Call of Duty je späť. Po minuloročnom návrate ku koreňom série a na bojisko druhej svetovej vojny sa opäť pozrieme na moderné konflikty, kde sa staneme členmi elitných jednotiek špecializujúcich sa na tajné operácie. Stojí za to vydať sa s Call of Duty: Black Ops 4 od štúdia Treyarch znovu do akcie, alebo s pokojným svedomím môžeme zostať na základni? Dozviete sa v našej recenzii.
• Žáner: FPS • Vývojár: Treyarch • Vydavateľ: Activision • Platformy a Dátum vydania: PS4, PC a Xbox One (12. októbra 2018) • Homepage: callofduty.com/blackops4
• Recenzia: 18. 10. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Séria Call of Duty je nepochybne legendou a stálicou hernej scény. Milióny fanúšikov si rok čo rok s nadšením kupujú nový diel, hoci sa nájde aj veľa takých, ktorí tvrdia, že ich obľúbená vojnová akčná hra už nie je tým, čím bývala. A práve pre takých mám dobrú správu – Call of Duty je v roku 2018 po viac ako 15 rokoch svojej existencie v prekvapivo solídnej forme.
Ale poporiadku. Call of Duty: Black Ops 4 ponúka 3 hlavné módy. Klasický Multiplayer, battle royale režim Blackout a fanúšikom série dobre známe Zombies. Jednotlivé módy sú od seba z hľadiska princípov pomerne odlišné, všetky ale spája jedna vec – zábavná, adrenalínom napumpovaná hrateľnosť.
Netreba dlho chodiť okolo horúcich nábojov, Call of Duty jednoducho baví, a ak hľadáte relatívne realistickú, modernú strieľačku, s Black Ops 4 rozhodne nešliapnete vedľa. Ide síce o prvý diel, ktorý neobsahuje tradičnú singleplayerovú kampaň (čo je veľká škoda), vychytaný multiplayer našťastie túto boliestku časom zahojí. Má to len jednu nevýhodu – u ľudských protihráčov nie je možné nastaviť obtiažnosť.
Veteráni série po spustení hry pravdepodobne siahnu po rokmi osvedčenom, klasickom Multiplayeri. Do bojov sa môžete pustiť v koži 10 špecialistov, perfektne vycvičených žoldnierov s odlišnými počiatočnými zbraňami a špeciálnymi schopnosťami. Tak napríklad Ajax má k dispozícii balistický štít, účinný proti salvám nábojov nepriateľov, Battery narobí peknú paseku svojimi ničivými Cluster granátmi a granátometom, zatiaľ čo moja obľúbená Seraph dokáže pokladať mobilné respawn pointy a ako ultimátny útok využíva svoj zničujúci revolver, ktorý by jej mohol závidieť aj Clint Eastwood.
Multiplayer ponúka veľmi slušnú ponuku módov (Free For All, Domination, Kill confirmed, Heist, Control, Search and Destroy, Hardpoint, Team Deathmatch), ktorých náplň je dostatočne variabilná a svoj obľúbený režim si tu nájde snáď naozaj každý. Osobne som si najviac obľúbil Kill confirmed a Heist, kde začínate s obyčajnou pištoľou v ruke a so svojím tímom sa snažíte ukoristiť tašku plnú peňazí a odniesť ju do únikovej zóny. Vtip je v tom, že v tomto režime nie sú respawny, kolo teda môžete vyhrať aj vystrieľaním nepriateľského tímu. A teraz to najdôležitejšie – za vaše výkony v hre ste odmeňovaní finančnou odmenou, za ktorú si na začiatku každého kola môžete nakúpiť potrebnú výbavu, brnenie, ale napríklad aj špeciálne perky a vlastnosti. Pokiaľ sa vám teda bude veľmi dariť, je dosť možné, že sa po bojisku budete preháňať s automatickou puškou, zatiaľ čo ostatní hráči sa budú trápiť s obyčajnými pištoľkami. Hrá sa na 4 víťazné kolá a je to naozaj skvelá zábava.
Kill confirmed je vlastne klasický tímový Deathmatch, iba s tým rozdielom, že z každého zabitého vojaka vypadnú psie známky, ktoré musíte zobrať, aby sa vášmu tímu body započítali. Spadnuté známky ale priťahujú aj nepriateľských hráčov, pretože keď ich zoberiete po padlom členovi vlastného tímu, protivníkom sa vytúžený bod nebude pripisovať. Okolo známok je teda neustále rušno, čo vedie k mnohokrát naozaj vypätým zápasom.
Mapy sú príjemne členité a veľmi variabilné, čo sa prostredia týka. Navštívite tak tropický ostrov a skrýše drogového kartelu, vietnamskú džungľu, ulice Maroka, malebné mestečko na pobreží Španielska, najrôznejšie vojenské základne a mnoho ďalších. Objaví sa dokonca aj niekoľko máp známych z predošlých dielov (Firing Range, Summit, Nuketown ...) v modernom kabátiku, čo je také pekné žmurknutie na dlhoročných fanúšikov série.
Call of Duty: Black Ops 4 ponúka aj širokú škálu zbraní (samopaly, SMG, brokovnice, ostreľovačky, pištole ...) a ich upgradov, ktoré si postupne odomykáte hraním, svoju postavu si potom navyše môžete vylepšiť prostredníctvom mnohých perkov (rýchlejší pohyb v podrepe, tichší beh, možnosť vidieť svojich spoluhráčov aj cez steny, atď.), čo je skvelé, pretože tak máte možnosť upraviť si svoj charakter viac podľa vlastného herného štýlu.
Veľkou zmenou prešlo doplňovanie zdravia, ktoré sa prvýkrát v histórii série Black Ops nedopĺňa automaticky, ale prostredníctvom medikitov a lekárničiek, čo mi osobne maximálne vyhovuje, pretože zázračné uzdravenie pár sekúnd potom, čo vám nepriateľ do brucha vystrieľal celý zásobník, jednoducho k relatívne realisticky poňatej hre úplne nesedí. Aj napriek tejto zmene ale Multiplayer ponúka pomerne klasickú Call of Duty hrateľnosť, ktorá rozhodne poteší nielen hardcore fanúšikov tejto série. Ak ale túžite po trochu netradičnom zážitku, Black Ops 4 toho má v rukáve uniformy schovaného oveľa, oveľa viac.
Zombies je trochu bizarný kooperatívny režim, kde sa spoločne s tromi ďalšími hráčmi prebíjate vlnami pomaly hnijúcich nepriateľov, ktorý sa medzi fanúšikmi Call of Duty teší veľkej obľube. Ani v Black Ops 4 samozrejme nechýba, navyše ponúka dokonca hneď niekoľko hrateľných variantov. A Voyage of Despair sa odohráva na palube Titanicu tesne pred potopením, IX vás zastihne v koži 4 gladiátorov, ktorí sa snažia prebojovať zo zombíkmi zamoreného kolosea v starom Ríme, v Aether sa pozriete do polorozpadnutej väznice pripomínajúcej slávny Alcatraz, zatiaľ čo posledný herný mód nesie názov Rush a miesto kooperácie s ostatnými hráčmi súperíte o najvyšší počet nazbieraných bodov.
V rámci týchto módov zabíjaním zombíkov a iných monštier získavate peniaze, za ktoré si potom kupujete lepšie zbrane, muníciu, podporné elixíry či odomykáte dvere dôležité pre postup do ďalších častí jednotlivých levelov. Nielen vďaka tomu sú Zombies aj napriek svojej určitej arkádovosti pomerne komplexným herným režimom, pri ktorom sa budete s partiou kamarátov skvele baviť. Veľkú zásluhu na tom ale určite má aj vydarený level dizajn, ktorého rozmanité, depresívne prostredie je príjemným spestrením, hra navyše vďaka nemŕtvym nepriateľom získava poriadnu dávku hutnej a nervy drásajúcej atmosféry.
A konečne sa dostávame k hojne diskutovanému battle royale módu Blackout. Zásadná otázka znie: je to snaha priživiť sa na momentálne asi najpopulárnejšom hernom žánri, alebo nie? Osobne si myslím, že celkom nepochybne. Vadí to ale v skutočnosti niečomu? Nie, nevadí. Základná premisa je takmer totožná s ostatnými hrami z podobného ranku, teda že z lietajúceho dopravného prostriedku (tu z helikoptéry) zoskočíte bez akejkoľvek výbavy po boku 99 ostatných hráčov na izolovaný ostrov, kde začína drsný boj o prežitie. Všetci si idú navzájom po krku, nikto nie je v bezpečí a ten, kto zostane ako posledný nažive, vyhráva.
Call of Duty túto fungujúcu a osvedčenú formulu aplikovalo takmer dokonale. Tvorcovia tu pre účely battle royale módu pridali inventár, kam sa ukladá nájdené vybavenie, môžete tu upgradovať zbrane pomocou nazbieraných vylepšení, aktivovať rôzne power-upy a tak podobne. Dojem boja o prežitie je skvelý už len vďaka tomu, že dopredu nikdy neviete, na ako skúseného hráča narazíte a akú bude mať výbavu.
Blackout v Black Ops 4 tak najviac pripomína vylepšené PUBG zbavené väčšiny technických neduhov. Do boja môžete ísť sólo, vo dvojici, či v tíme štyroch hráčov, na hernej ploche potom narazíte aj na vzdušné, pozemné a vodné dopravné prostriedky a na určitých miestach dokonca stretnete aj zombie! Dočkáte sa tu naozaj strhujúcich, napínavých situácií a prestreliek, pričom hladina adrenalínu sa bude zvyšovať priamo úmerne tomu, čím bližšie budete prvému miestu. Hneď akonáhle pristanete na ostrove a začnete zháňať nejakú zbraň, rozbehne sa intenzívny herný zážitok, ktorý vám každá hra neponúkne. Blackout je teda nakoniec nečakané a veľmi milé prekvapenie.
Na záver recenzie by som sa ešte rád zmienil o audiovizuálnom spracovaní, ktoré je z môjho pohľadu minimálne rozporuplné. Grafika je zúfalo priemerná, nevýrazná, skoro až fádna. Tlmené farby a nie príliš ostré textúry bohužiaľ finálny dojem nijak nevylepšujú a z vizuálneho hľadiska sa Black Ops 4 zmôže maximálne na ľahký nadpriemer. Čas od času sa navyše objavia aj nepochopiteľné animácie jednotlivých postáv, napríklad pristávanie padákom či údery päsťou v Blackout režime akoby vypadli z nejakej early access hry.
Nie príliš podarenú grafiku našťastie čiastočne vyvažuje vydarená zvuková stránka hry. Streľba, výbuchy a deštrukcie všeobecne znejú jednoducho parádne, skvelá hudba plná elektrických gitár vás navyše okamžite vtiahne do bojovej vravy a pripúta k obrazovke. O to viac nechápem odfláknutú grafiku. Hlavne mi prosím vás netvrďte, že štúdiu Treyarch v rozpočte už nezostali financie na pár ostrejších textúr. Osobne za tým cítim skôr lenivosť a istotu, že „fanúšikovia to prežijú“. Asi prežijú, ale nadšení z toho nebudú.
Priznám sa, že som od začiatku do Call of Duty: Black Ops 4 príliš veľké nádeje nevkladal. Vynechanie singleplayerovej kampane a narýchlo spichnutý battle royale mód, ktorý sa celkom evidentne vezie na súčasnom trende – tieto kroky vývojárov vo mne príliš dôvery nevzbudili. Uzavretá beta ma však čiastočne navnadila a teraz, s príchodom plnej verzie hry, musím uznať, že som sa mýlil. Black Ops 4 je solídna akčná záležitosť so skvelou hrateľnosťou, množstvom módov a výborným Blackout režimom, vydarený titul avšak trochu ťahá ku dnu priemerná grafika. Pokiaľ ste ale fanúšikovia akčných hier a moderných vojnových konfliktov, neváhajte.
Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.
Klady
Zápory
Štěpán Lenk
My name is Štěpán Lenk, and video games have been a part of my life ever since I can remember. I thought that I would grow up and would replace the fun with more mature activities, but luckily that didn't happen. My favourite genre is RPG, and I am more interested in gameplay than graphics processing.
