PET AD homeoffice

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G (RECENZIA A TESTY)

Zobraziť katalóg
Aktualizované

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G sa pýši elegantným bielym dizajnom, ktorý určite ocenia všetci tí, ktorí sa zaujímajú o casemodding, alebo aj tí, ktorí do svojich počítačov zháňajú niečo vzhľadovo naozaj výnimočné. Pri grafickej karte je však príjemný vzhľad jednou vecou, druhou a tou praktickejšou je jej výkon a prevádzkové vlastnosti. My dnes budeme skôr praktickí a v predvečer príchodu nových NVIDIA GeForce RTX si otestujeme Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G. Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G recenzia a testy

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G – OBSAH

  1. Predstavenie Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
  2. Ako budeme grafické karty testovať
  3. Testy Far Cry 5
  4. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  5. Testy Assassin´s Creed: Origins
  6. Testy Middle-earth: Shadow of War
  7. Testy Prey
  8. Testy Mass Effect: Andromeda
  9. Testy Battlefield 1
  10. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  11. Testy Doom
  12. Testy Tom Clancy's The Division
  13. Testy Rise of the Tomb Raider
  14. Testy Star Wars: Battlefront
  15. Testy Zaklínač: Divoký hon
  16. Testy Crysis 3
  17. Sumarizácia výkonu
  18. Prevádzkové vlastnosti
  19. Pretaktovanie
  20. Záverečné hodnotenie

Predstavenie grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je postavená na hernom grafickom čipe NVIDIA GP102 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 352bit zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5X s kapacitou 11 GB. Svojim výkonom potom Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde zaberá tie absolútne najvyššie poschodia výkonnostného rebríčka.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G popis

Frekvencia grafickej karty

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G GPUZ Frekvencia grafického čipu je 1 519/1 633 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 376 MHz, čo pri pamätiach typu GDDR5X predstavuje efektívnu frekvenciu 11 008 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná s 39 MHz v základe a s 49 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti.

Systém chladenia GPU

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G meria na dĺžku 280 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará pasív skladaný z hliníkových rebier, ktorý je na lepší odvod tepla vybavený päticou kompozitných tepelných trubíc (heatpipes) s priamym kontaktom na grafický čip. Grafické pamäte sú chladené za pomoci chladiaceho plátu (heatsink plate), ktorý dolieha na základňu hlavného pasívu, a pamäte sú tak chladené spoločne s grafickým čipom. Odpadové teplo z modulov napájacej kaskády je odvádzané priamo do hlavného pasívu, a všetky dôležité komponenty grafickej karty sú tak chladené.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; systém chladenia

Aktívnu časť systému chladenia tvoria tri 75 mm ventilátory WindForce 3X s 3D tvarovanými lopatkami, ktoré generujú až o 23 % väčší tlak chladiaceho vzduchu. Technológia 3D Active Fan potom pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty všetky ventilátory chladiča úplne vypne, a minimalizuje tak ich hlučnosť. Logo Gigabyte je podsvietené a jeho správanie je možné nastaviť pomocou nástroja Gigabyte Graphics Engine.

Účinnosť systému chladenia

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; 3DMark Stress Test

Test 3DMark Stress Test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; 3DMark Stress Test

Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G na skóre 98,8 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %). Na konci záťažového testu sa teploty grafickej karty držali na 74 °C, pri otáčkach ventilátorov 2 250 ot./min. a priemernej frekvencii 1 843 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; závislosť otáčok a hlučnosti

Napájanie a spotreba

O napájaní grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G sa stará 8 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6-pin a jedného 8-pin konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 250 W (max. 300 W) a ten k jej prevádzke odporúča zdroj s výkonom minimálne 600 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor sú pri grafickej karte Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G riešené pomocou jedného DVI-D (Dual-link) konektora, troch konektorov DP 1.3/ 1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.

Gigabyte Graphics Engine

Súčasťou balenia grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je tiež firemný nástroj spoločnosti Gigabyte s názvom Gigabyte Graphics Engine.

Nástroj Gigabyte Graphics Engine slúži na jednoduché pretaktovanie, pomocou ktorého môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. Používateľské rozhranie aplikácie môže byť využité ako používateľmi menej skúsenými, tak aj „profesionálmi“.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Gaming mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine OC mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Silent mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Professional mode

Gigabyte Graphics Engine umožňuje pracovať v jednoduchom používateľskom rozhraní, v ktorom si môžete vybrať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov:

  1. OC mode – nastavuje kartu na maximálny výkon (+26 MHz jadro)
  2. Gaming mode – nastavuje kartu na vyrovnaný výkon (predvolený režim)
  3. Silent mode – nastavuje kartu na úsporný režim (-39 MHz jadro)

Alebo môžete zvoliť rozhranie o niečo profesionálnejšie, v ktorom potom možno používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča, alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju Gigabyte Graphics Engine si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G RGB Fusion

Pomocou Gigabyte Graphics Engine môžete tiež nastavovať RGB Fusion, teda správanie RGB LED svetiel na grafickej karte. Tým môžete priradiť rôzne farby (z palety až 16,7 miliónov farieb) alebo tiež rôzne svetelné efekty (blikanie, pulzovanie, prechody atď.).

Ako budeme grafickú kartu Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G testovať

V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11GZotac GTX 1080 Ti AMP! EditionMSI GTX 1080 Armor 8G OC
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v testochZotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v testochMSI GTX 1080 Armor 8G OC v testoch
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2Asus Strix GTX 1070 O8G GamingSapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testochInno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testochSapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 v testoch
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LE
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testoch

ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARET
GPUChip
Variant
Family
Veľkosť
Tranzistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Veľkosť
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Rozhranie

TDP
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11GGP102
GP102-350-K1-A1
pascal
471 mm2
12 000 miliónov
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11,264 GB
352b/11104
1519 MHz
1633 MHz
1843 MHz
PCIe 3.0 x16

250 W
Zotac GTX 1080 Ti AMP! EditionGP102
GP102-350-K1-A1
pascal
471 mm2
12 000 miliónov
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11,264 GB
352b/11104
1569 MHz
1683 MHz
1878 MHz
PCIe 3.0 x16

270 W
MSI GTX 1080 Armor 8G OCGP104
GP104-400-A1
pascal
314 mm2
7200 miliónov
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8,192 GB
256b/10008
1658 MHz
1797 MHz
1906 MHz
PCIe 3.0 x16

210 W
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2GP104
GP104-300-A1
pascal
314 mm2
7200 miliónov
16nm FinFET
2432
152
64
GDDR5
8,192 GB
256b/8008
1607 MHz
1683 MHz
1860 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
Gaming Asus Strix GTX 1070 O8GGP104
GP104-200-A1
pascal
314 mm2
7200 miliónov
16nm FinFET
1920
120
64
GDDR5
8,192 GB
256b/8008
1658 MHz
1860 MHz
1962 MHz
PCIe 3.0 x16

166 W
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2Vega 10
Vega 10 XT
GCN 5. GEN
484 mm2
12 500 miliónov
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8,192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1632 MHz
1515 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LEVega 10
Vega 10 XL
GCN 5. GEN
484 mm2
12 500 miliónov
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8,192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1590 MHz
1500 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W

V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov FRAPS a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).

Graf snímkovej frekvencie vzor

Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore, a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.

Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Pokiaľ túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.

Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako ukazovateľ predchádzajúci, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.

Pokiaľ teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.

Testovacie zostava

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G vo Far Cry 5

Far Cry 5 Far Cry 5 akčná počítačová RPG odohrávajúca sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Far Cry 5 nastavenie videa Far Cry 5 nastavenie kvality Far Cry 5 rozšírené nastavenia

Testy Far Cry 5

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Far Cry 5; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G vo Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New Colossus Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie videa Wolwenstein II: The New Colossus nastavenie grafiky 1 Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafiky 2 Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafiky 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkán. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafickej karty s čipom AMD, najmä potom v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Assassin´s Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins Assassin´s Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.

Nastavenie hry pre testy

Assassins Creed: Origins nastavenie videa Assassins Creed: Origins nastavenie pokročilé 1 Assassins Creed: Origins nastavenie pokročilé 2

Testy Assassin´s Creed: Origins

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassins Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena, odohrávajúci sa v čase medziobdobia Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Shadow of War nastavenie videa Shadow of War nastavenie pokročilé 1 Shadow of War nastavenie pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Middle-earth: Shadow of War; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Prey

Prey Prey je akčná sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorá bola postavená na hernom engine CryEngine vývojármi zo štúdia Arkane Studios a vydaná v máji 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Hardware Labs po dobu 64 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Prey nastavenie testu 1 Prey nastavenie 2

Testy Prey

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Prey; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Mass Effect: Andromeda nastavenie testu 1 Mass Effect: Andromeda nastavenie 2 Mass Effect: Abdromeda nastavenie 3 Mass Effect: Andromeda nastavenie 4 Mass Effect: Andromeda nastavenie 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Mass Effect: Andromeda; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Battlefield 1

Battlefied 1 Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva za 1. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Battlefield 1 nastavenie testu 1 Battlefield 1 nastavenie 2

Testy Battlefield 1

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa pri takto výkonných grafických kartách veľmi v láske nemajú, a preto by som odporučil túto hru hrať výhradne pod nastavením na DirectX 11. Vyvarujete sa tak občasným zásekom v hre, ktoré sa pri DirectX 12 sem tam objavujú.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind Divided Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom FRAPS. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavenie testu 1 Deus Ex: Mankind Divided nastavenia 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Deus Ex: Mankind Divided; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v DOOM

DOOM DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa v strede démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojári zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Doom nastavenie videa Doom nastavenie pokročilé 1 Doom nastavenie pokročilé 2

Testy DOOM

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; DOOM; test

Pre počítačovú hru DOOM platí jednoduché pravidlo: pokiaľ chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. S týmto moderným herným rozhraním by však mohli mať problémy grafické karty predchádzajúcej generácie spoločnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Tom Clancy's The Division

The Division Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

The Division nastavenie videa The Division nastavenie grafika 1 The Division nastavenie grafiky 2 The Division nastavenie grafiky 3

Testy Tom Clancy's The Division

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12, najmä pokiaľ hráte hru v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzles aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Rise of the Tomb Raider nastavenie videa Rise of the Tomb Raider nastavenie grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12 a v nižšom rozlíšení z neho profitujú všetky grafické karty. Ak využívate rozlíšenie 1 920 × 1 080 pixelov, určite sa oplatí prepnúť na renderovanie cez DirectX 12.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3840 × 2160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Star Wars: Battlefront nastavenie grafiky 1 Star Wars: Battlefront nastavenie grafiky 2 Star Wars: Battlefront nastavenie grafiky 3

Testy Star Wars: Battlefront

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Star Wars: Battlefront; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon Zaklínač: Divoký hon je akčný RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie všeobecné 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie všeobecné 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie všeobecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Crysis 3

Crysis 3 Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixlov (FHD) na MSAA × 4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry pre testy

Crysis 3 nastavenie grafika Crysis 3 nastavenia podrobné

Testy Crysis 3

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Crysis 3; test

Sumarizácia výkonu Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Herné testy grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako si vlastne táto grafická karta viedla v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.

Sumarizácia výkonu

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Výsledky testu; Sumarizácia výkonu

Výkon grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu GP102 (GP102-350-K1-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce GTX 1080 Ti môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý potom toľko neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.

V prípade grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmedzí 1 750 – 1 898 MHz (v priemere 1 843 MHz) pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 11 008 MHz.

Priemerná frekvencia Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G bola teda o nejakých 38 MHz (3 biny) nižšia ako pri grafickej karte Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition, čo sa na priemernom výkone v rozlíšení 4K UHD prejavilo iba nejakým 1 %. Výkonom teda grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G disponuje veľmi slušným.

Prevádzkové vlastnosti Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.

Prevádzkové vlastnosti

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Prevádzkové vlastnosti

Grafické karty si však nevyberáme výlučne podľa výkonu. Pri výbere grafickej karty by sme vždy mali brať do úvahy aj jej prevádzkové vlastnosti a tu by som povedal, že si „iba“ dvojslotový systém chladenia grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G vybral svoju daň.

Kým teploty tejto grafickej karty sa v plnom vyťažení pohybovali okolo 74 °C, čo zase nie je až tak zlé, oveľa horšie bolo, že si túto teplotu chladič držal len pri veľmi vysokých otáčkach ventilátorov nad 2 200 ot./min. To sa samozrejme na hlučnosti nejako prejaviť musí a v prípade Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G tiež prejavilo. Hlučnosť nad hranicou 42 dBA je už naozaj nepríjemná a poviem vám, ja by som to vo svojej počítačovej skrini mať nechcel. Spotreba, pokiaľ chcete príkon, potom bola plne v intenciách ostatných GeForce GTX 1080 Ti, možno snáď aj o chlp lepšia.

Pretaktovanie Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Pretaktovanie grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G som prevádzal pomocou nástroja MSI Afterburner tak, aby som v žiadnom prípade neohrozil kartu, a neprišiel tak o jej záruku. Na maximum som zvýšil iba hranicu spotreby (+20 % Power Limit) a teploty (90 °C Temp. Limit), napätie grafického čipu som nechal na východiskových hodnotách.

! Ani vám by som neradil si s posuvníkom napätia jadra čipu akokoľvek zahrávať, najmä ak si nie ste bezpečne istí, čo že to vlastne vôbec robíte. Hoci toho grafické karty znesú pomerne veľa, hrátky so zdvíhaním voltáže sú zakaždým rizikom, ktoré sa vám nemusí vyplatiť!

Postupne som zvyšoval hodnoty frekvencie grafického čipu a následne tiež grafických pamätí. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +120 MHz na čip a +500 MHz na grafické pamäte. V počítačových hrách sa potom reálna frekvencia grafického čipu pohybovala v priemere na 1 985 MHz, pri grafických pamätiach potom 12 000 MHz (efektívne).

Pretaktovanie Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Afterburner

S nastavenou frekvenciou jadra zvýšenou o 120 MHz, pamäťou na efektívnych 12 000 MHz a posunutým Power/Temperature limitom na 120 % / 90 °C som potom otestoval niektoré hry z testovacej metodiky s nasledujúcimi výsledkami:

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; výsledky pretaktovania

Bez zdvíhanie napätie sa mi z grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G podarilo získať v priemere 8 % ďalšieho výkonu. Bohužiaľ ale s nárastom výkonu sa pri tejto grafickej karte tiež zhoršovali jej prevádzkové vlastnosti.

Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti pri takto pretaktovanej grafickej karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v počítačovej hre Crysis 3.

Záverečné hodnotenie Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Aká teda je grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G? Začnime najskôr tým lepším. Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G ponúka ultimátny herný výkon, ktorý je daný použitým najvýkonnejším grafickým čipom dneška od spoločnosti NVIDIA. Jej výkon teda iste ocenia všetci náruživí hráči počítačových hier, ktorým je predovšetkým táto grafická karta určená.

Potom tu máme prevádzkové vlastnosti a tu to už pri grafickej karte Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G začína trochu škrípať. Dvojslotový systém chladenia s tromi ventilátormi WindForce 3X grafický čip GeForce GTX 1080 Ti (GP102) síce schladí, ale potrebný chladiaci výkon musí naháňať za pomoci vysokých otáčok ventilátorov, ktoré potom spôsobujú nepríjemnú hlučnosť grafickej karty nad hladinou 42 dBA.

Myslím, že spoločnosť Gigabyte to vie oveľa lepšie, a ak vám nejde len a len o biely dizajn, odporučil by som vám radšej zvoliť grafickú kartu Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G, ktorá je síce o nejakú tu korunu drahšia, ale ponúka toho tiež viac a hlavne ju vo svojom počítači prakticky nepočujete.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Grafické karty

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G ponúka ultimátny herný výkon všetkým náruživým hráčom počítačových hier. Vysoký herný výkon je však vykúpený horšími prevádzkovými vlastnosťami, najmä potom vyššou hlučnosťou.

Klady

  • Vynikajúci výkon (high-end)
  • Dvojslotové vyhotovenie
  • 3D Active Fan (Semi-pasívne chladenie)
  • Podsvetlené logo (nastaviteľné farby a efekty)

Zápory

  • Vyššia hlučnosť
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.

Vytlačiť
P-DC1-WEB16
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií