Grid (RECENZIA) – Stávka na pretekársku arkádovú istotu

Pretekárska séria Grid, predtým vychádzajúca pod názvom TOCA Race Driver, v posledných rokoch oscilovala medzi arkádou a simuláciou. Predchádzajúce diely ako Grid Autosport alebo GRID 2 neboli vyložene zlé, ale očividná nerozhodnosť vývojárov bola na výsledku poznať. Možno práve preto prichádzajú britskí Codemasters s reštartom série, ktorý si jednoducho hovorí Grid. Ako sa tento návrat do arkádovej pretekárskej stopy podaril, zistíte v našej recenzii.

Recenzia (PS4 Pro)Dojmy z Gamescomu 2019NovinkyOznámenie

• Žáner: Arkáda Preteky • Multiplayer: Áno (online) • Vývojár: Codemasters • Vydavateľ: Codemasters • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (11. októbra 2019), Stadia • Homepage: www.codemasters.com/game/grid/ • Čeština: Nie

Obsah recenzie Grid (PS4 Pro)

1. Grid je pretekárska arkáda ako remeň
  2. Veľa zábavy, avšak málo obsahu
  3. Profesionálne pretekanie pre všetkých
  4. Umelá inteligencia je hlavným ťahákom Gridu
  5. Vizuálne Grid neurazí, ani nenadchne
  6. Recenzia Grid: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru Grid PC

Grid je pretekárska arkáda ako remeň

• Recenzia: 15. 10. 2019 • Autor: Filip Němec

Keď príde rad na pretekárske hry, nie je mi cudzí žiadny zo smerov, ale nemusíte mi mieriť na hlavu tankovacou pištoľou, aby som prezradil, že radšej dám prednosť arkáde. Preto ma návrat série Grid ku svojim koreňom potešil. Podobne som bol potešený aj samotným úvodom hry, ktorý ctí jednoduchosť a priamočiarosť. Ihneď som bol vhodený do troch jednokolových pretekov predstavujúcich základné typy obsahu a najmä silne arkádový jazdný model. Potom už nasledovala prehľadná úvodná ponuka, cez ktorú som sa preklikal až k tomu hlavnému – kariére.

Grid; gameplay: recenzia

Grid vsádza na jednoduchosť. To nemusí byť niektorým hráčom po chuti, ak ale hľadáte rýchle a prístupné preteky, tohtoročný Grid si rozhodne obľúbite.

Žiadne pseudo emotívne filmy o jazdcovi, ktorý sa môže vyšplhať až na vrchol pretekárskeho trónu. Žiadne nastavovanie prezývok, tvorba jazdca či úvodné rozprávanie, ktoré inak autori z Codemasters zmestia snáď do každej druhej pretekráskej hry. Len pestrá paleta pretekov naprieč šestkou pretekárskych smerov. Ak túžite po niečom komplexnejšom, zrejme budete týmto priamočiarym postupom zaskočení, mne však Grid v tomto ohľade dáva všetko, čo si žiadam.

Nejde však len o úvodný klam. Po celú kariéru sa od vás v podstate nič nechce, sami si totiž už od začiatku môžete vybrať, akým smerom sa vydáte. Navyše, je možné ľubovoľne preskakovať z jednotlivých druhov pretekov. Z nadupaných superšportov tak stlačením jedného klávesu preskočíte do pomalých pretekov s Miglia Mini. Odlišné druhy pretekov samozrejme vyžadujú iné vozidlá a tie si musíte pochopiteľne kúpiť za vyhrané peniaze, lenže hra je tak štedrá, že vaša virtuálna peňaženka nikdy nebude prázdna, vďaka čomu sa vyhnete akémukoľvek grindu (grind v Gride, chápete?), Čo veľmi chválim.

Grid; gameplay: miglia mini Grid; gameplay: jedi f1000

Na rozdiel od iných hier nemusíte na začiatku kariéry pretekať v autíčkach ako Miglia Mini. Pokiaľ ale na ne máte chuť, vždy sa môžete pustiť do retro súbojov v kategórii Invitational.

Veľa zábavy, avšak málo obsahu

Kde bohužiaľ Gridu konkurencia uteká, je množstvo obsahu. Kariéra síce ponúkne približne stovku pretekov, tie sa však odohrávajú iba na 12 skutočných a fiktívnych okruhoch, a tak jedinou premennou schopnou pretekanie ozvláštniť je množstvo vozidiel, ktoré ale nie je príliš oslnivé. Celkom ich je síce 70, ale po rozdelení do jednotlivých tried dostanete k dispozícii v priemere 15 áut, čo už na dnešnú dobu nie je práve extrémne široká ponuka. Čisto na porovnanie pripomeňme, že napríklad Forza Horizon 4 predstavila už v základe 450 áut.

Istú úlohu v tom môže hrať tiež fakt, že Grid vôbec prvýkrát v sérii prináša pomerne reálne ničenie karosérie, s čím má logicky mnoho výrobcov problémy. Keď totiž robíte luxusné športiaky, nechcete, aby sa kdekoľvek, napríklad aj v počítačovej hre, vaše autá ukazovali napríklad s odtrhnutým nárazníkom. Nemôžem sa však ubrániť pocitu, že prakticky ako všetko od Codemasters (česť výnimke menom F1), je tiež Grid do istej miery vývojárskou rýchlokvaskou, pretože toto štúdio úplne očividne ide predovšetkým na kvantitu. Inak povedané okruhov, vozov aj herných režimov mohlo byť v hre podstatne viac.

Grid; gameplay: model poškodenia Grid; gameplay: shangai okruh Grid; gameplay: havana okruh

Obr. 1 Pri zapnutom modeli poškodenia nie je problém zničiť auto tak, že nedôjdete ani do cieľa. Obr. 2 Nočný okruh v Šanghaji. Obr. 3 Mestský okruh v Havane.

Pretekárske okruhy ale vyložene haniť nemôžem. Obvyklý mix licencovaných a úplne vymyslených tratí funguje veľmi dobre, pozrieme sa tak napríklad do slnečného San Franciska, moderného Šanghaja alebo na niekoľko slučiek legendárneho (a skutočného) Silverstone, zatiaľ čo čisto vymyslený okruh Okutama má tiež čo ponúknuť. Jednotlivé trate navyše ponúkajú rôzne varianty, takže ich paleta nie je zase až tak žalostná. Čo sa ďalšieho obsahu týka, autori majiteľom season passu sľubujú v najbližších šiestich mesiacoch cez 90 nových pretekov do kariéry.

Profesionálne pretekanie pre všetkých

Dobre, už vieme, že kariéra je strohá, ale pekne úderná a Grid vás pravdepodobne nepoteší menším počtom vozidiel. Ale ako sa vlastne ten nový Grid hrá? Je jazda zábavná? Je! Ak ste však milovníkmi realistických závodov, ktoré Codemasters tiež veľmi dobre vie, rýchlo narazíte do hradby toho najčistejšieho arkádového zážitku. V opačnom prípade si však hranie nového Gridu užijete. V mnohých ohľadoch však ide jazdný model až príliš ďaleko. Rozdiely medzi jednotlivými vozidlami rovnakej triedy prakticky nespoznáte, stále však aj úplný začiatočník rozozná beštiálnu silu osemvalcovej zadokolky Chevrolet Camaro a vysoký, napriek tomu ale uhladený výkon Porsche 911 v akejkoľvek úprave.

Grid; gameplay: vizuálny tuning Grid; gameplay: pohlaď z auta

Obr 2. Modely vozidiel sú priemerné. Obr 2. Gridu nechýbajú ani všetky obľúbené uhly kamery, pričom ten z očí vodiča sa naozaj podaril.

Pravdou však je, že vyznávači rýdzo arkádových pretekov ani výrazné rozdiely medzi jednotlivými vozidlami nevyžadujú a dôležitejšie je, oproti pretekárskym simulátorom, presadnúť do iného vozidla a počas jedného kola prerásť s jeho podvozkom vcelku. Presne to Grid ponúka, a hoci v pauzovacom menu nájdete posuvníky, upravujúcich či dokonca vypínajúcich pomocníkov, ako je ABS alebo kontrola trakcie, na arkádovom zážitku ich úplné vypnutie veľmi neuberie.

