Spoločnosť Sapphire svoje grafické karty stavia výhradne okolo grafických čipov spoločnosti AMD, a v jej ponuke tak nájdete úplné portfólio všetkých Radeonov. Či už ide o grafické karty radu RX Vega alebo RX 5XX, ponuka tejto spoločnosti vždy obsahuje nejakú pozoruhodnú grafickú kartu, ktorá by stála za hriech a ktorej by ste sa chceli pozrieť na zúbok. A práve jednou takou zaujímavou grafickou kartou je Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5, ktorú si dnes otestujeme.
Karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je postavená na hernom grafickom čipe AMD Polaris 20 so 4 deaktivovanými blokmi CU (Compute Unit), na ktoré sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 4 GB. Svojim výkonom tak Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 spadá do segmentu stredného výkonu (mainstream), kde zaberá stredné až vyššie poschodia pomyselného výkonnostného rebríčka.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 disponuje dvojicou BIOSov, medzi ktorými sa dá prepínať pomocou prepínača BIOS switch, ktorý je umiestnený na zadnej strane grafickej karty. V predvolenom stave bola grafická karta pomocou prepínača BIOSu nastavená do OC režimu. Maximálna frekvencia grafickej karty je v tomto nastavení 1 340 MHz, čo v porovnaní s referenčnými hodnotami RX 570 znamená navýšenie o 96 MHz. Grafická pamäť je taktovaná na 1 750 MHz (7 000 MHz efektívne), teda plne v referenčných hodnotách. Limit spotreby bol v prípade tohto OC BIOSu nastavený na 160 W.
Druhý BIOS tak grafickú kartu Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 nastaví na striktne referenčné frekvencie, teda 1 244 MHz pre grafický čip a 7 000 MHz (efektívne) pre grafické pamäte. Limit spotreby grafickej karty je v prípade tohto referenčného BIOSu nastavený na 135 W.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 meria na dĺžku 260 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará masívny pasív skladaný z hliníkových rebier. Tento chladič je vybavený celkom štyrmi tepelnými trubicami (heat-pipe), ktoré odvádzajú odpadové teplo z grafického čipu do jeho rebrovania. Vďaka rozšírenej dosadacej základni sú spoločne s grafickým čipom chladené aj moduly grafických pamätí.
Do hlavného pasívu je odvádzané teplo tiež z modulov napájacej kaskády, ktoré sú v priamom kontakte s jeho rebrovaním. Všetky dôležité komponenty grafickej karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívna časť systému chladenia je tvorená dvoma 95 mm ventilátormi, ktoré sú uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách a uchytené pomocou technológie NITRO Quick Connect. Táto technológia zabezpečuje obom ventilátorom veľmi jednoduchú výmenu pri poruche alebo odmontovaní pri údržbe. Ventilátory chladiča podporujú technológiu Intelligent Fan Control III, ktorá pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty oba ventilátory chladiča úplne vypne, a minimalizuje tak hlučnosť grafickej karty. Ventilátory podsvietené nijako nie sú. Podsvietené ventilátory rôznych farieb sa však dajú dokúpiť a vďaka technológii Quck Connect tiež ľahko vymeniť. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 sa stará zdvojená 3 (+ 1) fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového a jedného 6-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 160 W (BIOS2 potom 135 W). Ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 500 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 riešené pomocou jedného DVI-D (Dual Link) konektora, dvoch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvoch konektorov HDMI 2.0. Dvojicu konektorov HDMI tak iste ocenia všetci priaznivci virtuálnej reality.
Súčasťou balenia grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je tiež firemný nástroj spoločnosti Sapphire s názvom TriXX.
Pomocou tohto nástroja môžete grafickej karte nastavovať rôzne parametre ako napríklad frekvenciu čipu, frekvenciu pamätí, limit spotreby, napätie čipu, krivku otáčok ventilátorov atp., a upraviť si tak správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Môžete napríklad kartu pretaktovať na dosiahnutie čo najvyššieho výkonu, alebo dať naopak prednosť lepším prevádzkovým vlastnostiam, ako je teplota, hlučnosť či spotreba.
Nástroj Sapphire TriXX disponuje aj funkciou Fan Health Check, ktorá umožňuje rýchlu kontrolu stavu ventilátorov. V prípade problémov je možné okamžite kontaktovať zákaznícku podporu na zaslanie nového ventilátora, ktorý je tak možné veľmi ľahko vymeniť vďaka technológii Sapphire Quick Connect.
Pomocou tlačidla Nitro Glow môžete ovládať tiež podsvietenie a správanie RGB LED svetiel grafickej karty. Farby RGB LED môžete jednoducho meniť alebo k nim pridať efekty rôzneho postupného zhasínania a rozsvietenia. Jednou z možností je aj RGB LED osvetlenie úplne vypnúť.
Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj TriXX tiež monitoring, pomocou ktorého môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých prevádzkových hodnôt, ako je napríklad teplota karty, otáčky ventilátorov, napätie, spotreba atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Zotac GTX 1060 AMP! Edition | MSI GTX 1060 3GT OC |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | EVGA GTX 1050 SSC Gaming | Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE |
Asus RX 560 O4G EVO | ||
ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Veľkosť Tranzistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Veľkosť Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/7000 | 1 340 MHz 1 340 MHz 1 340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Zotac GTX 1060 AMP! Edition | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b/8008 | 1 557 MHz 1 772 MHz 1 888 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b/8008 | 1 544 MHz 1 759 MHz 1 904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b/7008 | 1 342 MHz 1 455 MHz 1 680 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b/7008 | 1 430 MHz 1 544 MHz 1 798 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/8000 | 1 430 MHz 1 430 MHz 1 430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 869 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b/6000 | 1 187 MHz 1 187 MHz 1 187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná práve rýchlosť snímok.
Dosiahnuté hodnoty snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou potom úplne dole. Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD.
Assassin's Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena a odohrávajúce sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade grafických kariet NVIDIA popravde veľmi v láske nemajú. Preto by som majiteľom týchto kariet odporučil hru hrať radšej s nastavením na vykresľovanie pomocou DirectX 11. Radeony spoločnosti AMD sú na tom trochu lepšie a DirectX 12 predsa len nejaký ten výkon navyše prinesú. Aj tým by som ale odporúčal hrať túto hru skôr pod DirectX 11, a vyvarovať sa tak občasných zásekov v hre, ktoré sa v prípade DirectX 12 sem-tam objavujú.
Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy DOOM |
Pre počítačovú hru DOOM platí jednoduché pravidlo: Ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan.
Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v prípade slabších grafických kariet spoločnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam radšej nechajte vykresľovanie na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z neho nijako významnejšie neťažia.
Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými modelmi v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je daný predovšetkým výkonom samotného grafického čipu Polaris 20 (XL), ktorý sa v prípade rôznych grafických kariet môže líšiť iba nastavenou frekvenciou grafického čipu či nastavenou frekvenciou grafických pamätí a ich kapacitou. V prípade grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách držala na 1 340 MHz, ale v niektorých náročnejších scénach miestami tiež klesala ku 1 300 MHz. To všetko pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 7 000 MHz.
Z pohľadu porovnania výkonov tak môžeme povedať, že výkon grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je o niečo vyššia ako v prípade jej najväčšieho konkurenta v podaní GeForce GTX 1060 sa 3 GB grafickej pamäte. Na tú úplnú mainstreamovú špičku v podaní Radeon RX 580 a GeForce GTX 1060 6GB stráca približne 10 – 15 % výkonu.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
S výnimkou spotreby môžeme povedať, že prevádzkové vlastnosti grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 sú výborné. Systém chladenia Nitro+ odvádza svoju prácu skvele, hlavne ale tiež veľmi ticho. Teplota grafickej karty sa pri plnej záťaži pohybovala ľahko nad hranicou 70 °C pri pomerne nízkych otáčkach ventilátorov, ktoré generovali hlučnosť na hranici okolo 34 dBA. Hlučnosť grafickej karty je teda naozaj veľmi nízka a ak bude vaša počítačová skrinka dostatočne odvetrávaná, môžem vám garantovať, že grafickú kartu Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 vo svojom PC hneď len tak nebudete počuť.
