• Autor: Alexandra Vaníková, Jiří Fait
(Update): Pridané informácie o deme aj hernom svete.
Final Fantasy VII Remake nepochybne patrí k najambicióznejším videoherným prerábkam posledných rokov a zatiaľ čo zbiera jedno pozitívne hodnotenie za druhým, v Square Enix usilovne pracujú na jeho pokračovaní. Čo si na nás Final Fantasy VII Rebirth chystá? Akým smerom sa vydá jeho príbeh a aké zmeny v hrateľnosti môžeme očakávať? Odpovede na tieto a ďalšie otázky nájdete v našom článku.
zdroj: Square Enix
Ešte pred jeho vydaním si Final Fantasy VII Rebirth budeme môcť vyskúšať v dvojdielnom bezplatnom deme. Jeho prvá časť (takmer celá prvá kapitola príbehu) je k dispozícii od 6. februára na PS5 a zahráte si v nej za Clouda aj antagonistu Sephirotha. Druhá časť bude sprístupnená 21. februára a ponúkne ochutnávku objavovania otvoreného sveta, rovnako ako súbojového systému. Konkrétne si bude možné navoliť trojicu hrdinov a experimentovať s ich schopnosťami.
Final Fantasy VII Rebirth vyjde 29. februára 2024. Remake bude najskôr dostupný exkluzívne na PS5 na dvoch diskoch (exkluzivita potrvá najmenej 3 mesiace) a potom sa objaví aj na PC. Od vývojárov sme sa tiež dozvedeli, že z remaku Final Fantasy VII bude nakoniec trilógia a že na treťom dieli sa už dokonca aj pracuje.
Prvý diel remaku Final Fantasy VII oficiálnu češtinu neobsahoval a momentálne neexistujú žiadne informácie o tom, že by sa v tomto prípade malo niečo meniť (ako pre prvú, tak aj druhú časť). Pôvodné Final Fantasy VII sa ale fanúšikovskej češtiny nakoniec dočkalo a na PC vyšiel aj Remake. Existuje teda malá šanca, že sa projektu ujmú fanúšikovia.
Final Fantasy VII Rebirth bude akčné RPG z pohľadu tretej osoby. Rovnako ako vo Final Fantasy VII Remake, aj v druhej časti budeme ovládať hlavne žoldniera Clouda Strifa a jeho partiu ekoteroristov. Akčnejší súbojový systém zostane zachovaný a niektoré prvky z updatu Intergrade by sa vraj, podľa režiséra Naoki Hamaguchiho, mali objaviť aj vo Final Fantasy VII Rebirth – ako príklad uviedol synchrónny spôsob boja hrdinov Sonona a Yuffie.
Dočkáme sa tiež otvorenejšej mapy (osedláme si aj Chocobos!), pretože hrdinovia z prvej časti opúšťajú mesto Midgar, čo v pôvodnej hre znamenalo objavovanie otvoreného sveta. K prieskumu tak bude rozsiahly svet tvorený niekoľkými rôznymi regiónmi, ktoré budú jeden na druhý plynule nadväzovať. Narazíme tu na množstvo aktivít a questov, pri plnení ktorých navyše využijeme unikátne schopnosti hrateľných postáv. Hamaguchi tiež potvrdil, že v štúdiu sú veľkými fanúšikmi sérií Horizon a Witcher, čo sa premietlo aj do tvorby a fungovania sveta Final Fantasy VII Rebirth.
Podľa Hamaguchiho v hre navyše nájdeme úplne nové mestá, ktoré v origináli neboli, čo ju snáď ešte viac prehĺbi a oživí originálnymi lokáciami na preskúmanie. Pokiaľ zostane remake verný svojej predlohe, môžeme sa tiež tešiť na nových spojencov a spoločníkov – istým novým členom partie (a hrateľnou postavou v boji) bude Red XIII, hovoriaca šelma, ktorá sa objavila už v prvej časti remaku. Ďalšou spolubojovníčkou sa stane aj Yuffie Kisaragi, ktorú predstavil už update Intergrade. Tvorcovia tiež sľúbili hlbšiu a prepracovanejšiu interakciu medzi členmi vašej skupiny.
Hrací čas potom tvorcovia odhadujú na minimálne 40 hodín, pokiaľ sa však rozhodnete preskúmať každú piaď hernej mapy, môže sa pokojne vyšplhať aj na 100 hodín.
Príbeh prvej časti remaku FF7 končí, keď partia opúšťa mesto Midgar. V pôvodnom titule sa v tomto okamihu Final Fantasy VII mení na dobrodružstvo v otvorenom svete – Cloud a jeho priatelia cestujú cez rozsiahle pláne a hory, naberú nových členov do partie a bojujú za záchranu planéty pred spoločnosťou Shinra a antagonistom Sephirothom. Práve Sephiroth môže byť v Rebirth podľa kreatívneho režiséra Tetsuya Nomuru vnímaný aj ako protagonista, čo nepochybne znamená, že dostane viac priestoru. Tvorcovia potom sľubujú, že nutne nemusíte poznať (a hrať) udalosti z prvej časti, pretože zaistili, aby vám všetko v priebehu hry Rebirth vysvetlili (pravdepodobne pomocou zostrihaných cutscén štýlom „v minulom diele ste videli“).
Final Fantasy VII Remake a Intergrade značne rozširujú pôvodnú hru, predstavujú nové postavy a posilňujú úlohy vedľajších postáv začlenením prvkov zo spin-off hier ako Dirge of Cerberus. Nechýba ani veľa nových postáv a detailov. Možno očakávať, že budúce časti budú výrazne čerpať napríklad aj z anime filmu Advent Children a ďalších spin-off hier, ako je Crisis Core, čo bol aj prípad prvej časti remaku – nielenže je Zack nažive (dôležitá postava, ktorú je možné zahliadnuť na konci prvej časti remaku a tiež v Intergrade), ale je tiež pravdepodobné, že sa aj Aerith vyhne svojmu chmúrnemu osudu.
Producent Yoshinori Kitase navyše v tejto otázke pre magazín Famitsu naznačil, že nás čakajú naratívne „otrasy“: „Som si istý, že sa nájdu ľudia, ktorí si želajú prežiť úplne rovnaký príbeh a oživiť spomienky,“ vysvetľuje. „Keby sme to však urobili, potom by sme len doplnili pôvodný zážitok, čím by remake stratil svoj význam“ od kánonu. Jednoducho povedané – očakávajme neočakávané.
Final Fantasy VII Remake (rovnako ako pôvodná hra) je čisto singleplayerová záležitosť zameraná na príbeh, takže tu sa asi žiadnych prevratných zmien nedočkáme. Pokiaľ sa však tvorcovia „totálne neutrhnú z reťaze“ a nevydajú sa na úplne neprebádaný chodník.
Videá a trailery pre Final Fantasy VII Rebirth nájdete na oficiálnom YouTube kanáli vývojárov, screenshoty potom na oficiálnych stránkach ffvii.square-enix-games.com.
V tejto chvíli nie sú dostupné žiadne recenzie pre Final Fantasy VII Rebirth, hra ešte nevyšla.
A ako hodnotí svet?
Zatiaľ nepoznáme ani približné HW nároky Final Fantasy VII Rebirth.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Bude oznámené | Bude oznámené |
Procesor | Bude oznámené | Bude oznámené |
Grafická karta | Bude oznámené | Bude oznámené |
DirectX | Bude oznámené | Bude oznámené |
Operačná pamäť | Bude oznámené | Bude oznámené |
Pevný disk | Bude oznámené | Bude oznámené |
• Zdroje: Square Enix, Famitsu, Twitter, aitaikimochi, The Washington Post