Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe (RECENZIA) – ako dopadlo prvé DLC?

Wolfenstein 2: The New Colossus od MachineGames bolo pre mnohých FPS roku 2017 a tento „simulátor zabíjania náckov“ rozhodne mal aj ambície na to, aby pre seba medzi najlepšími hrami uzurpoval najvyššie priečky, lenže niekde to „kolosu“ škrípalo: do krajných medzí hnaný humor a niektoré kontroverzné cutscény neboli všetkým po vôli. Navyše sa druhý diel od svojho predchodcu (Wolfenstein: The New Order) nijako zásadne nelíši, čo mnohí hre tiež vyčítali. Aj napriek tomu ide stále o vynikajúci počin a zabíjanie nacistov len tak neustane, pretože je na svete prvé z troch pripravovaných DLC s názvom The Adventures of Gunslinger Joe. Podrobnejšie informácie nájdete v našej recenzii.

Čo všetko sa v recenzii Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe dozviete?

1. Joseph Stallion nie je Blazkowicz, ale remeslo mu ide tiež pekne od ruky
  2. Namiesto futbalovej lopty poloautomatická zbraň
  3. Prekvapilo niečím The Adventures of Gunslinger Joe?
  4. Možno až príliš rýchle The Adventures of Gunslinger Joe
  5. HW nároky pre Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe PC
  6. Recenzia Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe: záverečné hodnotenie

Joseph Stallion nie je Blazkowicz, ale remeslo mu ide tiež pekne od ruky

Joseph Stallion (aka Gunslinger Joe) sa narodil v nesprávny čas na nesprávnom mieste. Takto jednoducho by sa dala zhrnúť doterajšia situácia hlavného protagonistu v tomto DLC. Keď je svet pod nadvládou psychopatických a dobyvačných vrahov, je samozrejmé, že nie ste na „správnom mieste“ nikdy, lenže pre Joea to platí dvojnásobne. Ako profesionálny hráč amerického futbalu sa v DLC The Adventures of Gunslinger Joe ocitá v ťažkej situácii, a to nielen preto, že je tmavšej pleti, než by sa Nemčúrom páčilo. Tí navyše nie sú fanúšikmi (amerického) futbalu, čo pre kariéru Joea znamená ďalší auf wiedersehen.

Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; hlavní nepřítel

Toto rozhodne nie je pozícia, v ktorej by ste sa chceli nachádzať. Našťastie je Gunslinger Joe dostatočne schopný chlapík a z podobných šlamastík sa dostane.

Nasleduje jedna potupa za druhou, keď je Joe napríklad prinútený hrať namiesto americkému futbalu futbal európsky (a navyše zakaždým musí proti nacistickému tímu prehrať). Nakoniec je zajatý za „zosmiešňovanie ríše“. Ale čo je veľa, to je veľa – bývalý rozohrávač sa rozhodne prebojovať na slobodu. Ako hráč sa tak v úlohe Gunslinger Joea vydávate za odplatou, ktorú ukoja len hektolitre nacistickej krvi a hlavne život jedného podrazáckeho prisluhovača ríše, ktorý niekoľkokrát usiloval o váš život.

Nie je to zrovna scenár hodný oscara, ale na tom Wolfensteinovi nikdy veľmi nezáležalo. Išlo hlavne o zábavnú akciu a veľa ustrelených, alebo inak amputovaných končatín nacistických protivníkov, čo ponúka aj DLC The Adventures of Gunslinger Joe. Aj keď muchy sa nájdu aj tu. Príbeh je hráčovi servírovaný prostredníctvom nepohyblivých scén, ktoré sa snažia napodobniť štýl komiksov šesťdesiatych rokov. Osobne som z nich príliš nadšený nebol a celé sa vám to môže zdať ako krok späť oproti detailným cutscénam z Wolfensteina 2.

Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; komiks, futbalista Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Komiks

i Mrknite sa na náš nový Herný magazín!

Namiesto futbalovej lopty poloautomatická zbraň

Keďže je Joe bývalý hráč amerického futbalu, jeho bojový štýl zahŕňa prevažne beh a bodyčekovanie. Jednoducho sa na najbližšieho nácka rozbehne, naberie ho na telo, urobí z neho fašírku a hneď to isté urobí s jeho ďalším kolegom stojacim obďaleč. Ak preferujete skôr postupný spôsob boja, nebude The Adventures of Gunslinger Joe práve vašou šálkou kávy. Môžete sa síce sem-tam o zakrádanie pokúšať, ale veľa situácií po vás bude doslova vyžadovať sa strmhlav vrhnúť do bitky s rachotiacimi zbraňami.

Čo nemusí byť vždy na škodu, pretože Wolfenstein 2 je stále skvelá strieľačka a prestrelky sú v nej dotiahnuté takmer k dokonalosti. Z toho čerpá aj The Adventures of Gunslinger Joe a milovníci „klasických“ FPS si tak prídu na svoje. Wolfenstein 2: The New Colossus mal veľa príbehových cutscén, situácií, kedy sa toho veľa nedialo, a pokojné poflakovanie sa po hlavnej základni. Tu ide o číru akciu takmer od začiatku až do konca.

Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Gameplay: zbraň, krv Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Gameplay: Guľomet Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Gameplay: kanón

Prekvapilo niečím The Adventures of Gunslinger Joe?

Joseph Stallion je celkom zaujímavá postava, aj keď to nie je William Blazkowicz. Jeho príbeh slušne odsýpa, a ak sa vám Wolfenstein 2 páčil, užijete si aj toto DLC. Je trochu škoda, že DLC ďalej nerozvíja osudy členov odboja z pôvodnej kampane. Bolo by tu viac priestoru pre manévrovanie a ďalšie nadväzovanie na pôvodný dej. The Adventures of Gunslinger Joe v tomto smere jednoducho chýba tá správna „pecka“, ktorá by vás poslala do kolien.

Plusové body toto rozšírenie nenazbiera ani za fakt, že aj keď sú lokácie v priebehoch bojov zaujímavo postavené, pri bližšom preskúmaní ide o očividný „reskin“ miest z pôvodnej hry a niekedy len o ich obyčajné skopírovanie. Počas kosenia náckov tak budete mať ten starý známy „tu už som niekedy bol“ pocit. V podstate prejdete miestami, ktoré budú naoko rovnaké, ako napríklad Roswell alebo základňa na Venuši.

Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Vozidlo Wolfenstein 2: The Adventures of Gunslinger Joe; Strojovňa

Väčších noviniek sa nedočkal ani repertoár schopností hlavného protagonistu. V The Adventures of Gunslinger Joe využijete primárne silu behu a nárazu, čo umožňoval jeden z troch predmetov (tzv. Contraptions) v pôvodnej kampani Wolfenstein 2. Lenže v tej ste si medzi nimi mohli vybrať, takže ak ste už Ram Shackles (názov posilňovača, ktorý z Blazkowicza urobil narážajúcu mašinu) otestovali, noviniek sa v tomto DLC, čo sa hrateľnosti týka, nedočkáte, a titul si skôr užijú tí, ktorí počas Wolfensteina 2 zvolili zvyšné dve možnosti.