Ospravedlňujeme sa, ale z technických príčin sa momentálne na našich pobočkách môže vyzdvihnutie objednávky časovo predĺžiť. Na oprave usilovne pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

PET PET

Anno 1800 (RECENZIA) – vydarený návrat ku koreňom

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Hlavným problémom známych sérií je to, že od ich zástupcov požadujú hráči vždy určitý zavedený štandard. Autori série Anno sa v posledných rokoch snažili oslniť svet s celkom nezaujímavou futuristickou krajinou, ktorú bolo potrebné opäť zaľudniť, čo nikoho veľmi nebralo. Teraz sa vracia k historickým koreňom prostredníctvom Anno 1800, ktoré sme vám prezentovali už v našich dojmoch. Aktuálne tu pre vás máme recenziu, v ktorej vám o tejto budovateľskej stratégii povieme podstatne viac.

RecenziaDojmy z hrania


• Žáner: Budovateľská stratégia • Multiplayer: Áno • Vývojár: Blue Byte Software • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC (16. apríla 2019) • Homepage: www.ubisoft.com/en-gb/game/anno-1800/ • Čeština: Nie


Časti článku:


Obsah recenzie Anno 1800

  1. Vaším sokom sa stal tentoraz vlastný strýko
  2. Bez farmárov zástupcovia vyšších tried v Anno 1800 neprežijú
  3. Bez flotily sa v Anno 1800 nezaobídete
  4. Podarilo sa Blue Byte Software vrátiť k stále oslavovaným koreňom série?
  5. Recenzia Anno 1800: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Anno 1800 PC

Vaším sokom sa stal tentoraz vlastný strýko

• Recenzia: 19. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Synovia významných obchodníkov a zámožných továrnikov sa v ére industriálnej revolúcie často vydávali do sveta na skusy, aby zistili, ako sa vlastne žije bez pomoci rodiny. Hlavný hrdina Anno 1800 sa natoľko vymanil z vplyvu svojho otca, že sa nakoniec úplne prestal stýkať so svojím rodom a niekoľko rokov žil pod cudzou identitou na malom ostrovčeku, kde sa živil ako každý iný prostý človek. Po dlhom pátraní sa nakoniec jeho príbuzným podarilo nájsť jeho stopu a poslať mu list plný emócií, v ktorom ho žiadali, aby sa kvôli dobru svojho nedávno uväzneného ocinka vrátil čo najskôr domov. Keď sa však odhodlá k návratu, nachádza hlavu rodu mŕtvu, a strýko Edward, ktorému je prednejšie bohatstvo než čokoľvek iné, vám to dá veľmi rýchlo pocítiť na vlastnej koži.

Anno 1800; wallpaper: cover

Priemyselná revolúcia je v Anno 1800 spracovaná so všetkým, takže ju máte možnosť spoznať s jej kladmi aj zápormi.

Dobrosrdečný ujo Edward nie je jediným členom rodiny, ktorý vám zostal. Akonáhle vás vykopne na ulicu, oznámi vám vaša sestra, že z nasporených peňazí kúpila ostrov, na ktorom môžete spolu s ňou a zvyškom ľudí, ktorým sa nepáči správanie smotánky, vybudovať lepšiu spoločnosť. Vzhľadom k tomu, že ste potomkom budovateľov mesta, spadá vedenie celej kolónie vyvrheľov automaticky do vašich rúk. V momente, kedy sa jej ujmete, štartuje vaša budovateľská cesta, ktorej cieľom je vytvoriť samostatne fungujúce spoločenstvo, s ktorého pomocou jedného dňa skomplikujete život nepodarenému príbuznému, ktorý vás v podstate pripravil o to, čo vám právom patrí.

Príbeh Anno 1800 patrí medzi rozprávania známe z menej kvalitnej literatúry. Odvrhnutého synátora, ktorému bol príbuznými vzatý majetok, sme mali v tomto žánri možnosť vidieť už nespočetnekrát. Príliš veľkú charizmu bohužiaľ nemajú ani ostatní protagonisti príbehu. Komplet ponúka hráčovi pár zaujímavých momentov, celkovo však nejde o nič, z čoho by som strácal dych. Prakticky je to lepšia verzia výukového scenára, v ktorom sa naučíte väčšinu základných mechanizmov. Klasický sandbox či hra pre viacerých hráčov sa s vami totiž takto maznať nebude. Vždy vám dajú do rúk ostrov, na ktorom sa vylodíte, a tým ich asistencia skončí.

