Spider-Man: Bez domova; wallpaper: cover

Spider-Man: Bez domova (RECENZIA)

Po úspešných komiksovkách Spider-Man: Homecoming a Spider-Man: Ďaleko od domova sa opäť vracia na scénu režisér Jon Watts, aby zavŕšil svoju trilógiu o Pavúčom mužovi v podaní Toma Hollanda. Čaká nás v kinách „to najlepšie na koniec”, alebo film lepšie vystihne spojenie „trikrát a dosť”? To sa dozviete v našej recenzii.

Ak vás zaujímajú všeobecné informácie o snímke Spider-Man: Bez domova (herecké obsadenie, čeština/slovenčina, platformy atď.), nahliadnite do druhej časti článku Všetko, čo vieme.

Autor: Štěpán LenkRecenzia, Špeciál

Zdroj obrázku: hdqwalls.com

Spider-Man: Bez domova (RECENZIA) – Obsah článku

1. Ráno vstanem a obarím sa mnohovesmírom
  2. Spider-Man: Bez domova – aj Spider-Man musí raz dospieť
  3. Recenzia Spider-Man: Bez domova: záverečné hodnotenie

Ráno vstanem a obarím sa mnohovesmírom

Začiatok filmu Petera Parkera alias Spider-Mana (Tom Holland) nezastihne v najlepšom období. Zloduch Mysterio totiž na konci predchádzajúceho dielu (Spider-Man: Ďaleko od domova) odhalil Peterovu identitu celému svetu a ešte naňho stihol hodiť svoju vlastnú smrť. Z mladého chlapca sa tak razom stane najsledovanejšia osoba na svete, prenasledovaná fanúšikmi, odporcami a vyšetrovaná políciou, čo začne veľmi rýchlo nepriaznivo ovplyvňovať život jeho, ale aj jeho blízkych.

Peter teda zájde za kúzelníkom Doctorom Strangom (Benedict Cumberbatch) a poprosí ho, či by pomocou kúzla nemohol prinútiť všetkých na planéte zabudnúť, kto sa pod pavúčou maskou vlastne skrýva. Strange súhlasí, zaklínadlo sa ale tak úplne nepodarí a dôjde k otvoreniu mnohovesmíru, z ktorého začnú do nášho sveta prenikať najrôznejší Spider-Manovi nepriatelia z ďalších realít. Peter teda musí všetkých votrelcov pochytať, vrátiť ich späť do ich dimenzií a celú situáciu napraviť.

Režisér Jon Watts svoju pavúčiu trilógiu uzatvára skutočne veľkolepo. Rozhodol sa totiž prepojiť všetky doterajšie hrané spider-manské série do jednej snímky, vďaka tomu sa na plátno vracia mnoho postáv z filmov, kde pred dávnymi rokmi červeno-modrý kostým nosili Tobey Maguire a Andrew Garfield. Popravde povedané to znie ako niečo, čo sa mohlo naozaj šialene zvrtnúť, Wattsovi sa ale tento ambiciózny koncept podarilo ukočírovať do prehľadného a čertovsky efektného celku.

Spider-Man: Bez domova (2021) CZ Dabing HD trailer final

zdroj: Total Film

Na plátne sa tak objaví napríklad Dr. Octopus (Alfred Molina), Green Goblin (Willem Dafoe) a Sandman (Thomas Haden Church) zo série Spider-Man (2002 – 2007, réžia Sam Raimi), alebo Curt Connors (Rhys Ifans) a Electro (Jamie Foxx) z filmov Amazing Spider-Man (2012 – 2014, réžia Marc Webb). Režisér však tieto charaktery neberie ako obyčajné rekvizity určené na vyvolanie fanúšikovského jasotu, ale naopak s nimi trpezlivo pracuje a naďalej rozvíja ich príbehy z predchádzajúcich filmov. Obľúbené a často aj ikonické postavy sa tak na plátne dočkajú často symbolického uzavretia svojich príbehových línií, čo nejedno fanúšikovské srdce zaleje poriadnou dávkou dojatia a nostalgie.

Spider-Man: Bez domova – aj Spider-Man musí raz dospieť

To sa ale týka predovšetkým druhej polovice filmu. Spider-Man: Bez domova má takmer dve a pol hodiny a chvíľu trvá, než sa poriadne rozbehne. Prvú časť tvorí skôr odľahčenejšia tínedžerská komédia zo strednej školy, Watts sa tak pevne drží svojho štýlu z Homecoming a Ďaleko od domova. Peter rieši svoj vzťah s priateľkou MJ (Zendaya) a kamarátom Nedom (Jacob Batalon), hláškuje sa o sto šesť a je to fajn, v rámci väčšieho spádu by ale táto fáza filmu mohla byť aj o niečo kratšia.