• Update: 9. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Už dlhšiu dobu sa medzi hráčmi špekuluje o tom, koľko bude mať Call Of Duty: Black Ops 4 vlastne po vypustení máp. Vývojári z Treyarch nám pred niekoľkými dňami oznámili, že hra bude po vydaní okrem Blackout obsahovať desať nových máp (Arsenal, Contraband, Frequency, Gridlock, Hacienda, Payload, Seaside, Icebreaker, Morocco, Militia), prostredníctvom ktorých sa budeme môcť pozrieť do radu rozličných lokácií, ktoré sa od seba budú líšiť vo všetkých ohľadoch. Okrem týchto bojísk sa možno tešiť tiež na štyri bojové polia (Firing Range, Jungle, Slums, Summit), ktoré boli už v predchádzajúcich dieloch série Call of Duty a pre tento diel boli len upravené či výrazne zmodernizované. Tí hráči, ktorým v doposiaľ prezentovanom zozname chýbal kultový Nuketown nemusia smútiť, pretože bude pridaný v priebehu novembra.
Ihneď po vydaní by Call Of Duty: Black Ops 4 malo mať niečo málo cez sto giga, takže si na neho na vašom pevnom disku budete musieť urobiť rovnaký priestor, ako na Call of Duty: WWII so všetkými dodatočnými balíčkami. Časom sa však jeho veľkosť určite navýši, pretože nadchádzajúce DLC a bezplatné rozšírenia budú potrebovať tiež určité miesto. Čo všetko bude obsahovať Black Ops Pass, nie je teraz však jasné, takže je zbytočné špekulovať o presných hodnotách. S absolútnou istotou možno zatiaľ povedať len to, že na jeho obsah už majitelia platforiem nepatriacich Sony nebudú musieť čakať mesiac, ale len týždeň, pretože bola upravená doba trvania exkluzivity. Na PS4 si v Call Of Duty: Black Ops 4 teda nové expanzie otestujete len o sedem dní skôr ako hráči na PC a Xbox One, čo úprimne vítame.
• Update: 25. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Kampaň, v ktorej sa pozrieme do starobylej rímskej arény, bude podľa toho, čo nám ukazujú aktuálne vydané zábery, veľmi náročná. Valiť sa v nej na nás totiž bude jedna horda mŕtvol za druhou, a aby toho nebolo málo, čas od času sa k nim pripoja aj elitní protivníci, ktorých spektrum budú tvoriť na boj vycvičené tigre, slizké monštrá či nezdolní šampióni. Tí budú s vysokou pravdepodobnosťou predstavovať najväčší oriešok, pretože pôjde o bojovníkov, ktorí za života nikdy neprehrali.
Po vydaní by malo Call of Duty: Black Ops 4 ponúknuť hráčom vyhľadávajúcim PvE celkom tri lokácie, ktoré sa od seba budú od základu líšiť. Okrem dnes prezentovaného rímskeho kolosea budeme môcť v koži odvážnych hrdinov zavítať tiež na legendárny Titanic, ktorého potopenie zrejme bude možné sledovať v priamom prenose. Postavený pred nás bude aj Alcatraz, v ktorého útrobách nájdete zlo netušených rozmerov. Ďalšie kampane by mali doraziť po vydaní, kedy sa ich dočkáme a o aké príbehy pôjde, vám však zatiaľ s istotou nepovieme, zaručene vás o nich ale budeme informovať.
• Update: 23. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Mnoho projektov po vydaní už nič nečaká. Call of Duty: Black Ops 4 našťastie nepatrí do tejto skupiny, za ktorou poväčšinou stoja leniví vývojári snažiaci sa svoje dielo len predať, nie však dlhodobo udržiavať. Jeho tvorcovia chcú svoj výtvor dlhodobo udržiavať nielen za pomoci plateného obsahu, ale aj aktualizáciami poskytovanými zdarma, ktoré budú zrejme vždy pridávané spolu s klasickými spoplatnenými DLC.
Najprv podľa všetkého dorazí do Call of Duty: Black Ops 4 kultová mapa Nuketown, ktorá sa teší u hráčov obrovskej obľube – dočkať by sme sa jej mali už v novembri. Krátko nato bude hra obohatená o nového špecialistu, na ktorom tvorcovia už podľa niektorých informácií usilovne pracujú. Časom by mal byť dokonca upravovaný a rozširovaný režim Blackout, ktorý osobne považujem aktuálne za hlavné lákadlo tohto dielu série Call of Duty. Rovnako tak budú prítomné rôzne typy výziev a dočasných eventov, prostredníctvom ktorých bude možné získať unikátne kozmetické doplnky.
• Update: 6. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
O pripravovanom režime Blackout nám toho vývojári v predchádzajúcich mesiacoch nepovedali veľa. Odkryť svoje karty sa rozhodli až krátko pred otvorenou betou štartujúcou na PS4 desiateho a na Xbox One a PC štrnásteho septembra. Stretnúť by sa na tomto bojisku malo celkom osemdesiat hráčov. Ak sa pýtate, prečo sa bitky nezúčastni stovka bojovníkov ako v iných tituloch, tak je to predovšetkým kvôli limitom Call of Duty: Black Ops IIII, ktoré tvorcovia nechcú zbytočne prekračovať. Či tento krok celku pomôže k tomu, aby fungoval ako má, je otázkou. Snáď nám dodajú funkčný koncept, s ktorým podporia opozeraný základ.
Už na prvý pohľad je zrejmé, že mapa Blackout je bojiskom tiahnucim Call of Duty: Black Ops IIII. Zložené bude z trinástich herných lokácií, ktoré nájdete ako v aktuálnom spektre bojových polí, tak aj v palete ponúkanej predchádzajúcimi dielmi. Z aktuálne prezentovaného zoznamu rozhodne stojí za zmienku na Gamescome 2018 predstavená Factory, kultové Nuketown či Cargo Docks, poskytujúce hráčom neveľký priestor ideálny pre kontaktný štýl boja.
Stretávať sa tu so svojimi protivníkmi budete na zemi, vo vzduchu aj na vode. Pre pozemné šarvátky bude určené auto a štvorkolka, na mori sa ujmete kormidla malého člna a v oblakoch zasadnete do kokpitu malej helikoptéry pre päť hráčov. Ako sa s ponúkanými vozidlami uplatníte, vám povieme v našich dojmoch, na ktoré sa môžete tešiť krátko po spustení bety.
(Update 1. 8. 2018) Prím v novom traileri zacielenom na Call of Duty: Black Ops 4 samozrejme hrá beta. Vidieť v ňom môžeme odlišne navrhnuté triedy, unikátne špeciálne schopnosti, množstvo akcie a vypäté momenty z jednotlivých máp, ktoré budete mať pri hraní k dispozícii. Osobne som bol zaujatý predovšetkým rozsiahlym spektrom futuristickej techniky, ktorú je možné využiť na elimináciu nepriateľov.
Režim Black Out dostal výrazne menší priestor než predstavenie nadchádzajúcej bety. Určité miesto si však predsa len uchmatol. V skutočne krátkej ukážke máme možnosť vidieť herné dopravné prostriedky, pár dostupných zbraní, hlavných protagonistov a hlavne útržky z lokácií, ktoré bude možné preskúmať v priebehu boja o prežitie. Celkom veľkým prekvapením bola prítomnosť vrtuľníka, ktorému sa ostatné projekty s týmto režimom doteraz vyhýbali.
Samotná beta Call of Duty: Black Ops 4, v ktorej budú prítomné klasické herné režimy, začína na PS4 3. augusta. Ľudia s predobjednávky na Xbox One a PC si zahrajú až od 10. Otvorená beta nezačne 11 a ukončená bude 13. augusta na všetkých platformách.
(Update 22. 7. 2018) K dispozícii nám v Call of Duty: Black Ops 4 Zombies budeme podľa všetkého mať viac príbehov s odlišnými protagonistami. Vo Voyage of Despair a IX sa napríklad zameriame na osud Scarlett Rhodesovej snažiacej sa vyriešiť s pomocou troch oddaných spoločníkov zmiznutie jej otca, ktorý sa zaujímal o artefakty nevyčísliteľnej hodnoty. Pozrieť sa v jej koži budeme môcť na palubu Titanicu aj do rímskej gladiátorskej arény, kde bude nútená čeliť rôznym hrozbám, ktoré máte možnosť vidieť v nasledujúcom videu.
Okrem príbehu Scarlett Rhodesovej nám bude v Blood of the Dead umožnené s klasickými hrdinami zombie série (Richtofen, Dempsey, Takeo a Nikolai) absolvovať výpravu do legendárneho alcatrazského väzenia, v ktorého útrobách sa skrýva tajné laboratórium plné zamrznutých tiel. Nie všetko samozrejme pôjde podľa plánu (koniec koncov ako vždy) a komplex sa po chvíli začne plniť zombíkmi, ktorých cieľom nebude nič iné, než zabiť všetko živé vo svojom dosahu. V traileri ku Call of Duty: Black Ops 4 Zombies vypustenom na Comic-Cone 2018 možno krásne pozorovať, že to partia živých duší svojim protivníkom rozhodne nejako neuľahčí.
Voyage of Despair bude spolu s IX a Blood of the Dead prítomný, už 12. októbra 2018, kedy k nám dorazí plná verzia Call of Duty: Black Ops 4. Zahrať si každú z kampaní budete môcť buď s tromi spoluhráčmi, alebo so spoločníkmi, ktorých bude ovládať umelá inteligencia, takže si ich užijú aj vlci samotári, ktorým počítačom nekontrolovaní spolubojovníci lezú na nervy.
(Update 20. 7. 2018) Pre vlastníkov Call of Duty: WWII nie je prax s uprednostnením určitej platformy ničím novým, už teraz si vlastníci Xbox One a PC musia vždy počkať na to, kým si hráči na PS4 mesiac zahrajú. Až po tridsiatich dňoch ide totiž všetok zásadný vydaný obsah na ostatné platformy. Rovnakú prax chce Activision aplikovať aj v prípade Call of Duty: Black Ops 4, len v o niečo menšej miere.
Faúšikovia Sony dostanú prístup k hre už tretieho augusta. Desiateho bude Call of Duty: Black Ops 4 sprístupnené hráčom na Xbox One a vyvoleným na PC (Battle.net). Otvorená beta odštartuje na počítačoch až jedenásteho a potrvá do trinásteho, kedy sa bojisko uzavrie na všetkých platformách. K dispozícii budete mať celkom šesť máp a päť klasických herných režimov, v ktorých spektre nájdeme Team Deathmatch, Domination, Search & Destroy, či zbrusu nový Control mode, v rámci ktorého budú dve skupiny hráčov útočiť na statické body, ktoré bude potrebné brániť.
Účastníci bety si budú môcť zahrať za rad upraviteľných herných tried, ktoré budú disponovať ako svojimi zbraňami, tak aj výbavou prístupnou pre všetkých. Predstavená bude tiež nová špecializácia, ktorá by mala všetkým vyraziť dych. Každý hráč dostane zobraziteľnú volaciu kartu. Jedinci, ktorým sa podarí dosiahnuť maximálnu úroveň, dostanú žetón, s ktorým si budú môcť otvoriť Create-a-Class obsah, keď bude Call of Duty: Black Ops 4 oficiálne vypustené.
Spustená bude podľa všetkého tiež beta zameraná na režim Blackout. Dostupná však bude až v priebehu septembra, kedy si hru budú môcť zahrať opäť najskôr hráči na PS4. Presný dátum zatiaľ nie je známy, snáď Treyarch sprístupní hru záujemcom ešte predtým, než Electronic Arts sprístupní svetu Battlefield V, ktorého otvorená beta bude tiež prebiehať v priebehu prvých školských týždňov. Stret týchto gigantov by nemusel dopadnúť najlepšie, takže úprimne dúfam, že budú vydavateľmi zvolené iné dátumy.
(Update 16. 6. 2018) Pamätáte si ešte na to, ako sme vás informovali o tom, že prakticky všetok obsah do Battlefield V bude zadarmo? Rovnako tak malo dopadnúť aj Call of Duty: Black Ops 4, jeho tvorcovia sa však bohužiaľ nakoniec rozhodli, že sú pre nich peniaze dôležitejšie než komunita, ktorá ich po nepotvrdených informáciách, že budú všetky rozšírenia pridané bez nutnosti za ne platiť, vynášala do nebies a bez obáv predobjednávala ich dielo.
Hra samozrejme dostane pár bezplatných balíčkov, primárny obsah však bude opäť v obľúbenom season passe, ktorý si budete musieť zaobstarať ako celok. Jednotlivé DLC znovu nebude možné zakúpiť samostatne, takže si kúpite buď všetko, alebo nič. Nikoho určite veľmi neprekvapí, že sa proti tejto politike už na internetových fórach ozval rad hráčov, snažiacich sa tvorcov svojimi reakciami presvedčiť, aby od svojho ambiciózneho plánu ustúpili.
V našej redakcii sa na novinku, s ktorou spoločnosť Activision vyrukovala, nepozeráme s príliš veľkým nadšením. Vydanie Call of Duty: Black Ops 4 je našťastie ešte ďaleko. Snáď dovtedy dostane distribútor rozum a vezme spiatočku skôr, než Call of Duty: Black Ops 4 potopí v očiach hráčov ešte viac ako doteraz.
• Dojmy z hrania: 17. 9. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Režim battle royale sa posledných pár rokov teší veľkej obľube, najmä vďaka masívne populárnym titulom Fortnite a PUBG. A pretože železo sa musí kuť za horúca, pridávajú teraz obdobu tohto módu do svojich hier takmer všetky štúdiá na svete. Samozrejme preháňam, tendencia priživiť sa na aktuálnom trende je ale očividná. Sú ale jednotliví tvorcovia schopní premisu obohatiť o vlastnú invenciu, alebo sa jednoducho uchýlia k prachsprostému kopírovaniu? A do akej kategórie patrí Call of Duty: Black Ops 4 s battle royale režimom Blackout?
Úprimne povedané som od módu Blackout čakal ďalší nevydarený klon PUBG, po pár hodinách hrania ale musím uznať, že som sa hlboko mýlil! Toto je totiž nadmieru vydarený klon PUBG! Základný koncept je vcelku klasický, 88 hráčov bez výbavy zoskočí padákom na jeden ostrov, po dopade teda nastáva boj a holý život a frenetické hľadanie nejakej zbrane. Kto zostane posledným zachráneným, vyhráva. Takto ale fungujú prakticky všetky battle royale hry, čo teda Black Ops 4 ponúka nové?
Predovšetkým sa môže pýšiť naozaj podarenou a vyladenou hrateľnosťou. Všetko pekne funguje, nikde žiadne chyby či technické nedokonalosti. Atmosféra nemilosrdného boja o prežitie je super, zbrane a strieľanie pôsobí parádne, čo je v strieľačkách samozrejme to hlavné, nové Call of Duty ale do už prevereného konceptu prináša aj slušnú zásobu dopravných prostriedkov (štvorkolka, nákladiak, motorový čln, helikoptéra) a okrem toho tiež zombíci.
Toto evidentné žmurknutie na fanúšikov presláveného Zombie módu z predošlých dielov Call of Duty potom predstavuje pomerne pekné oživenie hrateľnosti, pretože sa nemŕtvi vyskytujú prevažne okolo supply dropov obsahujúcich cennú výbavu. Ako by nestačilo, že sa okolo dropov prirodzene zoskupili ostatní hráči, ešte si budete musieť dávať pozor na chodiace mŕtvoly. Je to viacmenej drobnosť, napriek tomu to pri jednotlivých zápasoch ešte pekne znásobuje napätie.
Blackout ponúka štandardnú variáciu počtu hráčov, môžete hrať sólo, s ďalším hráčom alebo v tímoch. Mapa disponuje solídnou rozlohou, dostatočne členitým terénom plným budov, mestečiek, zbraní a výbavy pre každého hráča. Napriek veľkej hernej ploche som sa ale počas hrania dočkal len minima hluchých častí a na ostatných hráčov som narážal pomerne často. Tomu napomáhala aj vcelku rýchlo sa približujúca zóna, ktorá postupne stále zmenšuje hraciu plochu.
A aj keď som zatiaľ nevyhral (a asi ešte dlho nevyhrám), Blackout na mňa pôsobí naozaj skvelým dojmom. Od začiatku som tento režim zatracoval ako tendenčný krok zo strany vydavateľa (Activision), po pár hodinách hrania som ale presvedčený, že ide o budúceho ťahúňa celého Call of Duty: Black Ops 4. Naozaj príjemne ma prekvapilo, ako veľmi ma tento režim pohltil , aj napriek svojmu v jadre pomerne opozeraný koncept.
Trochu sa ale začínam obávať grafickej stránky hry. Už v predchádzajúcej Bete sa mi vizuálne spracovanie nijako extra nepozdávalo, tu je to ale snáď ešte horšie. Grafika pôsobí strašne umelým dojmom, ako by ste išli do nastavení a vypli všetky svetelné efekty a ešte k tomu znížili detaily na minimum. Úprimne dúfam, že Black Ops 4 do svojho vydania vizuálne spracovanie ešte poriadne vyladí. Hrateľnosť totiž má v malíčku, bola by škoda to kaziť nepodareným vizuálom. Plná verzia ale vychádza už za necelý mesiac, veľmi skoro sa teda budeme môcť presvedčiť, ako to celé dopadlo.
Nasleduje pôvodný článok, dojmy z hrania Call of Duty: Black Ops 4 ...
• Dojmy z hrania: 7. 9. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Black Ops sa vracia! Po minuloročnom návrate ku koreňom série v podobe Call of Duty: WWII sa opäť pozrieme do súčasnosti, priamo k ostrým mužom a ženám zo špeciálnych jednotiek. To znamená veľa moderných zbraní, taktické výbavy, drsných hlášok a dynamických prestreliek.
Call of Duty už viac ako dekádu každý rok prichádza s novým dielom a ja si celkom úprimne myslím, že by v rámci svojej vlastnej evolúcie malo trochu zvoľniť, vziať si napríklad 2 roky pauzu a potom prísť s naozaj nadupaným pokračovaním, ktoré by do série vnieslo trochu sviežeho vetra.
Posledných niekoľko rokov Call of Duty podľa môjho názoru totiž tak trochu prešľapuje na mieste a hoci rozhodne nehovorím dopredu, že Black Ops 4 bude zlé, mám trochu obavy o originalitu celého projektu. Veľmi rád sa však nechám vyviesť z omylu, a ak ma nové CoD presvedčí o svojich kvalitách, ako vyjadrenie môjho úprimného ospravedlnenia za neoprávnené obvinenia si dobrovoľne prestrelím koleno pištoľou ráže 9 mm. Do tohto momentu je ale ešte ďaleko, poďme sa najskôr pozrieť, ako sa Black Ops 4 hrá.
Call of Duty: Black Ops 4 bude v plnej verzii čisto multiplayerovo orientovaný titul a hoci vynechanie singleplayerovej kampane veľa fanúšikov CoD trochu rozhnevalo, osobne mi jej neprítomnosť v tomto prípade nijako výrazne nevadí. Síce by bola príjemným bonusom, ale ruku na srdce pod nepriestrelnou vestou – ak mám chuť zahrať si niečo príbehové, po sérii Call of Duty pravdepodobne nesiahnem, takže za mňa je to v poriadku.
V rámci bety bolo k dispozícii niekoľko hrateľných módov. Klasický Deathmatch a jeho variácia Kill confirmed, kedy po zabití z nepriateľov padajú ich psie známky, ktoré musíte zobrať, aby sa vášmu tímu pripočítali body, a ešte dva pomerne štandardné režimy – Control (obsaď a udrž dané územie) a Search and Destroy (nájdi bombu a (de)aktivuj).
Z tejto ponuky ma úplne suverénne najviac bavil práve Kill confirmed, ktorý je v mojich očiach perfektnou zmesou taktiky, adrenalínových prestreliek a napínavých situácií. Práve to spomínané zbieranie známok je zaujímavým mechanizmom, keď po zabití nepriateľa z neho síce vypadnú jeho známky, pre započítanie bodov ich ale najskôr musí zobrať niekto z vášho tímu. Ak ich však skôr ukoristí ktokoľvek z protivníkov, bodový zisk pripadne jemu.
Zbieranie známok z vás ale tiež robí očividný cieľ, o napínavé situácie teda nie je núdza. Aby som bol ale férový, ostatné módy sú tiež fajn, ale nie je to nič, čo by sme už nevideli niekde inde. U herných režimov je to ale vždy otázkou osobných preferencií, niekoho baví to, iného zase tamto, objektívne vzaté ale Black Ops 4 v tomto smere odviedlo slušnú prácu.
Zaujímavým prvkom sú jednotlivé triedy vojakov, za ktoré sa dá v Call of Duty: Black Ops 4 vrhnúť do bojovej vravy. Celkovo je týchto tried 10 a navzájom sa líšia špeciálnymi vlastnosťami a výbavou. Štandardne má ale každý „špecialista“ jednu liečivú injekciu a 2 unikátne schopnosti – jednu relatívne bežnú a ďalšiu oveľa silnejšiu, ultimátnu.
Napríklad moja obľúbená bojovníčka Seraph disponuje špeciálnym majákom, ktorý slúži ako prenosný spawn point pre vašich spolubojovníkov, pričom jej ultimátna abilita jej umožňuje vytiahnuť ničivý revolver, ktorý nepriateľov kosí ako plácačka otravné muchy.
Alebo Ruin, vojak určený pre rýchle výsadky, sa vďaka svojmu háku na lane bleskurýchlo presúva po mape a v prípade potreby silným úderom do zeme vyvolá rázovú vlnu, ktorá zabije všetko živé v blízkom okolí. Tiež ma zaujala výbušne založená „slečna“ Battery s trieštivým granátom a granátometom, prípadne Firebreak s nepríjemným radiačným poľom a plameňometom. To sú ale len náhodne niektoré postavy, na ktoré sa môžeme tešiť v plnej verzii.
Každý špecialista sa v Call of Duty: Black Ops 4 už zo svojej podstaty hodí pre trochu iné situácie. Niekto je skôr podporný charakter (napríklad medik Crash), iný je zase vhodný pre predné línie a veľmi agresívny prístup (Ajax s omračovacím granátom a balistickým štítom). 10 pevne daných zameraní síce môže na prvý pohľad vyzerať ako určité obmedzenie, v skutočnosti je to ale inak. Po dosiahnutí 5. úrovne totiž získate ponuku Create a Class, čo znamená, že si môžete u jednotlivých špecialistov meniť a modifikovať existujúcu výbavu či aktivovať rôzne perky. Unikátne schopnosti sú síce pevne dané, ale mať možnosť si aspoň čiastočne prispôsobiť konkrétny charakter podľa svojich predstáv je rozhodne príjemné.
Hlavnou otázkou ale určite je: ako sa vlastne Call of Duty: Black Ops 4 hrá? Nuž, hrá sa dobre. Jednotlivé zápasy majú slušné tempo, prestrelky sú akčné, dynamické a napínavé. Samotné strieľanie je viac ako solídne, navyše stále platí, že vás k nebeskej bráne dostane iba pár zásahov, prípadne headshot. Ak máte túto sériu radi, nepochybujem o tom, že vás nový diel bude baviť. Ak máte žáner FPS radi všeobecne a máte už niečo nahrané, reálne hrozí, že budete pri hraní Black Ops 4 zažívať pocity mierneho déjà vu.
Najväčším problémom Black Ops 4 je podľa môjho názoru totiž zameniteľnosť hry ako takej. Po niekoľkých dňoch hrania bety mám dojem, že už som väčšinu obsahu videl inde a lepšie. Charaktery sú vizuálne nevýrazné, chýba im šarm a pôsobia tak trošku tuctovo. Rovnaký dojem mám aj z predstavených úrovní. Mapy sú z hľadiska level dizajnu navrhnuté pekne, ale postrádajú nejaký výrazný moment, vďaka ktorému by medzi silnou konkurenciou ostatných multiplayerových strieľačiek poriadne vynikli.
Beta predviedla celkom 5 hrateľných úrovní (Gridlock, Payload, Frequency, Contraband a Seaside) a aby som povedal pravdu, po vypnutí hry sa mi všetky zlievajú do jednej sivej zahmlenej škvrny a mám veľké ťažkosti ich od seba spätne oddeliť, snáď až s výnimkou mapy Contraband, ktorá sa odohráva na tropickom ostrove.
Zatiaľ to teda vyzerá tak, že najväčším problémom tejto hry bude nedostatok jedinečnosti. Call of Duty: Black Ops 4 na mňa vizuálne pôsobí nezaujímavo, takmer až fádne, čo je vzhľadom na inak podarenú hrateľnosť škoda. Možno za to čiastočne môže aj pomerne opozeraný engine, ktorého výmena by už dnes asi nikoho nezarmútila.
Celkovo vzaté sa ale Call of Duty: Black Ops 4 zatiaľ javí ako pomerne štandardná, mierne nadpriemerná strieľačka, ktorá aj napriek zábavnej hrateľnosti v rámci bety úplne nepredviedla všetok svoj potenciál. Pre plnú verziu hry však tvorcovia stále majú v rukáve obľúbený zombie mód, v ktorom sa so svojimi spoluhráčmi budete brániť vlnám nacistických zombíkov, a predovšetkým variant v poslednej dobe stále populárnejšieho žánru Battle Royale (tu pod názvom Blackout), kde sa na obrovskej ploche stretne rovných 100 hráčov. Kto zostane nažive posledný, vyhráva. Beta verzia tohto systému by mala byť dostupná v priebehu septembra, buďte si teda istí, že vám prinesieme naše dojmy hneď, ako to len bude možné. Call of Duty: Black Ops 4 v našom hľadáčiku zostáva aj naďalej.
Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS4 verziu.
Štěpán Lenk
My name is Štěpán Lenk, and video games have been a part of my life ever since I can remember. I thought that I would grow up and would replace the fun with more mature activities, but luckily that didn't happen. My favourite genre is RPG, and I am more interested in gameplay than graphics processing.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2500K 3.3GHz/AMD FX-8320 | Intel Core i7-4770K 4-Core 3.5GHz/AMD Ryzen R5 1500x |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660/Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970/Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 8 GB | 12 GB |
HDD | 90 GB | 90 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Call of Duty: Black Ops 4 vyšlo 12. októbra 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.
(18. 5. 2018) Dodnes si pamätám, ako Call of Duty: Black Ops 3 v deň vydania opäť posunulo celkovú hrateľnosť série o niečo dopredu prostredníctvom nových technológií, zbraní a výstroje. Call of Duty: Black Ops 4 v tomto smere chce kráčať v stopách svojho predchodcu a tak na bojisko prináša neuveriteľne rozsiahle spektrum smrtiacich a defenzívnych hračiek, ktoré budete môcť v bitvách za niektorých špecialistov využiť. Ponúknutá by nám mala byť slušná paleta rozlične zacielených postáv, ktoré budú vždy orientované na určitý typ boja.
Z predstavených ukážok je už teraz jasné, že môžeme počítať s ostreľovačom, špecialistom zameraným na rýchle výpady do nepriateľských radov, s kontaktne orientovanými bojovníkmi, medikmi a chlapcami ovládajúcimi štvornohých miláčikov, na ktorých spracovanie som úprimne veľmi zvedavý. Rovnako tak tu budú prítomní moji obľúbenci: Novodobí hopliti zaisťujúci svojmu tímu krytie pred nepriateľskými projektilmi odrážajúcimi sa bezmocne od ich nepriestrelných mobilných múrov a štítov. Každá z postáv by mala disponovať unikátnym príbehovým pozadím prezentovaným do istej miery prostredníctvom sólovej misie nahrádzajúcej klasickú hernú kampaň.
Activision sa samozrejme v Call of Duty: Black Ops 4 nezameria len na tvorbu tried. Na prvom mieste sú stále zbrane, s ktorými budete na bojiskách eliminovať jeden cieľ za druhým. Smrtiace hračky by mali byť v Call of Duty: Black Ops 4 spracované naozaj detailne, a aby toho nebolo málo, na každý kvér bude možné namontovať prakticky akékoľvek rozšírenie. Tvorcovia vám týmto spôsobom prakticky umožnia definovať si svoj vlastný herný štýl už od samého začiatku. Otázkou je, či nakoniec aj tak všetci hráči neskončia u osvedčených výbavových balíčkov, ktoré bude používať úspešnejšia väčšina.
Okrem nových zbraní a tried by malo Call of Duty: Black Ops 4 obsahovať tiež lekárničky, ktoré úplne odstránia často kritizované automatické liečenie iritujúce hráčov počas posledných pár rokov. Ak vás nepriateľ v boji vážne zraní, budete mať jednoducho na výber. Buď sa vyliečite, alebo sa vrhnete do protiútoku, v rámci ktorého napríklad prekvapíte práve sa uzdravujúceho oponenta, ktorý sa mylne rozhodol staviť na defenzívnejšie ladenú kartu. Pridanie tejto taktickej možnosti úprimne vítam s otvorenou náručou, pretože súboje tu už nebudú vyhrávať len tí najrýchlejší, ale aj tí, ktorých baví eliminovať protivníkov pomocou šikovných nápadov a ľsti.
Sériu Call of Duty si väčšina fanúšikov v súčasnosti už nedokáže predstaviť bez zombie režimu spájajúceho hráčov proti bezduchému nepriateľovi, ktorého hlavným tromfom je početná prevaha. Chýbať nebude teda ani v Call of Duty: Black Ops 4, ktoré by malo odštartovať úplne novú príbehovú líniu úplne oddelenú od dobrodružstiev rozprávaných v predchádzajúcich zástupcoch tejto kultovej FPS značky.
K dispozícii budete mať tentokrát kampaň zacielenú na tajomný rád snažiaci sa pomocou mýtických artefaktov zmeniť svet podľa svojich predstáv. Plány mocného kultu budete musieť prekaziť so štvorčlennou skupinkou hrdinov s unikátnymi osobnosťami, zručnosťami a tímovými benefitmi. Spolu so Scarlett, Brunom, Diegom a Shawom sa vydáte na výpravu časom, v rámci ktorej sa pozriete do monumentálneho Kolosea, rozľahlého väzenského komplexu či na palubu legendárneho parníka Titanic, za ktorého potopením nebude v Call of Duty: Black Ops 4 stáť len ľadovec, ale tiež obrovská nemŕtva armáda.
Minimálne z prezentovaných trailerov možno usúdiť, že každá éra ponúkne unikátne spektrum zbraní. Počítať možno tiež s rozsiahlou škálou protivníkov tvorenou ako klasickými nemŕtvymi, tak aj špeciálnymi monštrami, ktoré na pár rán rozhodne k zemi nepošlete. Zombie kampaň bude spolu s príbehovými misiami pre jednotlivých špecialistov tvoriť singleplayerovú časť hry. Iný obsah pre jednotlivcov nebude v Call of Duty: Black Ops 4 podľa aktuálne zverejnených informácií prítomný. Či je to dobre alebo zle, je otázka, na ktorú sa zle odpovedá, pretože dej nikdy nebol podľa môjho názoru silnou stránkou tejto FPS série.
Doteraz určovala séria Call of Duty smer, ktorým následne kráčali zástupcovia FPS žánru. Teraz sa však, podobne ako rad iných, snaží priživiť na neskutočne obľúbenom režime battle royale, ktorého dva najväčší predstavitelia Fortnite a PlayerUnknown's Battlegrounds hrajú v súčasnosti milióny ľudí.
Novo pridaný režim Blackout nám poskytne mapu, do ktorej by sa mala populárna Black Ops lokácia Nuketown zmestiť až 1 500×. Celok by mal byť tvorený obľúbenými lokalitami zo série Black Ops, čo si v súčasnosti nedokážem veľmi predstaviť v praxi. Ponúknuté vám v ňom budú dobre známe postavy aj nové tváre zo zombie módu, ktoré bude možné vybaviť rôznymi typmi zbraní a nebojovej výbavy.
Osobne celkom chápem snahu Activision expandovať týmto smerom. Trošku sa však bojím, že sa im nepodarí zvládnuť vyladiť technickú stránku celku, s ktorou bojujú prakticky u každého nového dielu série. Predsa len pôjde o gigantickú mapu, nie o malé bojové zóny, v ktorých prebiehali boje doposiaľ napríklad v Call of Duty: Black Ops 3 alebo Call of Duty: WWII.
Asi najväčším prekvapením, ktoré Activision na svojej prezentácii oznámil, bolo vyhlásenie, že Call of Duty: Black Ops 4 vyjde 12. októbra 2018 na PC len v rámci klienta Battle.net a úplne sa vyhne obľúbenému Steamu. Takže sa prakticky stane prvým dielom série, ktorý bude vypustený len na platforme používanej spoločnosťou Blizzard, čo za seba považujem za veľmi riskantný krok, ktorý sa vývojárom z Treyarch vo finále nemusí príliš vyplatiť.
Ak by som mal celú prezentáciu zhrnúť v tomto odseku, povedal by som, že nám Activision predstavilo ďalšieho zástupcu série Call of Duty, ktorý sa nebude výrazne odkláňať od konceptu používaného počas minulých rokov. Zmeniť sa samozrejme v nasledujúcich mesiacoch môže prakticky čokoľvek, Call of Duty: Black Ops 4 nám však 12. októbra 2018 s vysokou pravdepodobnosťou ponúkne na PC, PS4 a Xbox One klasiku v novom šate, s ktorou určite poteší milovníkov väčšiny na multiplayer zameraných FPS.
Ondřej Zeman
My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.
(9. 3. 2018) Kým sa štúdio Sledgehammer plne zameriavalo na znovuobjavenie zašlých koreňov z čias druhej svetovej vojny (Call of Duty: WW2), vývojári z Treyarch zrejme potajomky kuchtili ďalší Black Ops. Teda v dnešnej dobe je ťažké niečo robiť potajomky, obzvlášť vývoj hier. Špekulácie o budúcej inštalácii sa sem-tam na internete objavili, ale až teraz je to čierne na bielom. Call of Duty: Black Ops 4 je skutočne vo vývoji a mali by sme sa ho dočkať nezvyčajne skoro.
Posledné doposiaľ vydaný Call of Duty: Black Ops 3 je už dva a pol roka starý, takže je možné tušiť, že Treyarch na pokračovaní už nejakú dobu pracuje. Môžeme tak v najbližšej dobe očakávať plnohodnotný trailer, alebo rovno ukážku z gameplaya. Čo vlastne potvrdzuje informácie v samotnom teaseri upozorňujúcom na špeciálny event (udalosť), ktorý bude štúdio Treyarch organizovať 17. mája. Pravdepodobne pôjde o bližšie „stream odhalenia“ Call of Duty: Black Ops 4 s ďalšími novinkami.
O príbehu v Call of Duty: Black Ops 4 nie je zatiaľ nič známe, takže možno očakávať, že sa podrobnejšie informácie dozvieme práve na spomínanom evente. Pre pripomenutie – Call of Duty: Black Ops 3 sa odohrávalo v roku 2065, teda 40 rokov po udalostiach z Black Ops 2. Svet sa tu vysporiadaval s „treťou svetovou vojnou“, novými technológiami a drastickými klimatickými zmenami.
CEO spoločnosti Activision Eric Hirshberg vyhlásil, že séria Call of Duty vyťažila zo sci-fi námetu všetko, čo mohli vývojári ponúknuť, a ďalšie zasadenie do budúcnosti by už hráči nemuseli stráviť, čomu napovedajú aj biedne predaje nie príliš dobre prijatého Call of Duty: Infinite Warfare a tiež tematika druhej svetovej vojny posledného dielu, Call of Duty: WW2. Že by sme sa dočkali „súčasnejšieho“ deja v novom Black Ops 4?
Na záver sa ešte ponúka otázka, na akej digitálnej platforme bude Call of Duty: Black Ops 4 dostupné. Ako určite viete, vydavateľ Activision vlastní podiel vo firme Blizzard a vďaka tomu mohli vydať nedávne Destiny 2 na Battle.net. Bola by teda hlúposť, keby si Activision nepridal ďalšiu hru na Blizzard aplikáciu (namiesto Steamu, kde by prišli o podiel z predaja).
Battle.net síce nie je zatiaľ plne optimalizovaný pre predaj širšieho spektra hier (interface je pomerne komorný a zameraný hlavne na hry Blizzardu), ale to všetko sa dá do vydania Call of Duty: Black Ops 4 opraviť. Ešte pred vydaním Destiny 2 sa spoločnosť Blizzard dušovala, že Destiny bude jediný ne-Blizzard titul predávaný na Battle.net, lenže niečo nám hovorí, že táto záležitosť už nie je tak úplne v jej rukách.
Túto špekuláciu navyše potvrdzuje aj fakt, že si web charlieintel.com všimol možnosť prepojiť Call of Duty účet s tým na Battle.net. Ak zamierite tu, môžete sa o tom sami presvedčiť. Call of Duty: Black Ops by tak mohlo byť druhou neblizzardnou hrou predávanou na Battle.net.