WWE 2K20 (RECENZIA) – Wrestlerky bojujú o svoje miesto v ringu

Počas posledného jesenného mesiaca sa musíme zmieriť s množstvom vecí – krátia sa dni, príde posun času zo zimného na letný a pomaly, ale isto končí vydávanie športových hier na sezónu 2019/2020. Rovnako ako minulý rok končíme s titulom z wrestlingových ringov, ktorý už z diaľky vyniká adrenalínom a potom z tiel bojovníkov a bojovníčok. Čo nové priniesol diel WWE 2K20 do zavedenej série a čím nemilo prekvapil, sa dozviete v našej recenzii.

Recenzia (PS4 Pro)

• Žáner:   Športové • Multiplayer: Áno • Vývojár:   Visual Concepts   • Vydavateľ:   2K Sports   • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (22. októbra 2019)Homepage   • Čeština: Nie

Obsah recenzie WWE 2K20 (PS4 Pro)

1. Girls Power!
  2. Tŕnistá cesta do Siene slávy WWE
  3. WWE 2K20 urobil veľký krok späť
  4. Ako chytať vietor
  5. Toto doma neskúšajte
  6. Recenzia WWE 2K20: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na WWE 2K20 PC

Girls Power!

• Recenzia: 29. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec

Wrestling nie je športom pre každého. Zmes úžasných atletických výkonov, divadelného predstierania a prehrávanie s takou mierou klišé a pátosu, že by z toho filmovému kritikovi pukla lebka, si skrátka musí svojich fanúšikov poctivo nájsť, vďaka čomu sa vždy sústredil skôr na mladšie a mainstreamové publikum. Na rozdiel od drevných sedemdesiatych a osemdesiatych rokov sa v najpremárnenejších organizáciách, medzi ktoré samozrejme patrí tiež WWE, ubralo na brutalite a krvavosti, aby ju nahradila výbušná show, ktorú sledujú po celom svete milióny divákov. Vďaka tomu sa kostýmové súboje v ringu dostali do hľadáčika spoločnosti 2K, ktorá sa už dlhší čas stará o vydávanie série, do ktorej tento rok pribudol diel WWE 2K20.

WWE 2K20; screenshot: cover
Tvárami tohtoročného WWE 2K20 sa stali Becky Lynch a Roman Reigns.

Ako už tvorcovia z Visual Concepts niekoľkokrát proklamovali, tento ročník sa prvýkrát poriadne zameral na ženský wrestling, čo možno pozorovať na oboch príbehových módoch WWE 2K20. Veľkú pozornosť na seba bude sťahovať 2K Showcase, ktorý tento rok nesie podtitul The Women's Evolution. Z môjho nezaťaženého pohľadu fanúšika je zaujímavé sledovať, ako sa okolo ženských bojovníčok medzi lanami postupne vytvorila nadšená suita, ktorá svoje hrdinky uctievala podobne ako ich mužských náprotivkov. Postupne sa tak zoznámite s ikonickými súbojmi v kariérach štyroch žien známych pod prezývkou Four Horsewomen (Sasha Banks, Bayley, Charlotte Flair a Becky Lynch), o ktorých komentár sa postarali samotné aktérky.

Netvrdím, že by 2K Showcase stratilo niečo zo svojej príťažlivosti, ale minuloročný príbeh Daniela Bryana ma chytil viac. Možno je to tým, že som sa zžil s jedným bojovníkom, pri ktorom som nakoniec poznal jeho ikonické chvaty ako svoje topánky a prežíval s ním jeho vzostupy a pády, zatiaľ čo pri tohtoročnej historickej sonde sa moja pozornosť musela rozštvrtiť. Navyše sa občas všetky „kamarátky“ postavia proti sebe do jedného ringu a nebolo mi veľmi príjemné, keď som musel nasekať na zadok svojej obľúbenkyni Becky z pozície najmenej sympatickej Charlotte. V každom prípade ide o jednu z lepších možností, kde v rámci WWE 2K20 tráviť čas.

WWE 2K20 – Showcase (Gameplay)

2K Showcase vás nechá prežiť hlavné zápasy pre ženské wrestlingové zoskupenia Four Horsewomen. Vo videu uvidíte, že už štyri bojovníčky dokážu na obrazovke rozbehnúť slušný chaos.

Tŕnistá cesta do Siene slávy WWE

Pre fanúšikov športových príbehov podľa filmovej šablóny, ktoré sa nezaobídu bez „neočakávaných“ zvratov a šťastného vyústenia, si tvorcovia pripravili eskapády kamarátov zo školských lavíc, ktorí sa na strednej škole rozhodli, že sa stanú legendami WWE. Samozrejme nepôjde o nič ľahké a počas svojej cesty sa stretnú s radom vyslúžilých aj aktívnych legiend wrestlingu. Kým sa Red (prvý hrateľný dievčenský charakter v móde MyCAREER) cieľavedome púšťa do vybudovania svojej kariéry, jej mierne prostoduchý priateľ Tre sa zameria skôr na bavenie publika svojimi zábavkami a ku svojim titulom sa dostane viac-menej náhodou.

Počas 18 kapitol, ktoré slúžia aj ako predstavenie všemožných alternatív zápasov v rámci turné WWE, sa naučíte základné aj pokročilejšie chvaty. Nebudete zahltený hneď od začiatku, pretože po vytvorení dvojice postáv a ich bojového štýlu sa musíte prepracovať zaujímavo navrhnutým stromom zručností k náročnejším kombám. Príbeh tak relatívne slušne odsýpa, máte pocit, že vaši zverenci silnejú, ale napriek tomu má celý zážitok k idylke ďaleko. Štvať vás budú nekonečné načítavacie obrazovky (aj počas prepínania v menu) a otrasná grafická stránka filmových sekvencií, ako môžete sami posúdiť z priložených obrázkov a videí. Stav renderovaných filmíkov by dostal za uši aj pred desiatimi rokmi, nie to ešte pri dostupnosti dnešných technológií.

WWE 2K20; gameplay: batoh, špatné textury WWE 2K20; gameplay: vývoj WWE 2K20; gameplay: billboard, grafika
Levitujúce predmety okolo hlavných protagonistov príbehového režimu WWE 2K20, teda MyCAREER, alebo umelo vyzerajúce budovy pamätajú grafiku z deväťdesiatych rokov, takže nostalgické dojatie je vlastne na mieste. Nič na tom nezmení ani dobre vymyslený strom zručností.

WWE 2K20 urobil veľký krok späť

Kritizovanie grafickej stránky však nekončí v dejových predeloch módu MyCAREER, ale pokračuje do samotnej hrateľnosti. Neviem, ako sa mohlo stať, že v diele zameranom viac na ženské wrestlerky sa tvorcom „podarí“ tak pokaziť naprogramovanie vlasov. Jeden z typických prvkov nežného pokolenia (mimo ďalších predností, ktoré sa vo wrestlingu dávajú veľmi na obdiv, čo určite urobí radosť konzervatívnym kruhom bojujúcim za ženské práva) totiž vyzerá úplne otrasne. Porast hlavy sa podivne vlní, prepadáva sa do modelov postáv a odmieta počúvať gravitáciu (vis hlavou dole nemôže nikoho rozhodiť, pevnosť účesu by mohol závidieť aj Richard Geere).

Rovnako tak splašene sa správajú voľné kusy oblečenia ako strapce alebo plášte. Keď k tomu pripočítate presvitanie častí tiel bojovníkov cez ich kostýmy, musíte neveriacky krútiť hlavou, čo sa stalo vo Visual Concepts zle. Vývojári síce prešli na novú technológiu zobrazovania, ale to by malo znamenať skôr posun k lepšiemu a nie skok o päť rokov do minulosti, nie? Vyššie menované nešváry sa prejavujú aj v hrateľnosti, pretože základnými fyzikálnymi zákonmi sa neriadia ani povrazy v ringu (niečo tak pružné by nedokázal vytvoriť ani Flubber), nieto ešte rebríky, stoly a ďalšie propriety, ktoré môžete počas bojového besnenia ničiť telami svojich protivníkov.

WWE 2K20 – Orson vs Cena (Gameplay)

V režime rýchleho zápasu proti sebe môžete postaviť svojich odvekých nepriateľov aj parťákov z jedného tímu. V tomto ohľade WWE 2K20 nesklame.

Lenže na grafiku WWE 2K20 nemožno len bohapusto niesť oheň a síru, pretože pri najväčších hviezdach wrestlingového panteónu sa budete kochať detailným spracovaním ich muskulatúry a tetovania. Pokiaľ sa navyše ako ja sústredíte predovšetkým na boj s prostovlasými bojovníkmi oblečenými len v latexových trenkách ako The Rock, Randy Orton alebo Dave Bautista, tak si vlastne grafických neduhov ani nevšimnete, teda mimo chapadlovitých povrazov okolo ringu. Viac rozporuplný titul som v tomto roku ešte pod ovládač nedostal, a to sa ešte musím rozpoltiť pri ovládaní a samotnej hrateľnosti.

Ako chytať vietor

Vo svete predstieraných rán, kde sa každý chmat dlho cvičí v telocvični, aby sa súperovi neublížilo, a dopredu dohodnutých výsledkov (ak som teraz niekomu rozbil jeho naivné predstavy, tak sa ospravedlňujem, ale asi to bolo potrebné) má počítačová hra ako WWE 2K20 tú výhodu, že všetko môže ukázať „skutočnejšie“, teda nemusí brať ohľad na zdravie svojich digitálnych bojovníkov (ani ich digitálnu krv, ak si ju zapnete) a nechá ich biť sa ako kone. Stlačením niekoľkých tlačidiel poupraveného systému ovládania môžete vytvoriť pôsobivé kombá a budete si pripadať ako antický hrdina zametajúci s každým nepriateľom podľa ľubovôle.

WWE 2K20; gameplay: peklo WWE 2K20; gameplay: kufrík WWE 2K20; gameplay: uzoľ
Niektoré momenty v WWE 2K20 dýchajú tou správnou atmosférou, ktorú milujú fanúšikovia wrestlingu. Vo väčšom počte bojovníkov v ringu však nastane chaos. Schválne, koľko bojovníčok je na obrázku vpravo?

Lenže to by ste sa do neho najskôr museli trafiť. Tento ročník totiž sužuje absolútne nepresné zameriavanie nepriateľov, takže pokojne dvakrát pritlačíte súperovi za chrbtom, aby vás on potom pohodlne zložil. Akékoľvek taktizovanie, ktoré je na WWE 2K20 asi najzábavnejším prvkom, tak ide kade ľahšie. Keď si k tomu pripočítate občas nepresne nabiehajúce obranné prvky, ktorými sa musíte oslobodiť z uzemnenia znamenajúceho priamu porážku, tak chcete od zlosti vyhodiť ovládač z okna. A na záver som si nechal skutočnú perličku – v priebehu cca 20 hodín recenzovania mi zvládol titul štyrikrát spadnúť, z čoho raz odpálil k reštartu celý systém PS4. Ďakujem pekne.

Toto doma neskúšajte

Vyššie uvedený nápis sa musí podľa zákona objaviť pred každým prenosom z WWE, počítačovou verziou WWE 2K20 nevynímajúc. Každý síce pochopí, že sa varovanie vzťahuje na nebezpečné napodobňovanie chvatov v obývačke alebo medzi školskými lavicami, ale ja si ho s ironickým úsmeškom na tvári požičiam tiež do svojej dnešnej recenzie. WWE 2K20 si síce zaslúži pochvalu za príklon tiež k ženskému pohľadu na wrestling a za prístupnejšiu schému ovládania, ale tam pozitíva pomaly končia. Všetky módy a variácie zápasov, okrem dvoch príbehových liniek a zmiešaného Tag Teamu, totiž nájdete tiež v minuloročnej verzii, ktorá sa hrala o dosť pohodlnejšie. Dokonca narazíte aj na menší počet do očí bijúcich grafických úletov, ako sa môžete dočítať v recenzii.

WWE 2K20; gameplay: detaily WWE 2K20; gameplay: nástup
Grafické spracovanie najväčších hviezd účinkujúcich v WWE 2K20 zvládne tie najprísnejšie kritériá, na rozdiel od menej známych wrestlerov, ktorí vás budú svojim zjavom strašiť v nočných morách.

Tento rok sa totiž štúdiu Visual Concepts naozaj nezadarilo. Mnoho hráčov vedľa zlého technického a grafického stavu (čím menej známy zápasník, tým väčší hnus) naštve tiež nutnosť nakupovať historických bojovníkov, kostýmy, chvaty a sekvencie nástupov či víťazných osláv za vnútornú menu, ktorú budete získavať relatívne pomalým tempom. Pokiaľ sa teda chcete na svojich obrazovkách nutne preháňať s wrestlingovými zápasníkmi a zápasníčkami, odkážem vás na minuloročný diel, popr. vydržte na zľavu a rad patchov, ktoré do WWE 2K20 nutne musia prísť.

Táto recenzia bola napísaná na PS4 Pro verziu.

Recenzia WWE 2K20: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 47 % Alza.sk