História spoločnosti sa píše od r. 1994, kedy fungovala ešte pod hlavičkou fyzickej osoby, významné postavenie na českom trhu si začala budovať od roku 1998. Na Slovensku pôsobí spoločnosť od roku 2004. Veľký záujem zákazníkov a nárast obratu nás presvedčil, že na Slovensku má Alza.cz popredné miesto. Aj tento fakt viedol k tomu, že v roku 2011 Alza.cz rozšírila svoju sieť o nové pobočky. V roku 2015 otvorila Alza v Senci moderné logistické centrum a 2016 nový showroom v Bratislave.
Ročné obraty Alza v miliónoch EUR bez DPH
Ročné obraty Alza v miliónoch EUR bez DPH
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
obrat
9.80
12.56
28.18
40.86
56.63
82.78
129.54
160.52
225.78
274.34
304.50
349.89
417.69
531
644
820
972
*predbežný neauditovaný obrat
Ako išiel čas s Alza.sk
2018 Predajne budúcnosti a nové spôsoby doručenia
V Prahe otvorená prvá samoobslužná Predajňa budúcnosti, na ňu do konca roka nadviazali ďalšie dve pobočky
Zavedená možnosť platiť za tovar kryptomenou Litecion
Nová služba Skúšobka – možnosť vyskúšať si veľké spotrebiče po dobu 60 dní úplne zadarmo
Alza sa stala jubilejným 500. členom organizácie APEK
Alza po novom doručuje tovar do HomeBoxov
V logistickom centre v Senci otvorená nová pobočka na výdaj nadrozmerného tovaru
Druhá vlna Alza Venture – 200 miliónov Kč pre start-upy
iPhone upgrade program
Nový provízny program pre partnerov
Rozšírenie Alza Premium o špeciálne členské ponuky Premium Deals
2015Inovácie v logistike
Rekordný obrat 531 miliónov eur a medziročný rast 24 %
Počet objednávok dosiahol hranice 5 miliónov
Nové logistické supermoderné centrum v Senci
Víťazstvo v MasterCard internetový obchodník roka na Slovensku
Alza zavádza Cyber Monday
Spustenie klubového programu Alza Premium
Alza stopercentným vlastníkom Publera
Druhý ročník Alza Awards
Otvorenie projektu AlzaVenture na podporu talentov a originálnych projektov
Zabezpečenie najdôveryhodnejším EV certifikátom
Štart on-line MAXI drogérie a Alza Šport
Zavedenie elektronickej komunikácie EDI
Stovka nových pracovných miest v Alze na Slovensku
Alza získala ocenenie Retailera roka pre strednú a východnú Európu
2014Rozvoj zákazníckych služieb a zodpovedného podnikania
Na Slovensku máme celkom už jedenásť predajní
Ocenenie Superbrands 2014 pre Alza.sk
Nová predajňa v Bratislave – Petržalka a v Poprade, ktorá je zároveň našou najvyššie položenou predajňou
Alza oslavuje svoje 10. narodeniny
Posílenie pozície v oblasti elektronických médií ziskom majoritného podielu v spoločnosti Publero a rozšírenie sekcie Alza Media o predaj elektronických novín a časopisov
Rozšírenie našej pôsobnosti do ďalších 26 európskych krajín
V rámci kampane Alza chráni Česko a Slovensko sme rozdali antivírusové licencie za vyše 13,6 miliónov eur
Zisk ocenenia MasterCard – Internetový obchodník roku 2013 na Slovensku
Na mieru internetovému nakupovaniu sme pre našich zákazníkov vyvinuli Alza Kredit – najrýchlejšiu a bezpečnú platobnú metódu
2013Neustále inovácie a obrat vyše 323 miliónov eur
V roku 2013 sme opäť lámali rekordy. Vybavili sme viac ako 3 milióny objednávok a dosiahli obratu vyše 323 miliónov eur bez DPH, tj. takmer 395 miliónov vrátane DPH. Alza bola vyše 300 odborníkmi z radov reklamy a marketingu vyhodnotená ako najperspektívnejšia česká značka súčasnosti.
Celý rok bol v znamení inovácií smerujúcich ku stále väčšej spokojnosti našich zákazníkov:
Nová predajňa v Prievidzi a zdvojnásobenie kapacity centrálneho skladu v Bratislave
Pokračujeme v expanzii na Slovensku, nová pobočka Prievidza, zdvojnásobenie skladu v Bratislave
Víťazstvo v kategórii Obchodné domy a zisk ocenenia Shop Roku 2013 na Slovensku
Predstavili sme systém odmien za odporúčanie tovaru – skvelé Alzáky!
Zaviedli sme nové platobné mechanizmy, svetovo populárny PayPal a moderné QR kódy
Nový online servis počítačov na diaľku, pri poruche už nemusíte počítač nikam prenášať
Rozšírili sme sortiment elektronických a audio kníh, teraz máme v ponuke vyše 7 tisíc titulov
Stále vylepšujeme mobilnú Alza aplikáciu ako pre Android, tak pre iOS
2012Predaj veľkej bielej na Slovensku
Rok 2012 sa pre nás zaradil medzi tie najúspešnejšie. Väčšina obratu aj naďalej pochádzala z tradičných IT komodít, enormne však rástol záujem o televízory a biely tovar, raketový štart zaznamenal predaj elektronických licencií a hračiek. Nová centrála v Bratislave ponúkla ako prvá pobočka novú službu svojho druhu – AlzaDrive.
Otvorenie pobočky v Banskej Bystrici
Predaj veľkej bielej aj na Slovensku
Prvá výpredajová akcia Black Friday na Slovensku
Služba AlzaDrive ako prvá spustená na Slovensku
2011Rozširovanie predajnej siete a služieb na Slovensku
Na Slovensku sme tiež nezaháľali. Postupne sme rozšírili našu predajnú sieť o väčšinu krajských miest. Vznikli pobočky v Košiciach, Prešove, Žiline, Nitre, Trenčíne a Trnave. Avšak bezosporu najväčším počinom na území Slovenskej republiky bolo otvorenie novej bratislavskej centrály s plochou 1 100 m2.
Otvorenie 6 slovenských pobočiek
Otvorenie showroomu v Bratislave
2010Nový logistický sklad VGP Horní Počernice
Na jeseň sme výrazne rozšírili skladové priestory o logistický sklad v areáli VGP Horní Počernice. Na ďalšiu komunikáciu s našimi zákazníkmi na Slovensku sme založili facebookovú stránku Alza.sk.
2009Rozšírenie sortimentu
Tento rok tiež dochádza k významnému rozšíreniu portfólia ponúkaných výrobkov, napríklad o malú bielu spotrebnú elektroniku či hračky. Pripravili sme špeciálne akcie na podporu ekologického chovania, snažili sa o vzdelávanie zákazníkov. Jednou z nich bola akcia „Šrotovné na počítače a elektroniku“, kedy tisíce ľudí priniesli na ekologickú likvidáciu svoj počítačový šrot alebo staré televízory, ktoré by inak skončili v bežnej popolnici.
2008Zrodenie mimozemšťana Alzy
Dokončili sme rebranding a spoločnosť je premenovaná na Alza.cz a.s. Pre slovenskú pobočku Alza.sk znamená rok 2008 veľký rozvoj – sťahovanie do väčších, kvalitnejších priestorov aj zväčšenie tímu. Aj v Česku prežila spoločnosť dramatický rast, počet zamestnancov presiahol prvýkrát dve stovky.
Alza.cz v tomto roku významne vstupuje do nových reklamných formátov a médiám so svojím maskotom – mimozemšťanom Alzou.
Premenovanie spoločnosti na Alza.cz, a. s.
200 zamestnancov
Nový maskot mimozemšťan Alza
2007Terminály PayBox
Prevratnou novinkou tohoto roku sú pre urýchlenie nákupu platobné automaty Alza PayBox umiestnené tiež v showroome predajne, ktoré výrazne urýchľujú nákup. Z rovnakého dôvodu sme zautomatizovali výdaj tovaru. V nadväznosti na nové priestory sme rozšírili otváraciu dobu predajne na 7 dní v týždni od 8:00 do 20:00 hodín. Počet zamestnancov vzrástol na 130.
Sťahovanie sa do nových priestorov v Holešoviciach
Vyše 13 tisíc kusov tovaru v ponuke
Platobné automaty Alza PayBox
130 zamestnancov
Zaviedla sa služba automatickej fakturácie, ktorá umožňuje zadanie objednávky k expedícii bez ohľadu na dennú hodinu, rovnako tak aj vylepšený a zrýchlený spôsob prepravy zásielok spoločnosťou Messenger. Vylepšili sme splátkový online systém, vybrali najatraktívnejšie produkty, napr. úver zadarmo a pridali sme úver pre podnikateľov.
2006Z Alzasoftu Alza.cz
Počet zamestnancov sa vyšplhal na 80, vybavovali sme denne tisíce objednávok, skrátili výrazne dodacie lehoty na objednávkový tovar, rozširovanie sortimentu prekročilo magických 10.000 položiek. Splátkový predaj začína byť možné kompletne realizovať bez návštevy obchodu, radikálne zrýchlenie a sprehľadnenie výdaja tovaru skladom priniesla elektronická evidencia vydávaného tovaru. Obrat prevyšuje 1,6 miliardy Kč.
80 zamestnancov
Vyše 10 tisíc položiek tovaru v ponuke
Rebranding na Alza.cz
Nový eshop
Veľkou zmenou bolo prispôsobenie sa slangovému označeniu spoločnosti Alzasoft a.s. našimi zákazníkmi. Premenovali sme sa z Alzasoft.cz na Alza.cz. Spolu s touto zásadnou zmenou sme spustili novú verziu webových stránok v niekoľkých jazykových mutáciách, množstvo zaujímavých noviniek a funkcií.
2004Zahájenie predaja na Slovensku a vznik akciovej spoločnosti
Od 1. januára sa firma transformuje na akciovú spoločnosť, čo prináša najmä veľké množstvo zmien v prospech zákazníkov. Spoločnosť prechádza výrazným prerodom, a to hlavne v zmysle internej organizácie, ktorá si kladie za cieľ absolútnu spokojnosť zákazníka. Prioritou sa stáva profesionálny prístup k zákazníkovi vo všetkých oddeleniach spoločnosti, vypočutie jeho individuálnych požiadaviek, nastavenie nadštandardného riešenia reklamácií, kladie sa dôraz na osobný prístup.
V tomto roku vstupuje Alzasoft na slovenský trh.
Vznik akciovej spoločnosti
Vstup na Slovensko
Rast skladu na 1 600 m2
Zavádzame príjem reklamácii cez internet, rozširujeme portfólio ponúkaných služieb. Pred sezónou sme absolvovali ďalšie sťahovanie a náš sklad sa tak rozrástol na 1 600 m2. Pridali sme nové prepravné spoločnosti a rozšírili splátkový predaj.
1994Oficiálny vznik firmy
Oficiálny začiatok spoločnosti v Českej republike sa datuje na 29. 11. 1994, kedy pán Aleš Zavoral získal svoj živnostenský list a pustil sa do podnikania na začínajúcom IT trhu.