AD elektro AD elektro

Nippon Marathon (Mini RECENZE) – šílená kooperace pro hodně specifické publikům

Aktualizováno

Závěr roku je vždy naplněn tituly, jejichž tvůrcům bylo jasné, že nepatří mezi to nejlepší, co herní scéna nabízí. Pár dní před rozbalováním dárků nám vývojáři z Onion Soup Interactive do redakce zaslali svůj závodní projekt Nippon Marathon, ve kterém se ujmete běžců toužících po slávě. Zda nám prvotina nezávislého týmu sedla, či nikoliv, se dozvíte v naší recenzi.

Mini Recenze (PC)

• Žánr: Sportovní • Vývojář: Onion Soup Interactive • Vydavatel: PQube Limited • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One, Switch (17. prosince 2018) • Homepage: pqube.co.uk/nippon-marathon/

Obsah mini recenze Nippon Marathon (PC)

1. V Nippon Marathon se můžete stát mistrem běžců
  2. Lokální multiplayer je hlavním trumfem vývojářů z Onion Soup Interactive
  3. Nippon Marathon je šílenost pro hrstku vyvolených
  4. Mini Recenze Nippon Marathon: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Nippon Marathon PC

V Nippon Marathon se můžete stát mistrem běžců

• Mini Recenze: 30. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Příběh Nippon Marathon se točí okolo čtyř běžců bažících po slávě, která čeká na vítěze velkého maratonu. Odstartovat jej můžete za chlapce v humřím kostýmu J Darwina, krásnou dívku v mikině s rohem Nishibori, staříka v námořnickém oblečku Zenbeie či šampiona s psí hlavou Snuguru, jenž vypadá z nabízených na první pohled nejatraktivněji.

Nippon Marathon; screenshot: oblíbenost

Faktor oblíbenosti hraje v Nippon Marathon zásadní roli, pokud vás má publikum rádo, vždy máte jisté body navíc.

Po navolení šampiona se pouštíte do zápasu, v němž o úspěchu nebude rozhodovat jen vaše zdatnost, ale také obliba u fanoušků sledujících výkony účastníků maratonu na jednotlivých trasách. Definovat ji budete skrze náhodné situace, chování v průběhu běhu či šikovnost, s jakou se budete vyhýbat překážkám, jejichž paleta bude čas od času tvořena i fandy, kteří se občas připletou tam, kam nemají. Na konci každého klání se body všech závodníků objeví na výsledkové tabuli určující vítěze.

Lokální multiplayer je hlavním trumfem vývojářů z Onion Soup Interactive

Dějová linka Nippon Marathon rozhodně nepatří mezi nejvydařenější příběhy. Prim tu proto hraje místní hra pro více hráčů, která umožní až čtyřem členům vaší domácnosti soupeřit v různých typech klání. Absolvovat s nimi můžete buď jednorázový závod, část maratonu nebo celou trasu, jež před vás byla postavena v kampani. Škála lokací, do kterých na vašem běžeckém dobrodružství zavítáte, je relativně rozsáhlá. Kdyby se vývojářům povedlo zpracovat lépe vizuál, zřejmě bych si jejich průchod i užíval, bohužel se tak nestalo.

Nippon Marathon – story (gameplay)

Už dlouho jsem nehrál tak podivnou hru, jako je Nippon Marathon.

Mimo klasického závodění vám tvůrci z Onion Soup Interactive nabídnou také překážkovou dráhu s různými nástrahami a kolem štěstí, měnícím dle náhodně navolené položky rozložení celé lokace. Přítomny budou též kuželky, které budete srážet za pomoci z kopce rozjetého nákupního vozíku, do nějž musíte naskočit dříve než nabere rychlost. Aktuální spektrum vedlejších párty her mi přijde hodně chudé, čekal jsem popravdě rozsáhlejší škálu se zajímavějšími činnostmi, jež by se skutečně citelně odlišovaly od toho, co nabízí versus režim Nippon Marathon.

Nippon Marathon je šílenost pro hrstku vyvolených

Vývojáři z Onion Soup Interactive vytvořili hodně zvláštní projekt, který si dle mého bude hráčskou základnu formovat neskutečně těžko. Nippon Marathon totiž disponuje ohyzdným grafickým kabátcem, topornou hratelností, a aby toho nebylo málo, zcela postrádá klasickou hru pro více jedinců. Ta je nahrazena jen lokální alternativou, takže si ji s nikým jiným než se spolubydlícími či přáteli nezahrajete. Situaci po této stránce mírně zachraňuje přítomnost umělé inteligence, obstojný komentář, kvalitní návrh map a režim pro jednotlivce, který vám dává k dispozici podivně laděný příběh, jenž je zacílen jen na velmi otrlé typy.

Nippon Marathon; gameplay: led Nippon Marathon; gameplay: kuželky Nippon Marathon; gameplay: překážky

Obrázek 1: V ledu na vás čekají kousky ovoce a zeleniny, které lze použít proti vašim nepřátelům. Obrázek 2: Kuželky jsou režimem Nippon Marathon, jenž má určitý potenciál. Obrázek 3: Každá trať je plná překážek, kterým budete muset uhýbat.

Nippon Marathon je šílená závodní hra zaměřená primárně na hráče, kteří rádi soupeří s ostatními členy své domácnosti či kolegy obývajícími s nimi jednu kancelář. Abych byl upřímný, nedokážu si představit, že bych nákup tohoto podivného díla někomu doporučil, protože je graficky nevýrazné a po stránce hratelnosti to také není žádná sláva. Pokud se neřadíte mezi zprvu zmíněnou skupinu, dejte od novinky Onion Soup Interactive raději ruce pryč.

Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.

Mini Recenze Nippon Marathon: závěrečné hodnocení

Hodnocení 40 % GEM