P&G boost Effaclar

Arcane: League of Legends; wallpaper: cover

Arcane: League of Legends 1. séria (RECENZIA)

League of Legends, teda jedna z najpopulárnejších hier na našej planéte, sa vďaka spolupráci herného štúdia a vydavateľa Riot Games a streamovacej služby Netflix dočkala svojej vlastnej seriálovej adaptácie. Videohrám sa ale na filmovom plátne doposiaľ príliš nedarilo, oplatí sa teda investovať drahocenný čas do prvej série Arcane: League of Legends? Zistíte v našej recenzii.

Ak vás zaujímajú všeobecné informácie o Arcane: League of Legends (herecké obsadenie, čeština, platformy atď.), nahliadnite do druhej časti článku Všetko, čo vieme.

Autor: Štefan LenkRecenzie, Špeciál

Zdroj obrázku: Netflix

Arcane: League of Legends 1. séria (RECENZIA) – Obsah článku

1. Arcane: League of Legends – Príbeh dvoch štvrtí a sestier
  2. Aké udalosti predchádzali League of Legends?
  3. Arcane: League of Legends nesmiete minúť
  4. Recenzia Arcane: League of Legends 1. séria: záverečné hodnotenie

Arcane: League of Legends – Príbeh dvoch štvrtí a sestier

Arcane: League of Legends prevažne sleduje osud Vi (hlas Hailee Steinfeld) a Powder (Mia Sinclair Jenness), dvoch sestier žijúcich v industriálnej podzemnej štvrti Zaun, ktoré sa spolu so svojou partiou vydajú na povrch, aby si rýchlou krádežou v honosnom a pokrokovom meste Piltover zarobili nejaké tie peniaze naviac. Na svoje zlodejské vyčíňanie si ale nevedomky vyhliadnu dom istého vynálezcu a jeho prototypom pokročilej technológie nechtiac zničia polovicu budovy. Po ich stopách sa logicky okamžite vydávajú poriadkové zložky Piltoveru, celá táto situácia ale ešte vyeskaluje už dlho rastúce napätie medzi bohatou štvrtou a ošarpaným utláčaným Zaunom.

Musím sa hneď skraja recenzie priznať, že League of Legends (LoL) som nikdy nehral, naozaj teda nie som žiadnym zaslepeným fanúšikom, ktorý by vsádzal vysoké hodnotenia založené na osobných sympatiách k videohre. Zároveň som ako neznalec hernej predlohy bol ľahko na pochybách, či sa dokážem zorientovať v deji a postavách, avšak pár minút po úvodných titulkoch sa tieto obavy nielenže ukázali ako neopodstatnené, ale zároveň ma steampunkový svet „Lolka” absolútne pohltil.

Arcane | Záverečný trailer | Netflix

Zdroj: Netflix

Arcane: League of Legends vás vtiahne do deja až nečakane rýchlo.

Veľkú úlohu na tom určite mala fenomenálna audiovizuálna stránka a animácie, každý záber priamo preteká detailmi a efektná štylizácia pripomínajúca maľbu mi neraz spôsobila estetický orgazmus. Po krátkej chvíli ale bolo jasné, že najväčšia sila Arcane spočíva hlavne v skvele napísaných postavách a scenári. Prostredníctvom bitkárky Vi a bojazlivej, no technicky nadanej Powder začnete postupne odhaľovať svet nazývaný Runeterra. Zo špinavých kanálov a olúpaných uličiek Zaunu veľmi skoro preniknete do vysokej spoločnosti Piltoveru a nahliadnete do politických machinácií, ktoré výrazne ovplyvňujú tunajší svet a životy jeho obyvateľov.

Aké udalosti predchádzali League of Legends?

Seriál je vo svojej podstate prequelom League Of Legends, nevyhnutne sa tu teda objaví množstvo fanúšikom dobre známych postáv, aj keď nie vo forme hrdinských šampiónov ako v hre, ale v ich mladších a o poznanie menej skúsenejších verziách. Práve pozvoľnému budovaniu postáv je tu venovaná značná časť stopáže, vďaka čomu napríklad vidíme postupný prerod horkokrvnej Vi vo vyspelú a o poznanie disciplinovanejšiu bojovníčku, alebo pohnutý osud malej Powder, z ktorej sa vinou niekoľkých tragických udalostí stane pološialená psychopatka Jinx (Ella Purn).

Imagine Dragons & JID – Enemy (zo seriálu Arcane o League of Legends) | Oficiálny videoklip

Zdroj: Riot Games

Úvodné titulky Arcane: League of Legends podfarbuje pieseň od skupiny Imagine Dragons.

Show odkrýva aj pôvod Jayce (Kevin Alejandro), Caitlyn (Katie Leung), Ekka (Reed Shannon) a ďalších známych hrdinov či zloduchov, objaví sa však aj niekoľko originálnych postáv, ktoré nepoznajú ani fanúšikovia hry. Medzi tými vyčnieva predovšetkým hlavný záporák Silco (Jason Spisak), ktorý sa snaží oslobodiť Zaun z nadvlády Piltoveru všetkými dostupnými prostriedkami a neštíti sa takmer ničoho. Jeho zamatovo chrapľavý hlas a chladnokrvné, rozvážne prednášané príhovory vám v hlave zostanú ešte dlho po skončení epizódy. Herecké výkony sú vo všeobecnosti vynikajúce, hoci z hercov pochopiteľne počujete iba hlas. Parádne animácie ale emócie obsiahnuté v dialógoch perfektne dokresľujú a výsledok tak hocikedy pôsobí živšie ako v hranom filme.

Zmieniť sa musím tiež o neuveriteľne dynamickej akcii, z ktorej vás samým nadšením z diania na obrazovke bude mraziť v chrbte. Súboje v Arcane: League of Legends sú miestami pomerne drsné a pôsobia až hmatateľným dojmom, v rámci štylizácie sa ale neboja využívať ani extrémne zrýchlenie alebo spomalenie záberu. Podobné efektné vychytávky ale nikdy nie sú používané samoúčelne a na úkor výsledného záberu. Akčné scény sú navyše zostrihané úplne prehľadne a strkajú drvivú väčšinu súčasných hollywoodskych akčných bijakov do vrecka.

Arcane: League of Legends nesmiete minúť

Všetky tieto faktory potom z Arcane: League of Legends robia nielen jednu z najlepších videoherných adaptácií, ale hlavne výborný seriál sám o sebe, ktorý tak dobre funguje predovšetkým z jedného prostého dôvodu – nespolieha sa totiž na to, že máte v LoL nahrané stovky hodín a skvele sa v tomto svete orientujete. Nejde o obyčajný deväťdielny fan-service, ktorého primárnym cieľom bolo hlavne zarobiť na verných fanúšikoch, na každom zábere je totiž veľmi dobre vidieť, že štúdiu Riot Games na vlastných charakteroch naozaj záleží a viac než čokoľvek iné chcú hlavne rozprávať a rozvíjať príbehy, na ktoré v hre nebol priestor.

Ak ste teda Arcane ešte nevideli, všetko nechajte a bežte to napraviť. Seriál je dostupný s českými titulkami a dabingom a bezpochyby ide o jednu z najlepších netflixovských exkluzivít (nielen) tohto roka. Výborné postavy, inteligentný scenár, fascinujúci svet, vynikajúca akcia a fenomenálna audiovizuálna stránka vás jednoducho dostanú. Kto by povedal, že toto raz napíšem o seriáli podľa videohry?

• Zdroj: Vlastný

1. séria animovaného seriálu Arcane: League of Legends dorazila 6. 11. 2021 na Netflix.

Hodnotenie10/10 PERFEKTNÉ

Vynikajúca seriálová adaptácia videoherného hitu, ktorú štúdio Riot Games v spolupráci s Netflixom vypiplalo do najmenšieho detailu. Strhujúci príbeh dvoch sestier na pozadí rastúceho konfliktu dvoch mestských štvrtí ohromí skvelým vizuálom, ale hlavne výborne napísaným scenárom a postavami. Kiež by všetky filmy a seriály podľa videohier dopadali takto.

Arcane: League of Legends 1. séria; recenzia

Arcane: League of Legends: Všetko, čo vieme – OBSAH

Arcane: League of Legends: Trailery

Najnovšie trailery a ukážky, ktoré sú momentálne k seriálu Arcane: League of Legends dostupné.

Arcane | Záverečný trailer | Netflix

Zdroj: Netflix

(25. 9. 2021): Arcane | Oficiálny trailer | Netflix

Arcane | Oficiálny trailer | Netflix

Zdroj: Netflix

Arcane: League of Legends: ČSFD hodnotenie, recenzia

Recenzia (Alza Magazín)

Arcane: League of Legends od svojej premiéry zbieral v drvivej väčšine pozitívne až nadšené reakcie vyzdvihujúce jednak skvelý príbeh a postavy, ale aj vynikajúcu audiovizuálnu stránku. A že nejde o nejaké náhodné výkriky do tmy potvrdzujú aj vynikajúce priemerné hodnotenia na filmových databázach.

Tieto hodnotenia sú platné k 22. 11. 2021.

Arcane: League of Legends: Premiéra v ČR a platformy

Seriál Arcane: League of Legends si premiéru prvého dielu odbil 6. novembra 2021 na streamovacej platforme Netflix. Stopáž jednotlivých epizód sa pohybuje okolo 45 minút, pričom boli zverejňované postupne po troch, čo je pri Netflixe, ktorý väčšinou v deň premiéry vypúšťa von rovno kompletnú sériu, skôr nezvyčajné.

Arcane: League of Legends: České titulky a dabing

Arcane: League of Legends je na Netflixe okrem originálneho znenia k dispozícii aj s českým dabingom alebo titulkami.

Arcane: League of Legends: Príbeh

Animovaný fantasy seriál Arcane: League of Legends sa rovnako ako pôvodná videohra odohráva v ríši Runeterra a osvetľuje pôvod a históriu dvoch populárnych hrateľných postáv (takzvaných šampiónov) z League of Legends – horkokrvnej bitkárky Vi a technicky nadanej Powder (v hre známej ako Jinx), ktoré sa snažia prežiť v drsnom podzemnom meste Zaun a na jeho uliciach si vybudovať rešpekt a meno.

Arcane: League of Legends; screenshot: Vi

Zdroj: Netflix

Jedna vlámačka dala do pohybu až nečakane osudové udalosti.

Jedného dňa sa Vi a Powder so svojou partiou za účelom rýchleho zárobku vydajú do honosného mesta Piltover, kde počas vlámačky nechtiac zdemolujú polovicu obytnej budovy. Nevedomky totiž ukradli artefakt nesmiernej sily, ktorá má potenciál zmeniť svet, v nesprávnych rukách ale môže znamenať aj jeho skazu. A práve touto udalosťou sa dá do pohybu príbeh Arcane: League of Legends, kde sa zrodia noví hrdinovia Runeterry.

Arcane: League of Legends : Herecké obsadenie, postavy a tvorivý tím

Za vznikom Arcane: League of Legends stojí samotné štúdio Riot, ktoré celý seriál produkovalo. Príbeh pochádza z pera scenáristu Asha Brannona, ktorý okrem iného napísal Príbeh Hračiek 1 a 2 alebo animák Divoké vlny. Parádnu vizuálnu stránku a animáciu si zase vzalo na starosť francúzske štúdio Fortiche Productions, ktoré má za sebou spoluprácu napríklad s komiksovým štúdiom Marvel či skupinou Gorillaz.

V seriáli sa ukázalo množstvo známych postáv z League of Legends, došlo ale aj na niekoľko úplne nových, ktoré sa v hre doposiaľ neobjavili. Či už sú ale známe alebo nie, často hovoria povedomými hlasmi hollywoodskych hercov. Naše zvukovody tak potešia napríklad Hailee Steinfeld (Bumblebee) ako Vi, Mia Sinclair Jenness (Veľký dar) ako Powder, JB Blanc (Špióni v prevleku) ako ich mentor Vander, Jason Spisak (Superman: Red Son) ako zloduch Silco, Kevin Alejandro (Maják) ako vynálezca Jayce a Ella Purnell (Armáda mŕtvych) ako Jinx.

Arcane: League of Legends; screenshot: herecké obsadenie

Spider-Man: Bez domova: postavy a (herecké obsadenie)

Zľava: Vi (Hailee Steinfeld), Powder (Mia Sinclair Jenness), Vander (JB Blanc), Silco (Jason Spisak), Jayce (Kevin Alejandro), Jinx (Ella Purnell)

Arcane: League of Legends: Predloha

League of Legends, hráčmi bežne označovaná ako Liga alebo Lolko, je populárna hra žánru MOBA (Multiplayerová Online Bojová Aréna), ktorú vyvíja a vydáva spoločnosť Riot Games od roku 2009. V hre proti sebe bojujú dva tímy po piatich hráčoch, pričom cieľ oboch tímov je rovnaký: zničiť súperovu základňu, resp. primárnu stavbu menom Nexus, a zároveň ubrániť tú svoju. Každý z hráčov ovláda svojho „šampióna“, teda hrateľnú postavu s výrazne odlišnými schopnosťami a štýlom boja. Šampióni sa počas zápasov postupne stávajú silnejšími získavaním skúseností, zbieraním zlata a nakupovaním špeciálnych predmetov.

A New Dawn | Cinematic – League of Legends

Zdroj: Riot Games

Pozrite sa na filmovo vyzerajúci trailer k League of Legends – videohernú predlohu seriálu Arcane: League of Legends.

League of Legends bolo od samého začiatku koncipovaný ako free-to-play titul, ktorý zbieral prevažne pozitívne hodnotenie – kritici aj hráči chválili hlavne prístupnú a chytľavú hrateľnosť a podarený dizajn postáv a celého sveta. A práve tieto faktory určite čiastočne zapríčinili to, že League of Legends stále patrí medzi najhranejšie tituly sveta a zrejme najväčšiu športovú záležitosť s medzinárodnou súťažnou scénou čítajúcou cez 12 líg. Lolko hrajú desiatky miliónov hráčov, jeho popularita teda logicky viedla k prieniku do ďalších oblastí popkultúry, ako sú hudba, komiksy, poviedky a novo aj animovaný seriál Arcane: League of Legends.

Arcane: League of Legends: Soundtrack/hudba

Na soundtracku k Arcane: League of Legends sa podieľali zvučné mená súčasnej populárnej hudby. V show tak zaznejú napríklad piesne od skupiny Imagine Dragons, speváčky Bea Miller, rappera Pusha T, alternatívneho hudobníka Woodkida alebo speváka Stinga.

Zdroj: Riot Games

O titulnú znelku sa postarala americká skupina Imagine Dragons.

Arcane: League of Legends: Ďalšie informácie a zaujímavosti

• Vznik League of Legends bol silne inšpirovaný hrou Defense of the Ancients (DotA), custom mapou pre Warcraft 3.
  • League of Legends je okrem svojich kvalít aj trochu nešťastne preslávené svojou nebývalo toxickou komunitou.
  • Štúdio Riot Games okrem League of Legends stojí aj za populárnou strieľačkou Valorant alebo kartovou hrou Legends of Runeterra.

Arcane: League of Legends Séria 2: Druhá séria potvrdená

Len pár dní po odvysielaní finále prvého radu Arcane: League of Legends bolo potvrdené to, čo vzhľadom na kvality celej šou všetci tak nejako tušili – na druhej sérii sa už pracuje. Štúdio Riot Games túto radostnú správu oznámilo prostredníctvom krátkeho teasera na oficiálnom twitterovom účte seriálu. Kedy sa ale pokračovania výborne rozbehnutého príbehu dočkáme, zatiaľ tvorcovia bohužiaľ nespresnili.

i

• Zdroje: IMDB, Arcane

+421 2 5710 1800