Anno 1800 – Neľahký štart I Alza Magazín (Gameplay)

Hlavná dejová linka Anno 1800 nie je žiadnou veľkou senzáciou, páči sa mi na nej však, že svoj ostrov tu expandujete od základov.

Bez farmárov zástupcovia vyšších tried v Anno 1800 neprežijú

Po vylodení máte v Anno 1800 po ruke iba obyčajných sedliakov schopných vykonávať len tie najelementárnejšie povinnosti. Poveriť ich môžete výrobou alkoholu, lovom rýb, prácou v požiarnej stanici, čapovaním alkoholu alebo produkciou bavlneného oblečenia. Túžby tejto časti spoločnosti našťastie nie sú nejako zvlášť vysoké. Keď jej negramotným zástupcom zaistíte dostatok liehovín, rýb, oblečenia a obchodných staníc, kde budú môcť všetko nakúpiť v akciách, budú vám vďačnosťou bozkávať ruky. Na úplne opačnom konci triedneho rebríčka sa nachádzajú inžinieri a investori, ktorých zoznam životných štandardov je výraznejšie dlhší ako zoznam prezentujúci potreby chudobných ochotných sa uspokojiť aj s minimom. Aby ste váženým mešťanom zapchali ústa a uspokojili ich túžby, potrebujete vždy splniť minimálne osem položiek z ich zoznamu snov.

Naplnenie potrieb nie je v Anno 1800 jediným modifikátorom spokojnosti vášho obyvateľstva. Okrem dobrého jedla, kvalitného oblečenia a obstojného pitia definuje úroveň ich šťastia tiež dobré zásobovanie, pracovné podmienky vo výrobných budovách, prítomnosť vojnového stavu alebo úroveň znečistenia, ktoré produkujú vaše továrne. Prítomná je tu samozrejme tlač hrajúca tiež veľkú úlohu pri formovaní spoločenských nálad. Novinárov možno našťastie v tejto hre rovnako ako v súčasnosti ovplyvňovať prostredníctvom úplatkov a zastrašovania. Ak vám určitý titulok nebude vyhovovať, alebo k nemu budete mať nejaké výhrady, je tu možnosť ho upraviť, alebo úplne zmeniť obsah, ktorý prezentuje, čím žurnalistu síce naštvete, ale minimálne do ďalšieho výtlačku zvýšite morálku, produkciu či atraktivitu mesta.

Anno 1800; screenshot: škola Anno 1800; screenshot: zoo Anno 1800; screenshot: kultúra

Vaše obyvateľstvo v Anno 1800 obýva spočiatku len veľmi chudobné chatrče. Evolúcia začne, len čo mu dáte k dispozícii školy a zábavné budovy.

Spoločnosť tu funguje na princípe ten vie to, a ten zas toto, takže je nakoniec potrebné mať zaopatrených robotníkov, nádenníkov, intelektuálov a zbohatlíkov. Vždy je však dobré riadne si namiešať jednotlivé vrstvy, pretože tým, že vytvoríte z väčšiny farmárov o niečo zdatnejších pracujúcich profesionálov, automaticky prídete o pracantov schopných vykonávať určité typy prác, čo nakoniec vedie k tomu, že sa produkcia na nejakú dobu zastaví. U štartovných spoločenských vrstiev nejde o zas tak veľký problém. Horšie je to so zástupcami vyšších tried, ktorých stav sa navyšuje relatívne ťažko, pretože ako som už spomenul, potrebujú k životu oveľa viac než obyčajný ľud. Ten dokáže odpustiť všeličo, keď mu však budete hádzať polená pod nohy príliš dlho, tiež je schopný vám svojím spôsobom riadne podkúriť.

