AD homeoffice AD homeoffice

Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings (RECENZIA)

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Na príchod Tomb Kings čakala väčšina fanúšikov Total War: Warhammer bezvýsledne niekoľko mesiacov. Vo finále sa ich v prvom dieli trilógie zo sveta Warhammer nakoniec nedočkali, priestor bol totiž daný Beštiám, Lesným Elfom a Norske, ktorá konečne dostala podobu, za ktorou sa tvorcovia z Creative Assembly nemuseli hanbiť. Čas dávno zabudnutých kráľov nadišiel až teraz, a to v rámci prvého plateného balíčka k Total War: Warhammer 2, ktorý bol doteraz obohacovaný len o obsah z prvého dielu. Ako veľmi sa nám Rise of the Tomb Kings pozdáva a či stojí za to, vám povieme v našej recenzii.

Obsah recenzie Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings

  1. V Rise of the Tomb Kings sa môžete na Magický vír úplne vykašľať
  2. Peniaze budú v Rise of the Tomb Kings pri verbovaní vašou najmenšou starosťou
  3. Rise of the Tomb Kings ponúka neobvyklý vývojový strom
  4. Tomb Kings sú najosobitejšou frakciou Total War: Warhammer 2
  5. HW nároky na hru Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings PC
  6. Recenzia Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings: záverečné hodnotenie
  7. Čo sme o Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings napísali predtým

V Rise of the Tomb Kings sa môžete na Magický vír úplne vykašľať

(19.01.18) Pokojný spánok pradávnych púštnych kráľov sa nikto neodvážil narušiť po celé stáročia. Kňazi brániaci ich pred okolitým svetom sa boli schopní väčšinou o všetko postarať bez toho, aby museli svojich majestátnych pánov budiť z večného sna. Teraz sa však na oblohe objavila tajomná kométa, ktorá opäť vdýchla život Čiernej pyramíde vybudovanej veľkým nekromantom Nagashom, ktorého všetci veľkí vládcovia Tomb Kings z celého srdca nenávidia, pretože môže za pád ich kedysi mocnej civilizácie. S úctou na neho spomína snáď len jeho učeník Arkhan Čierny. Ten považuje teleso na oblohe za znamenie, aby priviedol svojho pána opäť k životu pomocou deviatich kníh, ktoré stihol Nagash pred svojím pádom spísať. Na ostatných je, aby jeho zlovoľný plán prekazili skôr, než sa mu ho podarí naplniť.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Wallpaper: Monštrum

Mocní, mágiou poháňaní hierotitáni vytvorili pradávni nekrotekti preto, aby chránili odpočinok ich pánov. V priamom boji sa im odváži postaviť len málokto.

Z predchádzajúceho odseku je vám iste jasné, že sa primárna kampaň v Rise of the Tomb Kings nebude točiť okolo Magického víru, ktorý sa v klasickom ťažení snaží ovládnuť všetky herné zoskupenia. Za Tomb Kings bude vašou prioritou nájdenie deviatich magických kníh. Tie spísal sám veľký nekromant Nagash, ktorý nestojí iba za pádom tejto frakcie, ale aj za zrodom upírieho rodu, ktorý rad dekád ovládal. Každý rukopis obsahuje časť tajomného proroctva posilňujúci určitým spôsobom fungovanie vašej frakcie. Po získaní všetkých častí Nagashova diela sa pred vami otvorí cesta k impozantnej bitke o Čiernu pyramídu, ktorej výsledok zrejme rozhodne o tom, kto bude v nasledujúcich rokoch vládnuť Starému a Novému svetu, pretože sa v nej ukrýva neskutočná sila.

Kampaň Oko Víru budete môcť v Rise of the Tomb Kings absolvovať za štyroch legendárnych lordov. Primárnym vodcom tejto frakcie je Settra Bezsmrtný. Ak sa rozhodnete ťahanie zdolať za neho, začnete svoju cestu v hlavnom meste Tomb Kings Khemri, ktoré leží hneď vedľa slávnej pyramídy. Bonusy tohto panovníka sú zamerané predovšetkým na poriadok a rast. Druhým vodcom tohto zoskupenia je Veľký Hierofant Khatep. Toho Settra za jeho skutky vyhnal do Nového sveta, kde sa bude snažiť poraziť temných elfov pomocou učenosti a mágie. V Lustrii sa o Settrove záujmy stará Najvyššia kráľovná Khalida, ktorá svojim vojakom prepožičiava jedové útoky. Proti všetkým spomínaným stojí Arkhan Čierny – jeho vojsko ponúka okrem jednotiek Tomb Kings tiež niektorých bojovníkov Upírskych grófov.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings: Najvyššia kráľovná KhalidaTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: čierna pyramídaTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Wallpaper: mapa, Settra Bezsmrtný

Obrázok 1: Najvyššia kráľovná Khalida prišla do Lustrie preto, aby mohla loviť upírov. Obrázok 2: Na bitku o Čiernu pyramídu sa musíte poriadne pripraviť, pretože je veľmi náročná. Obrázok 3: Settra Bezsmrtný má Čiernu pyramídu takmer na dosah, strážia ju však strážcovia spojení s uctievačmi Nagash.

Každý frakčný lord začína v inej časti mapy, vďaka čomu sú Tomb Kings schopní určitým spôsobom ovplyvniť väčšinu pôvodných herných zoskupení. Khatep štartuje napríklad v provincii Popolavého pobrežia, ktoré leží hneď vedľa miest Temných elfov, ktorým jeho prítomnosť znemožňuje expandovať tak rýchlo ako v minulosti. Nenahraditeľný vplyv na svoje okolie má tiež Khalida, ktorý už zo štartu vytvára tlak na Strážcu Xeti upierajúci priestor Rádu učencov, ktorý sídli na ostrove Veľkej korytnačky. Jednotlivý vodcovia sa od seba nelíšia len štartovými pozíciami. Vyhovovať im tiež budú iné klimatické podmienky, pretože nie každý okolo seba bude mať rozsiahlu púšť. Rozširovanie ich sídiel bude spočiatku veľmi pomalé, nemajú totiž prakticky žiadne príjmy z daní, takže sa spoliehajú primárne na bitky a dobývanie miest.

Peniaze budú v Rise of the Tomb Kings pri verbovaní vašou najmenšou starosťou

Väčšina herných národov v Total War: Warhammer 2 potrebuje na efektívne fungovanie svojich armád peniaze. Ich bojovníci totiž vyžadujú stabilný prísun financií. Ak im dôjdu, majú vždy o zábavu postarané. Zástupcovia frakcie Tomb Kings na zlatky toľko nehľadia, pretože všetky ich jednotky bojujú a zomierajú pre slávu svojich pánov prakticky zadarmo. Počet vojsk, ktorými disponujú, je však minimálne v počiatočných fázach kampane veľmi obmedzený. Ich množstvo budete rozširovať predovšetkým prostredníctvom skúmania dávno zabudnutých technológií a vykonávaním obradov, ku ktorým nutne potrebujete ťažko získateľné obradné kanopy a zlato, ktoré budete vynakladať primárne na uskutočňovanie rituálov, budovanie miest, výskum časom zaviatych technológií a oživovanie legendárnych šľachticov z dôb dávno minulých.

