Ospravedlňujeme sa, ale z technických príčin sa momentálne na našich pobočkách môže vyzdvihnutie objednávky časovo predĺžiť. Na oprave usilovne pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

Stellar Blade Alzaboxy

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (RECENZIA)

Ak vám názov SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom znie povedome, tak ste na to trafili (doslova) – pôvodne totiž ide o hru z roku 2003, ktorá sa o 17 rokov neskôr dočkala remastrovanej verzie na platformy PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Dokáže staronové dobrodružstvo žltej morskej špongie osloviť aj dnešnú generáciu hráčov, alebo titul od štúdia Purple Lamp vsádza len na nostalgiu?

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; screenshot: titulní obrázek

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (RECENZIA Switch) – Obsah článku

1. Spongebob sa vracia na herné obrazovky
  2. Ako sa hrá Spongebob SquarePants?
  3. Morská špongia po facelifte
  4. Ako sa podaril Spongebobov remaster?
  5. Recenzia SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated PC

Spongebob sa vracia na herné obrazovky

Ak ste náhodou do dnešného dňa žili pod kameňom na morskom dne (áno, táto recenzia bude plná narážok na more a vodu) a neviete, čo alebo kto je Spongebob SquarePants, potom vedzte, že ide o ikonickú animovanú postavičku s vizážou hranatej morskej špongie, ktorej osudy sme mohli na TV obrazovkách v rovnomennom komediálnom seriáli prežívať viac ako 15 rokov.

Spongebob postupom času presiakol snáď do všetkých odvetví popkultúry, takže sme jeho hranatý žltý tvár mohli vidieť aj v celovečerných filmoch, komiksoch, divadelných hrách, na oficiálnych púťových atrakciách a videohrách. A práve posledná spomínaná kategória nás samozrejme momentálne zaujíma najviac.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated – Pre-Hydrated Trailer

Oficiálny trailer remasterovaného Spongebobovho dobrodružstva.

Spongebobovo videoherné dobrodružstvo nazvané SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (pretože nikto nemá rád krátke názvy) je prerábkou úspešnej hry z roku 2003, ktorá sa dnes, o 17 rokov neskôr, dočkala moderného hávu a ďalších drobných vylepšení. Čo sa príbehu týka, hra sa odohráva v meste Bikini Bottom, teda v podmorskej metropole, kde žijú najrôznejšie druhy rýb a ďalších morských živočíchov v pokoji a mieri. Teda väčšinou.

Hlavný hrdina, dobrosrdečná a ľahko naivná morská špongia menom Spongebob, je zamestnancom reštaurácie Krusty Krab, ktorej hlavným ťahákom sú slávne sendviče Krabby Patties. Tie sú však v pôvodnej TV show príčinou častých konfliktov, pretože sa recept na túto legendárnu pochutinu neustále snaží ukradnúť Plankton – zlý génius a majiteľ konkurenčnej reštaurácie Chum Bucket.

Tieto nekalé zámery tiež odštartujú udalosti príbeh uSpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom –Rehydrated. Planktón vynájde armádu nebezpečných robotov, ktorá mu má pomôcť recept ukradnúť, vďaka nesprávnemu nastaveniu sa ale mechanoidi rýchlo obrátia proti svojmu stvoriteľovi, vyhodia ho z Chum Bucket na ulicu a začnú šíriť v celom Bikini Bottom spúšť a skazu. A jediný, kto mesto môže zachrániť, je samozrejme Spongebob.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; screenshot: príbeh
Za všechno může Plankton!

Príbeh hry je rovnako, ako v pôvodnej TV show, bláznivým dobrodružstvom plným bizarného, často až surrealistického humoru, a o nič menšej porcie uletených postavičiek a seriálových reálií. Musíme si na rovinu priznať, že nejde o žiadnu oscarovú drámu a dej je tu tak trochu do počtu, ako motivácia na pobehovanie z jedného konca Bikini Bottom na druhý, to ale slúži celkom dobre. Ak ste fanúšikovia pôvodnej predlohy, v hre sa budete okamžite cítiť ako doma, ak nie, na dosť svojrázny humor a príbeh si možno budete musieť chvíľu zvykať.

Ako sa hrá Spongebob SquarePants?

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je pomerne klasická skákačka/akčná adventúra, v hre teda preskúmavate klasické lokácie z animovaného seriálu, stretávate ďalšie populárne postavy, riešite jednoduchšie logické puzzle, bojujete s robotmi a, čo to je najpodstatnejšie, zbierate zlaté obracačky (Golden Spatulas). Tieto kuchynské pomôcky sú alfou a omegou celej hry, každá nová úroveň po vás totiž vyžaduje určitý počet nazbieraných obracačiek, aby ste boli vôbec vpustení dovnútra a mohli sa v novom leveli pustiť do zbierania ďalších.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: zlatá obracačka SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: úloha SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: pichliače
Obracačka, to je to, o čo tu ide.

Jednotlivé úrovne väčšinou nemajú jednu hlavnú úlohu, po ktorej splnení sa presuniete na ďalšiu úroveň, ale ide skôr o jednotlivé mapy s niekoľkými čiastkovými questami, za ktorých vyriešenie vám bude odmenou práve veľmi dôležitá obracačka. Úlohy nemusíte plniť v žiadnom špecifickom poradí, ani ich nemusíte dokončiť všetky, vašou jedinou starosťou v hre je vlastne len mať dostatok zlatých obracačiek na otvorenie ďalšieho levelu. Nároky sa ale postupne zvyšujú, takže ak budete plniť len úplné minimum, aby ste sa dostali ďalej, je možné, že sa v neskoršej časti hry budete musieť vracať do predchádzajúcich levelov a chýbajúce obracačky naháňať.

Osobne na mňa ale nelinearita jednotlivých úrovní pôsobila značne chaoticky, a aj keď všeobecne nie som veľkým fanúšikom vodenia hráčov za ručičku, v prípade Spongeboba, teda hry určenej prevažne deťom, by väčšia priamočiarosť (alebo aspoň približné waypointy) podľa môjho názoru nebola na škodu. Ale možno zo mňa len hovorí zášť, pretože som stále nenašiel to 11. kormidlo a nezískal tak poslednú obracačku v lokácii Bikini Downtown.

Čo sa hrateľnosti týka, Spongebob dokáže skákať, má niekoľko typov útokov a je schopný sa zakrádať po špičkách, čo nie je nijako oslnivý repertoár zručností, hra vám však čas od času umožní zahrať si za morskú hviezdicu, alias Spongebobovho kamaráta Patricka, a texaskú veveričku menom Sandy. Patrick dokáže zdvíhať aj vrhať predmety do diaľky, zatiaľ čo Sandy dokáže pomocou svojho lasa krátko plachtiť, hojdať sa, či ničiť nepriateľské roboty na diaľku.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Spongebob SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Patrick SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Sandy
V SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated si môžete zahrať za 3 postavy – Spongeboba, Patricka a Sandy.

Viacero postáv vnáša do hry dávku potrebnej variability, inak by sa hrateľnosť pravdepodobne scvrkla na obyčajné skákanie a zbieranie predmetov. Nutné je však podotknúť, že ovládanie nie je práve z najpohodlnejších. Všetky postavy sa pohybujú pomerne pomaly, čo navyše ešte umocňuje dosť neresponzívna kamera. Najviac sú tieto neduhy viditeľné v súbojoch s bossmi, ktorí vás vďaka svojej veľkosti často ľahko dostihnú, zatiaľ čo vy sa snažíte slimačou rýchlosťou vôbec dostať z dosahu ich útokov. V podobných okamihoch dokáže byť hra pekne frustrujúca, nenechajte sa preto zmiasť farebným vizuálom – pre deti predškolského veku by miestami mohol byť Spongebob až nepríjemne náročný.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated avšak okrem príbehovej časti oplýva aj multiplayerovou zložkou. Už-už som sa tešil na kooperatívne prechádzanie hlavnej dejovej línie s kamarátom/manželkou/dcérou, po spustení tohto režimu sa však dostavilo ľahké sklamanie. Ide totiž o obyčajné bojovanie proti vlnám nepriateľov po boku druhého hráča, či už lokálne alebo online. Celkovo vzaté tu multiplayer nie je nič svetoborné, na druhej strane vám ale umožní si zahrať aj za ďalšie charaktery z tohto univerza: slimáka Garyho, Squidwarda, pána Krabsa alebo Planktóna v robotickom brnení. Takže áno, párkrát si tu zablbnúť vo dvojici pri ničení robotov môže byť zábava, žiadny dlhotrvajúci zážitok však nečakajte.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: dual SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: dual
Multiplayer je v Spongebobovi skôr sklamaním.

Morská špongia po facelifte

Ako som už v recenzii niekoľkokrát zmienil, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je remastrovanou verziou 17 rokov starej hry. V testovanej verzii na Nintendo Switch bola grafika samozrejme o niekoľko úrovní lepšia ako v pôvodnej verzii z roku 2003, celkovo vzaté ale aj tak ide o skôr priemerný zážitok. Slabšiu grafiku vyvažuje aspoň dostatok rozmanitých levelov, ktoré pomerne verne odráža estetiku seriálovej predlohy.

V handheld režime hra nevyzerá zle, akonáhle však Switch vložíte do doku a pripojíte k TV, na zubaté okraje väčšiny objektov na obrazovke nie je príliš pekný pohľad. Tieto grafické kompromisy budú ale otázkou predovšetkým Switch verzie, teda hardvérovo najmenej výkonnej platformy, na ktoré prerobené Spongebobove dobrodružstvo vychádza.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: facelift SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: detaily SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Rock Bottom
Grafika vo verzii na Nintendo Switch nie je nijako oslnivá, celkový dojem zachraňujú aspoň vizuálne rozmanité lokácie.

Na druhú stranu, musím oceniť podarenú zvukovú stránku, najmä dabing, ktorý akoby z TV reprobední vypadol. Všetky postavy hovoria presne tak, ako v seriálovej predlohe, čo je jednoznačné plus. Za zmienku stojí aj naskrz pozitívna hudba, ktorá vaše hopsanie po Bikini Bottom sprevádza. Celkovo vzaté vás Spongebobova audiovizuálna stránka vlnou nadšenia zrejme nespláchne, zároveň však ale nejde o žiadny prepadák, iba o ľahko nadpriemerný remaster postaršej hry.

Ako sa podaril Spongebobov remaster?

Tak ako vlastne dopadol Spongebobov návrat po 17 rokoch? Vôbec nie zle, nedokážem sa ale ubrániť dojmu, že situácia mohla byť ešte o niečo lepšia. Priemerná grafika, ťažkopádna kamera a pohyb postáv a slabší multiplayer inak celkom zábavnú hrateľnosť trochu potápa pod hladinu. Atmosféru TV predlohy sa ale podarilo do videohernej podoby podarilo previesť veľmi dobre, preto ma mrzí, že si autori zo štúdia Purple Lamp s výpravou malej morskej špongie na moderné platformy po technickej stránke viac nepohrali. Fanúšikovia pôvodnej TV show si však k hodnoteniu môžu pripočítať ľubovoľný počet percent podľa vlastného uváženia.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated vychádza 23. júna 2020 na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

Táto recenzia bola napísaná pre Switch verziu hry.

Recenzia SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 65 % Alza Magazín

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je Remaster akčnej skákačky z roku 2003, ktorá vznikla na motívy populárneho animovaného seriálu. Atmosféru svojej predlohy sa tvorcom zo štúdia Purple Lamp podarilo vystihnúť skvele, po technickej stránke by si ale hra zaslúžila o niečo väčšiu starostlivosť.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; recenzia

• Uletený príbeh, humor a postavy
  • Dabing postáv verný predlohe