Veľmi zaujímavým faktorom je samotné budovanie mesta a plánovanie jeho infraštruktúry. V prípade, že hráte na vyššej obtiažnosti, je nutné skutočne dlhodobo plánovať rozloženie jednotlivých štruktúr, pretože v prípade, že niečo postavíte nevhodne, bude zle. Vyložene negatívne pôsobia na náladu obyvateľov obytných zón napríklad továrne alebo iné produkčné budovy značne zhoršujúce náladu. Pokiaľ chcete spokojný ľud, väčšinou vám nezostane iná možnosť ako fabriku úplne strhnúť a vybudovať ju niekde inde. Za to zaplatíte vždy určitú sumu, ktorá nikdy nie je nízka, navyše prídete o vynaložený materiál, vďaka čomu spomalíte svoju expanziu. Ideálne je riadne oddeliť pracovné štvrti od miest, kde žijú mešťania, robotníci a vyššia trieda bažiaca po čistom vzduchu a výhľade bez dym chrliacich továrenských komínov.

Anno 1800 – Pohodové budovanie I Alza Magazín (Gameplay)

Budovanie mesta tu má neskutočne kvalitné tempo, takže si ho človek užíva od začiatku až do samého konca.

Bez flotily sa v Anno 1800 nezaobídete

V rozsiahlom svete nie ste prekvapivo sami. Okrem vás sa v ňom vždy nachádza niekoľko národov, s ktorými môžete viesť diplomatické rozhovory a pracovať pre nich. Do plnenia úloh pre jednotlivé herné frakcie je možné zapojiť prakticky ktorúkoľvek loď z vašej flotily. Na samom začiatku hry samozrejme nemáte k dispozícii najmodernejšie vojnové lode, takže budete musieť používať obchodné lode, hodiace sa prevažne na vyzdvihovanie strateného tovaru, prevoz surovín či objavovanie nových ostrovov, ktoré môžete následne obsadiť. Určitá miera limitácie zmizne v okamihu, keď si pomocou neustále expandujúcej populácie otvoríte pevnejšie krížniky, ktoré možno nasadiť na lov odmien, ktorý vám ale dá vždy riadne zabrať. Celkovo sú zákazky v Anno 1800 relatívne zábavné, musíte ale počítať s istou mierou repetitívnosti.

Nie vždy sa vaša krajina nachádza v stave mieru, v ktorom je možné spolupracovať s ostatnými a plniť pre nich úlohy. Akonáhle vypukne vojna, stanú sa z väčšiny lodí vojnové stroje, s ktorými brázdite ostrovné vody a sťažujete nepriateľské plavidlá či nechránené mestá. Niektoré typy lodí sa na túto prácu samozrejme hodia viac ako iné. Určité koráby sú dokonca natoľko fragilné či neefektívne, že sa v bitkách použiť prakticky nedajú, takže ak chcete, aby sa dokázali dostať k vašim obchodným partnerom aj v neistých časoch, musíte s nimi vyslať minimálne jeden skutočne v boji zdatný koráb. Ten sa o ne dokáže vo väčšine prípadov postarať, alebo aspoň zamestnať každú oponentovu jednotku, nesmie sa však stretnúť s vyložene podobne vojnovo orientovaným kolosom.

Anno 1800; screenshot: obchod Anno 1800; screenshot: protest Anno 1800; screenshot: expedícia

V Anno 1800 budujete fungujúcu spoločnosť pomocou expedície, obchodu a spokojnosti obyvateľstva.

Námorné bitky patria podľa môjho názoru medzi vyložene slabé stránky Anno 1800. Lode sú tu len gigantickou masou ženúcou sa dopredu, ktorá vsádza predovšetkým na počet, nie na manévrovacie schopnosti, zručnosti veliteľov, alebo iné komplexné aspekty vylepšujúce kvalitu stretov ako takých. Ideálna podoba by bola forma známa z Port Royale 2. Celkom mi tu okrem prepracovaného systému námorných bitiek chýba určitá forma pozemného boja, v ktorom by sa hráč mohol stretnúť s armádami nepriateľa a prevziať od neho celý ostrov bez toho, aby bola jeho produkcia, či celkové zaľudnenie plne zničené, ako sa to deje teraz. Zdá sa mi totiž nezmyselné, že by mala deštrukcia prístavnej budovy znamenať malú apokalypsu, ktorá zmetie z obsadeného kusu všetko, čo vám nepatrí.

