Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Motorola

Middle-earth: Shadow of War – výlet do Mordoru po druhé (RECENZIA)

Zobraziť katalóg
Aktualizované

Stredozem je zmietaná vojnou. Temný pán Sauron so svojou armádou ohyzdov ničí všetko, čo sa mu postaví do cesty, a vy ste zrejme jediní, kto ho môže zastaviť. Po úspešnom titule Shadow of Mordor totiž na pulty obchodov prichádza jeho nástupca Middle-earth: Shadow of War (oba z produkcie amerického vývojárskeho štúdia Monolith Productions). Ako sa podaril návrat slávnej literárnej licencie na naše herné stroje? Všetko potrebné sa dozviete v našej recenzii.

Čo všetko sa v recenzii Middle-earth: Shadow of War dozviete?

  1. Volám sa Talion a toto je môj príbeh
  2. Nové prvky v Middle-earth: Shadow of War
  3. Nemesis systém sa vracia v Middle-earth: Shadow of War
  4. Ani v Mordore nie je všetko ideálne...
  5. Mikrotransakcie – skaza Middle-earth: Shadow of War?
  6. Ako sa podarilo Middle-earth: Shadow of War?
  7. HW nároky na hru Middle-earth: Shadow of War PC
  8. Recenzia Middle-earth: Shadow of War: záverečné hodnotenie

Volám sa Talion a toto je môj príbeh

Príbeh Middle-earth: Shadow of War priamo nadväzuje na predchádzajúcu hru Shadow of Mordor. Lesník Talion a elfský kováč Celebrimbor sú stále dušou spojení do jednej bytosti, a pretože Sauron sa so svojou armádou ohyzdov veľmi rýchlo stáva hrozbou celej Stredozeme, rozhodnú sa ukuť vlastný Prsteň Moci, s ktorého pomocou sa pokúsia sily zla poraziť.

Zamieri teda k Hore osudu, v jej ohni stvorí mocný kovový krúžok a...takmer okamžite o neho prídu. Áno, vážne. Na sebaľútosť však nie je čas, prsteň je nutné čo najrýchlejšie získať späť, pretože bez jeho pomoci sa temného pána Saurona a celý Mordor poraziť nepodarí. Je ale nad slnko jasné, že to nebude nič ľahké.

Middle-earth: Shadow of War; Wallpaper: Talion, Celebrimbor

Ľudský lesník Talion je dušou spojený s elfským kováčom Celebrimborom, vďaka ktorému získate veľa magických schopností. Bez svojho spirituálneho spoločníka by sa Talion pravdepodobne veľmi ďaleko nedostal.

Týmito udalosťami sa roztáča kolotoč plný zabíjania, otročenia ohyzdov, šplhanie a parkúrové akrobacie v koži Taliona a Celebrimbora v jednom. Príbeh nie je zlý, chýba ale elegancia a kúzlo Tolkienových príbehov a je z neho cítiť, že bol do sveta Pána prsteňov vštepený tak trochu násilím.

Tolkienove príbehy fascinujú svojou výpravnosťou, precíznou previazanosťou jednotlivých príbehov a úžasnou, do detailu premyslenou mytológiou. Dejová linka Middle-earth: Shadow of War je ale skôr priemerná a občas skĺzava až k béčkovému fantasy. Hlavný hrdina navyše príliš neoplýva charizmou a okrem jeho spirituálneho spojenia s Celebrimborom vlastne nie je ničím zaujímavý. Nebyť podarenej hrateľnosti, samotné Talionovo dobrodružstvo by ma pri obrazovke veľmi dlho neudržalo.

i Pozrite si náš nový Herný magazín!

Nové prvky v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War sa odohráva v otvorenom svete rozdelenom na niekoľko vizuálne výrazne odlišných regiónov. Určite oceníte novo pridaný dvojitý skok, vďaka ktorému sa budete Mordorom pohybovať ešte efektívnejšie. V každom regióne nájdete pomerne klasickú ponuku aktivít typických pre open world hry – môžete sa oddávať zbieraniu všetkého možného – gondorské artefakty, spomienky Oduly (známej obrej pavúčice, ktorá tu má však ľudskú podobu), fragmenty básní, plniť vedľajšie misie, prípadne môžete len tak pre radosť pobehovať krížom-krážom a kosiť ohyzdov vo veľkom.

Middle-earth: Shadow of War obohacuje herné mechanizmy o nové prvky a v určitej miere prehlbuje aj tie staré. Za skill pointy získané hraním si odomykáte najrôznejšie schopnosti a veľmi rýchlo sa z vás stáva desivo efektívny stroj na zabíjanie. Užitočných schopností je naozaj veľa a na svoje si prídu ako milovníci zakrádania, tak aj starého dobrého frontálneho útoku. Z mŕtvych nepriateľov po novom padajú zbrane a časti výzbroje rôznej kvality, ktorých nosením Talionovi zvyšujete silu útokov a obrany podobne ako napríklad v Diable.

Jednotlivé predmety tak dokonca môžete ešte upgradovať, prípadne do nich vkladať kamene na získanie užitočných bonusov. Nejedná sa síce o nič prevratné, napriek tomu tento posun bližšie ku klasickému RPG poteší. Výbava v Middle-earth: Shadow of War navyše okrem štatistík mení aj váš vzhľad, čo je skvelé. Nadšenie vám ale pravdepodobne vydrží len do nasledujúcej cut-scény.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: brutálne dorazenie Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: kritický zásahMiddle-earth: Shadow of War; Gameplay: súboj

Príbehové animácie totiž úplne ignorujú aj najmenšie zmeny vášho outfitu a Taliona tvrdohlavo zobrazujú v brnení z počiatku hry. Pre niekoho to síce môže byť drobný detail, mňa to ale privádzalo takmer k šialenstvu. Nedokážem pochopiť, čo k tomuto rozhodnutiu autorov viedlo, podľa môjho názoru je to ale vrchol lenivosti.

Súbojový systém je v porovnaní s predchádzajúcim dielom prakticky bez zmeny (možno je o chlp plynulejší a dynamickejší), čo rozhodne ničomu nevadí. Ovládanie je jednoduché, spracovanie efektné a bojové animácie na pohľad pekné. Princípom sú bitky v Middle-earth: Shadow of War vlastne veľmi podobné sérii Batman Arkham, čo je z mojej strany myslené rozhodne ako pochvala.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: poprava Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: súboj, presila

i Mohlo by vás zaujímať
Elex – RPG zo starej školy (RECENZIA)
Biomutant bude kung-fu s „premenlivým“ Mončičákom v hlavnej úlohe
Code Vein: anime post-apo akčné RPG v štýle Souls série
God of War. Kratos sa vracia, má syna a mieri za severskými bohmi

Nemesis systém sa vracia v Middle-earth: Shadow of War

Nemesis systém bol jednoznačne hlavnou hviezdou prvého dielu a vďaka bohu nechýba ani v Middle-earth: Shadow of War. Po Mordore sa pohybujú stovky (slabých) ohyzdov, ktorým vždy velí niekoľko kapitánov, spravidla oveľa silnejších než štandardní Sauronovi sluhovia. Okrem toho, že je každý z nich vizuálne unikátny (o rôzne deformácie a výstredné brnenie nie je núdza), často majú títo škriatkovia viac charizmy ako samotný Talion a chtiac-nechtiac sa s nimi budete musieť pustiť do boja.

Pred každým súbojom s kapitánom je vždy zásadné zistiť si ich silné a slabé stránky a podľa toho potom prispôsobiť bojovú stratégiu. Tieto užitočné informácie vytlačíte z „červov“, slaboduchých ohyzdov, ktorým slovo omerta zjavne nič nehovorí. Po pár sekundách výsluchu vám ochotne vyzvonia, čo na akého kapitána platí a s čím si u neho naopak neškrtnete. Potom sa už len zostáva v rýchlosti pomodliť a ísť do akcie.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: výsluch

Vypočúvanie (v origináli „Interrogation“) je podstatnou časťou hry. Zo škriatkov totiž týmto spôsobom získavate dôležité informácie ohľadom silných a slabých stránkach ich kapitánov.

Tieto stretnutia sú rozhodne jednou z najlepších častí Middle-earth: Shadow of War a svojou zábavnosťou a nepredvídateľnosťou ďaleko prekonajú aj skriptované boss fighty vo zvyšku hry. Kapitáni si totiž často idú po krku aj navzájom, nezriedka sa teda stáva, že sa do vášho práve prebiehajúceho súboja naraz pripletie aj tretí účastník. A v tomto prípade definitívne neplatí „čím viac, tým lepšie“.

Týchto silných ohyzdov ale nemusíte vždy zabíjať. Časom v Middle-earth: Shadow of War získate schopnosť „dominate“, vďaka ktorej ste schopní prinútiť ich bojovať po vašom boku. Takto ochotných ohyzdov je možné ešte trénovať, posielať ich zabíjať ostatných kapitánov, robiť z nich špiónov v nepriateľských radoch alebo ich pasovať za svojich osobných strážcov.

Nikdy nezabudnem na okamih, kedy ma od potupnej smrti delil posledný úder sekerou obrieho ohyzdieho kapitána, na čo sa takmer odnikiaľ prihnal Tugog the Poisoner – môj bodyguard špecializovaný na jedové útoky – napchal môjmu takmer-vrahovi do úst ampulku s jedom a behom sekundy ho odrovnal. Viem, že je to možno hlúpe, ale počas hry som si vďaka podobným situáciám ku svojim strážcom vytvoril až osobný vzťah a naozaj som mal pocit, že sa na seba môžeme navzájom spoľahnúť. Nemesis systém teda rovnako ako v Shadow of Mordor vyniká aj tu.

Približne v tretine príbehovej linky príde na rad dobývanie nepriateľských pevností. Zo svojich skrotených kapitánov si poskladáte vlastnú armádu a s ňou potom vyrazíte obliehať záporáckou pevnosť. A verte tomu, že keď na čele svojich légií zotnete hlavu veliteľovi pokorenej pevnosti, prežijete si v ten moment najlepšiu časť Middle-earth: Shadow of War. Tieto dobyvateľské sekcie pôsobia naozaj epicky, majú skvelú atmosféru a výborne stvárňujúci chaos bojovej vravy.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: Minas Ithil Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: dobývanie pevnostiMiddle-earth: Shadow of War; Gameplay: pevnosť

Ani v Mordore nie je všetko ideálne

Zatiaľ som sa o Middle-earth: Shadow of War vyjadroval nanajvýš pozitívne, pár vád na kráse herného dizajnu by sme ale predsa len našli. Na mape napríklad nie je možné mať viac vlastných waypointov naraz, úvodné animácie súbojov s kapitánmi (často dlhé) nie je možné preskočiť a príbehové misie sú úplne nepochopiteľne obmedzené na konkrétnu oblasť. Ak sa zatúlate ďalej, než má hra v pláne, misia končí a začínate od posledného checkpointu. V inak otvorenom svete to tak trochu stráca logiku.

Audiovizuálne spracovanie je v poriadku, aj keď grafika naozaj oslní len málokedy. Niektoré regióny vyzerajú lepšie, iné zase o niečo horšie, celkovo sa ale jedná o slušný nadpriemer. Herná náplň by ale mohla byť o niečo bohatšia a nebyť Nemesis systému a dobývanie pevností, hra by veľmi skoro spadla do ťažkého stereotypu. Najviac kontroverznú záležitosť Middle-Earth: Shadow of War ale dôkladne preberieme až v nasledujúcej kapitole.

Mikrotransakcie – skaza Middle-earth: Shadow of War?

Už dlho pred vydaním sa na internete strhla veľká vlna nevôle kvôli plánovaným mikrotransakcím. V Middle-earth: Shadow of War si naozaj môžete za reálne peniaze kupovať Loot boxy s hernou výbavou, legendárnymi ohyzdmi a ďalším herným obsahom. Čoskoro po spustení hry zistíte prítomnosť hneď dvoch herných mien – mirianu a zlata. Mirian získate prirodzene hraním – vypadáva z nepriateľov a funguje ako odmena za splnené úlohy a výzvy. Naopak zlato nie je možné zaobstarať nijako inak, ako za reálne peniaze.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: Talion na hrobe Caragora Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: šplhanie

Aby bolo jasno – Middle-earth: Shadow of War nie je postavený na princípe pay to win. Loot boxy zaobstarané za zlato síce obsahujú výrazne kvalitnejšie predmety, za celú hru som ale necítil najmenšiu potrebu si ich zaobstarať, pretože sa ku všetkému prepracujete prirodzene hraním. Pokiaľ si teda chcete postup hrou o niečo urýchliť a nevadí vám pchať do hry ďalšie peniaze z vlastného vrecka, je to vaša voľba. Okrem otravnej záložky v menu vás do kupovania Loot boxov za reálne peniaze ale nič nenúti.

Takže áno, mikrotransakcie tu sú, a hoci podľa môjho názoru v hre za 60 USD jednoducho nemajú čo robiť, z hľadiska hrateľnosti ich môžete pomerne úspešne ignorovať, čo je dobrá správa. Osobne si ale myslím, že mikrotransakcie sú zdrojom všetkého zla na svete a s každým za nich utrateným dolárom zahynie najmenej jedno roztomilé šteniatko.

Ako sa podarilo Middle-earth: Shadow of War?

Middle-earth: Shadow of War je veľmi dobrá hra, to bez rečí. Videoherný návrat do sveta Pána prsteňov je opäť podarený a nekonečné vraždenie ohyzdov je stále rovnako zábavné. Väčšina herných mechanizmov bola vylepšená a ľahký posun smerom ku klasickému RPG hre celkom určite prospieva. Dojem kazí akurát slabší príbeh, nevýrazný hlavný hrdina a otravné mikrotransakcie. Tie sú v tomto prípade síce pomerne neškodné, napriek tomu vám po nich na jazyku zostane horká pachuť ako po pohári ohyzdieho grogu. Hra vyšla 10. októbra 2017 na PC, PS4 a Xbox One. Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.

Middle-earth: Shadow of War; Gameplay: Talion a Celebrimbor

Celebrimbor s Talionom síce zdieľajú jedno telo, v názoroch sa ale dosť často podstatne rozchádzajú. To mnohokrát vyústi v pomerne zaujímavé dialógy.

HW nároky na hru Middle-earth Shadow of War PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7/8.1/10 64-bitWindows 7/8.1/10 64-bit
ProcesorIntel Core i5-2550K/AMD FX-8320Intel Core i7-3770 4-Core/AMD FX-8350
Grafická kartaNvidia GeForce GTX 670/Radeon HD 7950Nvidia GeForce GTX 1060 alebo AMD Radeon RX 480
DirectXDirectX 11.0DirectX 11.0
Operačná pamäť8 GB RAM16 GB RAM
HDD60 GB60 GB

Recenzia Middle-earth: Shadow of War: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 75 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
75 %
Audiovizuálne spracovanie
75 %
Opätovná hrateľnosť
80 %
Middle-earth: Shadow of War; recenzia

Klady

  • Nemesis systém
  • Prehĺbenie RPG prvkov
  • Dobývanie pevnosťou
  • Hrateľnosť

Zápory

  • Priemerný príbeh
  • Nezaujímavý hlavný hrdina
  • Mikrotransakcie
  • Cut-scény ignorujú vašu aktuálnu výbavu
Štěpán Lenk
Volám sa Štěpán Lenk a videohry sú súčasťou môjho života takmer od nepamäti. Myslel som, že z toho časom vyrastiem a túto zábavu nahradia iné, dospelejšie aktivity, ale zatiaľ sa tak našťastie nestalo. Mojím milovaným žánrom sú RPG a uprednostňujem hrateľnosť pred grafickým spracovaním.

Čo sme o Middle-earth: Shadow of War napísali predtým?

Middle-Earth Shadow of War – Ohyzdi nie sú len potrava pre váš meč!

Je to už nejaká doba, čo na nás štúdio Monolith vytasilo s prekvapivou bombou Middle-Earth: Shadow of Mordor. Bola to jedna z tých hier, ktorú neprivolal povestný „hype-train“, čo sa v dnešnej dobe zdá byť pre produkt podobného typu skoro nemysliteľné. O to väčšie nadšenie zavládlo, keď Shadow of Mordor dorazilo na pulty. Akčné RPG z Tolkienovej Stredozeme so sviežou kombináciou Assassins Creed parkúru a jednoduchého, no zábavného bojového systému a la Batman: Arkham Asylum vyrazilo mnohým dych. A teraz sa na nás rúti pokračovanie Middle-Earth: Shadow of War.

K tomu si pridajte „malebné“ prostredie Mordoru, jeho rozto-divnú ohyzdiu faunu, zaujímavý Nemesis systém (o tom si povieme viac neskôr), chytľavý príbeh a máme zamiesené na výborný herný zážitok. Nesmieme tiež zabudnúť na hlavného protagonistu – polomŕtveho lesníka Taliona a jeho dobrovoľne nedobrovoľného čierneho pasažiera Celebrimbora. Áno, to je TEN elfský kováč, ktorý ukul prsteň moci a dal tak do pohybu všetky kolesá vojny v Stredozemi. Momentálne sa s Talionom „vezie“ v jeho tele a udržiava ho tak pri živote.

Middle-Earth: Shadow of War klope na dvere a pred vydaním sa naposledy pripomína

(Update 09.10.17) Už zajtra k nám doputuje dlho očakávaná ohyzdia rúbačka, ale to neznamená, že by tvorcovia zaspali s hlavou na stole. Pár dní pred vydaním Middle-Earth: Shadow of War vychádza filmík, ktorý rekapituluje všetko, čo sa v minulom dieli odohralo a navyše pripomenie aj novinky, na ktoré sa môžeme podľa vývojárov tešiť.

Všetko komentuje Bruz the Chopper, čo je príjemný prerastený ohyzd a navyše polo-troll. Je to chlapík do nepohody a rozhodne sa na neho bude dať spoľahnúť, aspoň čo sa sily (a humoru) týka. Vyzerá to, že systém nemesis bude naozaj robustný a vo všetkých smeroch vylepšený. Ešte pár hodín a môžeme sa vydať do Stredozeme naverbovať ohyzdiu armádu a vyzvať samotného Saurona!

Middle-Earth: Shadow of War – miluj blížneho ohyzda svojho

(Update 30.08.17) Ohyzdi sú pre Mordor niečo ako mlieko pre kukuričné lupienky. Jeden bez druhého jednoducho nedajú ani ranu. Posúďte sami, či je toto prirovnanie prehnané, alebo sme trafili Saurona po hlavičke. Dnešné video sa totiž zameria na ohyzdov a ich strasti. A že ich v Middle-Earth: Shadow of War nebude málo.

Nemôžeme si pomôcť, ale niečo na tom ohyzdovi je. Aby sme boli presnejší – niečo na TÝCH ohyzdoch je! Spomínate na tie masy hnusákov z Pána Prsteňov, alebo z predošlej hry Shadow of Mordor? Áno, sem tam sa našiel jeden ohyzd, ktorý sa vám „vryl“ do pamäte. Doslova vám vryl meč medzi oči. Takže ste ho mohli nenávidieť ešte viac a kuť pikle, ako toho šaša zdecimovať a najlepšie tak, aby to bolo priamo pred zrakmi jeho sluhov.

Middle-Earth: Shadow of War tieto uslintané a zatratené tvory ukazuje v inom svetle! Teda stále to sú zákeráci, ktorí vám pri prvej príležitosti prepašujú nôž medzi lopatky, ale zákeráci, ktorých môžete mať radi! Aj s nožom v chrbte! Sú to (alebo skôr môžu byť) totiž vaši zloduchovia, ktorí za vami stoja. Budú o vás mať mienku, príbehy a názory. To, ako sa k tomu ktorému škriatkovi zachováte, bude mať vplyv na priebeh hry.

Middle-Earth: Shadow of War spared orc Middle-Earth: Shadow of War orc tales

Jeden z obrích ohyzdov pri táboráku rozmýšľa nad tým, že by mal byť v skutočnosti mŕtvy. Talion (vy) sa prikradol priamo za neho a namiesto smrtiaceho zásahu ho „označil“. Takto budete získavať ohyzdie osadenstvo na svoju stranu. Ďalšiemu preletelo hlavou: „Takže taká bola moja situácia. Jeho prsteň moci sa mi vypaľoval do tváre a ja som si pomyslel, že to nie je tak hrozné. Temný pán ku mne nebol ktovieako dobrotivý – pochodovanie, zdieranie a žiadna príležitosť na povýšenie? Pche. Dni Saurona sú spočítané. Teraz je čas na Bright Lorda (Celebrimbor, ktorý je súčasti Taliona) a ja pôjdem za ním!“

Nie každý vás bude však milovať. Môžete čakať, že niektorí z ohyzdov vás zradí. Za useknutú ruka v minulej potýčke, alebo vystrelené oko. Alebo aj nie. Toto je krása nového Nemesis systému. Nikdy si nebudete stopercentne istí, či môžete ohyzdovi vedľa vás veriť. Ohyzdi sú od prírody stvorenia, ktorým dôvera nič moc nehovorí, a ak ich označíte, vytvárate potenciálne problémy...alebo k sebe získate pomocníka, ktorému budete takmer môcť zveriť svoj život. Nič by sa však nemalo preháňať a s ohyzdmi už vôbec nie.

Vývojári Middle-Earth: Shadow of War potvrdili mikrotransakcie a jednu čiernu vdovu

(Update 20.08.17) Pán Prsteňov je nekonečný rovnako ako elfský život. O to sa J. R. R. Tolkien postaral. A jeho adaptácie sú na tom podobne, či už sa jedná o tú knižnú, filmovú alebo hernú. Ako sa približuje dátum vydania Middle-Earth: Shadow of War, množia sa lákadlá presvedčujúce nás o tom, že toto bude TÁ pravá ohyzdia sekaná na panvičke nazvanej Stredozem.

Pamätáte sa na odporného pavúka, ktorý naháňal Froda vo filme Pán Prsteňov: Návrat Kráľa? Tak na jeho/jej podobu zatiaľ zabudnite, a „pokochajte“ sa trailerom na novú Shelob. Neradno veriť pavúkom a už vôbec nie tým príťažlivým. Akokoľvek zvláštne to znie. Pokiaľ bude voľba v hre Middle-Earth: Shadow of War na nás, potom už asi tušíte, na ktorú stranu sa prikloníme. Na tú osemnohú, samozrejme.

Mnohí z nás chápu mikrotransakcie vo veľkých AAA tituloch ako nutné zlo (ak nejde len o kozmetické úpravy). Niektorí ich nenávidia a považujú ich za niečo ako pomocnú barličku pre menej schopných hráčov alebo rovno cheaty pre tých, ktorí sa svojou lenivosťou poctivo zvíťaziť nad hrou nijako netaja. Ďalší sú pravdepodobne radi za to, že nemusia nad obľúbenou hrou tráviť sto a viac hodín len preto, aby získali svoju vytúženú unikátnu zbraň alebo porazili toho otravného bossa, ktorý im už nejednu nedeľu pripaľuje oheň pod zadkom.

Middle-Earth: Shadow of Mordor nebude v poli mikrotransakcií výnimkou. Podľa Warner Bros. a vývojárov zo štúdia Monolith bude hra obsahovať akýsi Market. Miesto, kde budete vykonávať všetky makro a mikro transakcie. Chápete? Podľa toho, ako veľmi sú vaši rodičia bohatí a...no pokročme ďalej.

Middle-Earth: Shadow of War Talion and Shelog Middle-Earth: Shadow of War Balrog

Hráči si budú môcť zakúpiť predmety, ako sú napríklad debna s korisťou (loot chest), vojnová debna (war chest), „podporu získavania skúseností“ (XP boost) a balíček (bundle).

  • Loot Chest (debna s korisťou): obsahuje výzbroj (zbrane a brnenia) rôznych kvalít. Tieto veci môžu vylepšiť Talionove zručnosti a schopnosti. Môže tiež ukrývať XP boost, ktorý zrýchli získavanie úrovní.

  • War Chest (vojnová debna): poskytne ohyzdích pätolizačov rôznych kvalít a zručností, ktorí vám pomôžu sformovať silnejšiu armádu na dobývanie pevností. Môžu tiež obsahovať takzvané Training Orders (tréningové pokyny) na vylepšenie a na upravenie vašich existujúcich ohyzdov.

  • XP Boost (podpora získavania skúseností): sú predmety na jedno použitie, ktoré zrýchli zbieranie skúseností pre Taliona.

  • Bundle (balík): obsahujú vojnové debny, debny s korisťou a podporou získavania skúseností. Na rozdiel od ostatných predmetov sa tieto balíčky nedajú zaobstarať inak ako za reálne peniaze.

Tieto predmety môžete získať tým, že ich nakúpite za hernú menu, tzv. Mirian, ktorú dostávate za plnenie rôznych úloh: zabitie konkrétneho ohyzda, recyklovanie vybavenia, zabitie vášho ohyzdieho pätolizača alebo nájdenie truhlice s Mirianom v hre samotnej. Predmety si môžete (samozrejme) zaobstarať aj za reálne peniaze, a to prostredníctvom inej hernej meny, tzv. Gold.

Monolith sa dušuje, že všetko ide v Middle-Earth: Shadow of Mordor získať prirodzenou cestou a nie je potrebné vynaložiť jedinú korunu na to, aby sme si hru užili. Použitie zlata je jednoducho len spôsob, ako určité veci urýchliť. Názory na túto praktiku sa rozchádzajú, lenže je už celkom pevne zarytá v mysliach ako hráčov, tak vývojárov/vydavateľov. Podrobné ceny za tieto mikrotransakcie ešte neboli určené.

Aby sme neboli označené ako posli iba zlých informácií, prinášame vám ďalší vydarený trailer. V ňom sa dozviete (prekvapivo), že ohyzdi nebudú vašimi jedinými protivníkmi.

Osudy Taliona a Celebrimbora v Middle-Earth: Shadow of War pokračujú

Príbeh Middle-Earth: Shadow of War bude nadväzovať v bode, kde Shadow of Mordor skončil. Lesník Talion stále zdieľa svoje telo s elfským lordom Celebrimborom a po porážke záporáka Čiernej Ruky (Black Hand) Talion Celebrimbora presvedčí, aby sa nevydával do elfskej zeme neumierajúcich (Valinor) a namiesto toho mu pomohol ukuť nový prsteň moci, s ktorým by potom dokázali zvrhnúť samotného Saurona.

To sa samozrejme ľahšie povie, ako urobí. Čin takéhoto rozsahu sa rozhodne neuskutoční v réžii jedného lesníka a elfieho ducha. V Shadow of War budete mať možnosť regrutovať armády ohyzdov, ktoré tak môžete využiť na dobývanie pevností rozosiatych po celom Mordore.

Middle Earth: Shadow of War; Talion on Naz-ghul

Na začiatku sme spomenuli systém Nemesis. Od prvej inštalácie (Shadow of Mordor) sa dočkal niekoľkých zmien. Ak ste sa v minulej hre stretli s ohyzdom a ten vám nakopal zadok, tak si tento „heroický“ čin zapamätal a tiež sa mu zdvihla úroveň (a sebavedomie). Mohli ste si daného hnusáka priamo nájsť v špeciálnom menu a zistiť, aké má silné stránky a slabiny. A ak ste stretli rovnakého ohyzda neskôr, nemohol samozrejme nespomenúť, ako vám vtedy pekne zrovnal fasádu a ešte vás na výsmech ani z milosti nedorazil.

No a niekedy aj polomŕtvi lesníci s elfským lordom v tele nemajú svoj deň a tak sa stane, že rovnakého protivníka s ťažko vysloviteľným menom stretávate zas a znova, pričom raz vás ohyzd v nestráženej chvíli pichne otráveným nožom a so zubatým úsmevom odkráča preč. Ako bonus si potom nesie ďalšie povýšenie a vašu do červena zlosťou rozpálenú tvár za monitorom. To je v skratke systém Nemesis a v Middle-Earth: Shadow of War to nebude inak.

Middle Earth: Shadow of War; Talion on Caragor

Nemesis systém je poriadna ohyzdia lahôdka

Ak ste rovnakí masochisti ako my, potom vás iste poteší informácia, že si práve takéhoto nabúšeného a správne namysleného ohyzdieho protivníka (a tiež jedného milovaného pätolizača k tomu) môžete preniesť z pôvodného Shadow of Mordor do Shadow of War. Tu totiž systém Nemesis funguje podobne, a ako sme už pri pokračovaní zvyknutí, pribudlo tiež pár noviniek, ktoré celú túto mordorskú zemiakovú polievku ešte dochutia.

Middle Earth: Shadow of War; Battle with orcs

Každý ohyzd, či už pôjde o obyčajné mäso do mlynčeka alebo bodáky sa ježiaceho vojnového bossa, bude na vás a vaše lesnícke úlety reagovať trochu inak. Ich povahy sa môžu meniť v závislosti na tom, v akých bitkách ste sa stretli alebo či ste vyhrali obliehanie pevnosti (ako také obliehanie vyzerá, o tom viď nasledujúca kapitola), či ste pri ňom stiahli chvost a utiekli. Obyčajní škriatkovia veľa rozumu nedostali, ale môžete si byť istí, že pamäť majú v Middle-Earth: Shadow of War dobrú.

Všetci nepriatelia a aj vaši pätolizači tak môžu mať v Middle-Earth: Shadow of War neprebernú škálu slabých a silných stránok, ktoré sa určujú zo zdanlivo nekonečných kombinácií Perk a Trait. Navyše bude záležať taktiež na tom, z ktorého klanu pochádzajú a aké sú tamojšie zvyklosti. Velitelia pevnosti tak môžu určovať, ako bude daná pevnosť vyzerať a aké úlohy a questy sa v nich vyskytnú.

Middle-Earth: Shadow of War – dobyvatelia stratených pevnosti

Ďalšou podstatnou vecou, ktorú budete okrem vraždenia ohyzdov a zbierania lembasov robiť, je dobývanie pevností. Sauron sa vracia a s ním aj Nazgúlovia. Väčšina ohyzdov z Mordoru bude čoskoro nasledovať, ak s tým niečo rýchlo neurobíte. A jeden z najlepších spôsobov, ako nahnevať temného pána, je zobrať mu pár nehnuteľností spolu s ich osadenstvom priamo pod nosom.

Samotné obliehanie je kapitola sama o sebe. Na začiatku útoku si môžete vybrať, akých kapitánov dosadíte na bojisko, alebo ktoré potvory (ak ste nejaké „“naverbovali„“) použijete ako metačov obrích kameňov na prebúranie múrov. V Middle-Earth: Shadow of War je napríklad tiež možnosť sa ešte pred bojom zakradnúť do pevnosti a nastražiť pár pascí, ktoré vám pri útoku poskytnú výhodu, alebo do hradu nasunúť svojich sluhov ako špiónov.

Middle Earth: Shadow of War; Commanding your orcs and giants

Akonáhle začne boj, rozpúta sa ten pravý chaos. Ohyzdi natlačení jeden na druhého sa vo vlnách vrhajú do boja, pričom sú masakrovaní mračnami šípov a vriacim olejom. Celá táto bojová vrava nie je len tak na parádu. Všetci majú svoje úlohy a každý niečím prispeje. Môže sa stať, že budete v jednej chvíli zaplavení ohyzdiou špinou a na poslednú chvíľu vás zachráni „váš“ ohyzd, ktorý sa predral cez tú slintajúcu a vreštiacu masu a zachránil vám život. Aj tieto situácie si budú vaši nasledovníci v Middle-Earth: Shadow of War pamätať. Rovnako ak zachránite život vy im.

Bitky takýchto rozsahov sa v Middle-Earth: Shadow of War vyvíjajú všelijako. Buď z nej vyjdete ako víťazi, dosadíte svojho kapitána ako nového vládcu pevnosti a všetci budú spokojní. Alebo stiahnete chvost, pretože sa jazýček váh začne z „organizovaného chaosu“ nebezpečne nakláňať do polohy „kto-utečie-vyhrá“ a vy to tak budete musieť neskôr skúsiť znova.

Middle Earth: Shadow of War; Siedge ahead

"...Jeden prsteň vládne všetkým, Shadow of War do temnoty zviaže..."

Tvorcovia zo štúdia Monolith sa sústreďujú na otvorený svet, kde budete okrem hlavnej dejovej linky plniť rôznorodé úlohy, bojovať ako proti ohyzdom, tak aj ľuďom (aspoň v úvode hry, ktorá sa zameria na Minas Ithil), čo znie zaujímavo. Ešte nie je jasné, či tie „vedľajšáky“ budú len časová výplň, na ktoré sme zvyknutí zo série Assassins Creed, alebo pôjde o zmysluplné aktivity, ktoré budú mať vplyv na dianie okolo.

Zatiaľ to všetko vyzerá grandiózne, veľkolepo a vo všetkých ohľadoch jednoducho lepšie ako pôvodná hra. Pokiaľ bude Middle-Earth: Shadow of War aspoň rovnako tak dobrý, ako bol Shadow of Mordor, a novinky padnú na úrodnú pôdu, potom sa máme na čo tešiť. Dátum vydania sa blíži a všetci v štúdiu už cítia narastajúci tlak a očakávania zo strany hráčov. Viceprezident spoločnosti Monolith Michael de Plater vyhlásil: „Ak zlyháme, tak sme skončili...“ Veríme, že Shadow of War bude oslavovať úspech, pretože minulá stredozemná rúbanica sa nečakane podarila, dôvod na obavy preto zatiaľ nevidíme.

Middle Earth: Shadow of War; Minas Ithil

Middle-Earth: Shadow of War vychádza na PC, Playstation 4 a Xbox One 10. októbra 2017.

4,7 22×
Middle-earth: Shadow of War – PS4
Hra na konzolu – PS4/PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verzia, žáner: akčný, RPG a stratégia, pre online hranie vyžaduje predplatné PlayStation Plus, – nadväzuje na originálny príbeh o Talionovi a Celebrimborovi, ktorí sa musia prebiť nepriateľskou líniou, aby vytvorili armádu, pomocou ktorej sa postavia Temnému lordovi Sauronovi.
11,90 €
Momentálne nedostupné
Objednávací kód: MSX0802
5,0
Middle-Earth: Shadow of War Definitive Edition (PC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG,
49,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE003771
1,0
Middle-earth: Shadow of War Expansion Pass (PC) DIGITAL
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
40 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE002238
5,0
Middle-earth: Shadow of War (PC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG,
39,90 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE002029
4,5
Middle-earth: Shadow of War – Xbox One
Hra na konzolu – Xbox One S/Xbox One X, Xbox Series X, krabicová verzia, žáner: akčný, RPG a stratégia, – hra nadväzuje na originálny príbeh o Talionovi a Celebrimborovi, ktorí sa musia prebiť nepriateľskou líniou, aby vytvorili armádu, s ktorej pomocou sa postavia Temnému Lordovi, Sauronovi.
7,69 €
Na sklade 2 ks
Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!
Info
Objednávací kód: MXO0175
4,6
Middle-earth: Shadow of Mordor Game of the Year Edition
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG,
19,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE001031
Middle-earth™: Shadow of Mordor™ - Lord of the Hunt
Herný doplnok –elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000860
Middle-earth™: Shadow of Mordor™ – Season Pass
Herný doplnok –elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG
9,22 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000879
Vytlačiť
P-DC1-WEB02
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií