Sonic Colours Ultimate (Mini RECENZIA) – V zajatí rýchlosti a farieb

Modrý ježko Sonic je s nami už niekoľko desaťročí, počas ktorých nás baví svojimi zbesilým eskapádami, v ktorých sa snúbi rýchlosť a postreh. Teraz sa znovu rúti na naše obrazovky, aby v prerábke hry z roku 2010 opäť prekazil plány svojho ultimátneho nepriateľa Dr. Eggmana a po niekoľkýkrát zachránil svet a bandu farebne roztomilých mimozemšťanov v galaktickom zábavnom parku. Ako sa Sonic Colours Ultimate hrá, sa dozviete v našej recenzii.

Sonic Colours Ultimate; wallpaper: cover

zdroj: Sega

Sonic Colours Ultimate (Mini RECENZIA PS4) – Obsah článku

1. Zákerné plány vesmírnych rozmerov
  2. Tam a zasa naspäť
  3. Cesta do minulosti
  4. S vetrom v bodlinách
  5. Mini Recenzia Sonic Colours Ultimate: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Sonic Colours Ultimate PC

Zákerné plány vesmírnych rozmerov

Ježko Sonic, jeden z nezameniteľných symbolov spoločnosti Sega, sa preslávil svojou rýchlosťou, s ktorou prekonáva nejedno nebezpečenstvo a dostáva do úzkych svojho arcinepriateľa Dr. Eggmana (tiež ho môžete poznať ako Iva Robotnika). Iné to nie je ani v dnes recenzovanej arkádovej plošinovke Sonic Colours Ultimate, v ktorej sa fúzatý záporák rozhodne zajať mimozemské stvorenia pomenované Wisps a s ich pomocou ovládnuť svet. Viac k príbehu asi netreba dodávať, pretože slúži len ako dôvod, prečo sa budete presúvať po šestici planét, ktoré sú súčasťou obrovského zábavného centra.

Sonic Colours Ultimate; gameplay: Wisps

Vesmírne príšerky Wisps sa postarajú o špeciálne vlastnosti ikonického ježka v Sonic Colours Ultimate.

Do charakteru zábavného parku tak skvele zapadajú všetky možné aj nemožné prekážky, koľaje horských dráh, odrazové mostíky a ďalšie propriety, na ktoré sú fanúšikovia modrého bodlináča zvyknutí. Jednotlivé planéty majú svoj vlastný charakter, vďaka ktorému sa vždy môžete tešiť na nejakú zvláštnosť okoreňujúcu hrateľnosť. Asi najväčšiu výzvu predstavuje podvodné potápanie s drahými rybami, ale ani galaktická továreň alebo prevŕtavanie piškótovým tortami v cukrárskej sekcii zábavného parku vás nenechajú oddýchnuť. Napriek tomu si návštevy jednotlivých úrovní budete pamätať len vďaka prekážkam, pretože okolie sa vďaka Sonicovej úžasnej rýchlosti zleje do farebnej šmuhy.

Tam a zasa späť

Nie je teda prekvapením, že kvôli supersonicky zbesilému pohybu hlavného hrdinu presvištíte úrovňami v radoch niekoľkých minút, celkovo kampaň zdoláte počas piatich hodín. Lenže ježkaznalí fanúšikovia vedia, že hlavná náplň Sonic Colours Ultimate bude spočívať v niečom inom – vlastnom zdokonaľovaní. Do každého levelu sa vrátite hneď niekoľkokrát, pretože budete chcieť objaviť skryté zákutia alebo pozbierať všetky mince a symboly, k čomu vám pomôžu vaši noví priatelia, farební mimozemskí Wispovia. Tých totiž postupne oslobodzujete a oni vám z vďačnosti prepožičajú svoje nadprirodzené vlastnosti. Vďaka tomu vyletíte ako raketa do nebies, zmeníte sa na hlbinné rýpadlo, budete požierať nepriateľov či prekážajúce kocky, dokážete sa šplhať po strope a podobne, takže všetky úrovne dostanú nové výzvy.

Sonic Colours Ultimate Asteroid Coaster Act 6 I Alza Magazin (Gameplay, PS5, No Commentary)

Neustále prechody z 2D do 3D častí v zbesilej rýchlosti sú v Sonic Colours Ultimate denným chlebom nášho hrdinu.

Nakoniec teda zapálení plošinovkári môžu u Sonic Colours Ultimate stráviť aj niekoľkonásobok času. Lenže to bude chcieť poriadne pevné nervy, pretože náročnosť nestúpa pravidelne, striedajú sa úrovne vyložene ľahké a niektoré až prehnane náročné, čo tvorcovia uzatvárajú frustrujúcou časťou s Dr. Eggmanom, kde sa krivka obťažnosti rapídne zdvihne. Nemôžem povedať, že by som sa u hry vyložene trápil, ale upozorňujem, že slabšie povahy a menej zdatní detskí hráči by si mali zaobstarať krabicu vreckoviek a gumové chrániče na gamepady, inak o ne pri „náhodnom kontakte s nábytkom“ prídu. Môžu za to občas neprehľadné sekvencie a skákačkové pasáže, kedy Sonic nie celkom presne dopadá na plošinky a má tendenciu padať.

Cesta do minulosti

Všeobecne sa dá povedať, že Sonic Colours Ultimate funguje ako kvalitný stroj času, pretože vám podobne ako napríklad Crash Bandicoot alebo dráčik Spyro ukáže, ako fungovali plošinovky pred rokmi. Staromilci to ocenia, ale súčasná generácia hráčov možno pocíti závany archaistických riešení, ktoré im príliš voňať nebudú. Niekomu navyše nemusí sadnúť neustále prechádzanie z 2D skákačky do priestorového úniku na plošine v zbesilej rýchlosti, pričom všetko bliká a svieti (toto naozaj nie je dobrý titul pre epileptikov). Pokiaľ však pristúpite na pravidlá Sonic Colours Ultimate, môžete sa dobre baviť. A to aj vďaka tomu, že autori pridali rad módov, v ktorých porovnáte svoje sily s kamarátmi pri jednej obrazovke, prípadne vyzvete robotického Sonica v niektorej z dokonale pokorených úrovní.

Sonic Colours Ultimate; gameplay: videosekvence Sonic Colours Ultimate; gameplay: slide

Priamo v hre Sonic Colours Ultimate si užijete modernú 4K grafiku s 60 fps, ale príbehové videosekvencie vyzerajú výrazne zastaralo.

Ak však patríte medzi sonicofilov a Sonic Colours ste hrali už pred desiatimi rokmi, tak od verzie Ultimate veľa nečakajte. Okrem vyššie spomenutých módov totiž mnoho obsahu navyše nedostanete. Zreteľný je grafický posun s ostrejšími textúrami v 4K rozlíšení (pre konzolové verzie), ale za videosekvencie by autori mali dostať poriadne za uši, pretože z nich staroba strieka všetkými smermi. Navyše si trúfam tvrdiť, že s vylepšenou verziou sa malo poupraviť ovládanie. Ak však patríte medzi hráčov Sonicom nepobozkaných, mohol by vás Sonic Colours Ultimate zaujať.

S vetrom v bodlinách

Sonic Colours Ultimate prináša fanúšikom zbesilých plošinoviek niekoľko hodín jesennej zábavy, avšak s pár výhradami. Hráči pôvodnej verzie totiž nedostanú zasa tak veľa obsahu navyše a nováčikovia budú možno prekvapení skokmi v obťažnostiach jednotlivých úrovní. Na druhej strane si všetci užijú pocit neuveriteľnej rýchlosti, z ktorej sa nejednému z vás zatočí hlava. Celkovo je vylepšený ježí titul od Segy poctivou hrou, ktorá vás však nadšením z papúč nevystrelí.

Sonic Colours Ultimate; gameplay: Hedgehog

Modrý ježí uličník to v Sonic Colours Ultimate dokáže poriadne rozbehnúť.

Sonic Colours Ultimate (Mini RECENZIA)

Arkádová plošinovka Sonic Colours Ultimate od štúdia Sega vyšla 7. septembra 2021 na PC (Epic), PS4, Xbox One a Switch.

Táto mini recenzia bola napísaná pre PS4 verziu hry. Kópiu pro recenziu poskytol český distribútor Cenega.

Hodnotenie7/10 DOBRÁ

Sonic Colours Ultimate je poctivou skákačkovou arkádou, v ktorej hrá hlavnú úlohu rýchlosť a postreh. Ak vám niektorý z týchto aspektov nie je blízky, radšej sa titulu vyhnite. Inak si užijete bláznivo farebnú hru, v ktorej sa stále niečo deje, ale ktorá tiež dokáže potrápiť svojimi chybami.

Sonic Colours Ultimate; Mini recenzia

• Úžasná rýchlosť hlavného hrdinu
  • Poctivá arkádovosť
  • Rozličné zručnosti tvorov Wisps
  • Možnosť vyzvať kamaráta na súboj
  • Až prehnaná farebnosť

• Skokovitá obťažnosť
  • Občas menej presné ovládanie
  • Zastarané videosekvencie
  • Pre znalcov pôvodnej hry málo lákadiel

Since I can remember, I have hidden my identity behind the name Jakub Němec. I have always wanted to experience adventures with the hero, which is why I developed a great passion for books and video games as a child. In interactive worlds, I prefer RPGs of all kinds. Most recently, I am interested in independent titles that have innovative ideas.

HW nároky pre Sonic Colours Ultimate PC

Operačný systém Windows 10
Procesor Intel Core i5-6600 or AMD Ryzen 5 1600X