PET AD homeoffice

Sony a Microsoft spoja sily pri vývoji cloudových technológií (TÉMA)

Zobraziť katalóg

Článok

Aktualizované

Pokojné májové vody herného priemyslu divoko rozvírila nečakaná správa o tom, že Sony a Microsoft uzatvárajú strategické partnerstvo. Títo dvaja herné rivali budú spolupracovať najmä na vývoji cloudových technológií na hry a služby, pravdepodobne pod taktovkou serverov Azure, ktorá prevádzkuje Microsoft. Spoločne sa však chcú podieľať aj na vývoji umelej inteligencie alebo polovodičov. Čo ale toto spojenectvo bude znamenať pre nás hráčov?

Microsoft a Sony spolupráce; screenshot: Satya Nadella, Kenichiro Yoshida

Microsoft a Sony spoja sily pri vývoji cloudových technológií

• Novinka: 17. 5. 2019 • Autor: Filip Němec

Na prekvapivom spojenectve sa dohodli priamo tí najvyšší – CEO Microsoftu Satya Nadella a jeho náprotivok zo Sony Kenichiro Yoshida. Nehádali sa však o tom, či je lepší Xbox alebo PlayStation. Naopak došlo k uzavretiu veľmi zaujímavej spolupráce, na základe ktorej budú Microsoft a Sony spoločne pracovať na vývoji a zdokonaľovaní cloudových technológií nielen na hry, ale aj na ďalšie médiá, ako sú filmy či hudba. Zatiaľ nemáme ďalšie informácie okrem tých, ktoré Microsoft uviedol vo svojej tlačovej správe, vyzerá to však, že toto partnerstvo bude skôr pod taktovkou Microsoftu.

Vývoj cloudových technológií sa má totiž týkať najmä serverov Azure od Microsoftu, pričom obe spoločnosti aktuálne zvažujú, ako táto technológia môže pomôcť streamovacím službám od Sony. Inak povedané je veľmi pravdepodobné, že PlayStation Now môže veľmi skoro bežať na serveroch Microsoftu. „Vzájomnou spoluprácou chcú obe firmy docieliť lepšieho zážitku zo zábavy pre všetkých zákazníkov po celom svete,“ stojí vo vyhlásení Microsoftu.

Microsoft a Sony spolupráca; screenshot: PlayStation Now

Niektoré médiá chybne uvádzajú, že je už rozhodnuté o prevádzke PlayStation Now a ďalších streamovacích službách od Sony na servery Azure. Obe spoločnosti však o tomto kroku iba uvažujú, hoci ide o očakávaný krok.

Okrem cloudu sa chce Microsoft so Sony zamerať tiež na vývoj umelej inteligencie a polovodičov. Práve tu vidí naopak Microsoft silu japonskej spoločnosti, pokiaľ totiž vezmeme stranou výrobu konzol a tabletov Microsoft Surface, gigant z Redmondu je softvérová firma, zatiaľ čo Sony vyrába široký záber spotrebnej elektroniky a má tu väčšie skúsenosti. Microsoft tak bude môcť využiť napríklad obrazových senzorov Sony, zatiaľ čo náprotivok z krajiny vychádzajúceho slnka má v pláne integrovať do svojich zariadení technológiu Azure AI od Microsoftu.

Čo toto partnerstvo znamená pre nás hráčov?

V súčasnej chvíli sú jediným zdrojom informácií tlačové vyhlásenia oboch firiem, ktoré sú pomerne strohé. Odhadovať, čo toto spojenectvo bude znamenať predovšetkým pre nás hráčov, je tak veľmi ťažké, avšak už teraz je isté, že v tejto udalosti nemožno vidieť budúcnosť, v ktorej Sony a Microsoft bude vyrábať jednu konzolu (povedzme nejaký PlayBox), čo je častá reakcia na túto udalosť. Čo sa herných konzol a exkluzivít týka, tu podľa mňa žiadne zmeny očakávať rozhodne nemôžeme. V oboch prípadoch ide o veľké firmy a ich herné divízie sú len jednou časťou z celku.

Ostatne spolupráca veľkých firiem, ktoré sú v určitých segmentoch rivalmi, nie je pri dnešnej globalizácii ničím výnimočným. Samsung vyrábal pre Apple dlhé roky procesory na ich mobily, pričom displeje na iPhony dodáva tiež Samsung. Sám CEO Sony Kenichiro Yoshida vyhlásil, že po mnoho rokov je Microsoft kľúčovým partnerom, aj keď sú tieto dve spoločnosti v niektorých oblastiach súpermi. Toto spojenie sa tak týka skôr oboch firiem ako celku, nie výhradne herných divízií a my hráči môžeme najbližšie následky pocítiť uvažovaným prechodom PlayStation Now na Azure servery, s čím by sa mohla výrazne zlepšiť odozva, s ktorou PS Now bojuje. Aj to je napokon dôvodom, prečo nie je táto služba v Európe toľko využívaná a tým pádom aj málo známa.

Microsoft a Sony spolupráca; screenshot: PlayStation Vue

Sony vedľa čisto hernej streamovacej služby PS Now prevádzkuje tiež PS Vue ponúkajúci prevažne americké televízne stanice.

Pri pohľade na počínanie Satya Nadella a jeho strategického riadenia firmy nejde o úplne prekvapivý krok. Podobných spojenectiev uzavrela firma už niekoľko a čo sa hernej divízie týka, nezabúdajme na to, že Microsoft už nadviazal spoluprácu s Nintendom a hovorí sa, že by jeho obľúbená služba Game Pass mohla doputovať aj na Nintendo Switch. Tým hlavným dôvodom celého partnerstva je však s najväčšou pravdepodobnosťou nedávne oznámenie Google Stadia, čím Google vstúpil do bitky streamovacích služieb a okamžite sa stal veľkou hrozbou pre všetkých konkurentov, množstvom a výkonom serverov sa totiž Googlu nemôže prakticky nikto rovnať.

Pokiaľ ide o Sony, oproti Microsoftu ide predsa len stále o podstatne menšiu spoločnosť, a pokiaľ má jej služba PlayStation Now zdatne konkurovať, potrebuje servery, ktoré si sama buď nemôže dovoliť alebo by išlo o veľkú a riskantnú investíciu. Ak PS Now prejde na servery Azure, Sony pravdepodobne zaplatí Microsoftu poplatok za ich využívanie a Microsoft zase bude mať financie na ďalší vývoj. Pripomeňme, že Microsoft už testuje svoju vlastnú streamovaciu službu xCloud, ktorú podobne ako Google Stadia sledujeme v samostatnom článku. Akonáhle budeme vedieť čokoľvek nové o vzniknutom spojenectve Sony a Microsoftu, budeme vás informovať.

• Zdroje: IGN, news.microsoft.com

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.
i Mohlo by vás zaujímať

Akonáhle budeme vedieť čokoľvek nové o vzniknutom spojenectve, budeme vás informovať.

Vytlačiť
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií