Ježko Sonic 2; wallpaper: cover

Ježko Sonic 2 (RECENZIA)

Ježko Sonic sa vracia v pokračovaní až nečakane úspešného prvého dielu, aby znovu zachránil planétu pred všetkého schopným záporákom menom Dr. Robotnik. Dočkali sme sa opäť podarenej videohernej adaptácie pre celú rodinu, alebo tentoraz Sonicovi došiel dych už na štartovacej čiare? Dozviete sa v našej recenzii.

Ak vás zaujímajú všeobecné informácie o snímke Ježko Sonic 2 (herecké obsadenie, slovenský jazyk, platformy atď.), nahliadnite do druhej časti článku Všetko, čo vieme.

Autor: Štěpán LenkRecenziaInfo

Zdroj obrázku: Paramount Pictures

Části článku:

Ježko Sonic 2 (RECENZIA) – Obsah článku

1. Sonicovi to stále šlape
  2. Sonic je ježkom činu
  3. Recenzia Ježko Sonic 2: záverečné hodnotenie

Sonicovi to stále šlape

Modrý ježko Sonic (Ben Schwartz) hľadá po udalostiach predchádzajúcej snímky využitie pre svoju superrýchlosť a rád by sa stal skutočným hrdinom. Jeho pokusy o konanie dobra sa ale nie vždy daria a skôr vo výsledku narobia viac škody ako úžitku. Zároveň si ale čoraz viac uvedomuje svoju výnimočnosť a chýbajú mu rovnako starí, alebo aspoň podobne pichliačoví priatelia, pretože ľudského parťáka Toma vníma skôr ako svojho otca.

Kým sa ale Sonic stačí so svojimi osobnými problémami vysporiadať, na scénu sa vráti Dr. Robotnik (Jim Carrey), tentoraz s ešte prehnanejšími fúzmi, ešte silnejšou túžbou po absolútnej moci a s červenou ježurou menom Knuckles (Idris Elba) po svojom boku. Na Sonicovu stranu sa zasa pridá vynaliezavý dvojchvostý lišiak Tails (Colleen O'Shaughnessey) a môže sa rozbehnúť zbesilé pátranie po stratenom kryštáli a preteky o záchranu nášho sveta, prípadne celého vesmíru.

Ježek Sonic 2 (2022) final CZ dabing trailer

zdroj: Total Film

Ježko Sonic zachraňuje svet druhýkrát.

Ježko Sonic 2 chce byť ešte väčším, lepším a vtipnejším dobrodružstvom ako jednotka, takže prichádza s o poznanie ambicióznejšou zápletkou, vo výsledku ale oba filmy dopadli veľmi podobne. Stále ide o slušnú rodinnú zábavu a podarenú videohernú adaptáciu, ktorá spoľahlivo pobaví deti a rodičia nebudú v kine nijako výrazne trpieť. Sonic je stále sympaťák, Jim Carrey AKA Dr. Robotnik je opäť výborný a srší energiou, James Marsden ako šerif Tom je fajn, ale nemá veľmi čo hrať, rovnako ako väčšina ostatných ľudských postáv.

Jeff Fowler modrého ježka režíruje (skoro by sa chcelo povedať „ježíruje“ ... odprevadím sa sám) zručne, pri snahe tromfnúť jednotku ale trochu neudržal na uzde scenár. V prvej polovici filmu rozohráva hneď niekoľko dejových línií, väčšina z nich ale pokojne mohla zostať na podlahe strižne a nič by sa nestalo. Napríklad zápletka okolo svadby sestry Tomovej manželky je prekombinovaná, nelogická a celkovo trochu na neprežitie, navyše vyšumí úplne do stratena a len zbytočne naťahuje stopáž. Dve hodiny sú v tomto prípade naozaj trochu veľa a tempo miestami trochu drhne, čo je pri filme so superrýchlym ježkom v hlavnej úlohe trochu ironické.

Sonic je ježkom činu

Na druhej strane si je Fowler istý v kramflekoch v akčných scénach, ktoré režíruje prehľadne, svižne a nápadito. Atraktivitu akcie pomáhajú udržať aj pomerne časté zmeny lokácií – či už ide o snehom pokrytú Sibír alebo tropický ostrov s prastarým chrámom, celkovo vzaté sa na Sonica, Knucklesa a Tailsa v pohybe skvele pozerá. Triky sú veľmi dobré, a aj keď Sonic a spol. môžu občas pôsobiť mierne počítačovo, film z ich schopností žmýka maximum a kvôli všetkým tým bleskom, superrýchlosti, animovaným bodlinkám a chvostíkom a ďalším efektom to vlastne ani nemáte čas vnímať.

Ježek Sonic 2; screenshot: efekty

zdroj: Paramount Pictures

Sonic sa vo svojej druhej celovečernej snímke túži stať skutočným hrdinom.

Film je narvaný odkazmi na videohernú predlohu a súčasnú popkultúru, takže sa divák môže každých pár minút uchechtnúť a odškrtnúť si povinnú narážku na niečo, čo pravdepodobne bude o pár rokov totálne out. Čas od času sa v rámci humoru zabrúsi do krajín ľahkého bizáru (tanečné číslo v horskej chate), ako výplň medzi akčnými scénami ale vtipy a hláškovanie fungujú bez problémov. Vo veľmi slušnom českom dabingu (Bohdan Tůma ako Jim Carrey/Robotnik je skvelý) možno niektoré vtipy nevyznievajú tak dobre, ako boli zamýšľané v origináli, celkový zážitok to ale nijako nekazí.

Filmové dobrodružstvo Ježka Sonica na filmovom plátne je tak aj druhýkrát podarenou rodinnou záležitosťou so solídnymi akčnými scénami, zábavnými novými postavami a výborným Jimom Carreym v úlohe hlavného záporáka. Len škoda trochu prehnanej stopáže a niekoľkých scén, bez ktorých by sa film pokojne obišiel.

Ježko Sonic 2 (RECENZIA)

Ježko Sonic 2 dorazil do našich kín 31. 3. 2022.

Hodnotenie7/10 DOBRÉ

Ježko Sonic na filmovom plátne funguje aj druhýkrát. Zábavná dobrodružná snímka o nezastaviteľnom ježkovi stavia na podarenú akciu, neustále vtipkovanie a skvelého Jima Carreyho v úlohe hlavného záporáka, tesne pred cieľovou líniou ale Ježko Sonic 2 trochu stráca dych vinou príliš ambicióznej stopáže.

Ježek Sonic 2; recenzia

Ježko Sonic 2 (INFO) – OBSAH

Ježko Sonic 2: Trailery

Najnovšie trailery a ukážky, ktoré sú momentálne k filmu Ježko Sonic 2 dostupné.

Sonic the Hedgehog 2 (2022) - "Official Trailer" - Paramount Pictures

zdroj: Paramount Pictures

Ježko Sonic 2: Premiéra v SR a platformy

Premiéra je v slovenských kinách naplánovaná na 31. marca 2022. Súbežné uvedenie na streamovacie platformy nie je plánované. Stopáž snímky zatiaľ nebola stanovená.

Ježko Sonic 2: Slovenské titulky a dabing

Ježko Sonic 2 s najväčšou pravdepodobnosťou budeme v slovenských kinách vidieť s českým dabingom a/alebo slovenskými titulkami, rovnako ako prvý diel.

Ježko Sonic 2: Príbeh

Príbeh Ježko Sonic 2 bude nadväzovať na udalosti prvého dielu, opäť teda budeme sledovať príbeh modrého humanoidného ježka Sonica, ktorý dokáže behať nadzvukovou rýchlosťou. V „dvojke” bude Sonic túžiť stať sa skutočným hrdinom a pomáhať ostatným, jeho odvahu a schopnosti však naplno preverí hlavný záporák predchádzajúceho dielu Dr. Robotnik, ktorý sa vráti s túžbou po odvete a so svojím novým parťákom Knucklesom bude pátrať po mystickom smaragde schopnom ničiť celé civilizácie.

Sonic sa tak okrem svojej rýchlosti bude musieť spoľahnúť aj na pomoc svojich priateľov – policajta Toma a lišiaka Tailsa. Spoločne sa vydajú na cestu okolo sveta, počas ktorej musia prekaziť Robotnikove plány a zabrániť, aby sa vzácny smaragd dostal do jeho zlovestných rúk.

Ježko Sonic: Rekapitulácia predchádzajúceho dielu

(Nasledujú spojlery pre film Ježko Sonic) Prvý Ježko Sonic opisoval začiatky príbehu rovnomenného superrýchleho modrého ježka, ktorý sa zo svojej domovskej mimozemskej planéty nešťastnou náhodou dostal na planétu Zem. Tu sa po niekoľkých rokoch života v ústraní zoznámil s policajtom Tomom, ktorý sa stal jeho jediným priateľom.

O existencii Sonica sa však dozvedel pološialený vynálezca Dr. Robotnik, ktorý mal v pláne Sonicovu rýchlosť premeniť na elektrickú energiu a tú využiť na pohon svojich vlastných strojov. Sonicovi sa však podarilo Robotnika poraziť a teleportovať ho na odľahlú hubovú planétu. Zlý doktor sa však s porážkou odmietol zmieriť a prisahal, že sa na Zem jedného dňa vráti pre svoju pomstu.

Ježko Sonic 2: Herecké obsadenie, postavy a tvorcovský tím

V druhom filmovom dobrodružstve Ježka Sonica sa vráti prevažná väčšina tvorcovského tímu a hereckého obsadenia. Za kamerou na režisérskej stoličke opäť sedí Jeff Fowler, Sonicovi svoj hlas prepožičal herec Ben Schwartz (Parks and Recreation), jeho spoločníka policajta Toma si zahrá James Marsden (Westworld) a úlohy Dr. Robotnika sa s chuťou znovu ujme slávny komik s gumovou tvárou Jim Carrey (Muž na mesiaci).

Vo filme sa ale objavia aj úplne nové postavy, logicky teda aj noví herci, respektíve dabéri. Červený ježko menom Knuckles vo filme prehovorí hrmotným hlasom Idrisa Elby (Jednotka samovrahov), zatiaľ čo dvojchvostého lišiaka Tailsa nahovorila dabérka Colleen O'Shaughnessey (Naruto).

Ježko Sonic 2; screenshot: herecké obsazení

Ježko Sonic 2: postavy a (herecké obsadenie)

Zľava: Ježko Sonic (Ben Schwartz), Dr. Robotnik (Jim Carrey), Tom (James Marsden), Tails (Colleen O'Shaughnessey), Knuckles (Idris Elba)

Ježko Sonic 2: Predloha

Ježko Sonic, v origináli Sonic The Hedgehog, patrí k najpopulárnejším značkám stvorených japonskou spoločnosťou SEGA a zároveň ide o jednu z najpredávanejších herných sérií vôbec. Prvá hra so Sonicom v hlavnej úlohe vznikla v roku 1991 ako cielená konkurencia Super Mariovi od Nintenda, takže išlo aj o 2D skákačku, hra ale dokázala priniesť vlastné originálne mechanizmy, bola rýchlejšia a pôsobila viac cool ako fúzatý inštalatér od susedov.

Z jednoduchého nástroja konkurenčných bojov sa ale veľmi rýchlo stala úplne samostatná séria, ktorá nazbierala milióny fanúšikov a s veľkou kadenciou začala produkovať ďalšie diely a naďalej rozširovať ježkové univerzum. Sonic v priebehu rokov šiel s dobou a prešiel do tretej dimenzie, novšie diely ale často nedosahujú tak pozitívnych ohlasov ako pôvodné 2D dobrodružstvo.

Sonic každopádne nezastavuje a uháňa ďalej, vo vývoji je momentálne úplne nová open-world videohra Sonic Frontiers, ktorá vyjde na konci roku 2022 pre PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One a Switch. V príprave je ale aj animovaný seriál Sonic Prime, ktorý na Netflix dorazí aj budúci rok. Zdá sa, že Sonic nemá nasledujúce roky v úmysle spomaliť.

Ježko Sonic 2: ČSFD hodnotenie, recenzie

Na film Ježko Sonic 2 momentálne nie sú k dispozícii žiadne recenzie či hodnotenia.

Ježko Sonic 2: Ďalšie informácie a zaujímavosti

• Prvé pokusy o sfilmovanie Sonica prebiehali už v 90. rokoch, k realizácii však nikdy nedošlo. Projekt úspešne dotiahlo na filmové plátna až štúdio Paramount v roku 2017.
  • Dizajn filmového Sonica mal byť v prvom filme značne odlišný, po zverejnení trailera sa však zdvihla veľká vlna nevôle medzi fanúšikmi a štúdio sa rozhodlo vzhľad hlavného hrdinu drasticky prepracovať.

Ježko Sonic 3: Tretí diel už je vo výrobe

Tretí diel bol oficiálne potvrdený riaditeľom SEGA korporácie Harukim Satomim na twitteri. Ten vo svojom odkaze fanúšikom oznámil, že na treťom dieli Sonicovho filmového dobrodružstva sa aktívne pracuje, rovnako tak na hranom seriáli určenom pre streamovaciu platformu Paramount+. Sonica zrejme teda na filmovom plátne a TV obrazovkách čaká žiarivá budúcnosť.

i

• Zdroje: IMDB

+421 2 5710 1800