The Surge 2 (RECENZIA) – Jericho City otvára svoje brány

Nemecké štúdio Deck13 Interactive sa znovu vydáva na pole hardcore akčných RPG a nadväzuje na svoj úspešný titul The Surge jeho priamym pokračovaním. Podarí sa im vo svojej novej hre vyvarovať chýb jej predchodcu a prinesú hráčom lepší, väčší a zábavnejší druhý diel? To sa dozviete v recenzii The Surge 2.

Recenzia (PS4)NovinkyOznámenie

• Žáner: Akčné RPG • Multiplayer: Nie • Vývojár: Deck13 • Vydavateľ: Focus Home Interactive • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (24. september 2019)Homepage • Čeština: Áno (len pre PC a PS4)

Obsah recenzie The Surge 2 (PS4)

1. The Surge 2 – opakovanie je matka múdrosti
  2. Základ Dark Souls upgradovaný pomocou implantátov
  3. The Surge 2 – v budúcnosti sa bez násilia nezaobídete
  4. Jericho City je vítanou zmenou prostredia
  5. The Surge 2 – výborné pokračovanie s niekoľkými muchami
  6. Recenzia The Surge 2: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre The Surge 2 PC

The Surge 2 – opakovanie je matka múdrosti

• Recenzia: 24. 9. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Štúdio Deck13 Interactive musí sériu akčných RPG Dark Souls naozaj milovať, pretože počas posledných pár rokov vytvorilo hneď niekoľko hier založených na podobnom koncepte. Ich prvá hra inšpirovaná týmto špecifickým subžánrom niesla názov Lords of the Fallen, išlo ale o trochu ani živý ani mŕtvy klon bez väčšej dávky vlastnej invencie. Naozajstný potenciál ale títo nemeckí tvorcovia predviedli až v roku 2017, kedy prišli s futuristickým akčným sci-fi The Surge, ktoré však trpelo mnohými technickými problémami. Aj napriek tomu autori do tejto série zrejme vkladajú veľkú nádej, pretože ani nie o dva roky neskôr idú s kožou na trh s druhým dielom. Dočkáme sa nejakého zásadného posunu, alebo sa ani The Surge 2 nepodarí vymaniť zo škatuľky Dark Souls imitátorov?

Pôvodné The Surge sa odohrávalo prevažne medzi múrmi komplexu nadnárodnej korporácie CREO, spoločnosti snažiacej sa zvrátiť neblahé účinky globálneho otepľovania. Hru ste absolvovali v úlohe Warrena, čerstvého zamestnanca, ktorého prvý deň sa hrozivo zvrhol. Objavil sa totiž záhadný výboj, ktorý usmažil všetku komunikáciu a tiež mozgy väčšiny kyberneticky vylepšených zamestnancov, ktorí vám odvtedy išli po krku. Warren sa teda namiesto učenia mien nových spolupracovníkov musel rýchlo adaptovať na bojové podmienky a vo výsledku dokonca bojovať o svoj holý život.

The Surge 2; gameplay: momentka

Efektné zakončovacie útoky sú jednou z hlavných mechaník série The Surge.

Príbeh The Surge 2 nadväzuje priamo na koniec „jednotky“ (ktorý samozrejme nebudem spoilovať). Za Warrena už síce nehráte, ale môžete si slobodne vytvoriť vlastnú postavu. Zatiaľ čo si v jeho (alebo v jej) koži užívate pohodlný let na palube lietadla smerujúceho k Jericho City, opäť sa objaví záhadný výboj, vyradí palubné systémy a pošle váš dopravný prostriedok strmhlav k zemi. Upadáte do kómy a prebúdzate sa o niekoľko mesiacov neskôr v detenčnom zariadení, kde sa vás väčšina živých bytostí snaží zabiť. A keď sa vám podarí uniknúť na čerstvý vzduch do ulíc Jericho City, zistíte, že celé mesto je v karanténe a priamo sa hemží pomätenými kyberneticky vylepšenými ľuďmi, vojakmi a nebezpečnými nanomonštrami. Bitka o prežitie práve začína.

Dej The Surge 2 je solídny a na rozdiel od série Dark Souls je podaný výrazne priamočiarejšie. Nedočkáte sa teda skladania dejovej línie z indícií a čriepkov informácií vyčítaných z dialógov a popiskov jednotlivých predmetov, všetko je povedané explicitne a jasne. Dokonca aj vedľajšie questy vám pomerne polopatisticky vysvetlia, čo máte robiť a kam máte ísť, čo som v tomto prípade vlastne aj ocenil.

Základ Dark Souls upgradovaný pomocou implantátov

Hrateľnosť je v základnom princípe so sériou Dark Souls prakticky identická. Prechádzate lokácie plné tuhých nepriateľov, z ktorých po zabití vypadávajú skúsenosti (tu v podobe techšrotu). Tie slúžia zároveň aj ako herná mena a môžete ich minúť na špeciálnych stanovištiach nazvaných Ošetrovne. Pokiaľ pri boji však zomriete, všetky vaše skúsenosti zostávajú ležať na mieste vášho skonu, zatiaľ čo vy sa objavíte pri poslednej navštívenej Ošetrovni. Pre stratené skúsenosti sa môžete vrátiť a znovu ich zobrať, má to však jeden háčik – spolu s vami obživli aj všetci nepriatelia (okrem už porazených bossov) a ak po ceste za skúsenosťami opäť zomriete, prichádzate o ne definitívne. Jednoducho ako v Dark Souls.

The Surge 2 však tento systém obohacuje o niekoľko vlastných mechanizmov. Na ošetrovni si totiž môžete nazbieraný techšrot ukladať, takže o neho v prípade smrti neprídete, na druhej strane, čím viac šrotu nosíte „vo vreckách“, tým viac získavate zo zabitých nepriateľov – taký „rizikový bonus“.

The Surge 2; gameplay: level-up The Surge 2; gameplay: implantáty The Surge 2; gameplay: výbava

Levelovanie vášho charakteru sa dočkalo veľmi funkčného prepracovania, ktoré hre jednoznačne prospieva.

Pripravte sa ale na to, že vzhľadom na pomerne vysokú obťažnosť hry budete umierať relatívne často, putovaniu za dinosaurami... teda, za stratenými skúsenosťami sa zrejme párkrát nevyhnete. V štúdiu Deck13 si ale zrejme povedali, že prechádzka späť na miesto, kde ste otrčili kopytá, nie je dostatočne stresujúca a na zobratie skúseností ešte pridali časový limit, čo z tejto výpravy robí dosť napínavú záležitosť a doslova preteky s časom.

Techšrot všeobecne využívate na levelovanie postavy, craftovanie a následné vylepšovanie vašej zbroje a výbavy. Rovnako ako v pôvodnom The Surge nezvyšujete úroveň priamo svojho charakteru, ale vášho mechanického exoskeletu, ktorý získate veľmi skoro už na začiatku hry. Ten oplýva štyrmi základnými atribútmi – zdravím, výdržou, energiou a úrovňou jadra. A práve posledná menovaná hodnota je v The Surge 2 veľmi dôležité číslo.

Vlastnosti vašej postavy totiž naďalej inovujete brnením a všemožnými implantátmi, každá z týchto vecí ale disponuje aj určitými energetickými nárokmi. Pri nasadzovaní novej výbavy si tak budete musieť strážiť, či všetky tie veci naraz jadro vášho obleku vôbec utiahne, a ak nie, budete musieť siahnuť po menej náročnom kúsku, alebo nazbierať dostatok techšrotu na ďalší level, čo energetický limit jadra zvýši o jeden bodík. Čím silnejší teda budete, tým viac vylepšení a zbroje unesiete.

The Surge 2; gameplay: cloud 9

Aj v ďalekej a nepríliš pozitívnej budúcnosti si ľudia potrebujú trochu oddýchnuť. Napríklad v tanečnom klube.

Prvé The Surge fungovalo podobne, celý princíp bol ale ešte o niečo zložitejší a mätúci. Zdravie či staminu ste si nemohli zvyšovať manuálne podľa svojho uváženia, ale jej hodnoty automaticky navyšovať niektorými implantátmi. Druhý diel levelovanie značne prekopal, zjednodušil a vylepšil, a aby som bol úprimný, som z toho nadšený. Zrazu je to prehľadné, a zrozumiteľné a celý ten systém inštalovania jednotlivých komponentov na jeden exoskelet z vás postupne robí nezastaviteľný stroj na zabíjanie, čo je jednoducho skvelé.

The Surge 2 – v budúcnosti sa bez násilia nezaobídete

Keď už sme ale spomenuli zabíjanie a nepriateľov, nemôžeme zabudnúť na skvelý súbojový systém, ktorým The Surge 2 oplýva. Máte k dispozícii horizontálny a vertikálny útok, úskoky, štandardný blok, odrazenie úderu (čiže prerobené a vylepšené parry), po novom pribudol aj konečne plnohodnotný a použiteľný útok z výskoku (plunging attack) – možností ako rozsekať (doslova) svojich súperov na kusy teda máte dostatok.

Rovnako ako v Dark Souls možno zamieriť svoje útoky na konkrétnych nepriateľov, The Surge 2 išlo ale v tomto ohľade ešte ďalej (rovnako ako predchádzajúci diel) a umožňuje mieriť priamo na jednotlivé časti tiel, čo má hneď dva praktické dôvody. Sekaním do nechránených častí tela protivníkov udeľujete väčší damage, cielením útokov na ich brnenie ale po dostatočnom poškodení môžete vykonať špeciálny zakončovací útok a patričnú končatinu nepriateľovi brutálne ladným pohybom oddeliť od tela.

Systém poškodzovania častí zbroje a ich následné odsekávanie zo živých (čoskoro mŕtvych) nepriateľov je priamo kľúčovou mechanikou celej hry. V The Surge 2 totiž nenachádzate kusy zbroje povaľujúce sa na zemi alebo v truhliciach, musíte si ich najskôr poctivo odsekať zo svojich protivníkov, čím získavate plániky na zostrojenie konkrétnych dielov. Tie si potom pre svoje použitie musíte vyrobiť na ošetrovni, aby ste ich mohli následne nosiť. Typov brnenia je hneď niekoľko druhov, majú rôzne bonusy, vlastnosti a môžete ich medzi sebou ľubovoľne kombinovať.

The Surge 2 Little Johnny Boss Fight PS4 | Alza Magazin (Gameplay)

Aj počas bossfightov možno získať novú výbavu, väčšinou musíte odseknúť konkrétnu časť tela samotného bossa, čo počas intenzívneho súboja často nie je nič jednoduché.

Zbraní The Surge 2 ponúka dostatok a svoju obľúbenú si nájde naozaj každý. V Jericho City budete vo svojich rukách poťažkávať sekery, meče, tyče, kopije, kladivá, všemožné hasáky a náradie prerobené na smrteľné nástroje, dokonca niekoľko technologicky vyspelých exemplárov a nanozbraní. Chvíľu vám možno bude trvať, než si nájdete tú svoju obľúbenú, akonáhle ale k tomu šťastnému stretnutiu dôjde, budete si každé brutálne stretnutie v uliciach Jericho City vyložene užívať. Mimochodom, rovnako ako v pôvodnom The Surge aj tu máte na povel svoj vlastný útočný dron, avšak s tým rozdielom, že tentoraz je k dispozícii viac typov a je konečne trochu užitočný, čo je dobrá správa.

Hra vás v samotných súbojoch nepriamo núti k pomerne agresívnemu prístupu, úspešnými útokmi totiž vyrábate energiu do špeciálnych batérií, ktoré poháňajú nielen väčšinu uzdravovacích injekcií a podporných predmetov, ale napríklad aj spomínané efektné zakončovacie útoky. Batérie sa tiež pomerne rýchlo vybíjajú, pokiaľ teda potrebujute ďalšiu energiu, musíte sa vrhnúť späť do akcie. Obrazne povedané ste také veľké kybernetické dynamo.

Nepriatelia žijúci za múrmi Jericho City sa regrutujú z radov vojakov, kyberneticky vylepšených ľudí, robotov, prapodivných beztvarých nanobotov, za zmienku stoja ale nepochybne aj neúprosné bossfighty, v ktorých vás každá chyba bude stáť život. Väčšina z týchto stretnutí potom vyžaduje aj určitú stratégiu a taktický prístup, frontálny útok často vedie k vašej nevyhnutnej smrti. Každého z bossov si budete jednoznačne pamätať, pretože vám pravdepodobne zaberie hneď niekoľko pokusov, akonáhle ale zasadíte posledný úder, tomu návalu eufórie sa len máločo vyrovná. Teda ak proti vám nestojí kapitán Cervantes, ktorý padol na prvý pokus. Nepoznal som ho, ale RIP.

The Surge 2 Captain Cervantes Boss Fight PS4 | Alza Magazin (Gameplay)

Captain Cervantes zostane navždy v našich srdciach. Nie preto, že by bol rovnocenným protivníkom, ale pretože sa dlho nezdržal.

Jericho City je vítanou zmenou prostredia

Oproti prvému dielu The Surge 2 predstavuje asi najväčšiu zmenu v oblasti level dizajnu. Jednotka sa totiž odohrávala prevažne v klaustrofóbnych priestoroch komplexu spoločnosti CREO, otvorené ulice, priestranstvá, námestia a bočné uličky Jericho City sú teda obrovským krokom vpred. Herná mapa je jeden veľký konzistentný svet zložený z niekoľkých navzájom prepojených lokácií, kde si postupne odomykáte všemožné bránky, skratky a výťahy, ktoré vám výrazne uľahčujú cestu vpred a presuny medzi jednotlivými lokáciami.

Samotné mesto je navyše spracované veľmi detailne a hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať, ponúka aj dostatočne variabilné prostredie – od obyčajných uličiek zavítate napríklad do špinavého prístavu plného toxického odpadu a šialených členov kultu, na vyhliadkovú trasu za mestom, do mestského podzemia, všemožných vojenských zariadení, do tanečného klubu, na CREO Univerzitu, skrátka je toho dosť.

The Surge 2; gameplay: jericho city The Surge 2; gameplay: creo university The Surge 2; gameplay: gideons rock

The Surge 2 oproti prvému dielu prináša oveľa väčšiu variabilitu prostredia. Jericho City vyzerá jednoducho parádne.

Novinkou The Surge 2 je tiež určitá forma multiplayera, ktorá umožňuje nechávať ostatným hráčom v rovnakej oblasti odkazy formou graffiti a informovať ich tak napríklad o kuse nejakej výbavy, náročnom protivníkovi, polohe skratky alebo Ošetrovne, jednoducho o všetkom, čo uznáte za vhodné. Čas od času tiež v hre narazíte na takzvaných pomstychtivých nepriateľov, čo sú vrahovia ostatných hráčov, ich porážka vašou rukou vám zaistí nejaký ten bonusový techšrot navyše.

The Surge 2 – výborné pokračovanie s niekoľkými muchami

Zatiaľ som výlučne chválil, až v úplnom závere recenzie mi ale zostalo miesto aj na nejaké tie nedostatky, hoci sú rovnako ako v prvom diele predovšetkým technického rázu. Takže len v rýchlosti – hra mi niekoľkokrát spadla, nepriatelia si párkrát strihli naozaj dosť podivné skoky cez pol ulice až k mojej maličkosti (fyzikálny model sa odtrhol z reťaze), a kamera sem-tam predvádzala podivné rendez-vous. Áno, sú to veci, ktoré hráča nijako nepotešia, som si ale istý, že väčšinu týchto záležitostí nepochybne opraví budúci, dosť možno aj rovno „day one“ patch. Takže nič, z čoho by sme si mali robiť ťažkú hlavu.

