Ion Fury (Mini RECENZIA) – staromilsky ladená strieľačka

V momente, keď sa na určitú platformu zacielenému projektu podarí uspieť, začnú jeho vývojári premýšľať, čo ďalej. Väčšinou sa ho rozhodnú poslať na ďalšie herné zariadenia, čo je aj prípad staromilskej FPS Ion Fury, ktorej sa na PC darilo až prekvapivo dobre. Teraz dorazila tiež na PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Ako nám sedla jej verzia na poslednú menovanú konzolu, vám načrtneme v nasledujúcich odsekoch.

Ion Fury; screenshot: recenzia; Shelly Harrison

Ion Fury (Mini RECENZIA Switch) – Obsah článku

1. V Ion Fury budete musieť zastaviť šialeného génia
  2. Shelly tu bude kosiť všetko, čo sa hýbe
  3. Nezávislá FPS Ion Fury má svoje čaro
  4. Recenzia Ion Fury: záverečné hodnotenie
  5. HW nároky na hru Ion Fury PC

V Ion Fury budete musieť zastaviť šialeného génia

Rozprávanie Ion Fury sa odohráva podobne, ako Cyberpunk 2077 alebo napríklad Conglomerate 451, v nie príliš vzdialenej budúcnosti, ktorá je plná rôznorodých futuristických vynálezov, na ktoré si našinec bude musieť ešte nejaký ten piatok počkať. Vteliť sa v ňom budete môcť do kože členky špeciálnej taktickej jednotky Shelly Harrison, ktorá podobne, ako JC Denton či Adam Jensen zo série Deux Ex, lieta po svete a rieši nepríjemné situácie s teroristami. Jej cieľom je v rámci tohto príbehu riadne krvavá eliminácia doktora Jaduse Heskela stojaceho na čele kybernetickej sekty, ktorej členovia sa na svojej ceste za splnením túžob svojho vodcu nezastavia pred ničím, a tak je potrebné ich pokropiť riadnou dávkou olova.

Ion Fury; screenshot: kultista
Kultisti sú v Ion Fury silou, vďaka ktorej si spomeniete na niektoré legendárne FPS.

Hlavným dejiskom FPS Ion Fury je neónmi vysadená metropola Neo DC, ktorej rozsiahle ulice sú doslova napchaté posluhovačmi šialeného vedca. Našťastie pre vás nejde o čistokrvný koridor, ako to bývalo v prípade väčšiny starých strieľačiek. Ponúknuté sú vám tu relatívne rozsiahle lokácie, po ktorých sa hlavná postava pohybuje s nesmiernou razanciou. Na rozľahlých mapách samozrejme nechýbajú vráta vyžadujúce na otvorenie špecifické kľúče či tajné miestnosti s dodatočným výstrojom či zásobami, ktoré vám pomôžu prežiť v nasledujúcich minútach. Celkovo možno povedať, že návrh úrovní je niečím, v čom Ion Fury výrazne vyniká nad podobne ladenou konkurenciou, ktorej autori nemali v čase tvorby svojich diel také možnosti ako vývojári z Voidpoint.

Shelly tu bude kosiť všetko, čo sa hýbe

Zástupy nepriateľov sú v Ion Fury občas až nepríjemne početné. Nájsť v nich môžete malé robotické pavúky s nejakým tým biologickým materiálom, po zuby ozbrojených robotických bojovníkov, pre žáner FPS vcelku tradičných zombie alebo technologicky značne vylepšených mutantov, s ktorými sa bojuje skutočne ťažko. Osobne som však bol najviac zaujatý členmi kultu, pri ktorých eliminácii som si neraz spomenul na kultové FPS Blood, ktorá bola nedávno vydaná v remaster verzii Blood: Fresh Supply. Popri obyčajných a relatívne ľahko zničiteľných protivníkov sa na bojisku čas od času objavia aj bossovia, s ktorými si kvôli ich bojovej efektivite a neskutočnej výdrži neradno zahrávať, pretože keď ich podceníte, veľmi rýchlo z vás urobia mastný fľak pomocou svojich ťažkotonážnych zbraní.

Ion Fury – Nintendo Switch | Alza Gaming (Gameplay)

Nepriateľov je v Ion Fury ideálne strieľať rovno medzi oči.

Monštrá a kultisti nie sú jediní, kto má v Ion Fury zbrane. Hlavná hrdinka Shelly je taktiež veľmi slušne vyzbrojená. V ponuke nájdete brokovnice, samopaly, granátky a nespočetné množstvo ďalších nástrojov, ktoré vám pomôžu prežiť. Hoci je škála zbraní, ktoré máte k dispozícii, vskutku rozsiahla, po väčšinu času budete zrejme používať kolt. Je to totiž jediný nástroj, s ktorého pomocou máte možnosť počas chvíle niekoho zneškodniť bez toho, aby ste museli páčkami smerovať mušku na jeho hlavu, čo nie je v tak dynamickej FPS, ako je Ion Fury, vôbec nič jednoduché. Hrateľnosť samotná nie je vôbec zlá, viac by som si však tento kúsok zrejme užil na PC, kde by ovládanie nebolo tak ťažkopádne ako na Nintendo Switch, ktoré sa hodí viac na prvé diely série Doom, než na takto ladené tituly.

Nezávislá FPS Ion Fury má svoje čaro

Keď Ion Fury vyšlo na PC, hráčska obec aj kritici boli nadšení. Išlo totiž o kúsok, ktorý bol snom väčšiny herných veteránov túžiacich po návrate starých hier typu Duke Nukem 3D či Blood. Osobne som sa ich nadšeniu nečudoval, pretože daný kúsok vyzeral veľmi dobre. Na konzolách je nám vlastne dané totožné dielo, vďaka čomu sa dá tešiť na prieskum rozsiahleho mesta, kosenie nepriateľských hôrd a likvidovanie náročných bossov. Oproti PC tu však nenájdete tak prístupnú hrateľnosť, čo je spolu s absenciou skutočne výraznej hlavnej postavy a nedostatku komplexnejších úprav zbraní zrejme primárnym mínusom tohto kusu, ktorý má podľa môjho názoru ďaleko väčší potenciál, ktorý je bohužiaľ najmä na Switchi nenaplený.

Ion Fury; gameplay: pavúky Ion Fury; gameplay: Shelly Ion Fury; gameplay: ulica
Hlavná hrdinka Ion Fury bohužiaľ nepatrí medzi najvýraznejšie postavy, s ktorými sme sa mohli v dejinách FPS žánru stretnúť.

Táto recenzia bola napísaná pre Switch verziu hry.

Recenzia Ion Fury: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 70 % Alza Gaming

Ion Fury je slušná FPS, ktoré dosť vsádza na nostalgiu, ktorú sa jej pri hraní celkom úspešne darí navodzovať. V prípade, že patríte medzi fanúšikov starých strieľačiek, ktorých dni sú už dnes dávno preč, určite dajte tomuto kúsku šancu. Ak však máte možnosť voľby medzi konzolovou či PC verziou, radšej bežte do tej na počítače, hranie sa totiž viac vychutnáte.

Ion Fury; recenzia

• Výborný návrh máp
  • Nostalgicky ladená škála nepriateľov