AD elektro AD elektro

Re-Legion (Mini RECENZE) – revolta ve jménu božím

Aktualizováno

Vydání Cyberpunk 2077 je prozatím v nedohlednu, přesto toto dílo zanechalo v bezpočtu hráčů touhu po futuristických hrách z blízké budoucnosti plné technologicky vylepšených lidí a robotů. Nejeden vývojářský tým se hlad po takto laděných titulech snaží utišit jím vytvářeným projektem. V aktuálně relativně rozsáhlém spektru lze nalézt zástupce různých žánrů. Minimálně v naší redakci jsme byli zřejmě nejvíce osloveni RTS Re-Legion od Ice Code Games, již vám detailně představíme v této recenzi.

Mini Recenze

• Žánr: RTS • Multiplayer: Ne • Vývojář: Ice Code Games • Vydavatel: 1C Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC (31. ledna 2019) • Homepage: re-legion.icecodegames.com • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Re-Legion

1. Re-Legion ukazuje, že se kultům daří v jakékoliv době
  2. Výběr dogmat určuje směr, kterým bude vaše sekta kráčet
  3. Re-Legion je specifická strategie se zajímavou tématikou
  4. Mini Recenze Re-Legion: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Re-Legion PC

Re-Legion ukazuje, že se kultům daří v jakékoliv době

• Mini Recenze: 5. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Budoucnost vypadá v Re-Legion nebývale optimisticky. Lidstvo je spokojené, většina obyvatel má co na práci a následující roky pro většinu nevypadají vůbec zle. Ve stínech se však skrývají ti, kterým osud tolik nepřál, a hledají někoho, kdo by vylepšil jejich neblahou situaci nebo je vyvedl z temnoty, z níž se sami nejsou schopni za žádnou cenu dostat. V kůži od reality odtrženého proroka Eliona se po letech v exilu vracíte do společnosti, v níž se zaměřujete právě na mizivé procento populace, které slouží jako základní kámen vaší sekty, jejímž cílem je vyčistit svět od megakorporací a nevěřících, jimiž jsou futuristická města doslova přecpaná k prasknutí.

Re-Legion; screenshot: cover

Hlavní hrdina Re-Legion se musí v čele davu postavit korporacím.

Zpočátku nemá Elion žádné přisluhovače, postupem času se ale místním začne pomaličku dostávat do hlav a získávat na svou stranu čím dál tím větší počet lidí ochotných pro něj udělat prakticky cokoliv. Světu dominující korporace na jeho malou partu maniaků velmi rychle začnou pohlížet jako na hrozbu, kterou je nutné vymýtit dřív, než zasáhne plnou silou celý systém, jenž doposud tak pěkně šlapal. Mladý prorok se samozřejmě nechce vzdát svého poslání, a tak se vrhá do boje s nevěřící většinou, jejíž zástupce musí přivést na svou stranu a s jejich pomocí následně zbořit všechny zavedené pořádky, které celý svět svazují. Za sebe musím uznat, že se mi dějová linka Re-Legion vcelku líbí, hlavně elementární koncept má dle mého něco do sebe.

Výběr dogmat určuje směr, kterým bude vaše sekta kráčet

Sekta, v jejímž čele Elion stojí, je relativně radikální. Jakmile se vám do ní podaří naverbovat nové členy, máte možnost z nich vytvořit speciálně orientované válečníky, kteří dokáží konvertovat na svou stranu nevěřící, drtit pěstmi zdi, zdatně střílet z futuristických zbraní nebo pořádat bombové atentáty ve jménu své víry. Hlavním surovinným zdrojem jsou v Re-Legion lidé, kteří produkují peníze spolu s vírou, umožňující vám dělat různé zázraky na úkor robotických a živých protivníků, jimž musí vaše zástupy stabilně čelit. Samotný směr, kterým se bude vámi kontrolované náboženství ubírat, definujete v průběhu hry dogmaty a různými volbami, jimiž budete prezentovat vůli svého boha. Ten může být buď tyranem, nebo entitou vedoucí lid k lásce k bližnímu, pro níž je každý život posvátný.

Re-Legion – dav (gameplay)

Re-Legion je dobrá strategie, která trošku doplácí na nepřehlednost, jež vás nejednou doslova zabije.

Celková hratelnost Re-Legion je na tom o kapku hůře než design jednotek a příběhová linka. Jelikož se staráte o nemalou řádku věřících, časem se kontrola celé organizace stane dosti náročnou disciplínou, již zvládnou skutečně jen ti nejostřílenější vůdci. Kdyby mi Ice Code Games dalo do rukou dílko, jehož ovládání by nebylo stejně toporné jako u některých zapomenutých titulů, zřejmě bych vůči jejich hře neměl mnoho výtek. Bohužel mi nabídlo kousek, který se na RTS hraje nebývale těžce, což už u aktuálně vydávaných strategií nebývá moc zvykem, takže jej za to nemohu nezkritizovat. Stejně tak mě iritovala nepřehlednost, jež nejednou způsobila pád mého hrdiny ztraceného v davu, díky čemuž se mi restartovala celá úroveň.

Re-Legion je specifická strategie se zajímavou tématikou

Originalita není na herní scéně něčím, čím by se většina aktuálních projektů mohla chlubit. V nemalém množství titulů máme možnost vidět permanentně přebíraný mechanizmus, jenž se hráčům líbí, přestože do žánru nepřináší nic nového. Re-Legion se řadí mezi kousky, které se snaží vybočit z řady a posunout sféru, již zastupují, o něco dál než jeho předchůdci, nelze však říct, že by se jednalo o koncept, kterým se nás v minulosti už někdo nesnažil oslnit. Ice Code Games nám však na rozdíl od jiných tvůrců nabízí relativně odladěnou hru s příběhem zasazeným do vyhledávané éry, v níž se odehrává očekávaný Cyberpunk 2077, a dobrým systémem vývoje nutícím vás kombinovat evoluční stromy. Na kompletu mi nesedí hlavně toporné ovládání a nepřehlednost ve větších bitvách.

Re-Legion patří mezi ty lepší zástupce RTS žánru, dle mého se však nejedná o strategii zacílenou na masy, kterou by si byl schopen plně užít i normální hráč, jenž tento typ her moc nehraje. Osobně bych je doporučil těm, kteří hledají novátorsky cílená díla s osobitým konceptem. Pokud toužíte spíše po projektech s odladěnou hratelností a zažitými mechanizmy, dejte od tohoto kusu raději ruce pryč, protože sází možná až na příliš nejisté karty, které nebudou vyhovovat každému. Za sebe musím říct, že jsem Re-Legion moc pohlcen nebyl, v aktuálním období sucha však nevidím důvod, proč ho nedoporučit.

Re-Legion; gameplay: svatyně Re-Legion; gameplay: dav Re-Legion; gameplay: volba

Obrázek 1: Svatyně je základnou vašeho kultu. Obrázek 2: Dav v Re-Legion představuje zbraň, s níž se musíte naučit pracovat. Obrázek 3: Volby definují podobu vašeho náboženství, které může nabýt různých forem.

Mini Recenze Re-Legion: závěrečné hodnocení

Hodnocení 67 % GEM
Hlavní parametry: Hratelnost