Call of Duty: WWII – United Front (RECENZIA) – Boj v tieni Stalingradu

Naša séria recenzií zacielených na obsah Call of Duty: WWII – Season Pass sa pomaly, ale isto blíži ku svojmu koncu. Neviem, ako ste na tom vy, ale ja si popravde už na mapy z rozšírenia The Resistance veľmi nepamätám, pretože ich na slnku vystriedali lokácie z expanzie The War Machine, ktorú sa teraz Sledgehammer Games chystajú nahradiť predposledným balíčkom United Front.

Ten rovnako ako jeho predchodcovia obohatil Call of Duty: WWII o nové bojové pole, na ktorých som v minulých dňoch kvôli závanu dosiaľ nepoznaného strávil všetok svoj voľný čas. Čo na Call of Duty: WWII – United Front hovorím, čím ma zaujala a v čom mohla byť navrhnutá lepšie, si môžete prečítať v našej recenzii.

Žáner: FPS | Vývojár: Sledgehammer Games | Vydavateľ: Activision | Dátum vydania a Platformy: PS4 (26. júna 2018) PC, Xbox One (26. júla 2018) | Homepage: www.callofduty.com/wwii/dlc3

Obsah recenzie Call of Duty: WWII – United Front

1. United Front ťahá boj o ruskú metropolu
  2. Pri hraní operácie Supercharge si spomeniete na Battlefield V
  3. V The Tortured Path zavítate do troch mŕtvych pretekajúcich lokácií
  4. Call of Duty: WWII – United Front opäť celok výrazne neposúva vpred
  5. Recenzia Call of Duty: WWII – United Front: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Call of Duty: WWII – United Front PC

V United Front ťahá boj o ruskú metropolu

(1. 8. 2018) Call of Duty: WWII nám hneď po vydaní ponúklo relatívne chudobnú škálu máp, medzi ktorými chýbal rad skutočne výrazných lokácií z predchádzajúcich dielov série. Naprávať tento omyl začali vývojári zo Sledgehammer Games až skrz platené expanzie obsahujúce nové bojiská – v najnovšom DLC s názvom United Front nám opäť servírujú trojicu čerstvých lokalít. Po nainštalovaní tohto rozšírenia sa môžete pozrieť do holandského zámočku, snehom zaviateho Stalingradu a slnkom prežiareného Monte Cassina.

Call of Duty: WWII – United Front, mapa Stalingrad (gameplay)

Hoci vyzerá Stalingrad na prvý pohľad dosť tuctovo, ide o mapu, na ktorej možno aplikovať rôznorodé taktiky.

Nikoho zrejme neprekvapí, keď poviem, že mi z nových máp najviac padol do oka zasnežený Stalingrad, o ktorý bola zvedená jedna z najväčších bitiek na východnej fronte druhej svetovej vojny. Ponúkané bojisko je vcelku rozsiahle, postavená je pred vás štvrť so silne poškodenými, niekoľkoposchodovými továrňami. Dostatok priestoru tu majú vďaka jej perfektnému návrhu všetky herné triedy. Pokiaľ patríte medzi fanúšikov pušiek s optikou, väčšinou zamierite do vyšších poschodí. Milovníci brokovníc naopak zostanú v kanáloch alebo úzkych uličkách vytvorených poničenými vlakovými vagónmi, za ktoré sa dá veľmi ľahko ukryť.

O niečo menej som bol nadšený z mapy Market Garden odohrávajúcej sa v stredne veľkom holandskom zámku. Neradím sa totiž medzi hráčov holdujúcich extrémne efektívnym brokovniciam a prekvapivo silným ľahkým samopalom, pre ktorých je táto koridormi napchatá lokácia primárne určená. Väčšina stretov sa tu odohráva rovnako ako na mnohých iných bojových poliach ponúkaných v Call of Duty: WWII blízko centrálneho bodu celého bojiska, ku ktorému vedie rad uzučkých chodieb, v ktorých ste bez spomínaných zbraní prakticky bez šance.

Call of Duty: WWII – United Front, mapa Market Garden (gameplay)

Na mape Market Garden nehrá stratégia prím, zápas hráčom väčšinou vyhrávajú brokovnice.

Asi najslabšie sympatie vo mne vzbudila vojnou poškodená osada Monte Cassino, ktorá mi z doposiaľ pridaných máp zrejme sadla najmenej. Boje sa tentoraz vedú v uliciach a na strechách značne poničenej osady, ktorá sa rozkladá v tieni prastarého kláštora. Celkový koncept na prvý pohľad nevyzerá vôbec zle, po chvíli hrania však zistíte, že sa k tematike Call of Duty: WWII práve dvakrát nehodí kvôli nedostatku pohyblivosti vojakov. Tí jednoducho nedisponujú takými technológiami, aby boli schopní celý priestor plne využiť podobne ako bojovníci z nových dielov tejto série, takže si nakoniec vezmú do rúk pušky, nájdu si dobrú pozíciu a pália do všetkého, čo zbadajú pod sebou, čo osobne nepovažujem za ideálny stav.

Pri hraní operácie Supercharge si spomeniete na Battlefield V

Doteraz ponúkané misie vo mne nebudili práve najlepší dojem. Ani jedna z nich totiž nebola spracovaná natoľko kvalitne, aby som na ňu mohol spomínať v dobrom. Relatívne spokojný som bol snáď len s operáciou Intercept, ktorá bola pridaná v rámci plateného balíčka The Resistance. Teraz ju však na mojom stupienku obľúbenosti nahradila operácia Supercharge z United Front, ktorá mi hneď v prvých okamihoch hrania pripomenula nedávne zábery z Battlefield V. Ako zástupca útočiacej strany som sa totiž na štarte celej akcie ocitol v nákladovom priestore prepravného lietadla, z ktorého som spolu so zvyšnými spojeneckými vojakmi vyskočil nad cieľovou lokáciou. Už v priebehu dopadu sme všetci ostreľovali dole sa pohybujúcich protivníkov, snažiacich vytvoriť si dostatočne silnú obrannú pozíciu.

Call of Duty: WWII – United Front, mapa Monte Cassino (gameplay)

Z gameplay záberov z mapy Monte Cassino je krásne vidieť, že ponúkaný potenciál nie je plne využitý.

Po dopade sme sa pustili so zvyškom skupiny do plnenia cieľov, ktoré som dostal pred začiatkom celej operácie. Hneď na štarte bolo treba zabezpečiť práve spadnuté zásobovacie balíky plné výbušnín – tie sa následne použili na odpálenie štyroch pilierov mosta. Po jeho zničení sme sa vrhli do zbesilého obsadzovania kontrolných bodov tvoriacich Marethskú líniu, ktorú vybudovali Francúzi pred druhou svetovou vojnou v južnom Tunisku. Hlavnou prioritou obrancov je pri operácii Supercharge predovšetkým zastavenie nepriateľského postupu na dostatočne dlhú dobu. Prítomná tu našťastie nie je žiadna pasáž s leteckými bitkami, takže tejto akcii nemám na rozdiel od operácie Husky z The War Machine prakticky čo vytknúť.

Balancia jednotlivých máp United Front sa vývojárom z Sledgehammer Games podarila len čiastočne. Za skutočne odladenú možno označiť snáď len operáciu Supercharge a kultový Stalingrad, ktorý výrazne nezvýhodňuje žiadnu zo strán konfliktu či hráčskych skupín. O niečo horšie sú na tom v tomto smere dve zostávajúce lokácie. Market Garden je rajom jedincov obľubujúcich vo vyčkávaní v tmavých kútoch, kde sa sú schopní ukryť natoľko dobre, že z nich pred svojou smrťou zabijú pokojne aj desiatku protivníkov bez toho, aby tí mali šancu sa k nim dostať. Rovnakým problémom trpí tiež Monte Cassino, ktorého priechod si bez odstreľovacej pušky veľmi neužijete, pretože skôr, než sa rozhliadnete, už odniekiaľ schytáte guľku.

Call of Duty: WWII – United Front, Operácia Supercharge (gameplay)

Novo pridaná misia Supercharge je navrhnutá dosť jednoducho, podľa môjho však ide o úctyhodnú operáciu.

Keď už som pri celkovej balancii, nemôžem nespomenúť prítomnosť novej divízie s názvom Kavaleria, ktorá na všetky platformy dorazila s balíčkom United Front zadarmo. Zástupcovia tejto triedy sú vybavení mohutným nepriestrelným štítom a zbraňou podľa výberu. Obrovský kus plátu, ktorý nosia obojručne, môžu využiť ako k obrane pred projektilmi, tak aj ku kontaktnému výpadu, s ktorého pomocou zložia pešiaka asi na dve rany. Podobne ako v Rainbow Six Siege, aj v Call of Duty: WWII – United Front táto profesia slúži predovšetkým ako podpora pre zvyšok skupiny, ktorá je schopná vytvoriť oporný bod, z ktorého ostatní zlikvidujú dobre zakopaných protivníkov, ktorí by ich inak eliminovali počas chvíle. Osobne si myslím, že štítary výrazne nenarušujú vyváženosť kompletu, pretože keď ich oddelíte od zvyšku tímu, nemajú veľmi veľkú šancu uspieť.

V The Tortured Path zavítate do troch mŕtvymi pretekajúcich lokácií

Najnovšia príbehová časť Call of Duty: WWII zameraná na elimináciu nemŕtvych, The Tortured Path, je zložená z troch navzájom previazaných máp, skrz ktoré budete prenášať časti meča samotného cisára Barbarossu. Hneď na štarte zavítate do dediny, ktorej charakteristickým znakom je obrovský veterný mlyn spájajúci verejnosti otvorené časti osady. Potom, čo sa vám podarí zdolať finálnu prekážku, vám bude umožnené presunúť sa na loď plnú stiesnených priestorov, ktoré behom chvíle zaplní armáda krvilačných monštier, ktorým musíte opäť odolať až do konca. Ihneď, ako zdoláte poslednú vlnu protivníkov, vás dej zavedie do tajomných ruín. Každé z bojísk pred vás klasicky postaví deväť vĺn oponentov, po ktorých eliminácii sa na scéne objaví boss s kopou posluhovačov.

Call of Duty: WWII – United Front, The Tortured Path (gameplay)

Zombie sú v tejto ukážke z hrania extrémne hladní, osobne som teda volil stratégiu kto utečie, ten vyhrá.

Elementárna myšlienka je v The Tortured Path teda rovnaká, ako na predchádzajúcich mapách Call of Duty: WWII. Prím opäť hrá prežitie. Celkový koncept bol však citeľne upravený. Preč sú rozsiahle lokácie, ktoré ste expandovali pomocou hernej meny získanej elimináciou nemŕtvych. Minulosťou sú tiež boxy, pri ktorých ste si kupovali jasne definované zbrane. Nahradené boli kolotoče šťastia, ktoré vám za určitú sumu náhodne vyžrebujú smrtiacu hračku určitého typu, s ktorou je následne možné vyraziť do boja. Prakticky ide o hráčmi neskutočne nenávidené lootboxy, ktoré si môžete otvoriť za prijaté prostriedky. Osobne prítomnosť tohto prvku vítam, pretože vďaka nemu nikdy neviete, aké karty vám osud v zombie režime pridanom v rámci DLC United Front nadelí.

Call of Duty: WWII – United Front celok opäť výrazne dopredu neposúva

Vytvoriť skutočne kvalitné a hlavne zaujímavé mapy je za všetkých okolností neskutočne náročné. Call of Duty: WWII – United Front možno práve kvôli tomuto faktu disponuje len raz výraznou lokáciou, ktorú si iste zaradíte medzi svoje obľúbené bojisko. Celok tentoraz ťahá kultový Stalingrad spolu s operáciou Supercharge a zombie kampaňou The Tortured Path, ktorá sa veľmi odlišuje od svojich predchodcov. Zvyšok obsahu je priemerného, či dokonca podpriemerného razenia, takže na neho v dobrom zaručene spomínať nebudete. United Front je zatiaľ najslabším z vydaných DLC. Po stránke kvality ho podľa môjho názoru zatieňuje ako The War Machine, tak i The Resistance.

Call of Duty WWII – United Front; screenshot:

Tretie DLC United Front nás príliš nenadchlo.

Tretí DLC Call of Duty: WWII – Season Pass je o niečo slabší ako jeho predchodcovia, čo ma prakticky vedie k tomu, aby som nákup kompletu nateraz znova neodporučil jedincom, ktorí neradi vyhadzujú peniaze z okna za veci, ktoré si svoju cenu neobhája. Počkať by si mali na finálny balík, ktorý bude snáď spracovaný lepšie. Zakúpiť si United Front s pokojom si naopak už teraz môžu milovníci série, ktorým nevadí, že za pár máp zaplatia relatívne vysokú sumu. Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Recenzia Call of Duty: WWII – United Front: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 63% Alza.sk
65 %