Expanziu Tomb Kings nebude spočiatku obmedzovať len počet vojsk. Limitovať ich bude tiež ich zloženie, pretože množstvo lepších jednotiek je tu jasne definované zameraním špeciálnych agentov a štruktúrou miest, ktoré majú pod kontrolou. V praxi sa táto skutočnosť prejavuje tak, že štartové armády väčšiny generálov tejto frakcie sú zostavené len z extrémne slabých kostlivých bojovníkov s kopijami a mečmi, ktoré je možné nájsť aj u Upírskych grófov z Total War: Warhammer, kde tiež slúži predovšetkým ako štít pre silnejšie monštrá z neskorších etáp kampane.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: jednotky, Kostry s mečmiTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: útok artilérieTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: Necrosfinga

Obrázok 1: Kostlivci vám budú slúžiť predovšetkým ako živý štít pre silnejšie jednotky. Obrázok 2: Tomb Kings majú prekvapivo efektívne artilérie. Obrázok 3: S nekrosfingou si neradno zahrávať.

Na naverbovanie lepších bojovníkov budete v Rise of the Tomb Kings vždy potrebovať určitú sieť budov, ktorá vám následne umožní nabrať do svojho vojska jasne definovaný počet jednotiek, ktoré tieto stavby produkujú. Vystavanie základného stupňa kasární vám napríklad dá možnosť oživiť celkom štyri prápory kostlivcov s lukmi s veľmi solídnym dostrelom. Ku skutočne kvalitným bojovníkom sa za Tomb Kings dostanete až po päťdesiatich ťahoch. Ak sa vám podarí prekročiť tento míľnik, bude vám daná k dispozícii celkom slušná paleta odolných kostlivých bojovníkov a samozrejme príšer (tie boli väčšinou vytvorené z kameňa, aby chránili odpočinok svojich pánov). Z ponúkaného spektra som si osobne najviac zamiloval gigantické sochy faraónov (hierotitány), ktoré bolo možné prostredníctvom nekrotektov v priebehu boja posilňovať a liečiť.

Aby som bol úprimný, spočiatku som z Tomb Kings nebol práve dvakrát nadšený. Ich pechota bola kvôli extrémne nízkej morálke neskutočne slabá a jazda u nich tiež nestála za veľa. Našťastie disponovali schopnosťou Kráľovstva duší, ktorá im po strate určitého množstva mužov umožňovala povolať do boja jednu mocnú jednotku, ktorá dokázala poriadne zamiešať kartami. Možno práve vďaka tomu som si ich nakoniec osvojil natoľko, že som s nimi bol schopný porážať vojská klasických frakcií z Total War Warhammer 2. Primárnou úlohu v mojej armáde hrali katapulty a strelci s lukmi, ktorých paľbu som vždy zameral na bojovníkov bojujúcich proti mojim kolosom schopným na sebe udržať pokojne aj tri až štyri oddiely klasických peších bojovníkov, do ktorých sa následne krásne zapichovala jedna salva za druhou.

i Pozrite si náš nový Herný magazín!

Rise of the Tomb Kings ponúka neobvyklý vývojový strom

Ak sa detailne pozriete na evolučné stromy frakcií v oboch dieloch Total War: Warhammer, vždy v nich nájdete vývojovú pyramídu, na vrchole ktorej na vás čakajú technológie posúvajúce váš národ neskutočne vpred. V Rise of the Tomb Kings sa chlapci a dievčatá z Creative Assembly rozhodli odkloniť od klasického modelu. U rasy Tomb Kings prakticky nevynaliezate, namiesto toho sa snažíte znovu nájsť zabudnuté vedomosti vašich otcov. Vďaka tomuto faktu si môžete už od samého začiatku ťaženia skúmať, čo chcete. Počítať však musíte s tým, že po čase sa rýchlosť vašich archeologických prác značne spomalí, takže je dobré obozretne voliť vylepšenia, ktoré skutočne využijete, nie zbytočnosti, ktoré vás nijako neposilnia.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: vývojový strom frakcieTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: vývojový strom hrdinov

Obrázok 1: Na rozdiel od ostatných frakcií sa Tomb Kings nesnaží vynájsť nové technológie. Objavujú tie staré a dlho zabudnuté. Obrázok 2: Z Khalid je možné urobiť veľmi efektívneho bojovníka, ktorý koná vôľu hadej bohyne.

Vo vývojovom strome Tomb Kings si nebudete odkrývať len dávno zabudnuté technológie. Oživovať prostredníctvom neho budete aj legendárnych vládcov. Tých následne postavíte do čela svojich armád, ktorých počet budete tiež expandovať pomocou hľadania zabudnutých vedomostí, čo vás znevýhodní predovšetkým v štartovných etapách kampane. Celkovo sa mi tento evolučný návrh veľa pozdáva. Rovnako tak sa mi páči pohrebná sekta, ktorá vyrába z ostatkov vašich nepriateľov epické zbroje, legendárne meče, strach vyvolávajúce magické palice, prekliate talizmany, liečivé lektvary a špeciálnych bojovníkov, ktorí svojou zdatnosťou značne prevyšujú svojich obyčajných druhov v zbroji.

Keď už som v tejto recenzii podrobne rozviedol fungovanie pohrebnej sekty, nemôžem nespomenúť nové typy agentov, ktorých vývojári z Creative Assembly prostredníctvom plateného rozšírenia Rise of the Tomb Kings do hry pridali. K dispozícii vám u Tomb Kings budú spútaní v boji extrémne zdatní princovia, na budovanie orientovaní nekrotekti a múdri kňazi užívajúci dávno zabudnutú mágiu založenú na učení predkov, ktorí cielia predovšetkým na podporu bojovníkov v poli a nie na deštrukciu, regeneráciu či zakázané vyvolávanie ako klasické školy užívané obyvateľmi Starého a Nového sveta. Rovnako ako v prípade vojsk a jednotiek, bude aj ich počet obmedzený tým, ako ďaleko ste pokročili v odkrývaní prastarých vedomostí.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: regeneráciaTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: Hierotitán v akcii, útokTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Gameplay: útočná mágia

Obrázok 1: Po úmrtí určitého počtu bojovníkov sa vašim zostávajúcim silám aktivuje regenerácia, ktorá im obnoví presne definovaný počet životov. Obrázok 2: Hierotitáni nedrvia nepriateľov len svojou silou, ale aj pomocou mágie. Obrázok 3: Na protivníkov snažiacich sa zdolať vaše hradby, môžete použiť defenzívne kúzla.

i Mohlo by vás zaujímať

Tomb Kings sú najosobitejšou frakciou Total War: Warhammer 2

Zástupcom frakcie Tomb Kings nie je vôbec ľahké prísť na chuť, vývojári z Creative Assembly totiž vytvorili národ, ktorý sa od ostatných zatiaľ dostupných zoskupení líši snáď v každom ohľade. Možno práve preto je plne vyradená z boja o Magický vír, za čo som tvorcom neskonale vďačný. Herná kampaň je jej navrhnutá na mieru, jej zápletka je veľmi zaujímavá, takže sa nemôžem sťažovať na to, že by Rise of the Tomb Kings neponúklo špecifický scenár, ktorý mali k dispozícii Lesní elfovia či Beštie. Taktické možnosti Tomb Kings sú obstojné, pri hraní za nich si často spomeniete na Upírich grófov, ktorí sa bez živého štítu v prvej línii nezaobídu.

Platený balík Rise of the Tomb Kings sa tvorcom z Creative Assembly skutočne podaril. Popravde som nečakal, že ma dokáže zaujať. Nakoniec sa mu to však vďaka veľkej náloži obsahu a špecifickej hrateľnosti Tomb Kings predsa len podarilo. Určený je primárne pre fanúšikov egyptskej kultúry a hráčov, ktorým v Total War: Warhammer 2 chýbala kampaň, v rámci ktorej by nemuseli neustále bojovať o prvé miesto v pretekoch, na vyšších obťažnostiach takmer nevyhrateľných. Za seba kúpu vrelo odporúčam, pretože som sa pri hraní tohto DLC bavil od začiatku až do konca.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Wallpaper: mesto, obliehanie

Metropola tejto frakcie ponúka veľmi kvalitný obranný systém, ktorý je veľmi ťažké prekonať. Samotná posádka však za veľa nestojí.

HW nároky na hru Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bitWindows 7 64-bit
ProcesorIntel Core 2 Duo E6850/AMD Phenom 8650Intel Core i5-4570/AMD FX-8350
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 460/Radeon HD 5770NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R9 270X
DirectXDirectX 11.0DirectX 11.0
Operačná pamäť4 GB RAM8 GB RAM
HDD60 GB60 GB

Recenzia Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 80 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
80 %
Opätovná hrateľnosť
75 %
Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; recenzia

Klady

  • Na mieru navrhnutá herná kampaň
  • Štyri odlišne ladení lordi
  • Veľmi osobitá hrateľnosť
  • Trošku vyššia počiatočná náročnosť

Zápory

  • Pre niekoho vyššia cena
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Total War: Warhammer 2 – Rise of the Tomb Kings (PREVIEW) – Púšť opäť ožije

(22.12.18) Už od vydania prvého dielu trilógie Total War: Warhammer som rovnako ako mnoho iných hráčov s napätím očakával deň, keď vývojári z Creative Assembly konečne oznámia legendárnu frakciu Tomb Kings. Nakoniec sa nám ju rozhodli dať až v rámci Total War: Warhammer II, a to v podobe plateného DLC Rise of the Tomb Kings, ktoré si v našom dnešnom preview podrobnejšie predstavíme.

Rise of the Tomb Kings iste zmení rovnováhu síl

Hrabivosť temných elfov bola vždy ich slabinou, pretože vďaka nej neraz prebudili niečo, na čo ich sily dlhodobo nestačili. Tentoraz sa jedno z vojsk tejto nenechavej frakcie dostalo až do Zeme mŕtvych, kde začalo lúpiť a plieniť na oko opustené sídla, ktoré minimálne podľa vrstvy prachu a piesku nikto už niekoľko storočí neobýval. Do istého okamihu bolo ich najväčšou starosťou nemilosrdné slnko. Všetko sa zmenilo v momente, kedy sa malá skupinka zvedov vydala na prieskum do jednej z monumentálnych pyramíd. V ich útrobách na nich čakal pradávny kráľ, ktorý zle niesol to, že ho prebudili z jeho večného spánku a tak proti nim v Rise of the Tomb Kings vytiahol aj so svojou gigantickou nemŕtvou armádou.

Rad príbehov, v ktorých hrajú hlavnú úlohu Tomb Kings, má podobný priebeh ako dobrodružstvo spomínanej armády temných elfov, ktorá nakoniec náporu vojsk večného kráľa Settry Bezsmrtného prekvapivo podľahla. Vždy sa totiž nájde niekto, kto by chcel pripraviť o majetok tých, ktorí snívajú svoj večný sen. V rámci nadchádzajúceho DLC Rise of the Tomb Kings nám bude daná do rúk frakcia, ktorej zástupcovia obývajú univerzum Warhammeru už niekoľko storočí bez toho, aby výrazne zasahovali do diania v Starom či Novom svete. Teraz však Tomb Kings povstanú a pod vaším velením si podrobia zeme živých aj silvánskych nemŕtvych, s ktorými sa kvôli strastiplnej histórii, ktorá ich spája, práve dvakrát nemusia.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; Wallpaper: monštrum

Hierotitán je jednou z najsilnejších jednotiek Tomb Kings. Títo gigantickí kamenní obri okolo seba okrem smrti stabilne šíria auru strachu, ktorá výrazne ovplyvňuje morálku živých nepriateľov.

Mesta náležiace frakcii Tomb Kings by sme mali nájsť predovšetkým v Zemi mŕtvych, kde doteraz sídlili zákerní upíri a skazení ghúlovia, ktorých vojská rozhodne nešlo považovať za jedny z najsilnejších. Ak ste na nich v neskorých fázach kampane udreli, väčšinou boli schopní odolávať len po veľmi krátku dobu. Po vydaní tohto najnovšieho prírastku do série Total War sa v púšti namiesto nich objavia zástupcovia Tomb Kings, ktorých moc by mala značne narušiť základy položenej elementárnej verzii Total War: Warhammer II, čo je vo finále dobre (do istej miery). Trošku sa však obávam, aby členovia tejto frakcie nezatienil svojou silou existujúce primárne zoskupenia, ktorých vodcovia štartujú svoju púť v Southlands, ktoré nie sú od Khemri (hlavné mesto nového národa) až tak vzdialené.

Snáď nenastane podobná situácia ako v prípade Lesných elfov, ktorí po pridaní Total War: Warhammer – Realm of The Wood Elves začali veľmi efektívne likvidovať okolitých susedov neschopných čeliť ich nie príliš dobre vybalansovaným vojskám. Teoreticky tvorcovia tejto situácii predídu tak, že nie všetci členovia Tomb Kings budú zastávať myšlienku frakčnej jednoty, takže sa budú minimálne spočiatku oslabovať medzi sebou, čím sa ich štartovný vplyv na okolité národy značne zníži. Ako to však bude v skutočnosti, uvidíme až na konci januára, kedy Rise of the Tomb Kings vyjde.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; ArmádaTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; mesto, bitka

O moc sa v Rise of the Tomb Kings stretne kráľ, kráľovná, nekromant a kňaz

Moju teóriu z predchádzajúceho odseku do istej miery podporuje zloženie frakčných vodcov. K dispozícii by nám v Rise of the Tomb Kings mali byť daní štyria legendárni lordi. Zahráme si pochopiteľne za Settru Bezsmrtného, ktorý je považovaný za primárneho lídra Tomb Kings. Ak by vám náhodou nesadol, môžete sa ujať najvyššej kráľovnej Khalid, ktorej sa ako jednej z mála podarilo zlomiť kliatbu krvavého bozku. Popri týchto vladárskych postavách tu máme ešte veľkého hierofanta Khatepa a Arkhana Čierneho, ktorého ciele sa budú zrejme kvôli jeho predchádzajúcom činom veľmi líšiť od priorít ostatných staromilských vodcov – tým pôjde hlavne o navrátenie veľkosti ich pieskom zaviatej ríši.

Každá z ponúkaných postáv DLC Rise of the Tomb Kings bude mať samozrejme jasne definované artefakty, ktoré bude môcť získať, osobitý vývojový strom a špecifické bonusy podporujúce ich armády a mestá. Najvyššia kráľovná Khalida bude napríklad znižovať nákazu vo svojich provinciách, posilňovať efektivitu a výdrž streleckých jednotiek či redukovať prirodzené straty spôsobené prechodom cez zamorené nepriateľské územia. Pri vedení diplomatických rozhovorov s členmi frakcie Tomb Kings sa jej vďaka jej počiatočným bonusom tiež bude dariť lepšie než ostatným legendárnym lordom. Arkhan Čierny naopak cieli skôr na diplomatické vzťahy s upírmi, rozširovanie ich nákazy a užívanie mágie, ktorá bude zrejme základným kameňom jeho bojovej stratégie.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; mapa, mestoTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; mapa, vortexTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; mapa

Okrem doteraz neopozeraných lordov pridáva Rise of the Tomb Kings do hry tiež nový typ generálov. Hroboví králi sú vodcovia Tomb Kings, ktoré stoja vždy na čele ich vojsk. Verbovať je možné buď klasického veliteľa, alebo legendárne kniežatá, ktorí sa krvou zapísali do histórie. Posadiť ich môžete buď do vojnových vozov alebo na chrbát chemrianských vojnových sfíng. Popri tejto jednotke expanduje DLC základnú hru tiež o troch špecificky orientovaných hrdinov rozlične podporujúcich vývoj provincií a fungovanie vojsk v poli aj mimo neho.

Z novo ponúkaných hrdinov budú v boji vašim armádam zrejme najviac platní hroboví princovia vynikajúci predovšetkým pri kontaktných stretoch. Ak ich vyšlite proti jednotkám nepriateľa, sú schopní ich za pomoci mocnej mágie priviesť do stavu bojového šialenstva, ktoré by malo veľmi pripomínať prepadnutie primitívnym inštinktom, ktorým trpia vojaci jašterov. V rámci mágia naopak vynikajú kňazi-lichovia, ktorí ovládajú ako mágiu smrti, tak aj svetlá a Nehekhary, ktoré boli v rámci DLC Rise of the Tomb Kings pridané. Poslednou novou triedou sú nekrotekti, zlepšujúci fungovanie miest a zefektívňujúci bojové zručnosti staviteľských jednotiek.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; armáda, Khalida

Najvyššia kráľovná Khalida sa bude spolu s ostatnými legendárnymi lordmi Tomb Kings snažiť rozširovať hranice svojej ríše a eliminovať všetkých, ktorí jej v tom budú brániť.

Rise of the Tomb Kings vám ponúkne odlišne ladenú kampaň

Na rozdiel od ostatných frakcií nebudú zástupcovia Tomb Kings nijak zvlášť usilovať o to, aby získali kontrolu nad magickým vírom. Namiesto toho budú pátrať po deviatich Nagashových knihách. Potom, čo ich nájdu, bude ich cesta zakončená podobne ako príbehy ostatných účastníkov kampane veľkolepou bitkou, po ktorej absolvovaní budú mať víťazstvo prakticky isté.

Rovnako ako iné národy, aj Tomb Kings budú ťažiť špeciálnu surovinu (kanopy), potrebnú na nábor slávnych kráľov, legendárnych jednotiek, prevádzkovanie osobitých frakčných rituálov a výrobu magických artefaktov, ktoré svojou silou hocikedy zatienia moc dosiaľ prezentovaného vybavenia zo základnej hry. Vedľa novej, pre vývoj nevyhnutnej substancie vám Rise of the Tomb Kings ponúkne tiež veľmi svojsky navrhnutý vývojový strom technológií, v rámci ktorého nebudete vyvíjať nové veci, ale objavovať dávne tajomstvo vášho ľudu, ktoré bolo kvôli vojnám a činom mocného nekromanta Nagash na rad dekád zabudnuté.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; gameplay: bitkaTotal War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; gameplay: bitka, vojvoda

Elementárne spektrum jednotiek novej frakcie zatiaľ nebolo plne odhalené. Detailnejšie vám ho teda načrtneme až v nasledujúcich týždňoch prostredníctvom jednej z aktualizácií. Zatiaľ s istotou vieme snáď len to, že na bojiskách v Rise of the Tomb Kings nájdeme kostlivých bojovníkov, chemrianské vojnové sfingy, kostlivé bojové vozy, hrobových škorpiónov, ushabti a hierotitánov, ktorí sú schopní kosiť svojich nepriateľov pomocou silného laserového lúča vychádzajúceho z ich prázdnych očných jamôk.

Fanúšikov Egypta Rise of the Tomb Kings iste nadchne

Platený obsahový balík Rise of the Tomb Kings nevyzerá na prvý pohľad vôbec zle. Hráčom vlastniacim Total War: Warhammer II by mal po zakúpení dať možnosť hrať za dlho očakávané Tomb Kings, ktorí sa objavia ako v hlavnej kampani, tak aj v nedávno pridanom bezplatnom DLC Mortal Empires. Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings by k nám malo na PC doraziť 23. januára 2018.

Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings; bitka, vojvoda

Stret vojsk je v Tomb Kings a jašterov fakticky neodvratný. Primárnou otázkou tým pádom je, ktorá z dvoch súperiacich strán bude mať v boji navrch.

Vytlačiť
P-DC1-WEB16
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií