Far Cry 5: Dead Living Zombies (RECENZIA) – Všetkými smermi prehnité DLC

Po piatich mesiacoch a jednom dni od vydania akčnej strieľačky Far Cry 5 vychádza jeho posledná DLC, ktoré zároveň uzatvára dodatočný obsah v rámci season passu (jednotlivé príbehové rozšírenie možno však kúpiť aj samostatne). Dead Living Zombies sú tretím a posledným prídavkom, ktorý ponúka toľko populárnych nemŕtvych v siedmich vymyslených scenároch, ktorých najväčšou devízou je totálne bláznovstvo. Je posledný prídavok od štúdia Ubisoft Montreal najlepším, alebo najhorším DLC pre Far Cry 5? Zistíte v našej recenzii.

• Žáner: Akčná adventúra/FPS • Vývojár: Ubisoft Montreal • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (28. augusta 2018) • Homepage: far-cry.ubisoft.com/game/en-us/home/

Obsah recenzie Far Cry 5: Dead Living Zombies (PS4 Pro)

1. Dead Living Zombies na 7 spôsobov
  2. Dobrý nápad ale zlé spracovanie
  3. Dead Living Zombies sú najhorším DLC Far Cry 5
  4. Recenzia Far Cry5: Dead Living Zombies: záverečné hodnotenie
  5. HW nároky pre Far Cry5: Dead Living Zombies PC

Dead Living Zombies na 7 spôsobov

• Recenzia: 5. 9. 2018 • Autor: Filip Němec

Na rozdiel od predošlých DLC je toto rozšírenie naporciované na 7 samostatných scenárov, ktoré ale majú niečo spoločné. V každom z nich „talentovaný“ scenárista Guy Marvel prichádza za slávnymi režisérmi a rozpráva im svoj fantastický príbeh plný akcie, nemŕtvych nepriateľov a... no, to je vlastne všetko. Jeho nápady sú samozrejme úplne mimo misu, s čím ho skôr či neskôr každý režisér konfrontuje, čo predstavuje hlavnú prednosť Dead Living Zombies.

Misia, ktorú práve hráte, je živou projekciou, ktorú Guy Marvel predstavuje režisérovi. Ten samozrejme častokrát nesúhlasí, a tak sa podmienky aj prostredia misie v reálnom čase menia. Raz sa začne dvojica hádať o tom, či má byť v príbehu tma alebo deň, a tak sa vám počas dvadsiatich sekúnd päťkrát zmení denná doba, alebo sa náš scenárista náhle rozhodne, že namiesto stodoly bude vhodnejšie mať sklad s palivom. Drevená búda plná sena tak náhle zmizne a pred vami sú zrazu police napchaté červenými sudmi. A asi nemusím hovoriť, čo s nimi máte urobiť.

Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: intro Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: postava Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: misia

Obrázok 1: Autori opäť siahli po animovaných filmíkoch. Obrázok 2: Každý zo siedmich scenárov si zahráte za inú postavu, pretože ide o úplne oddelené príbehy. Obrázok 3: Tie je potrebné postupne odomknúť, potom si ale medzi nimi môžete ľubovoľne prepínať.

Na papieri znie tento koncept veľmi zábavne a v podstate aj dosť inovatívne. Dead Living Zombies navyše obsahuje sedem často veľmi odlišných misií, kde raz musíte pretekať s časom, aby ste sa sami nepremenili v zombie, inokedy zase bojujete so záverečným bossom v podobe draka, pretože... pretože to je jednoducho cool, no nie? Zrejme najlepšia „zápletka“ je upravený príbeh Rómea a Júlie. Zabuchnutý Romeo je svojím gangom zavretý do truhle, pretože sa zamiloval do nepriateľskej Júlie. To Júliu samozrejme nakrkne a vydá sa Rómea zachrániť. Cestou pobije jeho gang a nespočet zombie – na konci samozrejme zistia, že sa Rómeo medzitým v jednu sám premenil, ale viete, čo sa hovorí: láska hory prenáša.

Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: Júlia Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: Júlia a Zombie

Obrázok 1: Zoznámte sa s Júliou. Obrázok 2: Júlia si rozumie so všetkými druhmi zbraní. Nielen jej vyčíňanie potom môžete zachytiť pomocou fotografického režimu.

Dobrý nápad, ale zlé spracovanie

Takto predstavené pôsobí DLC Dead Living Zombies dosť dobre. Bohužiaľ exekúcia celého konceptu šialených scenárov je už o niečo horšia. Zombie na vás nabiehajú v stále rovnakých skupinkách, a to pravidelne pri vkročení do ďalšej miestnosti či novej lokácie. Jednoducho vždy viete, že teraz niečo príde. A tak stále dokola. Zombie sú navyše len preskinovaní nepriatelia pôvodnej hry s miernou krívačkou, čo je rozhodne krok späť oproti skvelým emzákom z predchádzajúceho rozšírenia zasadeného na planétu Mars.

Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: nepriatelia Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: cintorín Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: farma

Obrázok 1: Oproti predchádzajúcim DLC sme sa bohužiaľ nedočkali žiadnych nových zbraní. Obrázok 2: Aj Dead Living Zombies využívajú engine pôvodnej hry, na grafické spracovanie si tak rozhodne nemožno sťažovať. Obrázok 3: V rámci siedmich scenárov sa pozriete do siedmich úplne odlišných miest.

Nezmenila sa ani paleta zbraní, v podstate tak ide o pôvodné Far Cry 5 s inými textúrami a nezábavnými súbojmi. Tie striedajú dva koncepty – už spomínané náhle zjavenie skupinky nepriateľov a ničenie zombie liahní, čo sú veľké nádrže so žltými ampulkami, ktoré v pravidelných časových intervaloch posielajú ďalších nepriateľov, kým všetky ampulky nerozstrieľate. Vzhľadom na to, že tieto bomby autori „vysadili“ na každom rohu, ide o veľmi nudnú a repetitívnu činnosť.

A teraz to najlepšie na koniec. Každý zo scenárov vám zaberie zhruba 15 minút. Pokiaľ budete preskúmavať tých niekoľko málo odbočiek, dostanete sa na 20 minút, naopak ak budete scenár opakovať, za polovičný čas to hravo zvládnete. To viem veľmi dobre, pretože z nejakého zrejme škodoradostného dôvodu neobsahujú jednotlivé misie žiadne checkpointy, a pretože sú zakončené spravidla zákerným bossom, hneď niekoľkokrát som zomrel priamo na samom konci. Pravdupovediac, Dead Living Zombies som dohral len kvôli recenzii, ktorú práve čítate. Hra ma totiž nijako nedokázala prinútiť, aby som po prehratom boss fighte sám od seba túžil po ďalšom pokuse.

Far Cry 5: Dead Living Zombies – zombie v Montane (vlastný gameplay)

Hneď v úvodnom scenári dostaneme za úlohu vyradiť z prevádzky bomby vyrábajúce zástupy nemŕtvych.

Dead Living Zombies sú najhorším DLC Far Cry 5

Zakončenie pomerne zábavnej jazdy, ktorú naštartovali predchádzajúce dve DLC, som si predstavoval o niečo slávnostnejšie. Dead Living Zombies majú skvelý nápad a veľký potenciál, ten ale zabíja polovičaté spracovanie. Dokonca mám veľmi silné podozrenie, že autori tento prídavok priamo odflákli. Občas som narazil na vo vzduchu levitujúce predmety, čo je pri malej veľkosti jednotlivých scenárov prinajmenšom zarážajúce, a tiež na dosť podstatný bug. Nepriatelia vás totiž často prečíslia (to už je u zombíkov tak nejako normálne), vám ale stačí vyliezť na auto či čokoľvek vyvýšené. V lepšom prípade sa pár z nich pokúsi za vami vyšplhať, väčšinou ale stoja niekoľko metrov od vás ako soľný stĺp a strnulo pozerajú do prázdna, ako by ste sa zrazu úplne vyparili.

Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: drak Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: boss Far Cry 5: Dead Living Zombies; gameplay: los

Obrázok 1: Medzi bossmi nájdete napríklad svietiaceho draka, pretože... jednoducho prečo nie. Obrázok 2: V jednej z misií narazíte tiež na pekne prehnitého opičiaka. Obrázok 3: Na rozdiel od ľudských zombie pôsobia tie zvieracie naozaj dosť strašne a nechutne.

Malinkou náplasťou na veľkú boliestku je potom arkádový režim, ktorý sa odomkne po prvom dokončení scenára. V ňom môžete klasicky sám alebo v kooperácii hrať rovnakú misiu s cieľom nazbierania čo najväčšieho skóre, a pokiaľ sa vám podarí, dostanete nové predmety do Far Cry 5. Príliš ale nemám chuť jednotlivé scenáre opakovať, pretože zase tak zábavné neboli. Snáď len ten s Rómeom a Júliou.

Far Cry 5: Dead Living Zombies; screenshot: rambo

Dead Living Zombies sú najslabším článkom zo všetkých troch DLC pre Far Cry 5. Ani pokiaľ vás baví čokoľvek so zombíkmi v hlavnej úlohe, nie je, popravde povedané, príliš o čo stáť.

Táto recenzia bola napísaná pre PlayStation 4 Pre verziu.