Stellar Blade Alzaboxy

Street Fighter 6 (DOJMY Z HRANIA) – Pestrofarebné pouličné súboje

Značka Street Fighter patrí medzi zakladateľov klasických bojových hier jeden na jedného. Od pôvodnej koncepcie z roku 1987 sa posunula dopredu, ale základné princípy vychádzajúce z existujúcich bojových umení zostali zachované. Medzi 7. a 10. októbrom prebehla uzavretá beta Street Fighter 6, ktorá naznačila, kam sa bude uberať nové poňatie obľúbeného bojového umenia. Ako sa modernizácia páčila v redakcii Game Ex Machina, sa dozviete v nasledujúcich chvíľach.

Street Fighter 6; screenshot: cover

zdroj: Capcom

Street Fighter 6 v skratke

Street Fighter 6

• Žáner: Bojová hra
  • Vývojár: Capcom
  • Vydavateľ: Capcom
  • Čeština, česká lokalizácia: nie

• Dátum vydania a platformy: 2023 na PC, PS5, PS4 a Xbox Series X/S

Street Fighter 6 (DOJMY Z HRANIA PS5) – Obsah článku

1. Kombo a načasovanie stále vládne
  2. Novinky odlišujúce sa od piateho dielu
  3. Battle Hub ako miesto stretnutia
  4. HW nároky pre Street Fighter 6 PC

Kombo a načasovanie stále vládne

Žáner bojových hier síce nedosahuje predajné rebríčky ako akčné adventúry, RPG či strieľačky, ale stále ho na svete hrá toľko ľudí, že sa im venuje nemálo štúdií. Nakoniec, stačí sa pozrieť, v koľkých rôznych tituloch sa súťaží o najvyššie méty napríklad v rámci športovej akcie EVO. Medzi zakladateľov žánru patrí aj séria Street Fighter, ktorej aktuálne šiesty diel sa pripravuje v japonskom štúdiu Capcom, ktoré nechalo nahliadnuť pod pokrievku v uzavretej bete na začiatku októbra. S radosťou som pozvanie privítal a vôbec to neľutujem.

Street Fighter 6; screenshot: Guille

zdroj: vlastné

Aj podľa postáv z obľúbenej bojovej hry už bolo načase pracovať na Street Fighter 6.

Street Fighter 6 totiž ukazuje, že sa dá prepojiť zavedený herný model s niekoľkými úpravami spoločne s audiovizuálom, ktorý odlíši túto bojovú hru od konkurencie. Priznám sa, že pri prvom traileri z predstavenia hry, aj po gameplayoch oznámených charakterov, som bol skôr skeptický, ale beta ma presvedčila, že dám hre Street Fighteru 6 šancu. Paradoxne mi nevadí ani real-time profesionálny komentár, ktorý som pôvodne označoval za jednu zo zbytočností pre fanúšikov, ktorú ani nezapnem. Omyl! Počas vypätých súbojov dáva atmosfére náležitý šmrnc, ktorý zažívajú snáď len profi hráči na turnajoch, a ja som si to pridanie ďalšieho adrenalínu do žíl náležite užíval.

Recept na úspech v Street Fighter 6 však zostáva stále rovnaký – vedieť striedať nacvičené kombá s prihliadnutím na aktuálnu situáciu, vhodne spúšťať postupne nabíjané špeciálne údery a trestať každý neopatrný výpad súpera. Osobne mám Street Fighter na rovnakej hladine obľúbenosti ako konkurenčný Mortal Kombat, ale stále mi nevonia krytie pomocou páčky smerom od súpera namiesto stlačenia tlačidla, ktoré je možné, aspoň podľa mňa, lepšie načasovať. Moja nedostatočná defenzívna schopnosť ma často stála celý zápas, ale postupne som si na vykrývanie rán a následné protiútoky zvykol. Pokiaľ však máte Street Fighter pevne zakorenený vo svojej DNA, budete v šestke ako doma.

Novinky odlišujúce sa od piateho dielu

V rámci súbojového systému došlo k niekoľkým zmenám či úpravám, na ktoré si musia veteráni zvyknúť a ktoré môžu pritiahnuť nováčikov. Popri postupne nabíjaných útokoch, ktoré si možno ušetriť k ultimátnemu setu chvatov na nabitie tretej úrovne, si môžete naplánovať silný útok ignorujúci niekoľko menších atakov súpera, ktorého následne rozhodíte z rovnováhy (pri jeho aplikácii oboma stranami dôjde na 50/50 rozhrešení). Novinkou pre mnohých bude pestrofarebný sprievod ikonických chvatov, ktorý evokuje street art a japonské anime (podobne ako novo oznámený Need for Speed Unbound).

Úprav sa dočkali aj niektoré zavedené zručnosti známych tvárí zo série Street Fighter. Najskôr som testoval osvedčenú dvojicu Ryua a Kena, pretože vďaka ich pravidelnému zaraďovaniu som si myslel, že ich mám prečítaných. Musel som si však zvykať na novinky. S Ryuom môžete byť o niečo agresívnejší ako v predchádzajúcich dieloch a Ken zaradil niektoré svoje špeciálne chvaty do základnej výbavy. Ich prístup je aj v súlade so sériou útokov Lukea. Chun-Li sa spolieha na svoje tradičné útoky, rovnako ako Guile, ktorý mi zatiaľ neprirástol k srdcu ani v tomto diele. Nakoniec som aj tak skončil pri Juri a jej smrtonosných kombách.

Street Fighter 6; screenshot: boj

zdroj: vlastné

Šarvátky založené na skutočných bojových umeniach v Street Fighter 6 ožili vďaka RE Enginu a originálnemu grafickému poňatiu.

Svoje miesto na slnku v Street Fighteri 6 určite nájdu aj nováčikovia – sprejerka Kimberly a opilec Jamie. Kimberly sa spolieha na svoju rýchlosť, s ktorou dokáže v okamihu zaskočiť nepripraveného súpera. Navyše si nájde množstvo fanúšikov vďaka svojej veselosti. Jamie stavia na kombá so smršťou úderov a v medzičase popíja, čím môže vypustiť svojho vnútorného alkoholového démona. V rámci desiatok zápasov som s ním pravidelne prehrával a jeho sériu útokov si budem musieť ešte poriadne preštudovať, aby som sa s nimi úspešne vysporiadal.

Battle Hub ako miesto stretnutia

Uzavretá beta Street Fighteru 6 neponúkla iba online zápasy medzi osmičkou sprístupnených charakterov v Battle Hube, ale naznačila tiež možnosti veľkoryso navrhnutého sociálneho priestoru. V Battle Hube sú rozosiate automaty, v ktorých možno vyzvať okoloidúcich na súboj v klasickom či extrémnom móde s behajúcimi býkmi, alebo ktoré sú súčasťou pravidelne organizovaných turnajov. Samozrejme si tu môžete šľachtiť vlastného avatara podľa svojich najtajnejších predstáv, komunikovať s ostatnými a kupovať oblečenie či iné drobnosti, aby ste ho následne vypustili do mestských uličiek, ktoré zatiaľ neboli súčasťou bety. Potešili ma aj stroje umožňujúce zahrať si staré zábavné automaty ako z deväťdesiatych rokov.

Street Fighter 6; screenshot: postava

zdroj: vlastné

So svojou kreáciou som v bete Street Fighter 6 patril medzi veľmi konzervatívnych jedincov.

Štvordňový pobyt vo svete Street Fighter 6 vo mne prebudil nádej, že sa po šiestich rokoch od vydania piateho dielu, hromady kompletných edícií a nespočetných battle passov s DLC balíčkami pracuje na novom diele s inovatívnym prístupom. Okrem zmien v hrateľnosti sa hra Street Fighter 6 zlepšila aj graficky vďaka RE Enginu známom napríklad z Resident Evil: Village alebo Devil May Cry 5, ktorý aj tu ide na plné obrátky. Ak mám brať túto betu ako predjedlo, tak sa veľmi teším na hlavný chod.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS5 verziu hry. Betu sprístupnil distribútor Cenega.

HW nároky pre Street Fighter 6 PC

Operačný systém bude oznámené bude oznámené