatných zaklínačov začne učiť ich bojovému umeniu. Ciri navyše v knihe objavuje a učí sa ovládať svoje magické schopnosti, s čím by jej mala pomôcť aj kúzelníčka a Geraltova priateľka Triss. Netflix sa však vo svojej originálnej produkcii nebojí od zdrojového materiálu v prípade potreby odchýliť, aj znalci knižnej predlohy sa tak pravdepodobne môžu tešiť na nepredvídané zvraty a udalosti.

Zaklínač, seriál; screenshot: Ciri

Princezná Cirillo sa v druhej sezóne pod dohľadom Geralta podrobí zaklínačskému výcviku.

Zdroj: Wiki Fandom

Zaklínač 2. séria: Recenzia a hodnotenie

Na 2. sériu seriálu Zaklínač momentálne nie sú k dispozícii žiadne recenzie či hodnotenia.

Zaklínač 2. séria: Ďalšie informácie a zaujímavosti

• Časť natáčania prebiehala v národnom parku Lake District v severnom Anglicku.
  • Prapodivné zvraštený zbroj vojakov Nilfgaardu sa v druhej sérii Zaklínača dočká zásadného redesignu a bude viac pripomínať klasické brnenie.
  • Ako prvý monštrum sa v druhej sérii Geraltovi do cesty zrejme postaví lešij, prastaré lesné stvorenia schopné ovládať menšie zvieratá.

Zaklínač 3. séria: Geraltova sága bude pokračovať ďalej

Tretia sezóna seriálu Zaklínač bola oficiálne odsúhlasená, čo na svojom twitteri potvrdila aj hlavná producentka show Lauren S. Hissrich a rovno sa pochválila kratučkým teaserom. Geraltov príbeh teda na Netflixe pôjde ďalej.

i

• Zdroje: IMDB, Redanian Intelligence, Variety

+420 225 340 120