Wargroove (Mini RECENZE) – minimalismem k vítězství?

Aktualizováno

Hoši a děvčata z Chucklefish se svou impozantní plošinovkou Starbound zapsali do povědomí většiny fanoušků žánru bažících po objevování herního vesmíru. Velkým překvapením pro nás proto je, že se následně rozhodli opustit známé vody a pustit se do vývoje tahové strategie Wargroove, která se od jejich prvního projektu liší snad v každém možném ohledu. Jelikož se však jedná o kus ze známé stáje, rozhodli jsme se, že ho nesmíme minout a tak tu pro vás nyní máme recenzi prezentující jeho kvality.

Mini Recenze (PC)

• Žánr: Tahová strategie • Multiplayer: Ano (LAN, online) • Vývojář: Chucklefish • Vydavatel: Chucklefish • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One, Switch (1. února 2019) • Homepage: wargroove.com • Čeština: Ne

Obsah recenze Wargroove (PC)

1. Příběh Wargroove vás postaví do čela skomírajícího království
  2. Chucklefish sází na jednoduchost a šikovnou komunitu
  3. Wargroove je příkladem toho, že minimalistická díla nejsou ničím podřadným
  4. Mini Recenze Wargroove: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Wargroove PC

Příběh Wargroove vás postaví do čela skomírajícího království

• Mini Recenze: 29. 1. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Bylo jednou jedno malé lidské království, jehož panovník mu vládl po celé dekády bez toho, aby byla jeho země někým napadena. Jedné temné noci však do jeho komnat vnikla tajemná vražedkyně, která dobromyslného vládce zabila a uvrhla celou říši do stavu neklidu, jenž byl značně navýšen přítomností temných sil pokoušejících se převzít kontrolu nad impériem bez řádného vůdce. Na scéně se naštěstí pro všechny obyvatele země objevila mladičká princezna, jejímž jediným cílem se stala obrana odkazu, který tu po sobě její milovaný otec zanechal. V nesnadném úkolu jí bude pomáhat stařičký mág, snažící se svou svěřenkyni připravit co nejlépe na budoucí roli vladařky.

Wargroove; screenshot: cover

Příběh měl být jednou z primárních částí Wargroove, nakonec je to však spíše podřadný prvek, který nadchne jen málokoho.

I když vypadá příběh tahové strategie Wargroove na první pohled relativně zajímavě, nakonec přede mne toto dílo postavilo dosti jednoduše prezentovanou kampaň, jejíž průběh mi nabídl jen malé spektrum nečekaných zvratů a vypjatých momentů, jenž bych si byl schopen po delší dobu uchovat v paměti. Osobně jsem popravdě čekal trošku komplexnější zážitek, který bych si kvůli kvalitní zápletce dokázal po vypnutí zapamatovat. Chucklefish bohužel na scénář moc nevsadilo, což je na něm hodně vidět. Snad se u jejich příštího projektu dočkáme konečně vyprávění, které bude stát za náš čas.

Chucklefish sází na jednoduchost a šikovnou komunitu

Hra samotná je postavena na velmi jednoduchých základech. Stejně jako ve většině tahových strategií máte i ve Wargroove hlavní základnu, v níž produkujete vojáky, se kterými dobýváte a kontrolujete okolní území. Zásadní je držet strategické body, jenž stabilně zásobují vaši pokladnici nemalými obnosy zlata, za něž nabíráte nové síly a obnovujete stávající oddíly o čerstvé muže, nahrazující ty, které při minulých výpadech četa ztratila. Škála jednotek, jimiž všechny frakce disponují, je relativně rozsáhlá. Každý typ válečníka má své silné a slabé stránky. Za sebe musím uznat, že design tohoto aspektu je vskutku vyvedený, jednoduchý, ale přesto velmi vydařený.

Wargroove - Příběhová mise I GEM (Gameplay)

Wargroove je zajímavá strategie, která si na nic nehraje. Ne každému však nabízený koncept bude stačit.

Celkově vám Wargroove nabídne čtyři herní frakce lišící se od sebe v rámci elementárního spektra válečníků skutečně jen minimálně. U každého uskupení samozřejmě naleznete pár raritních specialistů, většinou vám však všechna nabídnou víceméně stejnou škálu v trošku jiném vizuálním kabátci. Na kompletu lze po této stránce hodně vidět skutečnost, že vývojáři z Chucklefish sází na modifikace, v jejichž rámci komunita vytvoří nové rasy, bojovníky či mapy expandující možnosti hry pro více hráčů. Ta aktuálně nabízí světy pro čtyři soupeře bojující v klasickém lokálním režimu nebo v online multiplayeru, v němž naleznete různě koncipovaná bitevní pole, jejichž seznam se brzy rozroste o neokoukané přírůstky.

Wargroove je příkladem toho, že minimalistická díla nejsou ničím podřadným

Už je to nějaký ten pátek, co jsem naposledy narazil na tak návykovou strategii, jakou je novinka z dílen Chucklefish, kterému se nakonec expedice do neznámých vod vyplatila. Jejich tahovka disponuje vším, co by měl zástupce tohoto žánru obsahovat. Po stránce hratelnosti toho Wargroove tím pádem kromě slabšího příběhu moc vytknout nejde. Hlavním nedostatkem tohoto díla je dle mého jeho grafické zpracování, které by možná stačilo hráčům v minulé dekádě, nikoliv však současným jedincům, jimž je do cesty stavěn jeden vizuální klenot za druhým.

Wargroove je staromilská tahovka, jejíž tvůrci hodně sází na klasický koncept užívaný ve většině starších zástupců tohoto žánru. Pokud v ní budete hledat rapidní inovace či komplexnost, nepochodíte, namísto nich vám nabídne fungující mechanizmy schopné svou přístupností zaujmout nejednoho staršího hráče. Hledáte-li dílo plné novinek a neokoukaných prvků, raději se Wargroove vyhněte a zaměřte svou pozornost na moderněji vypadající projekt. Za sebe nákup doporučuji jen těm, kteří zastávají názor, že v jednoduchosti je krása.

Wargroove; gameplay: boj Wargroove; gameplay: mapa Wargroove; gameplay: jednotka

Obrázek 1: Souboje jsou zpracovány extrémně jednoduše. Pokud útočící strana soupeře nevymaže z povrchu, úder jí následně oplatí. Obrázek 2: Každá jednotka má předem daný počet pohybových bodů, jenž může použít nejen k přesunu, ale také k výpadu. Obrázek 3: Všechny herní frakce disponují v Wargroove několika unikátními jednotkami.

Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.

Mini Recenze Wargroove: závěrečné hodnocení

Hodnocení 63 % GEM