Aj napriek jeho nespochybniteľnej zábavnosti však nedokážem jazdný model Gridu vychváliť do nebies. Je pravdou, že autá nepôsobia len ako krabica na štyroch kolesách a autori očividne pracujú s premennými ako váha vozidla či jeho náhon, nemôžem sa však ubrániť pocitu, že autá často po ceste skôr plávajú. Dalo sa očakávať, že Grid čo sa jazdného modelu týka neprekoná kráľa arkádových pretekov Forzu Horizon 4, ale čisto za seba musím povedať, že aj taký nízkorozpočtový Wreckfest je na tom o niečo lepšie. Jazdenie je zábavné, ale necítite z neho tú surovosť kolies trhajúcich asfalt, prechody medzi jednotlivými povrchmi či drifty, ktoré sa dajú ľahko vyvolať, ale o to ťažšie je ich úspešné ukočírovanie.

GRID – okruh Silverstone gameplay I Alza Magazín

Preteky na strednej obťažnosti  s kompletne vypnutými asistentmi.

Umelá inteligencia je hlavným ťahákom Gridu

Pôžitok zo samotného pretekania ale výrazným spôsobom zlepšuje umelá inteligencia, ktorá je naozaj veľmi podarená. Nie ste to vy versus celý pretekársky rošt, pre oponentov ste len jedným z mnohých, a tak môžete vidieť potýčky medzi jednotlivými jazdcami či hromadné havárie v ostrých zákrutách, ktorým sa sotva vyhnete. Rovnako tak ale môžete poštvať ostatných jazdcov proti sebe, Grid totiž prichádza s tzv. Nemesis systémom, nejde však o nič tak komplexné ako predstavilo Middle-earth: Shadow of Mordor.

Grid; gameplay: pohlaď spať Grid; gameplay: barcelona

Codemasters patrí k tým najskúsenejším, takže na rozdiel od niektorých konkurenčných titulov vás pri hraní Gridu nebude trápiť podvádzajúca umelá inteligencia, ktorá vás v poslednom kole začne náhle doháňať, hoci idete stále bezchybne.

Stačí len nepríjemne dotieranie na jedného z pretekárov či do neho raz výraznejšie ťuknúť a ten sa ihneď stane vaším úhlavným nepriateľom, ktorý zabudne na výsledok pretekov, sčervenie mu pred očami a jediné, s čím sa uspokojí, bude vaše vyjdenie z trate. Takí nepriatelia sú potom veľmi dôvtipní a budú do vás narážať presne takým spôsobom, aby ste dostali šmyk alebo ideálne z pretekov vyraďujúce hodiny. Táto novinka sa mi veľmi páči, pretože arkádové vyznenie hry nijako nepenalizuje narážanie do protivníkov a ďalšie agresívne prvky, ktoré sú v realistickejších tituloch trestané, napriek tomu si vďaka Nemesis systému budete musieť strážiť svoje správanie na trati.

Grid; gameplay: audi RS3 Grid; gameplay: mexiko

Prvých pár zákrut sa ide plech na plech a mnohokrát si tu aj nechtiac vytvoríte prvú protivníkov.

Tu potom využijete tiež veľmi stručný manažment tímu, ktorý spočíva len v tom, že môžete z pripravenej ponuky najať jedného ďalšieho pretekára do vášho tímu. Práve toho potom ide privolať stlačením jedného tlačidla v momente, kedy vám na zadný spojler dýcha vaše Nemesis a vy potrebujete parťáka, ktorý by vám s prenasledujúcim pomohol. Síce by som sa bez tohto jednoduchého riadenia tímu obišiel, ale ide vlastne o príjemné spestrenie a pri samotných pretekoch sa nejaký bodyguard celkom hodí.

Vizuálne Grid neurazí, ani nenadchne

Pri hraní plnej hry som pochopil, prečo mi prezentujúci na Gamescome toľko nútil preteky v daždi. Pretože sú skrátka nádherné. Autorom sa efekty kvapiek tečúcich po kamere podarili rovnako dobre ako spŕšky dažďovej vody špliechajúce od zadných kolies. Bohužiaľ Grid dokáže vizuálne zapôsobiť práve len vďaka najrôznejším špeciálnym efektom. Nočné preteky v neónovom Šanghaji je ľúbivé rovnako ako farebné konfety a ohňostroje na konci pretekov, ale keď tieto pozlátka pred sebou nemáte, vyzerá Grid prinajlepšom nadpriemerne.

Grid; gameplay: západ slnka Grid; gameplay: shangai dážď Grid; gameplay: prejazd cieľom

Hranie sa s najrôznejšími efektmi či počasím dokážu vykúzliť nádherné scenérie, ako celok ale Grid nepredvádza na PlayStationu 4 Pro nič revolučné.

Začína mi byť už trápne v každej druhej recenzii pretekárskej hry zmieňovať Forzu Horizon 4 ako etalón kvality, avšak ani po stránke vizuálu Codemasters neprekonali svojich takisto britských kolegov z Playground Games. Aj okruhy by mohli byť podstatne detailnejšie a s lepšími textúrami. Kde naopak musím vzdať chválu, sú skvele rozhýbaní diváci, naklonení cez mantinel okolo trate a dychtiaci zahliadnuť svojho pretekárskeho favorita, či ďalšie drobnosti, ako sú kamery zavesené nad traťou, ktoré sa prirodzene natáčajú podľa pohybu pod nimi prechádzajúcich vozidiel.

Tohtoročný Grid je skrátka dobrou hrou, ale žiadnu revolúciou. A vlastne ani evolúciou nie. Autori sa jednoducho vrátili tam, kde začali a urobili to... nadpriemerne. Oslnivá nie je ani ponuka herných režimov, kde mi žalostne chýba napríklad splitscreen alebo prepracovanejší multiplayer a zabudnúť nemôžem ani na občasné prepady snímkovania vo vypätých chvíľach. To je niečo, čo po mesačnom odložení hry skrátka nechcete. Ak by sa Grid predával za nižšiu cenovku, nebál by som sa mieriť s hodnotením vyššie, ale v konkurencii napríklad tohtoročného Wreckfestu, ktorý vytvorilo podstatne menšie štúdio, nemôžem hodnotiť lepšie.

Táto recenzia bola napísaná na PlayStation 4 Pro verziu.

Recenzia Grid: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 69 % Alza.sk
80 %
65 %
85 %
Grid; recenzia

• Zábavná arkádová hrateľnosť
  • Vynikajúca umelá inteligencia
  • Systém Nemesis
  • Mix skutočných aj vymyslených okruhov
  • Efekty dažďa či západu slnka
  • Skvele rozhýbaní diváci pri trati

• Prepady snímkovania
  • Slabý vozový park
  • Jazdný model mohol byť ešte lepší

Grid – Dojmy z Gamescomu 2019

1. Po viac ako desiatich rokoch opäť na štartovom rošte
  2. Nový Grid je nekompromisnou arkádou
  3. Profesionálnym jazdcom behom chvíľky
  4. HW nároky na hru Grid PC

Po viac ako desiatich rokoch opäť na štartovom rošte

• Dojmy z GC 2019: 29. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Ako fanúšik arkádových pretekov som bol mrzutý z toho, že po vynikajúcom Gride z roku 2008 neprišlo ďalšie, takisto rovnako arkádové pokračovanie. Codemasters však poslúchli volanie dopytu, ktorý aktuálne uspokojuje len Forza Horizon 4 (hoci ide o trošku iný pretekársky smer) a zároveň (ne)uspokojuje Need for Speed. Preto som sa na schôdzku v útulnom stánku THQ vyložene tešil. Mávnutím ruky som prešiel fakt, že sme začali o desať minút neskôr, pretože prezentujúci vývojár vraj riešil dôležitý hovor. Trošku ma vyviedlo z miery, že ďalšie telefonáty prichádzali aj počas stretnutia, nervózneho tvorcu som však upokojil, že sériu GRID poznám ako svoje topánky, nasadil si slúchadlá a vyrazil do košatej ponuky pretekov na vlastnú päsť.

Grid; screenshot: camaro

Grid opäť ponúkne ako licencované trate, tak aj vymyslené mestské okruhy.

Nový Grid je nekompromisnou arkádou

Zákrutou som preletel ako rozžeravený nôž maslom a bez akejkoľvek straty trakcie či náznaku ustreleného zadku, ktorý je väčšinou pre podobnú zákrutu charakteristický. Takmer 500 koní pod kapotou bežalo touto zákrutu ako nezastaviteľný stroj a po potvrdení mojej domnienky za ďalšími zákrutami som mal jasno – tohtoročný Grid hrá na tú najviac arkádovú nôtu. Po skončení prvých pretekov som si na chvíľu zložil slúchadlá a dal sa do reči s prezentujúcim vývojárom, ktorý moju jazdu sledoval, ako som si sám všimol, s miernym rešpektom.

Začal vyhlásením, že sa rozhodli urobiť Grid čo najviac „prístupným“, čo je veľmi pekné marketingové maskovanie, ale v preklade to skrátka znamená, že sa ešte viac priklonili k arkáde. Nemyslite si však, že preteky prebiehajú, ako by ste sledovali detskú autodráhu s pevne danými koľajami. Stále tú počítate s odstredivou silou a svoju úlohu zohráva tiež predný či zadný náhon auta. Na škále od jednej do desať by som však arkádovosť Gridu ohodnotil peknou osmičkou.

Grid; screenshot: porsche

Najväčším lákadlom Gridu budú opäť licencované trate a reálne vozidlá.

Zámerne píšem peknú, pretože GRID sa hrá naozaj dobre. Pri riadení cítite výkon vozidla a rovnako tak jeho váhu, ktorá sa prejaví hlavne v zákrutách. Nepotreboval som však ani minútu na to, aby som sa s ovládaním zžil. Po prvej zákrute je jasné, čo vám hra dovolí a ako máte riadiť, čo je veľký rozdiel napríklad oproti NFS: Heat, kde som si musel na ovládanie dobrých pár minút zvykať. Takže nakoniec majú autori pravdu, keď tvrdia, že nový Grid bude prístupnejší. Pustíte hru, sadnete si a jazdíte ako Fernando Alonso, ktorý sa mimochodom na vývoji hry tiež podieľal.

Grid; screenshot: chevrolette

Za zmienku stojí tiež umelá inteligencia, ktorá je na vysokej úrovni. Ostatní pretekári sa nesnažia poraziť len vás, ale ako v skutočných pretekoch ide o každú priečku a všetko pôsobí veľmi prirodzene.

Profesionálnym jazdcom behom chvíľky

Licencované okruhy budú mať aj tentoraz v hre svoje miesto, ale rýdzo arkádový jazdný model sa podľa môjho názoru hodí aj na vymyslené mestské okruhy. Grid pôsobí ako ideálny mix pre toho, kto sa chce cítiť ako pretekársky profík a preháňať skutočné vozidlá na reálnych, ale aj vymyslených tratiach a pritom sa skvele baviť. A keby sa náhodou niečo nepodarilo, stále je tu možnosť vrátiť čas.

V októbri vychádzajúci Grid tak v podstate robí to isté, čo jeho vyše desať rokov starý predchodca, ale v tomto prípade nemám potrebu autorom vyčítať prílišné lipnutie na minulosti, ako som to urobil v prípade Need for Speed: Heat. Posledný Grid vyšiel tak dávno, že naopak oceňujem návrat k niečomu, čo mi naozaj veľmi chýbalo. A pretože ma nastavenie hry nepustilo do úprav ovládania a asistentov, až pri recenzovaní zistím, či sa v rámci jazdného modelu nakoniec výrazné zmeny udiali.

Grid; screenshot: dážď

Z vizuálnej prezentácie ma najviac zaujal dážď a jeho zachytávanie na vozovke.

Grafika je podľa očakávaní na takej úrovni, akú v Codemasters zvládnu. Teda je veľmi dobrá, ale na konkurenciu (v tomto prípade obe Forzy, Project Cars 2 či GT: Sport), skrátka nemá. Samotná trať ale vyzerá veľmi pekne a oceňujem napríklad divákov naklonených cez mantinel. To je niečo nové a veľmi svieže. Dobre pôsobia aj časticové efekty, dážď alebo slnečný svit, ale ako celok nebude Grid po grafickej stránke trhať rekordy a to skoro zabúdame fakt, že sa demo veľmi často zasekávalo. To snáď ale autori do plnej hry, ktorá vychádza 11. októbra na PC, PS4 a Xbox One, opravia.

• Zdroje: Vlastné (Gamescom 2019)

Grid – Novinky

1. (8. 7. 2019) Grid odložený na 11. októbra
  2. HW nároky na hru Grid PC

Grid odložený na 11. októbra

• Novinka: 8. 7. 2019 • Autor: Filip Němec

Dodnes vlastne poriadne nevieme, či nový Grid (predtým známy ako TOCA Race Driver) bude skôr arkádou či simulátorom. Namiesto nových informácií sme sa však dozvedeli, že pôvodný dátum vydania 13. septembra, autori nestihnú, Grid tak vyjde 11. októbra, teda o necelý mesiac neskôr. Dôvod nie je nijako neobvyklý, autori skrátka potrebujú viac času na prácu a pretože si sú vedomí toho, že toho o hre ešte veľa nevieme (vlastne prakticky nič), vo svojom blogovom príspevku sľúbili, že sa už čoskoro dočkáme nových informácií a snáď aj poriadnych gameplay záberov. Na blogu potom tiež zmieňujú, že Grid bude aj naďalej štartovým titulom pre streamovaciu službu Google Stadia.

• Zdroje: Codemasters, PushSquare

Grid – Oznámenie

1. CODEMASTER oznamujú ďalší diel zo série Grid
  2. Jazdite ako Fernando Alonso
  3. HW nároky na hru Grid PC

CODEMASTER oznamujú ďalší diel zo série Grid

• Oznámenie: 23. 5. 2019 • Autor: Filip Němec

Vydavateľstvo a zároveň vývojárske štúdio Codemasters oznámilo pretekársku hru Grid. Ako už jednoduchý a priamočiary názov napovedá, dosť možno pôjde o reštart série (predtým známa ako TOCA Race Driver), ktorá v minulých rokoch oscilovala medzi arkádou a simuláciou. Čo má však názov bez číslovky aj podnadpisu presne znamenať, zatiaľ jasné nie je. Autori sa síce podelili o dodatočné informácie, ide však o počiatočné marketingové táraniny, ktoré oznamujú prepracovaný jazdný model, pokročilú umelú inteligenciu a detailný systém poškodenia vozidla ovplyvňujúci nielen vzhľad, ale aj výkon. Teda samé revolučné novinky, že?

Grid – oznamujúci trailer

Z traileru toho veľa nevyčítame. Možno však usudzovať, že sa do série vráti pretáčanie času späť.

Spozornieť by sme mali nad vyhlásením, že jazdný model má ponúknuť reálne prvky, avšak na svoje by si mali prísť tiež hráči vyžadujúci arkádovú hrateľnosť. To môže znieť na prvý pohľad ako pretekársky mačkopes, ako keby sa autori nemohli rozhodnúť, pre akú cieľovku vlastne hru vytvárajú. Vo výsledku by som ale skôr vsádzal na jazdný model podobný napríklad tomu, čo dlhodobo predvádza séria Forza Horizon. Ten je totiž silne arkádový, ale pracuje s reálnymi problémami vozidiel, od dostredivej sily, vplyvu jazdného povrchu až po zásadný vplyv vybraného náhonu.

Jazdite ako Fernando Alonso

Obsahovo potom nový Grid pôsobí aspoň na papieri celkom dobre. Navštíviť by sme mali lokácie ako Japonsko, Španielsko, USA, Kuba, Austrália alebo napríklad Malajzia a Čína. Tu si pretekáte ako na okruhoch, tak aj v prírode či uliciach. Prisľúbených je cez 70 vozidiel, čo je v porovnaní napríklad s Forza Horizon 4 so 450 vozidlami veľmi malé číslo, prekvapiť nás ale môže ich detailné spracovanie. V rámci pretekárskych tried sa potom dočkáme klasík, ako sú vozidlá triedy GT, Group 7 špeciály alebo Touring Cars.

Grid; screenshot: Chevrolet Camaro Grid; screenshot: Ferrari

Vozový park zatiaľ nijako nevyčnieva z priemeru, menšiu ponuku vozidielvšak autori môžu dohnať ich reálnym spracovaním a zodpovedajúcimi technickými špecifikáciami.

V posledných rokoch je štandardom, že na pretekárskych hrách spolupracujú profesionálni jazdci a v prípade Gridu to nie je inak. Tým hlavným partnerom je vodič Formuly 1, Fernando Alonso, vďaka čomu si nielen budeme môcť pretekať v jeho Renaulte R26, ale aj otestovať svoje vodičské zručnosti vo Fernando Alonso Challenge. „Grid je pre mňa perfektná hra a som potešený, že štúdio do hry pridalo mňa aj môj pretekársky tím“, povedal Alonso serveru autosport.com Vyskúšať jeho výzvu budeme môcť už 13. septembra, kedy Grid vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One .

• Zdroje: Autosport, Eurogamer.netMetro.co.uk

HW nároky na hru Grid PC

Operačný systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit