Override: Mech City Brawl (Mini RECENZE) – velkoměsta napadrť

Aktualizováno

Obrovští mecharoboti bojující proti invazivním monstrům z vesmíru velkým jako mrakodrapy největších měst světa – každý, kdo viděl Pacific Rim, asi ví, o čem mluvím. A ještě lépe na tom jsou fanoušci japonské filmografie a uctívači kaiju žánru. Právě pro ně studio The Balance Inc vytvořilo 3D mlátičku Override: Mech City Brawl, při níž si užijete totální destrukci metropolí po celém světě a přitom dáte po hubě i chapadlovitým mimozemským stvůrám. Jestli se vyplatí trávit ve společnosti gigantických robotů váš drahocenný čas, se dozvíte v naší recenzi.

Mini Recenze (PS4 Pro)

• Žánr: 3D bojovka • Multiplayer: Ano (online, local, co-op) • Vývojář: The Balance Inc • Vydavatel: Modus Games • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (4. prosince 2018) • Homepage: overridegame.com • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Override: Mech City Brawl (PS4 Pro)

1. Kaiju žánr láká své příznivce na totální destrukci
  2. Override: Mech City Brawl vám povolí rozmetat mrakodrapy
  3. Mini Recenze Override: Mech City Brawl: závěrečné hodnocení
  4. HW nároky pro Override: Mech City Brawl PC

Kaiju žánr láká své příznivce na totální destrukci

• Mini Recenze: 5. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Velkolepá monstra ohrožující lidský druh si získávají srdce diváků především na filmovém plátně. V současné době zažívá renesanci Godzilla nebo King Kong, takže se nemůžeme divit, že se nastoleného trendu snaží využít také herní studia. V minulosti již proběhlo několik pokusů využívat obrovských stvůr jako hlavního lákadla. Evolve vás nechal vžít se přímo do kůže monstra, zatímco nezávislý simulátor Kaiju-A-GoGo nás nechal ovládat smyšlenou bestii za účelem likvidace světových center. Posledním přírůstkem do tohoto hodně specifického žánru je 3D mlátička studia The Balance Inc nesoucí jméno Override: Mech City Brawl.

Override: Mech City Brawl; screenshot: cover

Override Mech City Brawl

Vžíváte se v něm do role ochránce lidstva, jenž dokáže ovládat mechanického robota (na Transformery zapomeňte, tyhle stroje se bez lidského vedení nepohnou). K dispozici vám bude dvanáctka unikátních charakterů lišících se mimo pestrobarevného oplechování také bojovým stylem a speciálními chvaty. Z počátku vám přijde, že se všechny kolosy pohybují stejně, ale jakmile vplujete pod povrch, zjistíte, že se s pohyblivou Contessou snadněji vyhýbáte ranám, Metageckon má sice krátké T-Rexovské ručičky, ale také laserový paprsek na útok zdálky, zatímco Setesh je typickým tankem zvládajícím sebevětší bitevní vřavu.

Po vybrání svého favorita, ať už dle dovedností či vzezření, se můžete pustit do chaotického deathmatche, v němž zničíte celou arénu napadrť, do soubojů proti hráčům po síti (pokud budete mít to štěstí a někoho zastihnete) nebo podstoupit příběhovou kampaň. Nebudu vám lhát, děj je přesně tak naivní, jak si dokážete představit, což ale fanouškům takového Ultramana určitě vadit nebude. Postavíte se do čela armády bojující za lidstvo proti šmejdu z vesmíru (řekl někdo Pacific Rim?). Během misí budete zlepšovat svůj stroj a získávat unikátní perky, které se ovšem v praxi moc neprojevují. Sympatické ovšem je, že každá postava Override: Mech City Brawl má mírně odlišné dialogy.

Override: Mech City Brawl – deathmatch (gameplay)

Versus zápas čtyř robotů ve stylu všichni proti všem už znamená řádný chaos. V případě, že se vám povede sehnat tři kamarády, zábavný potenciál Override: Mech City Brawl roste, boje proti umělé inteligenci ovšem brzy začnou nudit.

Override: Mech City Brawl vám povolí rozmetat mrakodrapy

Ve svém principu ovšem na zvoleném režimu houby záleží. Obrovští mechadoni se budou mlátit hlava nehlava mezi sebou nebo proti vesmírným nepřátelům v uzavřených arénách, jež mají připomínat všeobecně známá místa jako Tokyo, Los Angeles, Mexiko či bhútánskou vesničku. Prostředí nijak zvlášť hratelnost neovlivňuje (v Egyptě se třeba propadnete do podzemních prostor), ale příběhové mise jsou okořeněny časovými či jinak specifikovanými výzvami. Stejně budete okolní prostředí likvidovat, jakoby bylo z papíru, a bude úplně fuk, jestli se vám do cesty postaví monumentální mrakodrap nebo chatrč uplácaná z hlíny.

Největší průšvih Override: Mech City Brawl netkví ani v soubojovém systému, ani v zabugovaném průběhu hraní (chyb je stále dost) a možná byste odpustili i docela naivní grafiku. Nižší známka v našem případě znamená docela slušnou nudu po hodince hraní. Stereotyp se chopí opratí a nic s tím neuděláte. Pokud tedy nemáte kamarády na síti nebo ještě lépe v obýváku na gauči. Pak se jedná o docela slušnou řachandu na chvilkové zabavení. Různorodost postav a jejich upravitelnost nakonec pomáhají titulu vybřednout z průměru a fanoušci kaiju žánru si klidně 10-15 % přidají, protože stejně nemají co jiného hrát a projekt studia The Balance Inc není zase tak velkou blamáží, jak se zprvu mohlo zdát.

Override: Mech City Brawl; gameplay: postava Override: Mech City Brawl; gameplay: split Override: Mech City Brawl; gameplay: příběh

Obrázek 1: Prezentace jednotlivých charakterů snese slušná měřítka. Postupem času se můžete propracovat k alternativním skinům, které mohou více sedět vaší představě o spasitelském robotovi. Obrázek 2: Hraní ve dvou před jednou obrazovkou patří k nejsvětlejším momentům Override: Mech City Brawl. Obrázek 3: Pro fanoušky obrovských monster ničících lidskou civilizaci nebude příběh žádným překvapením. U jeho vyprávění vás může udržet snad náznak vývoje postavy, který mě však moc nezaujal.

Tato mini recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.

Mini Recenze Override: Mech City Brawl: závěrečné hodnocení

Hodnocení 64 % GEM