Spotreba Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je potom v porovnaní s konkurenčnými grafickými kartami GeForce vyššia o zhruba 50 W. Čo už, v spotrebe sú na tom grafické karty spoločnosti NVIDIA jednoducho oveľa lepšie.
Požiadavky na výkon grafických kariet a vlastne celého systému pre virtuálnu realitu sú oveľa vyššie ako v prípade bežných počítačových hier. VRMark obsahuje celkom tri testy virtuálnej reality, ktoré bežia na monitore počítača a na teste nevyžadujú žiadne náhlavné súpravy.
Výsledky testu Orange Room ukazujú výkon systému v scénach s bežnými požiadavkami na VR, test Cyan Room je potom o niečo náročnejšie a na vykresľovanie scény využíva rozhranie DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon vo veľmi náročných scénach VR, ktorých požiadavky však uspokoja až niektoré grafické karty budúcej generácie. Benchmark Blue Room tu preto testovaný nie je.
VRMark |
Ako môžete vidieť, grafickú kartu Sapphire Nitro+ RX 580 4GD5 vo svete virtuálnej reality využiť síce môžete, ale musí sa počítať s určitými obmedzeniami. Kým v testovacej scéne Orange Room sa rýchlosť snímok pohybovala nad požadovanou frekvenciou 109 FPS dostatočne vysoko, v náročnejšie scéne Cyan Room sa rýchlosť snímok častokrát prepadla pod požadovaných 89 FPS.
Pretaktovanie grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 som prevádzal pomocou nástroja MSI Afterburner tak, aby som v žiadnom prípade neohrozil kartu, a neprišiel tak o jej záruku. Na maximum som zvýšil iba hranicu spotreby (+50 % Power Limit) a teploty (85 °C Temp. Limit), napätie grafického čipu som nechal na východiskových hodnotách.
Postupne som zvyšoval hodnoty frekvencie grafického čipu a následne tiež grafických pamätí. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota 1 485 MHz pre čip a 1 925 MHz pre pamäte. V počítačových hrách sa reálna frekvencia grafického čipu pohybovala v priemere na 1 485 MHz, v prípade grafických pamätí 7 700 MHz (efektívne).
Nasledujúce video ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto peetaktovanej grafickej karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v počítačovej hre Crysis 3.
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je veľmi podarenou grafickou kartou, ktorá ponúka viac ako dostatočný výkon pre stredne náročných hráčov počítačových hier. Technické spracovanie je na veľmi dobrej úrovni a systém chladenia je dostatočne výkonný na to, aby uchladil jej vyššiu spotrebu pri veľmi nízkej hlučnosti. Komu by takýto výkon predsa len nestačil, grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 disponuje ešte výkonnostnou rezervou okolo 8 %, ktorú je možné pomocou jej pretaktovania využiť.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 sa dá tiež využiť vo svete virtuálnej reality. Nebude to síce úplne ideálna voľba, jednoduchšie aplikácie a hry však vo svete virtuálnej reality zvládne veľmi dobre. Nepočítajúc dobrý výkon v ťažbe kryptomien, Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je takou veľmi univerzálnou mainstreamovou grafickou kartou, ktorú môžem s istotou odporučiť všetkým používateľom, ktorých neuráža jej vyššia spotreba.
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5
Grafické kartyGrafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 ponúka solídny mainstreamový výkon všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier. Technické spracovanie tejto grafickej karty je na veľmi dobrej úrovni, jej systém chladenia je výkonný a tiež veľmi tichý.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.