Naše pobočky sú otvorené.

Využite bezpečné nakupovanie z pohodlia domova a skúste jeden z našich 120 AlzaBoxov.

Alebo si tovar nechajte doručiť rovno domov.

Alzabox Vánoce HP, média Home Office

Call of Duty: Black Ops Cold War (DOJMY Z HRANIA) – Multiplayer vstupuje do druhého kola predbežného prístupu

• Autor: Alexandra Vaníková

Od 8. do 12. októbra si mohli vlastníci PlayStation 4 už druhýkrát vyskúšať multiplayer Call of Duty: Black Ops Cold War, na ktorom pracuje štúdio Treyarch (prvou možnosťou bola otvorená alfa). Kým prvé dva dni patrili majiteľom predobjednávok, v sobotu a nedeľu prebiehala beta otvorená. Aké sú naše dojmy po tom, čo sme si mali možnosť „ohmatať“ už druhý predbežný prístup hry pre viacerých hráčov?

Dojmy z hrania (Beta PS4)Dojmy z hrania (Alpha PS4)

Call of Duty: Black Ops Cold War; screenshot: beta

Call of Duty: Black Ops Cold War (hra) | Call of Duty (IP) | Call of Duty: Black Ops (IP)

FPS Call of Duty: Black Ops Cold War je sedemnástym dielom hernej série Call of Duty a zároveň piatym dielom podsérie Black Ops. Titul vyvíja štúdio Treyarch a Raven Software a vydáva spoločnosť Activision. Hra vychádza 13. 11. 2020 na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X. Hra obsahuje multiplayer a neobsahuje českú lokalizáciu. | Homepage

Články: | Všetko, čo vieme | Dojmy z hrania

Call of Duty: Black Ops Cold War (DOJMY Z HRANIA PS4) – Obsah článku

1. Multiplayer Black Ops Cold War prešiel zmenou k lepšiemu, pehy na kráse sa ale nájdu
  2. Perky, Field Upgrades, Scorestreaky a Divoké karty sú skvelým ozvláštnením zápasov
  3. VIP Escort ako predzvesť ďalších zaujímavých módov?
  4. Multiplayer v Black Ops Cold War sa vydáva vlastnou cestou, ktorá je zatiaľ tŕnistá
  5. HW nároky pre Call of Duty: Black Ops Cold War PC

Multiplayer Black Ops Cold War prešiel zmenou k lepšiemu, pehy na kráse sa ale nájdu

Alfa hry pre viac hráčov pripravovaného Call of Duty, ktorá prebehla koncom minulého mesiaca, vo mne zanechala vcelku pozitívne pocity, aj keď kritiku niektorých prvkov som si nemohla odpustiť. Najväčším tŕňom v oku bola mdlá grafika, ktorá napríklad majiteľov základného PlayStation 4 kvôli nižšiemu výkonu konzoly v podstate pripravila o plnohodnotný zážitok z hrania, kedy bolo „aj vďaka“ nešťastne vyriešenému vybalansovaniu farieb miestami problém spozorovať nepriateľa.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Moskva, Moscow Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: bazén, pool, Miami
Mapy Moscow (Obrázok 1) a Miami (Obrázok 2) po úpravách doslova prekukli a hranie na nich je oveľa príjemnejšie.

Ani na modrej konzole s prívlastkom „Pro“ ale nešlo o žiadnu slávu a mala som pocit, ako keby som sa vrátila späť v čase. Nešlo však o príjemnú nostalgiu, skôr som sa čudovala, ako takto môže vyzerať hra, ktorá sa už o pár týždňov pozrie na konzoly budúcej generácie.

Ako ste už asi z úvodného odseku vytušili, na paškál si ako prvú vezmem vizuálnu stránku multiplayera Black Ops Cold War v beta verzii. S radosťou môžem vyhlásiť, že sa dočkala viditeľných zmien. Farby sú sýtejšie, čo je vidieť najmä na mape Moscow, ktorej som počas hrania alfy dala pracovný názov sivá myš. V Bete už ale bolo hranie vo virtuálnej metropole Ruska oveľa lepšie.