The Surge 2; gameplay: little johny

Little Johnny predstavuje pomerne ťažkú prekážku, s trochou trpezlivosti ale aj on padne k vašim nohám.

Celkovo je ale The Surge 2 chytľavé akčné RPG s výborným súbojovým systémom, ktoré svojho predchodcu prekonáva snáď vo všetkých ohľadoch. Väčší a zaujímavejší svet, prepracovaný systém levelovania postavy a ešte viac zbraní a výbavy vás vďaka pochmúrnej, ale o to viac pohlcujúcej atmosfére nie práve najprívetivejšej budúcnosti priková k obrazovke a nepustí, kým sa nevybijú batérie vám alebo vášmu ovládaču.

Štúdio Deck13 môže byť na svoj najnovší počin nepochybne hrdé. Pôvodný The Surge sa možno do škatuľky „Dark Souls klon“ ešte zmestilo, dvojka už tu prekliatu bedňu ale trhá vo švíkoch, pretože prináša dosť vlastnej invencie na to, aby sa ďalej nemuselo krčiť v tieni (legendárnej) série japonského štúdia FromSoftware. The Surge 2 vyšlo 24. septembra 2019 pre PC, PS4 a Xbox One, navyše s českými titulkami.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.

Recenzia The Surge 2: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 85 % Alza.sk
90 %
80 %
85 %
The Surge 2; recenze

• Prekopaný systém levelovania postavy
  • Množstvo zbraní a výbavy
  • Vynikajúci súbojový systém
  • Jericho City
  • Vydarený level dizajn

• Grafika prakticky bez zmeny
  • Pár drobných technických chýb
  • Občas pohnevá kamera

The Surge 2 – Novinky

1. (14. 9. 2019) The Surge 2 ukazuje súbojový systém v plnej kráse
  2. (29. 8. 2019) The Surge 2 v češtine na PC a PS4
  3. (22. 8. 2019) The Surge 2 – komentovaná videoprehliadka Jericho City
  4. (18. 7. 2019) The Surge 2 – prekoná dvojka svojho predchodcu?
  5. HW nároky pre The Surge 2 PC

The Surge 2 ukazuje súbojový systém v plnej kráse

• Novinka: 14. 9. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

The Surge 2 sa blíži veľmi rýchlo a vďaka množstvu zverejneného materiálu už máme vcelku dobrú predstavu o tom, čo od tohto akčného RPG môžeme približne čakať. A aby toho nebolo málo, Deck13 práve vypustili do obehu ďalšiu, príhodne 13-minutovú video ukážku, ktorá vás zavedie hlbšie do útrob Jericho City.

The Surge 2 – Raw Gameplay Footage

Odsekávanie končatín a častí brnenia je kľúčovým mechanizmom hry, zo získaných súčiastok si totiž môžete craftovat lepšiu výbavu.

Okrem náhľadov na pomerne rozmanité prostredia dystopickej metropoly sa samozrejme nevyhneme efektným záberom na ešte efektnejšie porciovačky všemožnej robotickej hávede, vďaka čomu si tiež v celej svojej kráse môžete vychutnať dynamický súbojový systém založený na brutálnom odsekávaní jednotlivých častí tiel.

Veľa priestoru vo videu dostal plunging attack, čiže útok zo skoku, ktorý prvý The Surge v pravom slova zmysle neobsahoval. Autori toto vylepšenie vlastného súbojového systému teda asi chcú poriadne predať, a ja sa im nečudujem, pretože mi tento úder v pôvodnej hre pomerne chýbal.

The Surge 2 tak naďalej podporuje stále silnejúci pocit, že sa máme na čo tešiť. Či ale bude tento dojem opodstatnený, to sa ukáže 24. septembra 2019 na platformách PC, PS4 a Xbox One, kedy hra štúdia Deck13 dorazí na pulty obchodov.

• Zdroje: thesurge-game.com/en, YouTube (Fucus Home Community), vlastné

The Surge 2 v češtine na PC a PS4

• Novinka: 29. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Bude The Surge 2 vedieť po česky? Bude. Hra vyjde s českými titulkami, ak si ju však plánujete zaobstarať na platformu Xbox One, možno s tým otváraním šampanského ešte počkajte, český jazyk si totiž v tejto brutálnej sci-fi akcii užijú zrejme len majitelia PC a PS4.

The Surge 2 – Combat Trailer

Či už nad češtinou v The Surge 2 plačete alebo sa radujete, najnovší trailer zameraný na drsné súboje vás presvedčí, že z hľadiska hrateľnosti bude rozhodne o čo stáť!

Prečo to tak je? Podľa českého herného webu Zing.cz za to môže používateľské rozhranie samotného Xboxu, ktoré tiež češtinu neovláda. Jazyk v The Surge 2 nebude možné nastaviť manuálne a bude sa riadiť práve jazykom nastaveným v systéme konzoly. Technicky teda hra po česky vedieť bude, kvôli týmto nedomysleným záležitostiam ale český jazyk nebudete na Xboxe môcť aktivovať. Čo, mierne povedané, dokáže jedného nahnevať.

Aj keď existuje šanca, že sa Microsoft nad českými hráčmi v budúcnosti zľutuje, a systém svoje herné konzoly preloží aj do tohto unikátneho jazyka, čím by sa celý problém vcelku elegantne vyriešil, do 24. septembra, kedy The Surge 2 oficiálne vychádza na PC, PS4 a Xbox One, sa to už ale asi nestihne...

• Zdroje: Zing, YouTube (Focus Home Interactive)

The Surge 2 – komentovaná videoprehliadka Jericho City

• Novinka: 22. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Najnovšie video vám v priebehu necelých 5 minút predstaví základné mechanizmy a funkcie The Surge 2, ktoré by vám mali uľahčiť prežitie vo futuristickej metropole Jericho City. Začínať budete ako obyčajný človek, proti pološialeným humanoidom vybavených implantátmi či rovno plne mechanickým stvoreniam by ste si ale ani neškrtli, šance vám tak trochu pomôže vyrovnať ExoRig – špeciálny oblek udeľujúci nadľudskú silu a reflexy.

ExoRig bude mať v The Surge 2 štyri základné atribúty – zdravie, staminu, batériu a silu jadra. Práve jadro bude rovnako ako v prvom diele veľmi dôležitou položkou, pretože zvyšuje limit toho, čo všetko váš ExoRig „utiahne“. Svoje bojové schopnosti, pasívne vlastnosti, či množstvo uzdravovacích injekcií totiž upravujete inštaláciou najrôznejších implantátov. Tieto vylepšenia, prípadne aj jednotlivé časti zbroje, avšak čerpajú určitú porciu energie. A ak si ich na seba nasadíte príliš veľa, váš ExoRig bude jednoducho energeticky preťažený, a vám nezostane nič iné ako nejaký kúsok oželieť, alebo radšej navýšiť level vášho jadra.

The Surge 2 – Gamescom 2019 (gameplay trailer)

Takmer 5 minút dlhé video vyzdvihuje základné princípy a prednosti The Surge 2.

The Surge 2 – mesto plné nepriateľov a priehrštie bojových možností

Aby ste v neúprosnom svete The Surge 2 obstáli, budete si musieť trochu zašpiniť ruky krvou, prípadne motorovým olejom. Hra našťastie bude obsahovať okolo 80 zbraní rozdelených do 9 typov, pôjde o rýchle duálne čepele, ťažké mechanické kladivá alebo nové typy schopné transformácie, trochu podobné tým v Bloodborne. Všetky zbrane majú svoje unikátne útoky, či už z hľadiska rýchlosti, pohybu alebo poškodenia.

Pomerne veľkou novinkou v The Surge 2 bude oproti prvému dielu tiež určitá forma multiplayera, možnosti pomáhať si navzájom s ostatnými hráčmi sa ale zrejme opäť nedočkáme. Skôr budete mať možnosť pomocou graffiti nechávať odkazy ostatným hráčom prechádzajúcim rovnakú oblasť vo svojej hre a navzájom sa informovať o blížiacom sa nebezpečenstve, silnom protivníkovi či nejakom užitočnom predmete.

Tieto správy pre ostatných hráčov budete po svete The Surge 2 zanechávať pomocou špeciálneho lietajúceho dronu, ktorý bude mať aj bojové využitie. Bude možné sa vybaviť niekoľkými bojovými modulmi, ako sú EMP granáty, sniperské pušky, lasery, magnety, guľomety Gatling a podobne. Osobne dúfam, že drony budú o niečo užitočnejšie než v prvom diele, kde boli prakticky na nič, podľa všetkého to ale vyzerá tak, že tentoraz už budú plnohodnotnou súčasťou vášho arzenálu.

Štúdio Deck13 tak v novom videu jasne demonštruje, že v prípade The Surge 2 nenecháva nič na náhodu a vylepšuje všemožné nedostatky predchádzajúceho dielu. Do akej miery bolo vo svojich snahách úspešné, sa dozvieme 24. septembra 2019 na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: homepage, YouTube (Xbox), vlastné

The Surge 2 – prekoná dvojka svojho predchodcu?

• Novinka: 18. 7. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Prvé The Surge ukázalo veľký potenciál a potvrdilo, že „sci-fi Dark Souls“ nie sú obyčajnou utopickou predstavou. Hra ponúkla solídnu hrateľnosť a vcelku zaujímavé mechanizmy, ako bola napríklad možnosť zacieliť konkrétne končatiny nepriateľov a odsekávať ich. A podľa doteraz známych informácií to vyzerá tak, že „dvojka“ veľa dobrých nápadov ešte rozvinie.

Podľa rozsiahleho preview servera Trusted Reviews je The Surge 2 ambicióznou hrou priamo sršiacou atmosférou a neutešenými výjavmi z neďalekej dystopickej budúcnosti. Hrateľnosť bola oproti prvému dielu ako sa patrí vyšperkovaná a vybrúsená, bez toho by však stratila niečo zo svojej sympaticky nastavenej obťažnosti. Tvorcovia sa zrejme poučili z chýb a prešľapov svojho predošlého počinu a trochu stereotypné prostredie jedného veľkého industriálneho komplexu teraz nahrádza futuristické mesto Jericho plné najrôznejších skratiek, odbočiek a otvorených aj uzavretých priestorov. Level dizajn by sa tak mal dočkať výrazne väčšej variability, prieskum všetkých zákutí kvôli lepšej výbave by tak mal byť v dôsledku toho o niečo zábavnejší.

The First 20 Minutes Of The Surge 2 | Surge 2 Gameplay (PC)

Pozrite sa na prvých 20 minút hry.

Čo sa nových ukážok týka, na YouTube kanáli Rock Paper Shotgun bolo uverejnené gameplay video ukazujúcé celých 20 minút záberov zo začiatku hry. Za zmienku stojí určite relatívne komplexný editor postavy, o ktorom hráči pôvodného The Surge mohli len snívať. Hra začína dva mesiace po udalostiach prvého dielu, kedy sa ako bezmenný chlapík s amnéziou prebudíte vo väzenskom komplexe a snažíte sa prísť na to, čo sa vlastne stalo počas času vašej (mo)mentálne neprítomnosti.

Hrateľnosť je v mnohých ohľadoch veľmi podobná ako v „jednotke“, väčšina zbraní ukázaných vo videu má aj takmer identické útoky, potešil ma ale zdanlivo prepracovaný systém parry, ktorý bol v pôvodnom diele zbytočne komplikovaný a pre mňa prakticky nepoužiteľný. V The Surge 2 by som zdá sa toto užitočné odrazenie nepriateľských výpadov mohol opäť zahrnúť do svojho repertoáru, z čoho mám úprimnú radosť.

Ak všetko vyjde tak, ako naznačujú aktuálne informácie, má The Surge 2 šancu stať sa prekvapivým hitom roku 2019. O tom sa budeme môcť presvedčiť už 24. septembra 2019 na PC, PS4 a Xbox One, nebude to ale mať nijako jednoduché, hneď o 3 dni neskôr totiž vychádza tiež sériou Dark Souls inšpirované upírske akčné RPG Code Vein.

• Zdroje: YouTube, trustedreviews.comrockpapershotgun.com/

The Surge 2 – Oznámenie

1. The Surge 2 rozvíja potenciál prvého dielu
  2. HW nároky pre The Surge 2 PC

The Surge 2 rozvíja potenciál prvého dielu

• Oznámenie: 14. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Prvý diel The Surge sa odohrával v komplexe nadnárodnej korporácie CREO, kam ste v koži radového pracovníka Warrena práve nastúpili. Krátko na to však celým zariadením prešiel akýsi prazvláštny výboj, ktorý usmažil všetky systémy, a všetky sektory sa uzamkli z bezpečnostných dôvodov. Výboj však usmažil tiež mozgy všetkých strojov a kyberneticky vylepšených pracovníkov, ktorí vám od tej chvíle išli po krku. Viem si predstaviť aj lepší prvý deň v práci.

Nemám tu v úmysle spoilerovať koniec pôvodného The Surge, snáď ale môžem povedať, že celá situácia mala oveľa väčší rozsah, než sa zdalo na prvý pohľad, a trailer na The Surge 2 to jasne potvrdzuje. Zatiaľ bezmenný hlavný hrdina totiž prechádza ulicami očividne zdevastovaného mesta, je teda celkom pochopiteľné predpokladať, že by sme sa zo stiesnených koridorov „jednotky“ mali dostať do oveľa otvorenejších lokácií plných nových nepriateľov.

The Surge 2 – E3 2019 Trailer

Oficiálny E3 trailer síce neukázal žiadny reálny gameplay, nejaké informácie z neho napriek tomu možno vyvodiť.

Mierne stereotypných robotických nepriateľov, ktorých bol prvý diel plný, by tak mali trochu obohatiť aj relatívne príčetní ľudia, ktorí sa však evidentne stali členmi akéhosi kultu či sekty. To v hrách väčšinou znamená, že vám jej príslušníci budú chcieť urobiť niečo nepekné v mene niečoho či niekoho. Odporúčam sa teda od nich radšej držať ďalej.

Trailer navyše naznačil aj jednu relatívne podstatnú vec – s najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme niečoho na spôsob multifunkčných zbraní v Bloodborne. Aj v The Surge 2 tak zrejme bude možné jednotlivé zbrane transformovať a meniť tak jednoducho ich útoky či vlastnosti. Čo do hry, kde je levelovanie založené na upgradovaní vášho exoskeletu a rôznych implantátov, padne ako uliate.

A konečne posledná dôležitá informácia obsiahnutá v E3 traileri – dátum vydania. The Surge 2 si budeme môcť zahrať už 24. septembra 2019, pričom hra rovnako ako pôvodný diel zrejme vyjde na klasickú svätú trojicu platforiem: PC, PS4 a Xbox One.

The Surge 2; screenshot: apocalypse

Zdá sa, že hrozba v príbehu The Surge bude väčšia, než sa na začiatku zdalo.

• Zdroje: YouTube