Aj napriek tomu, že prvý akt filmu hrá skôr na humornú notu, na Petera čakajú aj krušné chvíľky. Zatiaľ najmladší filmový Spider-Man je vo svojom počínaní často nerozvážny a plne si neuvedomuje možné dôsledky svojho konania, o to silnejšie je potom jeho vytriezvenie, kedy sa musí postaviť skutočným výzvam a naučiť sa, že „s veľkou mocou prichádza aj veľká zodpovednosť”. Áno, aj Tom Holland sa konečne dočká svojho ikonického momentu, aj keď tu v trochu odlišnom prevedení. Funguje to však výborne a Spider-Man vďaka tomu môže konečne dospieť a dokázať, že je právoplatným superhrdinom aj bez svojho mentora Iron Mana.

Spider-Man: Bez domova (2021) CZ Dabing HD trailer

zdroj: Total Film

Ako v každom správnom komiksovom veľkofilme dôjde aj na množstvo remeselne veľmi dobre zvládnutých trikových scén, ktoré sú správne napínavé a monumentálne, ako sa na tento žáner patrí. Doctor Strange predvedie pár svojich vizuálne opulentných zrkadlových hrátok s priestorom a záverečná bitka Spider-Mana s niekoľkými záporákmi „podedených” z iných realít v sebe nesie tú správnu kombináciu napätia, osudovosti a emócií. Všetci herci sa snažia, ako môžu, a predvádzajú kvalitné výkony, obzvlášť Willem Dafoe si návrat na klzák Green Goblina evidentne užíva.

Peter Parker Toma Hollanda konečne dospel a svoju najväčšiu výzvu ustál so cťou. Spider-Man: Bez domova je ambicióznym komiksovým filmom, ktorému sa podarilo úspešne prepojiť hneď niekoľko filmových vesmírov do jedného funkčného celku. Jon Watts vydarene kombinuje odľahčenú popcornovku s vážnejšími momentmi a tiež s množstvom vkusne vyhotoveného požmurkávania na dlhoročných fanúšikov filmových Spider-Manov.

Spider-Man: Bez domova (RECENZIA)

Spider-Man: Bez domova dorazil do našich kín 16. 12. 2021.

Výborné komiksové dobrodružstvo, ktoré Spider-Mana postaví pred doposiaľ najťažšiu skúšku – klasických záporákov z paralelných dimenzií a predchádzajúcich filmových sérií. Režisér Jon Watts fanúšikom naservíroval podarený záver trilógie, ktorý podarene kombinuje efektnú akciu, zábavný scenár a solídne herecké výkony, predovšetkým ale mladému Peterovi Parkerovi konečne umožní dospieť.

Spider-Man: Bez domova; recenze

Spider-Man: Bez domova: Všetko, čo vieme – OBSAH

Spider-Man: Bez domova: Trailery

Najnovšie trailery a ukážky, ktoré sú momentálne k filmu Spider-Man: Bez domova dostupné.

SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Trailer

zdroj: Marvel Entertainment

(24. 8. 2021): SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Teaser Trailer

SPIDER-MAN: NO WAY HOME - Official Teaser Trailer

zdroj: Marvel Entertainment

(25. 9. 2019): TheDailyBugle.net EXCLUSIVE! Spider-Man is a Menace!

TheDailyBugle.net EXCLUSIVE! Spider-Man is a Menace!

zdroj: Sony Pictures entertainment

Spider-Man: Bez domova: ČSFD hodnotenie, recenzie

Spider-Man: Bez Domova si z recenzií odnáša veľmi dobré hodnotenia. Kritici a fanúšikovia chvália zábavný príbeh, dospelejšiu atmosféru a predovšetkým podarený návrat starých známych postáv z iných sérií. Režisérovi Jonovi Wattsovi sa podarilo zdatne ukočírovať ambiciózny scenár, čo potvrdzujú aj vysoké čísla na všemožných filmových databázach.

Tieto hodnotenia sú platné k 22. 12. 2021.

Spider-Man: Bez domova: Premiéra v SR a platformy

Spider-Man: Bez domova do našich kín dorazil 16. decembra 2021. Súbežná premiéra na streamovacích službách v tomto prípade neprebehla, na najnovšie dobrodružstvo Pavúčieho muža tak musíte vyraziť pekne postarom do kina.

Spider-Man: Bez domova: Slovenské titulky a dabing

Spider-Man: Bez domova je v našich kinách premietaný so slovenským dabingom alebo titulkami.

Spider-Man: Bez domova: Príbeh

Príbeh akčnej sci-fi snímky Spider-Man: Bez domova (v anglickom origináli Spider-Man: No Way Home) priamo nadväzuje na udalosti predchádzajúceho dielu Spider-Man: Ďaleko od domova. Peter Parker alias Spider-Man sa teda bude vysporiadavať s prezradením svojej pravej identity, ale hlavne je vyšetrovaný políciou v spojitosti so smrťou záporáka Mysteria. Okrem toho sa ale o Petera zaujímajú aj médiá, ktoré na čele s J. J. Jamesonom a jeho serverom The Daily Bugle.net mladého superhrdinu prenasledujú na každom kroku.

Odhalenie Spider-Manovej pravej totožnosti ale znamená aj nebezpečenstvo aj pre životy jeho blízkych, priateľka MJ alebo teta May sa totiž môžu stať cieľom Spider-Manových protivníkov. Peter, v zúfalej snahe všetko vrátiť zasa do normálu, osloví kúzelníka Doctora Strange, aby pomocou mágie prinútil svet zabudnúť, kto sa pod maskou v skutočnosti skrýva, kúzlo sa ale vymkne kontrole a do Peterovho sveta začnú prenikať nepriatelia z alternatívnych dimenzií. Spider-Man a Doctor Strange tak zrazu musia riešiť oveľa závažnejšie problémy, než je odhalenie Peterovej tajnej identity.

Stopáž snímky sú 2 hodiny a 28 minút.

Spider-Man: Ďaleko od domova: Rekapitulácia

(Prípadné spoilery pre Spider-Man: Ďaleko od domova a Avengers: Endgame)

Peter Parker alias Spider-Man sa v Spider-Man: Ďaleko od domova vysporiadaval so smrťou svojho vzoru Tonyho Starka (stalo sa v Avengers: Endgame), ale tiež s majstrom ilúzií Mysteriom, ktorý sa snažil cez Petera dostať k Starkovej technológii, presnejšie povedané k bezpečnostným dronom ovládaných pomocou systému E.D.I.T.H.

Spider-Man: Daleko od domova (2019) HD trailer | CZ dabing

zdroj: Falcon

Trailer na snímku predchádzajúcu Spider-Man: Bez domova.

Peter Mysteriove zákerné plány odhalil a nakoniec ho porazil, Mysterion ale počas záverečnej bitky utrpel smrteľné zranenia. Ako pravý majster ilúzií bol však na podobný scenár pripravený a ešte pred svojím odchodom na druhý svet sa mu podarilo do sveta vyslať správu (samozrejme zmanipulovanú), že pod červeno modrým kostýmom sa skrýva mladý muž menom Peter Parker a práve on je za jeho smrť zodpovedný. Peter sa teda v Spider-Man: Bez domova bude vo veľkej miere vyrovnávať s následkami Mysteriových činov.

Spider-Man: Bez domova: Herecké obsadenie, postavy a tvorcovský tím

V Spider-Man: Bez domova sa na plátna vracia väčšina hercov z predchádzajúcich dielov, opäť sa teda môžeme tešiť na Toma Hollanda (Spider-Man), Zendayu (MJ) či Marisu Tomei (teta May). Hlavnú hereckú trojicu doplnil Benedict Cumberbatch v úlohe Doctora Strangea, vďaka hrám s realitami sa ale v snímke Spider-Man: Bez Domova vyskytujú aj postavy z predchádzajúcich spidermanovských filmov, ktoré s Hollandovou sériou doposiaľ nijak prepojené neboli. Spider-Manovi tak znepríjemňujú život záporáci z trilógie Spider-Man Sama Raimiho (2002 – 2007), presnejšie povedané Willem Dafoe ako Green Goblin, Alfred Molina ako Doctor Octopus a J.K. Simmons ako neľútostný novinár J. Jonah Jameson, vrátil sa ale aj Jamie Foxx ako Electro zo série Amazing Spider-Man.

Spider-Man: Bez domova; screenshot: herecké obsadenie

Spider-Man: Bez domova: postavy a (herecké obsadenie)

Zľava: Spider-Man/Peter Parker (Tom Holland), Doctor Strange (Benedict Cumberbatch), MJ (Zendaya), May Parker (Marisa Tomei), Doctor Octopus (Alfred Molina), Green Goblin (Willem Dafoe), J. Jonah. Jameson (J. K. Simmons), Electro (Jamie Foxx)

Na internete sa už nejaký čas pred premiérou divoko špekulovalo, že sa do filmu na svojich pavučinách prihojdajú aj predchádzajúci predstavitelia Spider-Manov, teda herci Tobey Maguire (Pravidlá muštárne) a Andrew Garfield (Sociálna sieť). A aj keď sú tieto informácie po premiére už voľne dohľadateľné, v záujme ohľaduplnosti voči čitateľom, ktorí film ešte nevideli, vám v našom článku tieto teórie nevyvrátime ani nepotvrdíme. Najlepším zážitkom aj tak bude, keď vyrazíte do kina a na vlastné oči sa presvedčíte, ako to vlastne je.

Réžie snímky sa rovnako ako v prípade predchádzajúcich dielov Spider-Man: Homecoming a Spider-Man: Ďaleko od domova ujal Jon Watts, Spider-Man: Bez Domova, čo je skvelé – celá trilógia tak má jednotný tón a tvorí ucelenú víziu jedného tvorcu.

Spider-Man: Bez domova: Predloha

Spider-Man: Bez domova nie je priamou adaptáciou žiadneho konkrétneho komiksu, v bohatej marvelovskej histórii si ale scenáristi požičiavali mierou vrchovatou. Prezradenie Spider-Manovej pravej identity (hoci z jeho strany dobrovoľné) sa odohralo v ikonickej minisérii Občianska vojna, v komikse One More Day avšak Peter pocítil následky svojich činov, keď jeho tetu May zavraždil šéf newyorského podsvetia Kingpin. Peter potom v zúfalstve zo straty blízkej osoby poprosí vládcu démonov Mephista, aby milovanú tetu pomocou mágie oživil – výmenou za vymazanie jeho manželstva s Mary Jane z existencie.

Film ale nesie určité podobnosti s trojdielnou minisériou Happy Birthday, kde Spider-Man omylom vyruší Doctora Strange pri posielaní kúzla, ktoré malo definitívne vyhnať zo Zeme vládcu Temnej Dimenzie Dormammua. Následkom toho je Peter vyslaný na cestu časom a priestorom a čoskoro zistí, že znovu prežíva najväčšie bitky svojho života proti tým najnebezpečnejším zloduchom.

Spider-Man: Bez domova: Ďalšie informácie a zaujímavosti

• Trailer na Spider-Man: Bez domova nazbieral neuveriteľných 355.5 miliónov zhliadnutí naprieč všetkými online platformami za prvý deň a stanovil tak nový svetový rekord.
  • Pred premiérou sa hojne špekulovalo, že by sa vo filme mohol objaviť aj Daredevil v podaní herca Charlieho Coxa z rovnomennej netflixovskej série. No a či sa tieto teórie ukázali ako pravdivé, to už teraz samozrejme všetci vieme.
  • Keď sa režisér Jon Watts uchádzal o post režiséra snímky Spider-Man: Homecoming, nechal si vytetovať na hruď motív samotného Spider-Mana, aby z radu uchádzačov niečím vystúpil.

Spider-Man: Bez domova 2: Bude Tom Holland v úlohe Spider-Mana pokračovať?

Štvrté Spider-Manove dobrodružstvo s Tomom Hollandom v hlavnej úlohe síce nebolo oficiálne oznámené, už teraz je ale prakticky isté. Film totiž za tých pár dní od premiéry stihol zarobiť obrovské peniaze, štúdiá Marvel aj Sony by teda išli proti sebe, keby sa pavúčieho potenciálu nepokúsili využiť naplno.

Prezident Marvel Studios Kevin Feige a producentka Amy Pascal v rozhovore pre NY Times vyhlásili, že začali aktívne vymýšľať, ako by mohlo vyzerať pokračovanie príbehu načatého v Spider-Man: Bez domova, zatiaľ ale nie je isté, kedy, kde a za akých okolností sa populárny superhrdina vráti.

i

• Zdroje: IMDB

5,0 23×
Marvels Spider-Man GOTY – PS4
Hra na konzolu – PS4/PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verzia, žáner: akčný, – edícia obsahuje úplnú hru a všetky 3 epizódy z DLC City That Never Sleeps
28,90 € Ušetríte 16,09 €
Objednávací kód: MSX2003g
4,7 62×
Marvels Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition – PS5
Hra na konzolu – PS5 (s mechanikou), krabicová verzia, žáner: akčný, – Ultimate Edícia obsahuje pôvodnú základnú hru Marvels Spider-Man Remastered a nový diel Marvels Spider-Man: Miles Morales
39,90 €
Objednávací kód: PSV0001UE
4,8 29×
Marvels Spider-Man: Miles Morales – PS5
Hra na konzolu – PS5 (s mechanikou), krabicová verzia, žáner: akčný, – Zaži vzostup Milesa Moralesa, ktorý ako nový hrdina ovláda neuveriteľné, výbušné nové sily, aby sa stal svojou vlastnou verziou Spider-Mana.
29,90 €
Objednávací kód: PSV0001
+421 2 5710 1800