História spoločnosti sa píše od r. 1994, kedy fungovala ešte pod hlavičkou fyzickej osoby, významné postavenie na českom trhu si začala budovať od roku 1998. Na Slovensku pôsobí spoločnosť od roku 2004. Veľký záujem zákazníkov a nárast obratu nás presvedčil, že na Slovensku má Alza.sk popredné miesto. Aj tento fakt viedol k tomu, že v roku 2011 Alza.sk rozšírila svoju sieť o nové pobočky. V roku 2015 otvorila Alza v Senci moderné logistické centrum a 2021 nový showroom v Bratislave. Od roku 2012 je pre zákazníkov dostupná služba AlzaDrive, ktorá umožňuje vyzdvihnutie tovaru priamo z auta. Momentálne je táto služba dostupná v Bratislave a v Senci.
|
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
obrat | 28 | 41 | 57 | 83 | 130 | 161 | 226 | 274 | 304 | 350 | 419 | 524 | 643 | 796 | 971 | 1136 | 1414 | 1755 | 1702 |
V roku 2013 sme opäť lámali rekordy. Vybavili sme viac ako 3 milióny objednávok a dosiahli obratu vyše 323 miliónov eur bez DPH, tj. takmer 395 miliónov vrátane DPH. Alza bola vyše 300 odborníkmi z radov reklamy a marketingu vyhodnotená ako najperspektívnejšia česká značka súčasnosti.
Celý rok bol v znamení inovácií smerujúcich ku stále väčšej spokojnosti našich zákazníkov:
Rok 2012 sa pre nás zaradil medzi tie najúspešnejšie. Väčšina obratu aj naďalej pochádzala z tradičných IT komodít, enormne však rástol záujem o televízory a biely tovar, raketový štart zaznamenal predaj elektronických licencií a hračiek. Nová centrála v Bratislave ponúkla ako prvá pobočka novú službu svojho druhu – AlzaDrive.
Na Slovensku sme tiež nezaháľali. Postupne sme rozšírili našu predajnú sieť o väčšinu krajských miest. Vznikli pobočky v Košiciach, Prešove, Žiline, Nitre, Trenčíne a Trnave. Avšak bezosporu najväčším počinom na území Slovenskej republiky bolo otvorenie novej bratislavskej centrály s plochou 1 100 m2.
Na jeseň sme výrazne rozšírili skladové priestory o logistický sklad v areáli VGP Horní Počernice. Na ďalšiu komunikáciu s našimi zákazníkmi na Slovensku sme založili facebookovú stránku Alza.sk.
Tento rok tiež dochádza k významnému rozšíreniu portfólia ponúkaných výrobkov, napríklad o malú bielu spotrebnú elektroniku či hračky. Pripravili sme špeciálne akcie na podporu ekologického chovania, snažili sa o vzdelávanie zákazníkov. Jednou z nich bola akcia „Šrotovné na počítače a elektroniku“, kedy tisíce ľudí priniesli na ekologickú likvidáciu svoj počítačový šrot alebo staré televízory, ktoré by inak skončili v bežnej popolnici.
Dokončili sme rebranding a spoločnosť je premenovaná na Alza.cz a.s. Pre slovenskú pobočku Alza.sk znamená rok 2008 veľký rozvoj – sťahovanie do väčších, kvalitnejších priestorov aj zväčšenie tímu. Aj v Česku prežila spoločnosť dramatický rast, počet zamestnancov presiahol prvýkrát dve stovky.
Alza.cz v tomto roku významne vstupuje do nových reklamných formátov a médiám so svojím maskotom – mimozemšťanom Alzou.
Prevratnou novinkou tohoto roku sú pre urýchlenie nákupu platobné automaty Alza PayBox umiestnené tiež v showroome predajne, ktoré výrazne urýchľujú nákup. Z rovnakého dôvodu sme zautomatizovali výdaj tovaru. V nadväznosti na nové priestory sme rozšírili otváraciu dobu predajne na 7 dní v týždni od 8:00 do 20:00 hodín. Počet zamestnancov vzrástol na 130.
Zaviedla sa služba automatickej fakturácie, ktorá umožňuje zadanie objednávky k expedícii bez ohľadu na dennú hodinu, rovnako tak aj vylepšený a zrýchlený spôsob prepravy zásielok spoločnosťou Messenger. Vylepšili sme splátkový online systém, vybrali najatraktívnejšie produkty, napr. úver zadarmo a pridali sme úver pre podnikateľov.
Počet zamestnancov sa vyšplhal na 80, vybavovali sme denne tisíce objednávok, skrátili výrazne dodacie lehoty na objednávkový tovar, rozširovanie sortimentu prekročilo magických 10.000 položiek. Splátkový predaj začína byť možné kompletne realizovať bez návštevy obchodu, radikálne zrýchlenie a sprehľadnenie výdaja tovaru skladom priniesla elektronická evidencia vydávaného tovaru. Obrat prevyšuje 1,6 miliardy Kč.
Veľkou zmenou bolo prispôsobenie sa slangovému označeniu spoločnosti Alzasoft a.s. našimi zákazníkmi. Premenovali sme sa z Alzasoft.cz na Alza.cz. Spolu s touto zásadnou zmenou sme spustili novú verziu webových stránok v niekoľkých jazykových mutáciách, množstvo zaujímavých noviniek a funkcií.
Od 1. januára sa firma transformuje na akciovú spoločnosť, čo prináša najmä veľké množstvo zmien v prospech zákazníkov. Spoločnosť prechádza výrazným prerodom, a to hlavne v zmysle internej organizácie, ktorá si kladie za cieľ absolútnu spokojnosť zákazníka. Prioritou sa stáva profesionálny prístup k zákazníkovi vo všetkých oddeleniach spoločnosti, vypočutie jeho individuálnych požiadaviek, nastavenie nadštandardného riešenia reklamácií, kladie sa dôraz na osobný prístup.
V tomto roku vstupuje Alzasoft na slovenský trh.
Zavádzame príjem reklamácii cez internet, rozširujeme portfólio ponúkaných služieb. Pred sezónou sme absolvovali ďalšie sťahovanie a náš sklad sa tak rozrástol na 1 600 m2. Pridali sme nové prepravné spoločnosti a rozšírili splátkový predaj.
Oficiálny začiatok spoločnosti v Českej republike sa datuje na 29. 11. 1994, kedy pán Aleš Zavoral získal svoj živnostenský list a pustil sa do podnikania na začínajúcom IT trhu.