COD: Black Ops Cold War Beta – Moscow/Domination | Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Domination je hlavne o rýchlom presune medzi oblasťami záujmu a ich udržiavaní. Na mape Moscow je tak dobré si zapamätať rôzne skratky a napríklad si nájsť vhodné miesta pre umiestnenie stacionárneho guľometu.

Prostredia už nepôsobia tak fádne a jednotvárne, tvorcovia sa pohrali aj s osvetlením a výsledkom je okrem lepšej viditeľnosti nepriateľov tiež pútavejšia atmosféra (hlavne na nočnej mape Miami). Pýtate sa, či sa Black Ops grafikou môže teraz rovnať vlaňajšiemu Modern Warfare? Určite nie. Ak staviate realistickosť na prvé miesto, potom Call of Duty Cold War splní vaše požiadavky len čiastočne.

Priznám sa ale, že na tých niekoľkých dostupných mapách (Miami, Moscow, Satellite, Armada, Crossroads, Cartel) a módoch mi absencia ručne vymodelovanej vegetácie alebo detailne spracovaných fasád budov nijako žily netrhala. Black Ops sa totiž vydalo rýchlejšou a arkádovejšou cestou než jeho predchodca z roku 2019 – výsledkom sú súboje osekané o taktické gameplayové prvky, ako napríklad opieranie si zbrane o prekážku alebo možnosť otvárať a zatvárať dvere. A ja som sa aj vďaka vyššiemu tempu plne sústredila skôr na boj a prácu so zbraňou než na obdivovanie okolitej scenérie. Úpravám, a to veľmi vítaným, sa nevyhol ani pohyb postavy, ktorý v alfa verzii nepatril medzi najplynulejšie. Teraz však bola situácia úplne iná a podstatne lepšia.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Type 63, puška, rifle Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: kill
Call of Duty: Black Ops Cold War ponúkne dosť zbraní spoločne s attachmentami, ktoré dokážu výrazne ovplyvniť ich ovládanie a presnosť.

Poďme ale k smrtiacim hračkám. K dispozícii bolo počas bety pár modelov zbraní z klasických kategórií typu útočné pušky, odstreľovačky, brokovnice atď., spoločne s množstvom attachmentov. A ja som si už počas alfy dosť obľúbila dvojicu XM4 a Pelington 703. Kým prvá menovaná ma nesklamala v boji na menších mapách, kde je vyššia pravdepodobnosť stretu s nepriateľom takpovediac „telo na telo“, jej presnejšia kamarátka s hľadáčikom sa osvedčila najmä pri likvidácii konkurenčných sniperov na rozsiahlych mapách typu Armada alebo Crossroads.

Ani tu však žiadna revolúcia nedorazila a dúfam, že sa vývojári zbraniam ešte trošku povenujú. Poladenie by si totiž zaslúžila ako ich zvuková stránka, tak spätný ráz, ktorý sa naprieč triedami zbraní takmer vôbec nemení. Ide tak o ďalšiu oblasť, v ktorej minuloročné Call of Duty nad Black Ops Cold War víťazí.

Perky, Field Upgrades, Scorestreaky a Divoké karty sú skvelým ozvláštnením zápasov

V multiplayerovom boji sa samozrejme nemusíte spoliehať iba na zbrane ako také, môžete využiť aj sadu podporných bojových prvkov. (Omračujúce) granáty, semtex alebo C4 sú samozrejmosťou, rovnako ako výber správneho perku, field upgradu a scorestreaku. Pokiaľ vám posledné tri nič nehovoria, tu je stručné zhrnutie. Perky dokážu vylepšiť schopnosti vašej hrateľnej postavy a po zvolení jedného z nich bude tento aktívny počas celej hry. Na podobnom princípe fungujú tiež Divoké karty (predstavené už v predošlých Black Ops hrách), ktoré môžu, no veď viete... zamiešať karty. Mala som celkom problém si z nich vybrať, keďže všetky ponúkali celkom lákavú odmenu za ich aktiváciu (vziať si dve primárne zbrane, pridať na smrtiace hračky ďalšie 3 attachmentami a podobne).

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Engineer perk, inženýr perk Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Field Upgrade, Field Mic Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: scorestreak, Sentry Turret
Perky, field upgrady a scorestreaky sú neoddeliteľnou súčasťou multiplayera a dokážu zásadne zmeniť smer, ktorým sa uberá ktorýkoľvek zápas.

Field upgrady zahŕňajú vybavenie, ktoré je možné počas zápasu umiestniť na bojové pole a tímu poskytnú určitú výhodu. Ich aktivácia funguje na princípe tzv. recharge time. Použiť teda jeden z nich je možné vždy až po určitom čase (obvykle po 2 až 4 minútach v závislosti na zvolenom field upgrade). Scorestreaky už je o niečo náročnejšie získať. Hráč si môže zvoliť tri z nich, pričom v boji ich je možné aktivovať po získaní určitého počtu bodov (tie dostávate za killy, asistencie, veď to poznáte).

COD: Black Ops Cold War Multiplayer – Satellite | Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Najviac akcie bez pochýb zažijete na mape Satellite.

Páči sa mi, že od alfy prešli menšou zmenou aj scorestreaky – pre ich použitie už po novom potrebujete viac bodov a až počas hrania bety som si uvedomila, že to funguje oveľa lepšie. V prvom predbežnom prístupe sa totiž stávalo, že mapy boli scorestreakmi niekedy zahltené, kdežto teraz sa boj sústredil hlavne na používanie zbraní a letecký nálet alebo vybuchujúce autíčko sa na mape objavilo len párkrát. Scorestreaky sa navyše nedeaktivujú po vašej smrti, potešilo ma tiež, že ich bolo možné použiť aj na začiatku druhého polčasu zápasu. Nebola som tak nútená scorestreaky tesne pred koncom kola „vyplýtvať“ a radšej som ich využila až v pravý okamih.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: shotgun, brokovnice Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: sniper rifle scope, ads, odstřelovačka
Keď podporné bojové prvky zlyhajú, je na čase tasiť zbraň a dobre mieriť.

Proti scorestreakom a field upgradom navyše hráči nie sú úplne bezmocní. Vybavenie, ktoré je možné umiestniť na bojové pole, totiž nie je nezničiteľné, ak navyše chcete zvýšiť šance na prežitie, odporúčam zvoliť perk Engineer. Ten hráčovi umožní vidieť obrysy súperovho podporného zariadenia napríklad v podobe stacionárneho guľometu, a to dokonca cez steny. Mne tento perk niekoľkokrát zachránil život, pretože som vďaka nemu spozorovala napríklad zákerne umiestnenú nášľapnú mínu.

VIP Escort ako predzvesť ďalších zaujímavých módov?

Beta do určitej miery ponúkla takmer identický výber mapiek a herných režimov ako v alfa verzii. Okrem klasických režimov Team Deathmatch, Kill confirmed alebo Domination bol k dispozícii aj nový mód Combined Arms pripomínajúci Ground War z Call of Duty: Modern Warfare, hosťujúci vyššie množstvo hráčov. Ide v podstate o mód Domination, ktorý trochu ozvláštnia dopravné prostriedky (napríklad snežný/vodný skúter či motorka).

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: vodní skútr, water scooter Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: zipline Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: podvodní eliminace, underwater elimination
Mapa Armada má svoje výhody. Môžete naskočiť na vodný skúter alebo cestovať z lode na loď pomocou ziplinov. Eliminácia nepriateľa pod vodou má tiež niečo do seba.

Combined Arms mňa osobne nenadchol, mapy sa mi niekedy zdali až príliš veľké pre iba 24 hráčov a tvorcovia sa budú musieť ešte popasovať s umiestnením spawnovacích bodov. Veľakrát som totiž musela šprintovať do centra diania takmer cez polovicu mapy. Naopak, VIP Escort bol podstatne zaujímavejší zážitok.

Hrá sa v dvoch tímoch po šiestich hráčoch, pričom v jednom tíme sa jeden zo šestice stáva tzv. VIP osobou. Tú treba bezpečne dopraviť k únikovej helikoptére, čomu sa samozrejme snaží zabrániť tím protivníkov. Každý člen tímu má navyše iba jeden život, a ak vás spoluhráč nedokáže oživiť, tímu už v danom kole nijako nepomôžete. Tento režim mňa bavil jednoznačne viac než Combined Arms, ale je pri ňom potrebná komunikácia s vašimi spoluhráčmi a je tak ideálny pre partičky šiestich ľudí.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: VIP Escort Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: VIP Escort zelený kouř
Cieľom VIP osoby, ktorá je vybavená len nožom a základnou pištoľou, je dostať sa k únikovej helikoptére.

Ide však o rozhodne zaujímavý režim a tiež prostredníctvom neho tvorcovia dokazujú, že zvládnu okrem bežných módov pre hráčov pripraviť aj niečo nové. Príkladom toho sú aj mapy Armada, kde sa boje odohrávajú na troch vojnových lodiach, a púštne Satellite, rozlohou menšia mapka, na ktorej dostanú zápasy poriadnu šťavu. Musím ale povedať, že po úpravách, ktorými prešlo Miami, by som aj to mohla zaradiť medzi tie lepšie bojové ihrisko v bete multiplayera.

Multiplayer v Black Ops Cold War sa vydáva vlastnou cestou, ktorá je zatiaľ tŕnistá

Čo dodať na záver? Multiplayer sa stále nepredviedol v plnej sile, ale rozhodne sa aj na základe spätnej väzby od hráčov posunul smerom k lepšiemu, a ak budú vývojári aj naďalej načúvať komunite, tých tŕňov na ceste za vydareným herným zážitkom určite ešte postupom času ubudne. Ak ste fanúšikmi Call of Duty: Modern Warfare a Warzone od Infinity Ward a očakávate to isté od tohtoročného Call of Duty, budete pravdepodobne sklamaní. Tí z vás, ktorí ste strávili hodiny v hre pre viacerých hráčov predošlých dielov série Black Ops, poteší tohtoročný diel určite viac.

Call of Duty: Black Ops Cold War; screenshot: Woods, character, postava
Woods sa hlási do služby. Bete multiplayera Black Ops Cold War budú patriť najbližšie dni.

Hoci ma počas predbežného prístupu oslovilo Modern Warfare viac, na tú správnu strunu mi dokázalo brnknúť aj Black Ops Cold War, a to najmä vďaka rýchlejšiemu tempu zápasov a zakomponovaniu prvkov, ktoré dobre fungovali už v predošlých dieloch Black Ops série. Ale viete, čo sa hovorí: lepšie raz hrať ako stokrát čítať (teda aspoň myslím, že sa to takto hovorí). Nech už teda patríte do akéhokoľvek z vyššie menovaných „táborov“, beta Call of Duty: Black Ops Cold War rozhodne stojí za vyskúšanie. Najbližšiu príležitosť budú mať hráči naprieč platformami tento víkend.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS4 Pro verziu hry.

Vydarená hrateľnosť v nie práve lichotivom grafickom kabátiku

• Autor: Alexandra Vaníková

Podobne ako u Call of Duty: Modern Warfare (2019), aj v prípade Black Ops: Cold War si mohli majitelia PlayStation 4 v predbežnom prístupe vyskúšať multiplayerovú zložku hry. V Alfe pripravovaného prírastku do Call of Duty série sa hráči oddávali online súbojom až v piatich režimoch (Combined Arms: Domination, Kill Confirmed, Team Deathmatch, Domination, Hardpoint) na rovnakom počte mapiek (Miami, Satellite, Moscow, Armada, Crossroads).

Call of Duty: Black Ops Cold War – Alpha Trailer | PS4

Alfa určená exkluzívne pre PlayStation 4 prebehla minulý víkend (18. – 20. septembra).

Ako prvé viedli moje kroky do zbrojnice (inšpirovanej Modern Warfare), kde som mala možnosť prednastaviť si loadout tvorený primárnou a sekundárnou zbraňou, vybaviť sa granátmi, alebo C-4, zvoliť si vhodné perky a jednu z tzv. wildcards, teda divokých kariet. Tie považujem za príjemné plus – výber jednej z nich totiž umožní vybaviť sa ďalšími tromi perkmi navyše, ďalšia zasa zabezpečí, že hráč môže nosiť pri sebe dve primárne zbrane alebo pridať až osem attachmentov na jednu zbraň atď.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: RC-XD Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Chopper Gunner
Pozitívom je, že každý scorestreak disponuje tzv. cooldownom a medzi využitím jedného z nich viackrát musí ubehnúť aspoň 90 sekúnd. Zamedzí sa tak ich nadmernému používaniu na bojovom poli. (Zdroj screenshotov: SrFuerte)

Treba ale povedať, že divoké karty nie sú žiadnou novinkou, a podobne ako scorestreaky zažívajú návrat z predošlých Black Ops. Scorestreaky nahrádzajú v hre Killstreaky – fungujú na princípe získavania XP, ktorých dostatočný počet v zápase vám zaistí určitý druh pomoci v boji. Ja som najčastejšie využívala vybuchujúce autíčko na diaľkové ovládanie RC-XD a podporu delostrelectva, ktoré mi viackrát pripísali na „konto“ nejaké tie killy, medzi scorestreakmi ale nájdete aj útočný vrtuľník alebo ručný granátomet.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: XM4 Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Pelington 703 Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Wild Card, Law Breaker
Mojimi favoritmi sa počas alfy stali útočná puška XM4 s ostreľovačkou Pelington 703. A pretože ide o dve primárne zbrane, nemohla mi chýbať ani divoká karta „Law Breaker“. (Zdroj screenshotov: Hamii)

Prostredie zbrojnice je prehľadné, dobre sa v ňom orientuje a už v alfe bol k dispozícii celkom široký výber perkov, attachmentov a divokých kariet, ktorých vhodné skombinovanie mi chvíľku trvalo, ale nemôžem povedať, že by ma nebavilo.

Keď som sa po starostlivej úprave smrtiacich hračiek pustila do boja, už od prvých momentov som sa nemohla vyhnúť porovnávaniu Black Ops: Cold War s minuloročným Modern Warfare, aj keď tieto dve hry nemalo na starosti rovnaké štúdio. Nepríjemným prekvapením bola v Black Ops: Cold War grafika, ktorá hlavne v mestských mapách (Moscow a Miami), a aj v porovnaní s Modern Warfare, pôsobila až zastaralo a celkovému zážitku nepomáhali ani doskakujúce textúry.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Muzzle Attachment
Pri voľbe attachmentov môžete v príslušnej tabuľke vidieť ich „dopad“ na mierenie, mieru poškodenia alebo rýchlosť pohybu zobrazenú v percentách – prvok percentuálneho zobrazenia mi napríklad v Modern Warfare chýba. (Zdroj screenshotu: Hamii)

Hru som navyše hrala na PlayStation 4 Pro, pričom majitelia základného PS4 sa potýkali s ešte horšou grafikou. Mala som tak veľký problém predstaviť si celkové grafické prevedenie v multiplayeri na konzolách budúcej generácie. Ide síce stále len o alfu, ale je otázkou, koľko sa v skutočnosti do vydania hry zmení. Zostáva len dúfať, že sa vývojári ešte budú venovať aj vizuálnej stránke, ktorá bola v alfe nepríjemným prekvapením.

Čo sa týka samotného gameplaya, práca so zbraňami sa približuje klasickým Black Ops hrám, a zatiaľ čo som v primárne na realistickosť zameranom Modern Warfare (2019) v prvých pár zápasoch chytala ten správny grif s každou zbraňou, v Cold War bola adaptácia na správanie sa smrtiacich hračiek oveľa rýchlejšia. Tempo multiplayerových zápasov by som zaradila jednoznačne medzi svižnejšie – niekde medzi dynamickým Black Ops 4 a taktickejším Modern Warfare (2019).

CALL OF DUTY BLACK OPS COLD WAR Alpha Gameplay Multiplayer – No Commentary

V predbežnom prístupe boli k dispozícii tri mapy pre 12 a dve pre 24 hráčov. (Zdroj videa: YT kanál MKIceAndFire)

Hranie ma všeobecne bavilo – najviac som si užívala zápasy na menšej mape Satellite (púšť v Angole) určenej pre dvanásť hráčov. Neustále som tu bola totiž hnaná do akcie, pretože nulový počet budov a otvorená púšť poskytnú veľmi málo priestoru pre schovávanie sa. Naopak mapa Miami bola kvôli množstvu stavieb liahňou camperov, ktorí číhali pri schodiskách alebo v oknách.

Podarenou mapou je tiež Armada pre 24 hráčov, kde sa boj odohráva na troch bojových lodiach prepojených ziplinami. Gameplay tu ozvláštňuje aj možnosť zaplávať si a zároveň použiť svoju zbraň. Ani vo vode som tak nebola úplne bezmocná a využila som ju ako prvok pre stealth útok, inokedy sa mi zasa podarilo tesne pod hladinou zostreliť nepriateľa priamo z vodného skútra. Satellite a Armada tak v mojich očiach trochu vybočujú so sivého priemeru zatiaľ ponúkaných mapiek a dúfam, že vo finálnej hre uvidíme viac im podobných bojových ihrísk.

Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Moscow, Moskva Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Satellite Call of Duty: Black Ops Cold War; gameplay: Armada
Obrázek 1: Mapa Moskvy je zatiaľ doslova sivou myškou, ktorá ešte nestihla zažiariť. Obrázok 2 a 3: Satellite a Armada na druhej strane ponúkajú veľa zábavy a akcie. (Zdroj screenshotov: MKIceandFire a LuckyDeathCards)

Moje osobné dojmy z alfy Call of Duty: Black Ops Cold War sú tak zatiaľ pozitívne. Osobne mi nevadí ani toľko diskutovaný skill-based matchmaking, za ktorý tvorcov mnohí hráči kritizujú a uvítali by skôr ranked playlisty dedikované skúseným jedincom.

A aj keď už teraz viem, že budem v Cold War postrádať prvky multiplayera z Modern Warfare, ako napríklad opieranie si zbrane počas mierenia o prekážku či možnosť otvárať/zatvárať dvere, som určite zvedavá, ako bude vyzerať finálny titul. Ešte predtým nás však čaká uzavretá a neskôr otvorená beta, počas ktorej si vyskúšame už aj cross-platform hranie.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS4 verziu hry.

Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

Volám sa Alexandra Vaníková a hrám sa venujem približne od mojich dvanástich rokov, kedy boli na popredných priečkach môjho rebríčka stratégie a akčné adventúry (Mafia 1 je doteraz mojou srdcovkou). Momentálne som členkou kultu PlayStation a rozhodne nepohrdnem hrou so zombie tematikou či dobrým FPS.

HW nároky pre Call of Duty: Black Ops Cold War PC

Operačný systém Windows 7 64-bit alebo novší Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-6300/AMD FX-8120 Intel Core i5-6600K/AMD Ryzen R7 1700X Processor