AD homeoffice PET

Masters of Anima (RECENZIA) – V čele neživej armády

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Stredne veľkým hrám sa väčšina vydavateľských spoločností vždy vyhýbala širokým oblúkom. Nemali pre nich jednoducho dostatočný potenciál. V priebehu posledných niekoľkých rokov sa ale situácia začala meniť. Aj tí najväčší giganti si už totiž uvedomujú dôležitosť nezávislých projektov. Svoju pozornosť samozrejme neupreli na celú indie scénu, ale len na pár vyvolených kúskov, ktoré ich zaujali predovšetkým nevšedným nápadom. Najviac sa v tejto sfére angažoval Microsoft, ktorý umožnil napríklad vytvorenie legendárnej plošinovky Ori and the Blind Forest. Vedľa nej je tu samozrejme rad iných, medzi ktoré sa počíta napríklad Focus Home Interactive prinášajúci nám spolu s vývojármi z Passtech Games charizmatickú akčnú adventúru Masters of Anima, o ktorej si môžete v našej recenzii prečítať viac.

Obsah recenzie Masters of Anima

  1. Masters of Anima mapuje osudy mladého vyvolávača Otta a jeho milej
  2. Kontrolovať budete mechanických strážcov
  3. Okrem boja vám Masters of Anima ponúkne aj hádanky
  4. Masters of Anima si zahráte aj na slabších strojoch
  5. Masters of Anima je titul, ktorý stojí za pozornosť
  6. Recenzia Masters of Anima: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Masters of Anima PC

Masters of Anima mapuje osudy mladého vyvolávača Otta a jeho milej

Na počiatku všetkého bolo ľudstvo v Masters of Anima sužované horou Spark. Tá proti nemu neustále vysielala kamenných golemov, ktorých jediným cieľom bola deštrukcia. Keď už si utláčaní zástupcovia nášho druhu mysleli, že je s nimi veto, zmilovali sa nad nimi sami bohovia a niektorých z nich naučili vytvárať neživých ochrancov, ktorým bolo možné ľahko vdýchnuť život. Za pomoci novo nadobudnutých vedomostí vyvolení Tvarovači postavili narýchlo vojsko strážcov, ktoré sa následne stretlo s armádou chaosom posadnutých gigantov v priamom strete a vďaka značnej prevahe ich na hlavu porazilo. Po veľkolepom víťazstve všetci tvorcovia spojili sily a zabezpečili srdce kopca magickým štítom schopným za určitých okolností vydržať až do konca vekov.

Masters of Anima; Wallpaper: priechod

Na vašich cestách skrz svet Masters of Anima zavítate do mnohých rôzne ladených lokácií.

Hlavným hrdinom Masters of Anima je jeden z najnádejnejších učňov cechu Tvarovačov Otto, ktorý má pred sebou žiarivú budúcnosť. K tomu, aby sa stal majstrom a mohol sa oženiť so svojou milou, už mu iba schádza splniť finálnu skúšku, po ktorej absolvovaní by sa mal zaradiť medzi ostatných plnohodnotných členov spoločnosti. Bohužiaľ pre neho, jeho drahú a všetkých obyvateľov Ottovej dediny sa na scéne objavil osol, ktorý sa rozhodol prebudiť horu Spark a uvrhnúť ľudstvo opäť do éry chaosu, keď krajine vládli rozzúrení kamenní giganti. Teraz je vaším jediným cieľom zastaviť rozbehnutý plán temných síl a opäť uviesť veci do stavu panujúceho predtým, než sa zjavil pomätený zloduch. Pokiaľ zlyháte, so všetkými živými bytosťami je koniec.

Svet Masters of Anima, po ktorom budete s Ottom na vašej heroickej výprave putovať, je navrhnutý veľa lineárne. Samozrejme tu nájdete pár menšie odbočiek, väčšinou však budete kráčať z A do B bez toho, aby vám bola daná možnosť na niekoľko minút odbočiť na vedľajšiu cestičku alebo vydať sa po ceste, ktorá by neviedla k cieľu. Spektrum úrovní ako také ponúka prastaré ruiny pokryté snehom, vetrom opracované púštne kaňony, zatuchnuté kobky, zlom pokrivené lesy a rokliny plné červených kryštálov, z ktorých je cítiť chaotická energie. Ich samotný dizajn sa vývojárom z Passtech Games podaril (v rámci možností) spracovať na jednotku, za čo im vzdávam hold, pretože vytvoriť v tomto engine niečo prepracované dá skutočne zabrať.

Dobrodružstvo v koži mladučkého člena cechu Tvarovačov Otta má vcelku slušné tempo, ktoré pomaly naberá na obrátkach. Postavy, s ktorými sa stretávate, sú zaujímavé a niektoré momenty, ktoré budete nútení prežiť, vám hocikedy vyrazia dych. Príjemným prekvapením pre mňa bol fakt, že som pri jeho prechode nenarazil na žiadne hluché body či nudné pasáže, v ktorých by bolo jasne vidieť, že Masters of Anima došla šťava. S kompletom som bol po tejto stránke nadmieru spokojný, pravdupovediac som čakal plytké rozprávanie bez nápadu. Nakoniec som dostal vydarený príbeh s dušou, ktorý ma bavil natoľko, že si ho možno časom dám ešte raz.

Masters of anima; Gameplay: počiatok Masters of Anima; Gameplay: naučný kameň Masters of Anima; Gameplay: kolos

Obrázok 1: V Masters of Anima budete musieť stále riešiť rôzne náročné hádanky. Obrázok 2: Na začiatku tu budete mať k dispozícii len jeden typ strážcov, k ostatným sa dostanete až neskôr. Obrázok 3: S prispením vyvolávačov ste schopní zostaviť obrieho služobníka, ktorého budete sami ovládať.

Kontrolovať budete mechanických strážcov

Cesta, po ktorej budete s Ottom kráčať, pred vás na každej úrovni postaví jeden hlavný cieľ, v rámci ktorého sa budete musieť zamerať na elimináciu špecifických monštier, zber predmetov alebo na púť z jedného bodu do druhého. Vedľa primárnej príbehovej úlohy vám bude vždy uložená tiež vedľajšie aktivita, za ktorej splnenie budete odmenení bonusovými skúsenosťami. Tie je po konci misie možné využiť k citeľnému vylepšeniu vášho hrdinu, ktorému možno zvýšiť silu, rozšíriť spektrum schopností či navýšiť počet ovládateľných neživých strážcov. Vývoj ako taký je v Masters of Anima vymyslený veľmi dobre, tvorcovia skrz neho odmeňujú predovšetkým zvedavých hráčov, ktorí sa neboja poriadne preskúmať svet okolo seba.

Aj keď je možné Otta za pomoci skúsenostných bodov poriadne vylepšiť, nie je sám o sebe žiadny veľký bojovník. Magická palica, s ktorou sa oháňa, je určená predovšetkým proti slabším nepriateľom, k posilňovaniu spojencov či na rozbíjanie rôznych typov predmetov. Pri stretoch so silnejšími monštrami slúži skôr na to, aby ich rozdráždila, nie poslala k zemi. Pokiaľ budete chcieť vo svete Masters of Anima prežiť dlhšie ako pár minút, budete sa musieť rýchlo naučiť čo najefektívnejšie pracovať s vašimi osobnými strážcami, ktorí sú ochotní sa pre vás bez otázok obetovať. Privádzať ich k životu budete esenciou naplnenými orbami, ktoré získate predovšetkým z rozmlátených starožitností a tiel zabitých protivníkov. Počet vyvolaných bojovníkov je tu definovaný rozdelením bodov skúseností a typom do boja povolaných jednotiek.

Masters of anima; Gameplay Masters of Anima; Gameplay: pavúk Masters of Anima; Gameplay: lesný obor

Obrázok 1: Na svojej výprave narazíte na rôzne postavy. Obrázok 2: V univerze Masters of Anima budete musieť čeliť rôznym typom nepriateľov. Obrázok 3: Zastaviť sa vás budú snažiť aj lesní obri.

V Masters of Anima totiž nemáte k dispozícii len jeden typ strážcu, ale relatívne rozsiahle spektrum bojovníkov vládnucich odlišnými schopnosťami. Na štarte sa vám do rúk dostanú len jednoduchí bojovníci so štítmi určení predovšetkým na obranu svojho pána. Potom, čo si ich trošku ohmatajú, sa rad vašich verných rozšíri o strelca s lukom zameriavajúci sa primárne na elimináciu nepriateľov a stabilné ostreľovanie statických terčov. Tretia skupina, ktorú budete vo svojom boji proti zlu využívať, sú na podporu orientovaní správcovia, dobíjajúci vám v priebehu bitiek esenciu nutnú na vyvolávanie. Vašu družinu nebudú podporovať len títo lietajúci duchovia. Vedľa nich sa o posilňovanie postarajú tiež kapitáni a vyvolávači posielajúci proti vašim protivníkom jednu vlnu privolaných miniatúr za druhou.

Šíky nepriateľov, s ktorými sa budete neustále stretávať, sú tu tvorené rozsiahlou paletou rozlične sformovaných kamenných bytostí. Tie sa od seba líšia ako vzhľadom, tak aj schopnosťami, ktoré budú proti vám v boji užívať. Na svojich cestách univerzom Masters of Anima sa budete musieť stretnúť s gigantickými obrami, mocnými mágmi, agilnými pavúkmi, prerastenými lukostrelcami a nenažranými lietajúcimi dravcami. Osobne som si najväčší rešpekt vytvoril k monumentálnemu červovi, ktorý mi dal vždy poriadne zabrať. Súboje sú tu veľmi svižné. Tempo, na ktoré musíte nabehnúť, aby ste vôbec prežili, nie je pre každého. Minimálne fanúšikovia pomalších akčných adventúr si na neho podľa môjho názoru budú zvykať dlhšie ako milovníci dynamickejších titulov.

Masters of Anima; Gameplay: vývoj Masters of Anima; Gameplay: sneh

Obrázok 1: Hlavný hrdina Masters of Anima bude spolu so svojimi sluhami prechádzať vývojom, ktorého smer budete definovať vy. Obrázok 2: Každá prekážka vyžaduje iný počet vašich poskokov. Čím väčší kus skaly, tým viac ich budete musieť zapriahnuť.

Okrem boja vám Masters of Anima ponúkne aj hádanky

Vami vyvolaní služobníci nebudú dobrí len na to, aby vás bránili proti pestrej škále nepriateľov. Užívať ich v Masters of Anima budete tiež k prekonávaniu prekážok a riešenie rôznych logických hádaniek. Vzhľadom na to, že každý strážca dokáže plniť len určitú paletu príkazov, budete často nútení kombinovať jednotlivé typy bojovníkov. S extrémne silnými kapitánmi ste napríklad schopní vyzdvihnúť zo zeme gigantické kamenné štíty, ktoré chránia všetky za nimi stojace jednotky pred vplyvom smrtiacej búrky. Medzitým, čo velitelia držia ochranné bariéry, je vašim bojovníkom so štítmi umožnené presunúť kúzelný mechanizmus z priestoru, kde je stabilne ničený, do bezpečia, v ktorom ho opravíte a uvediete do chodu.

Nemysliaci prisluhovači vám budú pomáhať tiež pri riešení rôznych logických hádaniek, ktorých je v Masters of Anima mraky. Ich riešenie väčšinou nie je nijako náročné. Prakticky stačí presunúť správny kameň, zlikvidovať špecifický cieľ alebo dočasne zaťažiť určitú plochu. Tá vám následne otvorí zámok truhly, v ktorej útrobách nájdete kameň posilňujúci zdravie, rozsah vašej sily či dosku s múdrosťou, ktoré na ňu zaniesli sami bohovia. Rébusy dajú v tomto diele zabrať predovšetkým mladším, nepríliš skúseným hráčom, starší jedinci a žánroví veteráni si s nimi zrejme poradia v priebehu niekoľkých chvíľ. Ja sám ich považujem len za príjemné spestrenie, pri ktorom som si mohol oddýchnuť v momentoch, kedy som nebojoval proti chaosom zasiahnutým monštrám.

Masters of Anima si zahráte aj na slabších strojoch

Obvyklým problémom mnohých súčasných hier je, že ich náročnosť často presahuje možnosti niektorých slabších či stredne silných zostáv kvôli nepríliš vyladenej optimalizácii. Masters of Anima našťastie týmto nešvárom netrpí. Vývojári z Passtech Games ho s pomocou Focus Home Interactive odladili natoľko, že si ho bez väčších ťažkostí zahráte aj na menej výkonných mašinách bez toho, aby vám počet snímok padal pod 60 fps.

Hoci Masters of Anima nepatrí medzi najnáročnejšie tituly, nevyzerá vôbec zle. Dalo by sa povedať, že disponuje charakteristickým grafickým rúchom, ktoré si dokáže ihneď získať hráčovu pozornosť. Obstojne sa tvorcom podarilo spracovať tiež soundtrack, ktorý sa výborne hodí k situáciám, ktorých sa máte možnosť zúčastniť. Passtech Games ma v tomto ohľade veľmi príjemne prekvapili.

Masters of anima; Gameplay: útek Masters of Anima; Gameplay: monštrum Masters of Anima; Gameplay: vietor

Obrázok 1: Niektoré situácie budú v Masters of Anima vyžadovať vaše plné sústredenie. Obrázok 2: V boji s odolnejšími monštrami je nutné efektívne kombinovať jednotlivé typy služobníkov. Obrázok 3: Pokiaľ vašich poskokov postavíte do vetra, rozpadnú sa behom chvíle.

Masters of Anima je titul, ktorý stojí za pozornosť

Herný trh je aktuálne doslova zahltený minimálne sa odlišujúcimi akčnými adventúrami. Nájsť skutočne unikátny žánrový projekt je rovnako náročné ako pátrať po ihle v kope sena. Čas od času však narazíte na titul, ktorý vás svojou osobitosťou úplne nadchne, a presne takým kúskom je podľa môjho názoru novinka vývojárskeho štúdia Passtech Games. Masters of Anima totiž hráčom ponúka vydarený príbeh, kvalitný dizajn úrovní, slušný strategický model, prívetivú grafiku a špecifický koncept, ktorého elementárne rysy sme mali možnosť vidieť naposledy pri legendárnom RPG Overlord. Pokiaľ by som mal tomuto kúsku niečo vytknúť, zrejme by to bola trošku zlá kamera a topornejšie ovládanie v prípade, že na hranie používate klávesnicu a myš.

Masters of Anima je charakteristická akčná adventúra efektívne kombinujúca rôzne žánrové aspekty RPG a RTS. Ja sám som s ňou bol nadmieru spokojný. S pokojným srdcom by som ju odporučil fanúšikom prvého dielu série Overlord, ktorí sa jeho ďalšieho plnohodnotného pokračovania s vysokou pravdepodobnosťou už nedočkajú. Ignorovať by ju mali hráči preferujúci klasicky ladené tituly nemixujúce prvky z jednotlivých typov hier. Táto recenzia sa venovala PC verzii.

Masters of Anima; Wallpaper: hrdina, armáda, most

Výprava, na ktorej sa v Masters of Anima vydáte, vám zaberie niečo okolo pätnástich až dvadsiatich hodín.

Recenzia Masters of Anima: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 80% Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
80 %
Audiovizuálne spracovanie
75 %
Znovu hrateľnosť
75 %
Masters of Anima; recenzia

Klady

  • Slušný strategický model
  • Unikátny koncept, ktorý sa len tak nevidí
  • Vydarený príbeh
  • Zaujímavo navrhnutý vývoj hráča a jeho služobníkov

Zápory

  • Topornejšie ovládanie pre hráčov používajúcich klávesnicu a myš
  • Občas trošku neposlušná kamera
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Masters of Anima PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bitWindows 10 64-bit
ProcesorIntel Core i3-2125/AMD FX-4100Intel Core i7-3820/AMD FX-8350
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 560/Radeon HD 7790NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R7 370
DirectXDirectX 11.0DirectX 11.0
Operačná pamäť4 GB RAM8 GB RAM
HDD2 GB2 GB
i Mohlo by vás zaujímať

Masters of Anima vyšlo 10. apríla 2018 pre PC, Nintendo Switch, Xbox One a PS4.

4,8 341×
PlayStation 4 Slim 500 GB
Herná konzola - k TV, HDD 500 GB, Blu-ray, menu v češtine, 1x herný ovládač, farba čierna AMD Jaguar Octu-Core, 8 GB RAM GDDR5, 500 GB HDD, Blu-ray, DualShock 4, Headset, WiFi 5GHz, HDMI kábel, USB 3.0, čierna
+Darček Hra na konzolu Nioh 2 – PS4 v hodnote 8,89 €
Zľavnené -33 %
199,90 € 299,90 €
Na sklade > 5 ks
Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!
Info
Objednávací kód: MSX001sl
Vytlačiť
P-DC1-WEB08
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií