MS hokej BOOST JBL

Starlink: Battle For Atlas (NOVINKY) – Vesmírne hračky v akcii

Comming soon

Ubisoft v rámci svojej konferencie na E3 predstavil množstvo zaujímavých titulov, medzi veľkými menami ale trochu zapadol Starlink: Battle for Atlas. Táto vesmírna akčná adventúra vyvíjaná štúdiom Ubisoft Toronto láka na arkádovú akciu v praďalekých galaxiách a je po dlhej dobe jedným z titulov, ktorý sa pokúša prepojiť hranie so zbieraním a stavaním skutočných plastových modelov. Nie je to ale len násilné oživovanie mŕtveho trendu? Viac sa dozviete v našom článku.

Žáner: Akčná adventúra | Vývojár: Ubisoft Toronto | Vydavateľ: Ubisoft | Dátum vydania a Platformy: PS4, Xbox One, Switch (16. októbra 2018) | Homepage: starlink.ubisoft.com/game/en-gb/home |

Starlink: Battle for Atlas – arkádové lietanie v hlbokom vesmíre

(15. 6. 2018) Starlink: Battle for Atlas sa odohráva v solárnom systéme Atlas, ktorý sa skladá zo siedmich planét a ďalších menších lokácií (pásy asteroidov, vraky opustených vesmírnych lodí atď.), Ktoré priamo nabádajú k preskúmavanie. Vašou úlohou bude poraziť The Forgotten Legion, mimozemské zlo rýchlo sa rozpínajúce po celom systéme, a zabrániť mu v ovládnutí galaxie. Jednoducho klasika, ktorá asi nikoho nijako extra neprekvapí.

Hrateľnosť spočíva v poletovaní vlastnou raketkou a jej vylepšovaní, samozrejme veľkú úlohu hrá aj strieľanie nekonečných zástupov nepriateľov rekrutujících sa z radov robotov, hviezdnych lodí a inej galaktickej hávede. Prelietavanie medzi planétami bude úplne zbavené nahrávacích obrazoviek, ilúzia nekonečného vesmírneho priestoru tak bude takmer dokonalá. Starlink: Battle for Atlas vďaka tomu možno prirovnať k menšiemu, koncentrovanějšiemu No Man's Sky s dôrazom na akciu a lineárnejšiu príbehovú líniu.

Starlink: Battle For Atlas; screenshot: planéta

Každá planéta by mala byť vizuálne úplne odlišná.

Na povrchu jednotlivých planét sa budete môcť venovať prieskumu a vydať sa tam, kam sa vám zapáči. Planéty nie sú náhodne generované ako v prípade No Man's Sky, autori sa teda s ich podobou, faunou, flórou a umiestnením jednotlivých objektov mohli patrične vyhrať a z ukážok a screenshotov je to rozhodne vidieť. Svet navrhnutý s jasnou predstavou a určitým zámerom je vždy vizuálne presvedčivejší, ako keď má pri jeho tvorbe hlavné slovo náhoda.

Povrch planét je v Starlink: Battle for Atlas pokrytý najrôznejšími rastlinami a stromami, po krajine sa voľne prechádza najrôznejšia fauna (bylinožravá aj mäsožravá) a často narazíte aj na nejaký ten pradávny artefakt či zvyšky starých civilizácií. Každá planéta by navyše mala byť vizuálne odlišná, dočkáme sa aj rôznych typov podnebí. Či sa stretneme aj s dynamickým modelom počasia, bohužiaľ zatiaľ nie je známe.

Starlink: Battle For Atlas; screenshot: robot Starlink: Battle For Atlas; screenshot: starship Starlink: Battle For Atlas; screenshot: vesmír

Obrázok 1: Na nepriateľské roboty v Starlink: Battle for Atlas narazíte pomerne často. Obrázok 2: Spoľahlivá hviezdna loď je pre prežitie v drsnom vesmíre úplne nepostrádateľná. Obrázok 3: Prelety medzi planétami budú úplne plynulé. Nahrávacie obrazovky v Starlink: Battle for Atlas nestretnete.

Kto sa hrá, nehnevá

Jedným z hlavných lákadiel Starlink: Battle for Atlas je možnosť dokupovania (za reálne peniaze) špeciálnych plastových raketiek, s ktorými potom budete môcť lietať v samotnej hre a naďalej ich aj vylepšovať (tiež) nákupom ďalších zbraní a komponentov. Funguje to vlastne na rovnakom princípe ako Amiibo postavičky u Nintenda či slávni Skylanders. Som ale jediný, komu sa zdá, že tento trend pomaly umiera?

Uvidíme, ako bude tento prvok fungovať v plnej verzii hry. Na papieri to znie zaujímavo a vlastne aj zábavne, úprimne ale dúfam, že táto „plastová nadstavba“ bude iba doplnkom hrateľnosti, a keď si žiadnu raketku navyše nedokúpim, nebudem si pripadať oklamaný o časť herného zážitku. Snáď z toho nevznikne jedno veľké vesmírne „pay to win“.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!