Keď pre svoje nákladné, vojenské a obchodné lode nemáte aktuálne využitie, môžete ich po okraj naložiť surovinami a vyslať ich na dobrodružnú výpravu do neznámych vôd. Námorné expedície fungujú v Anno 1800 na báze klasických RPG či textových adventúr, v ktorých máte vždy k dispozícii niekoľko ciest definujúcich to, či sa daná situácia vyvrbí vo váš prospech alebo nie. Samotné expedície majú vždy zaujímavý vývoj, prakticky nikdy nemožno vopred odhadnúť, akým smerom sa bude celá akcia uberať. Niektoré ťaženia prinesú vašej kolónii bohatstvo a raritné materiály, iné vás naopak pripravia o loď, a to nepriazňou počasia, agresívnymi domorodcami, alebo iným negatívnym faktorom, ktorý ju napríklad dorazí až pri návrate do domovského prístavu.

Anno 1800 – Plavba korábom I Alza Magazín (Gameplay)

Lode predstavujú v Anno 1800 primárny prostriedok, s ktorého pomocou budete objavovať herný svet, obchodovať s ostatnými frakciami a tiež s nimi v najhoršom prípade bojovať.

Podarilo sa Blue Byte Software vrátiť k stále oslavovaným koreňom série?

Vytvoriť v tejto dobe kvalitnú budovateľskú stratégiu nie je jednou z najjednoduchších úloh. Vývojárom z Blue Byte Software sa však v Anno 1800 podarilo ukázať, že práve oni patria medzi tvorcov, ktorí nemajú s tvorbou takto ladených diel žiadny problém. Ich staviteľská RTS oplýva neskutočne chytľavou hrateľnosťou, príjemným vizuálom, fungujúcim staviteľským konceptom a výpravami do neznáma, ktoré nebývalo pripomínajú staré dobré RPG, v ktorých úspech závisel hlavne na vašich voľbách. Keby som mal celku niečo vytknúť, zrejme by to bol pre mňa nie príliš zaujímavý súbojový systém, na ktorom by mali autori ešte popracovať. Ako celkom zásadný problém sa mi taktiež zdá prítomnosť stereotypu, s ktorým sa tvorcovia nie sú schopní efektívne vysporiadať a stretnete sa s ním relatívne skoro.

Anno 1800; screenshot: továrny

Anno 1800 je jedným z najlepších diel, ktoré v rámci tejto série mohlo uzrieť svetlo sveta. Snáď sa jeho nástupca podarí minimálne rovnako ako tento kus.

Blue Byte Software si dalo na Anno 1800 skutočne záležať. Prakticky ide o čistokrvnú budovateľskú stratégiu, ktorá rovnako ako Tropico 6 či iné podobne ladené diela vsádza na tradičné mechanizmy. Okrem nich však do mlyna prispieva tiež radom inovatívnych prvkov, vďaka ktorým môže byť atraktívna pre väčšinu žánrových fanúšikov hľadajúcich na trhu staviteľskú RTS s nádychom nostalgie, ktorá im okrem nej ponúkne aj u konkurencie postrádaný svieži vietor. Svoju pozornosť by tomuto kúsku mali venovať hlavne nie príliš nároční stratégovia, pre ktorých bol vytvorený. Po komplexnosti bažiacim hráčom by som odporúčil siahnuť radšej po niektorom z projektov od Paradox Interactive. Vzhľadom na to, že mi komplet ponúkol bezproblémovú a hlavne návykovú hrateľnosť, mu za seba dávam palec hore.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia Anno 1800: záverečné hodnotenie

       Hodnotenie 83 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
80 %
Audiovizuálne spracovanie
86 %
Znovu hrateľnosť
77 %
Anno 1800; recenze

Klady

  • Kvalitne navrhnuté budovanie
  • Veľmi pekný vizuál
  • Návyková hrateľnosť
  • Výpravy do neznáma
  • Celkové spracovanie

Zápory

  • Nevýrazné námorné súboje
  • Menšia miera stereotypu
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Anno 1800 – Dojmy z hrania

  1. V Anno 1800 sme odštartovali na malom ostrovčeku
  2. Akonáhle sme sa spamätali, bolo na čase expandovať
  3. Blue Byte Software sa s Anno 1800 pokúša o návrat ku koreňom
  4. HW nároky pre Anno 1800 PC

V Anno 1800 sme odštartovali na malom ostrovčeku

• Dojmy z hrania: 1. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Na úplnom začiatku našej púte pred nás Anno 1800 postavilo rad portrétov, z ktorých sme si mohli vybrať svojho začínajúceho riaditeľa kolonizačnej spoločnosti, cez ktorého budeme tvoriť a kontrolovať štartujúce impérium. V spektre postáv, ktoré mi bolo ponúknuté, som našiel zrelých mužov, šedinami disponujúce ženy, neskúsených zelenáčov aj mladé krásky zvádzajúce pohľadom. Nakoniec som si samozrejme vybral ostrieľaného veterána, ktorému skúsenosti priamo sršali z očí. Po navolení šampióna, vlajky a mena, ktorými sa jeho firma bude honosiť, mi vývojári z Blue Byte Software dali k dispozícii celkom tri typy obtiažnosti definujúce štartové aj dlhodobé podmienky hry.

Anno 1800 – beta (trailer)

Anno 1800 sa snaží vrátiť k lepším koreňom série, čo sa mu podľa nás celkom darí.

V prípade, že sa rozhodnete Anno 1800 hrať na normálnu obtiažnosť, s vysokou pravdepodobnosťou sa príliš nezapotíte. Hra pred vás postaví strednú výzvu spolu s veľkými ostrovmi, dostatočným počtom zdrojov a úrodnou krajinou, na ktoré bude možné vsádzať. Zadarmo budete mať dokonca presun budov a ich demoláciu, z ktorej vyťažíte vždy maximálny obnos. Pokiaľ si vyberiete vyššiu náročnosť, štartovací kapitál bude nižší, rovnako tak zmenšením prejdú jednotlivé kusy zeme, dostupnosť minerálov či štedrosť matky zeme. Náročnejšie bude tiež premiestňovanie štruktúr alebo ich demolácia, ktorá už nebude bezplatná. Najviac sa samozrejme zapotíte pri expertoch s minimálnym finančným obnosom do začiatku, vyložene malým svetom a raritným výskytom potrebných surovín.

Anno 1800 – rozkvet (gameplay)

Na štarte nebudú vaše kolónie v Anno 1800 väčšie ako nejaká dedinka.

Pre prvý štart hry som si u Anno 1800 nastavil nesprávnu normálnu obťažnosť, cez ktorú som chcel dostať klasickú hrateľnosť bez väčších limitácií či zmenšenej mapy, ktorá je súčasťou ostatných stupňov náročnosti. Ostrovček, na ktorom som sa ocitol, ponúkol mojim verným ideálne podmienky na vybudovanie kolónie. Všade bol dostatok dreva, zvierat a taktiež vody. Veľmi som však nechápal, prečo moji obyvatelia nemajú k dispozícii štruktúry na lov divokej zveri či produkciu pitnej vody. Namiesto nich som dostal do rúk niekoľko budov, v ktorých spektre bolo možné nájsť rybárskou chyžu, drevorubačský zrub, zemiakovú farmu alebo ovčí statok, ktorý z neznámych dôvodov produkoval len vlnu, nie však mlieko na syry či mäso nevyhnutné pre obživu.

Ihneď po vystavaní niekoľkých budov na svojom ostrovčeku rozbehnete relatívne slušne fungujúcu kolóniu, v ktorej sú medzi sebou jednotlivé dielne zákonite prepojené. Aj keď sa mi spočiatku koncept budovania kvôli určitej prepojenosti páčil, po čase som v ňom našiel rad medzier. Celkovo by bolo podľa mňa lepšie, keby mi každá továreň ponúkla širšie spektrum možností, ako môžem so sortimentom, ktorý produkuje, naložiť. Poprípade by nebolo vôbec zlé expandovať škálu štruktúr o rad ďalších budov špecializovaných napríklad na výrobu mäsa, či iný jasne definovaný smer. Vzhľadom na to, že ide o betu, úprimne dúfam, že po vydaní dostanem do rúk komplexnejší systém, s ktorého pomocou Anno 1800 zatieni väčšinu konkurenčných projektov.

Anno 1800; gameplay: kostol Anno 1800; gameplay: loď Anno 1800; gameplay: oheň

Obrázok 1: Kostol je aspektom, bez ktorého sa spoločnosť zaobíde len ťažko. Obrázok 2: Lode hrajú v Anno 1800 pri vašej expanzii nezanedbateľnú úlohu. Obrázok 3: Ak nevytvoríte v meste dostatočnú protipožiarnu ochranu, môže ho do základov vypáliť oheň.

Akonáhle sme sa spamätali, bolo na čase expandovať

Štartová pozícia predstavuje v Anno 1800 počiatočný bod ponúkajúci vašej kolónii len určité typy surovín. Pokiaľ ju budete chcieť dlhodobo rozširovať, časom vám nezostane nič iné než sa s loďou vydať na ďalšie neobývané ostrovy, ktoré možno za určitú sumu a istý počet surovín získať plne pod vašu kontrolu postavením prístavného doku. Akonáhle na opustenom kuse pevniny postavíte prístavné mólo, prakticky z nej vytvoríte ďalšie z miest, ktoré prechádza rovnakým vývojom ako vaše prvotné dediny. Na rozdiel od počiatočnej dediny, ktorú ste založili, má tú výhodu, že je do nej možné dovážať materiály z rozvinutejších častí ríše, čím výrazne urýchlite jej vývoj a vyhnete sa fázam pomalého rastu alebo stagnácie, ktoré sa začínajúcej osade jednoducho nevyhnú.

Osobne sa mi páči elementárna myšlienka tohto konceptu, ktorá robí z jednotlivých osád na prvý pohľad samostatne vyzerajúce zoskupenia. Keď ich však začnete skúmať podrobnejšie, veľmi rýchlo zistíte, že sú na sebe všetky časti vašej kolónie určitým spôsobom závislé, či už chcú, alebo nie, pretože jedni produkujú to a druhí zase niečo iné. Nikto tu ale nie je vďaka rozsahu ostrovov a odlišným surovinám, ktoré sa na nich nachádzajú, schopný úplne zahrnúť všetky túžby svojho obyvateľstva, ktorého potreby definuje predovšetkým vrstva, ku ktorej patrí. Robotník predsa nebude konzumovať rovnakú poživeň ako boháč, a ten naopak nevezme do úst niekoľko dní starú rybu, s ktorou sa uspokojí chudák.

Anno 1800 – expanzia (gameplay)

Po čase budete v Anno 1800 schopní vybudovať úctyhodné mestá.

Áno, vidíte správne. Blue Byte Software sa v Anno 1800 rovnako ako vo svojich predchádzajúcich projektoch rozhodlo, že opäť rozdelí spoločnosť na niekoľko odlišne fungujúcich tried. Každá spoločenská vrstva potrebuje na svoj chod odlišné spektrum predmetov, ktoré jej zástupcov robia šťastnými. Na začiatku privezení farmári toho veľa nezjedia, stačia im len smradľavé ryby, jednoduchá pálenka zo zemiakov a vlnené handry, ktoré by na seba vzal málokto. Túžby robotníkov sú o niečo komplexnejšie ako túžby ich negramotných bratov. Pokiaľ chcete mať spokojné pokročilejšie obyvateľstvo, je úplne nevyhnutné zaistiť mu bravčové mäso, chlieb, mydlo a samozrejme vzdelanie, časom mu umožňujúce možnosť ďalšieho vývoja, ktorá je až do otvorenia prvých škôl uzavretá.

V rámci bety som dostal prístup k niekoľkým vrstvám spoločnosti, ktorých potreby neboli nikdy nejako zvlášť náročné. Po niekoľkých minútach som vždy dokázal uspokojiť dav niekoľkých stoviek ľudí. Vcelku by ma však zaujímalo, či existujú ešte ďalšie vývojové stromy a evolúcia sa nezasekáva po pár hodinách hrania na mŕtvom bode, z ktorého sa vaša metropola už nemá kam posunúť. Rovnako tak som zvedavý, aké túžby budú mať prípadné triedy vložené po vydaní, alebo ako veľmi aktívne dokážu byť po dlhšej dobe ignorácie, ktorá u farmárov, robotníkov a majstrov vyústi do vzbury a ťažko udržateľných spoločenských nepokojov.

Anno 1800; gameplay: továrna Anno 1800; gameplay: oponent Anno 1800; gameplay: pole

Obrázok 1: Pre rast miest sú továrne nevyhnutné, v Anno 1800 ich však nesmiete stavať blízko obytných štvrtí. Obrázok 2: Na hernej mape nebudete nikdy sami. Obrázok 3: Polia tú produkujú chlieb potrebný na existenciu vyšších spoločenských vrstiev.

Blue Byte Software sa s Anno 1800 pokúša o návrat ku koreňom

Keby som mal dnes Anno 1800 zhodnotiť, zrejme by z toho nakoniec nevyšlo vôbec zle, pretože už teraz ide o dielko, ktoré značku, ktorou sa honosí, nijako nedegraduje. Prakticky jej opäť dodáva stratený lesk, ktorý sa vytratil v ére, kedy sa vývojári z Blue Byte Software pokúšali zaujať hráčov svojou temnou víziou budúcnosti, ktorá jednoducho nedokázala komunitu nadchnúť natoľko, že by bola ochotná sa do futuristických dielov Anno viac ponoriť. Je skutočne smutné, že si tvorcovia svoju chybu uvedomili až po vydaní niekoľkých nevydarených projektov, našťastie im to došlo skôr, než bolo úplne neskoro. Ich novinka prezentuje tradičnú stratégiu s historickou tematikou, ku ktorej si možno relatívne ľahko nájsť cestu aj za predpokladu, že RTS nehráte, alebo s nimi práve začínate.

Anno 1800; gameplay: novinky

Prostredníctvom tlače môžete v Anno 1800 ovplyvňovať náladu obyvateľstva.

Aktuálna uzavretá beta Anno 1800 mi jasne ukázala, že vývojári Blue Byte Software sú aj po rokoch neúspechov stále schopní robiť kvalitné hry s fungujúcim základom, ktorý dokáže udržať hráčov po celé hodiny. Ich najnovší projekt je technicky odladená stratégia s obstojným grafickým spracovaním, bezproblémovou hrateľnosťou a zaujímavým konceptom, ku ktorému si dokážu nájsť cestu ako veteráni, tak zelenáči bez skúseností so žánrom. Hlavným problémom kompletu je podľa môjho názoru aktuálne nedostatok budov s absenciou citeľného vývoja. Do vydania je však času viac než dosť. Ak tvorcovia zaberú, tak 16. apríla na PC dostaneme budovateľský titul so všetkým, čo k tomu patrí. Snáď pre doladenie svojho diela urobia maximum.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esport a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

HW nároky pre Anno 1800 PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-3470 3.2GHz/AMD FX-6350 Intel Core i5-4690K 3.5GHz/AMD Ryzen R5 1400
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 670/Radeon R9 285 2GB NVIDIA GeForce GTX 970 4GB/Radeon RX 480 4GB
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 8 GB
Pevný disk 60 GB 60 GB
 

S akým herným PC na Anno 1800?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1060

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1060

Alza GameBox GTX1080

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1080

Alza BattleBox RTX2080

Pre náročných:

Alza BattleBox RTX2080

i Mohlo by vás zaujímať

Súvisiace články

Hodnotenie Metacritic

  • Anno 1800 PC: 81%
  • Anno 1800 PS4: na túto platformu hra zatiaľ nevyšla
  • Anno 1800 Xbox One: na túto platformu hra zatiaľ nevyšla

Anno 1800 vyšlo 16. apríla 2018 na PC. O novinkách vás budeme informovať.


5,0
Anno 2205 (PC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Uplay, žáner: stratégia,
9,29 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE003966
Vytlačiť
P-DC1-WEB01
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií