Uncharted: The Lost Legacy – ide to aj bez Drakea (RECENZIA)

Štúdio Naughty Dog prichádza s najnovším dielom svojej slávnej a ospevovanej akčnej série Uncharted. Hlavným hrdinom však tentoraz nie je Nathan Drake, ale Chloe a Nadine, ktoré môžu fanúšikovia série poznať z predchádzajúcich dielov. Obstojí hra v porovnaní so zvyškom série aj bez svojho obvyklého protagonistu? A dokáže si Uncharted: The Lost Legacy užiť aj človek, ktorý nepozná predchádzajúce diely? V našej recenzii sa dozviete všetko potrebné.

Čo všetko sa v recenzii Uncharted: The Lost Legacy dozviete?

1. Nový začiatok série Uncharted
  2. Uncharted: The Lost Legacy – krása nepozná hranice
  3. Uncharted: The Lost Legacy – predovšetkým príbeh
  4. Hádanky a streľba v ľubovoľnom poradí
  5. Ako sa vydarilo Uncharted: The Lost Legacy?
  6. Recenzia Uncharted: The Lost Legacy: záverečné hodnotenie

Nový začiatok série Uncharted

Na rovinu – Uncharted patrí medzi moje najväčšie videoherné resty. Som si dobre vedomý kultového statusu sprevádzajúceho túto sériu, bohužiaľ som sa zatiaľ nedostal k tomu si všetky štyri diely zahrať. Z väčšej časti za to môže aj fakt, že v čase vydania prvých troch dielov som ešte nevlastnil žiadnu konzolu, a neskôrsa mi už ako majiteľovi PS4 nechcelo naskakovať do rozbehnutého vlaku so štvrtým dielom.

A pretože štúdio Naughty Dog sa dušuje, že Drakeov príbeh je definitívne uzavretý, hra Uncharted: The Lost Legacy mi prišla ako ideálna príležitosť do tohto dobrodružného sveta aspoň nakuknúť. Napríklad, práve táto skúsenosť bude impulzom zahrať si Uncharted pekne od začiatku.

Uncharted: The Lost Legacy; Wallpaper: Chloe, Nadine, Vodopad, mapa, grafika

Podobných scenérií si v Uncharted: The Lost Legacy užijete do sýtosti. Audiovizuálne spracovanie je jednoducho fantastické.

Uncharted: The Lost Legacy – krása nepozná hranice

Poďme sa hneď na začiatok trochu netradične venovať audiovizuálnej stránke. Nebojte sa, bude to rýchle. Je totiž úplne fantastická. Už prvé minúty, odohrávajúce sa v revolúciou zmietanom indickom meste, atmosférou priamo pretekajú. Akonáhle sa ale vaše nohy dotknú zeme ghátskej džungle, nádherná grafika vám jednoducho vyrazí dych.

Po krátkom prológu sa hráčovi otvorí rozľahlá lokácia Západného Ghátu a je len na vás, kam a v akom poradí sa ju vyberiete preskúmavať. A píšte si, že sa na prieskum v Uncharted: The Lost Legacy vrhnete s radosťou. Lepšie spracovanú prírodu som snáď ešte nevidel – je to vážne prekrásny zážitok. Prostredie ale rozhodne nie je stereotypné, dočkáte sa aj množstva polorozpadnutých budov, chrámov alebo obrieho strateného mesta, takže sa nudiť vskutku nebudete. Všetky lokácie sú navyše výborne spracované a miera detailov je až ohromujúca.

Často som sa pristihol, že svojím džípom bezcielne jazdím a len tak sa kochám. Autori sú si navyše vydarenej grafiky zrejme vedomí, pretože vám do vienka dali aj pomerne robustný Photo mód, s ktorým sa môžete patrične vyblázniť a dosiahnuť tak naozaj atmosférické zábery.

Nejde ale len o stvárnenie krajiny. Animácie pohybov, mimika a dabing jednotlivých postáv (a zvuky všeobecne) sú na prvotriednej úrovni. Všetko sa hýbe a znie, ako má, a len ťažko sa hľadajú nejaké chyby. Audiovizuálny zážitok vám teda Uncharted: The Lost Legacy sprostredkuje absolútne fantasticky, ale hrateľnosť našťastie nie je nijak pozadu.

Uncharted: The Lost Legacy; Gameplay: photo mod, Chloe, Nadine, dzip Uncharted: The Lost Legacy; Gameplay: Nadine, Chloe, vodopad, mapa

Uncharted: The Lost Legacy – predovšetkým príbeh

Dej Uncharted: The Lost Legacy by sa dal zhrnúť asi takto (bez spojlerov): Chloe Frazer sa vydáva po stopách starobylého indického artefaktu – kla boha Ganéši. Po jeho stopách sa ale púšťa aj psychopatický vodca armády rebelov – Asav. Chloe si teda na pomoc s pátraním a prípadnú ochranu najíma bývalú žoldnierku Nadine Ross. Nebudú to ale mať jednoduché, pretože Asav nie je práve človek, ktorý by sa ľahko vzdával...

Príbehovo je Uncharted: The Lost Legacy veľmi dobré. Neposúva nijako zvlášť hranice svojho žánru, ale je to svižné, napínavé a často aj vtipné dobrodružstvo. Dočkáte sa aj niekoľkých zvratov a v určitých pasážach sa kôli adrenalínu v krvi budete zabúdať vôbec nadýchnuť. Hlavným nedostatkom je, že dejovú líniu dohráte do desiatich hodín. Vás ale určite zaujíma, či je Uncharted bez svojho obvyklého hlavného hrdinu Drakea vôbec Uncharted, však?

Uncharted: The Lost Legacy; Wallpaper: buh Ganesha

Zápletka sa točí okolo dávno strateného kla boha Ganéši. Dostať sa k nemu bude poriadna dobrodružná jazda.

Aby som to uviedol na pravú mieru, hry som síce nehral, ale s postavou Nathana Drakea som sa vďaka samoštúdiu na YouTube oboznámil poctivo. Je to charizmatický, kvalitne napísaný charakter a preto dobre chápem obavy fanúšikov, že ich obľúbená séria už nebude to, čo predtým. Nathanova neprítomnosť ale našťastie ničomu nevadí. Uncharted: The Lost Legacy totiž funguje ako úplne samostatné dobrodružstvo, ktoré si možno užiť aj bez znalosti predchádzajúcich dielov série. Síce dejovo nadväzuje na Uncharted 4: A Thief 's End, vďaka skvele napísaným dialógom našťastie nie je problém pochopiť kontext a zorientovať sa.

Ústredným motívom Uncharted: The Lost Legacy je pomaly vznikajúce priateľstvo medzi Chloe a Nadine. Spočiatku sa jedná o čisto profesionálny vzťah, pretože každá hrdinka prahne po Ganéšovom kle zo svojich osobných dôvodov. Strohá, pragmaticky zmýšľajúca Nadine navyše zhovorčivú a voľnomyšlienkársku Chloe často nemôže vystáť a dochádza ku konfliktu odlišných pováh. Postupom času ale vidíte, ako im na sebe pod vplyvom zažitých dobrodružstiev záleží viac a viac, a stávajú sa z nich priateľky.

Uncharted: The Lost Legacy; Gameplay: Nadine, Chloe, slonUncharted: The Lost Legacy; Wallpaper: Asav, nepritelUncharted: The Lost Legacy; Gameplay: Chloe, Nadine, plavani

Za zmienku stojí aj hlavný záporák Asav, fascinujúci svojou premenlivosťou. V jednej chvíli pôsobí ako kultivovaný intelektuál schopný rozumnej dohody, o pár sekúnd neskôr sa však z neho stáva chladnokrvný psychopat, ktorý si tvrdo ide za svojím cieľom. Treba podotknúť, že si tvorcovia dali s charaktermi vo svojej hre skutočne záležať. Sú uveriteľné, správajú sa logicky a vybudujete si k nim naozajstný vzťah. Konkrétne Asava budete chcieť ku koncu hry tresnúť do hlavy minimálne ovládačom, to vám garantujem.

Mimochodom, hoci celú hru hráte za Chloe, ani raz sa mi nestalo, že by sa mi moja počítačom kontrolovaná spoločníčka Nadine nejako plietla do cesty. Oproti iným hrám nikde neprekáža, nezasekáva sa, naopak je pomerne schopná a dokáže sa o seba postarať aj v bojových situáciách. Vďaka bohu za to, pretože absolvovať celú hru po boku zle naprogramovanej spoločníčky by mohlo z Uncharted: The Lost Legacy urobiť takmer nehrateľnú záležitosť. Našťastie sa tak nestalo.

Uncharted: The Lost Legacy; Gameplay: Nadine, Chloe, grafika, mapa, vyhled Uncharted: The Lost Legacy; Gameplay: mapa, grafika, skok, vodopad