Spárovanie hodiniek s mobilom je nevyhnutnou podmienkou ich plnohodnotného používania. Týmto procesom sa vytvorí trvalé spojenie medzi oboma zariadeniami a umožní sa tak opakovaná výmena informácií. Hoci všetko zvyčajne prebieha hladko, môžu sa vyskytnúť určité komplikácie. Ako spárovať smart hodinky s telefónom a nič nepokaziť? Tento článok vám v tom pomôže a nasmeruje vás na správnu cestu.
Na bezproblémové spárovanie hodiniek s mobilom je potrebných niekoľko dôležitých krokov. V prvom rade je vhodné overiť kompatibilitu hodiniek so smartfónom. Každé smartwatch totiž podporujú len určité verzie konkrétnych operačných systémov, takže napríklad Xiaomi Mi Watch pracujú s iOS 10.0, Androidom 5.0 a ich novšími verziami. Niektoré inteligentné hodinky dokonca pracujú len s jedným systémom, typickým príkladom sú Apple Watch, ktoré fungujú len s telefónom značky Apple (t.j. iPhonom).
A ako zistíte, akú verziu systému vlastne máte? V systéme Android postupujte nasledovne: Nastavenia -> Systém -> Rozšírené -> Aktualizácia systému. V telefónoch iPhone je tento postup ešte jednoduchší, stačí kliknúť na kartu Všeobecné v Nastaveniach.
Vďaka Alze rýchlo a jednoducho zistíte, ktoré systémy a verzie vaše smart hodinky podporujú. Tieto informácie zvyčajne obsahuje stránka každého produktu. Na produktovej stránke zariadenia kliknite na záložku „Parametre“ a skontrolujte riadok „Verzia kompatibilného OS“.
Spárovanie hodiniek s mobilom sa vykonáva prostredníctvom bezdrôtovej technológie Bluetooth, ktorú odporúčame vopred aktivovať. Nie je to nevyhnutné, keďže nás mobilná aplikácia o to aj tak požiada. V oboch systémoch (iOS aj Android) stačí otvoriť Nastavenia, v menu vybrať položku Bluetooth a kliknúť na tlačidlo. Dosah bezdrôtovej technológie Bluetooth však môže byť obmedzený na niekoľko metrov, preto majte inteligentné hodinky blízko telefónu.
Spárovanie hodiniek s mobilom môže vyžadovať aj prístup k vašej polohe, preto môžete pre istotu zapnúť GPS v telefóne. Podobne sa môže vyžadovať aj prístup na internet, či už prostredníctvom Wi-fi alebo mobilnej siete. Odporúčaná je aj aktualizácia systému telefónu na najnovšiu možnú verziu.
Základným pravidlom ako spárovať hodinky s telefónom je prostredníctvom oficiálnej mobilnej aplikácie. Najskôr si ju musíte stiahnuť z App Store v telefónoch iPhone alebo z Google Play (Obchod Play) v smartfónoch so systémom Android. Niektorí výrobcovia ponúkajú väčší počet aplikácií, z ktorých väčšina je určená na relatívne špecifické použitie (napr. potápanie). Základná je však vždy len jedna aplikácia, ktorú je potrebné stiahnuť a použiť na spárovanie hodiniek s mobilom. Názov aplikácie je zvyčajne uvedený v návode alebo na displeji smart hodiniek, ktoré sú zapnuté a zatiaľ nespárované. Ako pomôcka môže slúžiť aj nižšie priložená tabuľka. A keďže ten istý výrobca vyžaduje v ojedinelých prípadoch rôzne aplikácie na rôzne modely, na niektorých miestach uvádzame viacero názvov.
Výrobca zariadenia | Názov aplikácie |
---|---|
Apple | Watch |
Samsung | Galaxy Wearable (Samsung Gear) |
Garmin | Garmin Connect |
Fitbit | Fitbit |
Huawei, Honor | Huawei Wear alebo Zdravie |
Amazfit, Xiaomi, Huami | Mi Fit, Zepp alebo Xiaomi Wear |
Teraz v aplikácii spustite párovanie s novým zariadením. Presný postup sa líši v závislosti od konkrétnej mobilnej aplikácie a jej verzie, ale zvyčajne nie je problém nájsť možnosť pridať zariadenie. Potom postupujte podľa pokynov na displeji mobilného telefónu alebo inteligentných hodiniek. Niekedy mobilná aplikácia vyžaduje skopírovanie číselného kódu z hodiniek, inokedy musíte smartfónom odfotiť kód QR alebo iný symbol na displeji hodiniek. Tak či onak, zobrazené kroky sú zvyčajne zrozumiteľné, takže by nemal byť žiadny problém.
Bohužiaľ, presný postup jednotlivých krokov sa líši nielen od výrobcu k výrobcovi, ale niekedy dokonca aj od zariadenia k zariadeniu. Okrem toho sa postup môže líšiť v závislosti od verzie mobilnej aplikácie aj samotného systému hodiniek. Pokiaľ vám pokyny na hodinkách a v mobilnej aplikácii nestačia, odporúčame vám vyhľadať podrobnejšie pokyny od výrobcu, ktorý vám poskytne overené a aktuálne informácie pre vaše zariadenie.
Konkrétne pokyny nájdete v príručke k inteligentným hodinkám, na oficiálnej webovej stránke výrobcu alebo vo forme videonávodu na YouTube. Online návody od spoločnosti Apple sú v súčasnosti k dispozícii v angličtine (návod tu), Samsung (návod tu) a Huawei (návod tu).
Najčastejšou chybou, ktorú používatelia robia, je snaha o spárovanie prostredníctvom nastavenia Bluetooth v telefóne (t.j. tam, kde sa dá zapnúť a vypnúť Bluetooth). Hoci to vo väčšine prípadoch nič nespôsobí, niekedy to znemožní správne spárovanie, takže smart hodinky zostanú v pôvodnom (nepoužiteľnom) stave a stále vyžadujú spárovanie. V takom prípade zrušte párovanie v nastaveniach telefónu a postupujte podľa pokynov v mobilnej aplikácii. Ak to nepomôže, obnovte výrobné nastavenia smartwatch.
Môžu sa vyskytnúť aj technické problémy rôzneho druhu. V takom prípade odporúčame reštartovať mobilný telefón, vypnúť a zapnúť smart hodinky alebo obnoviť ich výrobné nastavenia.
Vyššie uvedené informácie nám ukázali proces, ako spárovať hodinky s mobilom jednoducho a priamočiaro. Ak sa chcete dozvedieť viac o prvom spustení a častých otázkach pre nových používateľov, pokračujte na článok Prvé kroky s inteligentnými hodinkami.