AD elektro Stellar Blade

The Outlast Trials (OZNÁMENIE) v znamení experimentov na ľuďoch v období studenej vojny

Už čoskoro

Niet pochýb o tom, že Outlast má v srdciach milovníkov hororového herného žánru nezameniteľné miesto. Druhé pokračovanie však svojho staršieho bračeka nedokázalo prekonať a mnohí začali očakávať tretí diel v nádeji, že im dopraje podobný zážitok ako prvá, kvalitnejšia časť. Ak patríte medzi práve túto skupinu hráčov, máme pre vás dobré správy. Nového dielu od štúdia Red Barrels obohacujúceho sériu Outlast sa skutočne dočkáme, nepôjde ale o priame pokračovanie. Viac v našom článku.

Oznámenie

The Outlast Trials; screenshot: oznámenie, cover

• Žáner: Survival horor • Multiplayer: Áno (Co-op) • Vývojár: Red Barrels • Vydavateľ: Red Barrels • Platformy a Dátum vydania: PC (2021?)Homepage • Čeština: Nie?

Novinka The Outlast Trials od Red Barrels ponúkne voliteľný co-op

• Oznámenie: 6. 12. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Prvá časť hororovej série Outlast od štúdia Red Barrels vyšla takmer pred siedmimi rokmi. Nasledovalo nemenej desivé DLC s názvom Whistleblower a Outlast 2. Ten však hráčov a kritikov nenadchol tak ako prvý diel. O pokračovaní Outlast sa šuškalo už pred nejakým časom, najmä koncom októbra, kedy štúdio na svojom oficiálnom twitteri zverejnilo záhadný obrázok s popisom „oznámenie už čoskoro“.

Tweet vývojárov z Red Barrels spustil špekulácie, vtedy totiž ešte nebolo jasné, či sa dočkáme DLC, alebo plnohodnotnej hry.

4. 12. ale tvorcovia oficiálne oznámili svoj najnovší počin, Outlast Trials, ktorý sa síce bude odohrávať v rovnakom univerze ako predošlé diely, nepôjde ale o priame pokračovanie. Ocitneme sa v koži akéhosi pokusného morčaťa počas studenej vojny (experimenty na ľuďoch boli v tej dobe rozšírené) a do hororového dobrodružstva sa budeme môcť pustiť až s ďalšími tromi hráčmi.

Na základe titulného obrázka by sa síce dalo operovať s pojmom VR (okuliare na hlavách mužov sa nápadne podobajú tým na virtuálnu realitu), tieto špekulácie však členovia štúdia už stihli vyvrátiť. Je tak možné, že ide o okuliare s nočným videním. Koniec koncov, presúvame sa do obdobia studenej vojny, kde by bolo používanie kamery s nočným videním známe z predošlých dielov menej pravdepodobné – aj keď vylúčené to úplne nie je. Myslím si však, že tvorcovia chcú do série priniesť zmenu a toto bude jedna z nich.

Outlast; screenshot: trager Outlast; screenshot: chris walker
Outlastu dominovali výrazní antagonisti.

Ak by hráč mal na očiach nasadený noktovízor, znamenalo by to tiež voľné ruky a dokonca možnosť určitým spôsobom bojovať proti tomu, čo nás v hre čaká, pretože predošlé Outlasty hlavnému hrdinovi ponúkli iba možnosť schovávania sa alebo úteku.

Ako povedal spoluzakladateľ štúdia David Chateauneuf, po predstavení základného konceptu sa s tímom púšťa do tvorby a projekt je tak na začiatku vývoja. Pravdepodobne sa ho tak dočkáme až v roku 2021. Cieľové platformy nie sú vzhľadom na rané štádium vývoja zatiaľ známe.

• Zdroje: Gamepur, Polygon, Escapist Magazine

HW nároky pre The Outlast Trials PC

Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené