Vytiahol Crackdown 3 (RECENZIA) z vôd priemernosti jeho multiplayer?

Naša recenzia Crackdown 3 sa dnes konečne dočká svojho zavŕšenia. Mierne nadpriemerné hodnotenie v našom posudzovaní diela Sumo Digital totiž nezahŕňalo hodiny strávené v multiplayeri, ktorý sme mohli testovať až po vydaní. Na nasledujúcich riadkoch sa dozviete, či sa módu Wrecking Zone podarilo napraviť reputáciu najnovšej exkluzivite spoločnosti Microsoft, alebo sa k nemu upínali nádeje fanúšikov márne.

Recenzia (Xbox One S)Novinky

• Žáner: Akčná adventúra • Multiplayer: Áno (online, co-op) • Vývojár: Sumo Digital, Reagent Games • Vydavateľ: Microsoft • Platformy a Dátum vydania: PC, Xbox One (15. februára 2019) • Homepage: www.crackdown.com/age-gate/?r=%2F • Čeština: Nie

Obsah recenzie Crackdown 3 (Xbox One S)

1. Update: Všetko lieta, čo perie má, alebo nie?
  2. Terry Crews s neónovým podsvietením
  3. Crackdown 3 si s príbehom neláme hlavu
  4. Pomalý rozjazd naberá zbesilú rýchlosť
  5. Vzhliadni nahor, agent!
  6. A čo sa na Crackdown 3 nepodarilo?
  7. Hodinku a dosť!
  8. Recenzia Crackdown 3: záverečné hodnotenie
  9. HW nároky pre Crackdown 3 PC

Update: Všetko lieta, čo perie má, alebo nie?

• Update: 18. 2. 2019 • Autor: Jakub Němec

Tvorcovia a vydavatelia vkladali do multiplayeru Crackdown 3 veľké nádeje. Už pri oznamovaní tretieho dielu sa dušovali novátorkou hrateľnosťou, ktorej hlavnou devízou bude totálna deštrukcia zápasových arén. V zážitku pre jedného hráča na ničenie infraštruktúry nedošlo, a preto som bol veľa zvedavý, ako budú fungovať lietajúce tehly a trieštiace sa sklo v móde Wrecking Zone. Pokiaľ ste sa tešili, že budete svojimi zbraňami neskutočne veľkých kalibrov drviť mesto zo základnej hry, budete veľa sklamaní. K dispozícii vám budú uzavreté lokácie, v ktorých stavby pôsobia ešte sterilnejšie než v boji Agentúry proti despotickej organizácii Terra Nova.

Crackdown 3; screenshot: multiplayer, cover

Vytiahol Crackdown 3 z vôd priemeru multiplayer?

Zástavba bola úmyselne zvolená tak, aby ste sa v nej sústredili predovšetkým na vertikálny pohyb. Hojne rozosiate viery vás vytiahnu až do najvyšších poschodí, z ktorých sa následne rútite späť k zemi a cestou rozsievate projektily na podobne poletujúcich protihráčov. Vo Wreking Zone sa nemáte kde skryť, pretože výbuchy prevalia aj najväčšiu prekážku, takže budete nútený k neustálemu pohybu, inak sa z vás stane veľmi ľahký cieľ. Pocit, že ste neustále na niečej muške, vlastne patrí k tomu najlepšiemu, čo dokáže multiplyaer Crackdown 3 ponúknuť.

Crackdown 3; gameplay: multiplayer aréna Crackdown 3; gameplay: multiplayer chaos

Arény multiplayeru Crackdown 3 samy o sebe ničím neohromia. Ich architektúra plní iba jediný účel – všetko sa dá zničiť.

Kde sú kamaráti?

Lenže na čo vám to je, keď si to užívate sami? Nechápem, prečo sa vydavateľ Microsoft, resp. samotní vývojári rozhodli k tak zvláštnemu matchmakingu, v ktorom sa nemôžete dať dohromady so svojimi priateľmi. Namiesto toho sa vždy dostanete do tímu náhodne zostavených piatich ľudí, ktorí po väčšinu času idú na svoje triko, a na zohraný postup tak môžete rovno zabudnúť. S tým neodmysliteľne súvisí tiež malý pocit spolupatričnosti, takže pri prvom náznaku hroziacej porážky sa začnú vaši spolubojovníci odhlasovať. Aký bol môj šok, keď sme s kolegom statočne bránili zabraný bod v zónovom režime, aby sme nakoniec zistili, že sme čelili presile dva na päť.

Aj napriek náhodný výber spoluhráčov na vytvorenie zápasu nemusíte dlho čakať, do dvoch minút od zapojenia je všetko pripravené na štart liateho boja. Nikto sa totiž nepára s dlhým pripravovaním svojho agenta. Prečo? Málo pestrá paleta zbraní, z ktorých niektoré sú vyložene k ničomu. Keď sa zmierite s tým, že si môžete vziať len dve zbrane z desiatich možných, tak vás praští do tváre ďalší fakt. Vo Wrecking Zone sú k dispozícii obyčajné dva režimy. Agent Hunter je variáciou na tímový deathmatch, kde nestačí súpera len zlikvidovať, ale musíte si ešte dobehnúť pre jeho skalp, kým Territories nie je ničím iným ako zaberanie a ochrana významných bodov.

Crackdown 3; screenshot: deštrukcia

Lietajúce projektily a sute stavieb všade okolo vás síce vyzerajú pekne, ale v zbesilosti zápasov si ich ani nevšimnete.

Priznajme si, že od pompézne presadzovaného multiplayeru Crackdown 3 sme čakali trochu viac. Namiesto toho, aby hra po sieti priniesla niekoľko pozitívnych bodov do hodnotenia navyše, paradoxne celkovému konceptu skôr škodí. Malý počet režimov, nemožnosť hrať s kamarátmi, nulový vývoj postavy a veľmi priemerný zážitok zo súbojov zničiteľné prostredie jednoducho nezachráni. Ako klad môžeme vnímať ešte rýchle vytvorenie zápasu, ale to je pre súčasných hráčov rozmaznaných titulmi ako Apex Legends naozaj nedostatočné. Pozrite sa na moje záverečné hodnotenie.

Nasleduje pôvodný článok, recenzia Crackdown 3...

Terry Crews s neónovým podsvietením

• Recenzia: 15. 2. 2019 • Autor: Jakub Němec

Predsudky sú hrozná vec. Možno ste práve otvorili našu recenziu na Crackdown 3 s očakávaním totálneho prepadáku, chcete sa utvrdiť, že predpoklady neklamali, a prudko prechádzate nadol na naše hodnotenie. Zrejme vás číslo prekvapilo a neveriacky krútite hlavou. Aj ja by som bol poriadne v šoku, keby mi niekto v pondelok prezradil, že sa spočiatku fádne vyzerajúci a nevýrazne hrateľný titul otvorí ako kvetina v celkom slušne odsýpajúcu akčnú šialenosť.

Crackdown 3; screenshot: cover

Ikonická postava agenta, ktorý vzhliada na deštrukciu mesta pod sebou. Bohužiaľ, takýchto záberov sa v singleplayerovej verzii Crackdown 3 nedočkáme, pretože ničenie budov do hry pre jedného hráča nebolo zaradené.

Zoberme ale všetko pekne poporiadku. Crackdown 3 nadväzuje na tradičnú xboxovú exkluzívnu sériu, ktorá vo svojej dobe lákala hráča na zbesilú mestskú akciu plnú frenetickej streľby, ohromujúcich výbuchov, totálnej slobody pohybu a voľnomyšlienkárskeho plnenia úloh. Keď sa teda v roku 2015 objavilo gameplay video s predstavenou možnosťou zdemolovať celé mesto len pohľadom, srdcia fanúšikov poskočili blahom. Lenže nadšenie pomaly nahrádzala dezilúzia z ťahaného vývoja zapríčinená výmenou štúdií s inými tvorivými víziami.

Našťastie sa nepotvrdili škodoradostné komentáre veštiacej bláznivej akcii v neónom zaplavenej budúcnosti temný osud. Cez pôrodné bolesti sa partia agentov brániaca ľudstvo pred útlakom samozvaných diktátorov predrala na svet. V ich čele stojí ukričaný Terry Crews (ano, ten svalnatý jedinec nútiaci ku kúpe mužné vône) ako poručík Jaxon, ktorý sa rozhodol vpadnúť so svojou jednotkou do veľkomesta New Providence, v ktorom sa usídlila zdanlivo mierumilovná organizácia Terra Nova. Jej navonok utópia pripomínajúca vládu však utláča miestne obyvateľstvo, čo Agentúra nenechá len tak.

Crackdown 3; gameplay: Niemand Crackdown 3; gameplay: nepriatelia

Obrázok 1: Príbeh sa posúva vpred pomocou kreslených predelov, ktoré sú komentované ústrednými postavami. Takmer okamžite potom, čo zmizne z vášho zorného poľa, na ne zabudnete. Obrázok 2: Než sa prehryziete k ústrednej záporáčke Elizabeth Niemand, bude vás Crackdown 3 nabádať k likvidácii jej pobočníkov, ktorých si môžete podrobne preklepnúť v menu.

Crackdown 3 si s príbehom neláme hlavu

A preto sa po emotívnom (a dosť vtipnom) prejave poručíka Jaxona, hlavnej tváre propagačnej kampane, nechajú zostreliť a rozprášiť do šíreho okolia. Áno, čítate správne. Scenáristi totiž použili ten najstarší trik, ako z nadľudí známych z minulých dielov urobiť obyčajné nuly, ktoré sa musia znovu vypracovať, a to doslova. Fragmenty vášho hrdinu sa totiž musia pozlepovať z nájdenej DNA a až potom sa môžete pustiť do likvidácie všetkého pohyblivého v dohľade. Posúďte sami, keď vás niekto rozloží na atómy, tak si jednoducho musíte schladiť záhu na všetkých jeho zločinných posluhovačoch, aby ste sa nakoniec vrhli po krku hlavnému strojcovi miestnej dystopie.

Aj keď to môže byť pokojne naopak – najskôr zostrelíte šéfov vládnuceho aparátu a potom dočistíte mesto utápajúce sa v následnom chaose. Hlavnou silou Crackdown 3 totiž nie je rozprávanie príbehu, ale absolútna sloboda vášho konania. Nič nie je vopred nalinkované. Od prvých minút sa vám k nohám skladá celé mesto, v ktorom sa dá bez milosti likvidovať infraštruktúra zločineckého konglomerátu, aby ste dostatočne naštvali ich predstavených (minibossov). Tým ich vyprovokujete, aby sa v amoku zhmotnili priamo pred ústím vašej zbrane. A to je vlastne všetko. Vo svojej podstate totiž budete pobehovať a poskakovať po zástavbe, hľadať na mape významné body a riešiť tunajšie problémy – v zásade všetko rozmetať do všetkých svetových strán.

Crackdown 3 – Convoy (gameplay)

Krátka ukážka deštrukcie s postavou na vyššej úrovni. Obyčajní pešiaci vám veľmi nezatopia, a tak sa môžete sústrediť na elimináciu väčších strojov. Hoci vyzerá akcia dynamicky, po dlhšom hraní začne byť dosť stereotypná, preto si musíte Crackdown 3 poctivo dávkovať, aby ste si ho náležite užili.

Ako asi tušíte, príbeh tu figuruje len ako chabé lepidlo vysvetľujúce vaše činy. Totálna deštrukcia totiž nepotrebuje nijako obhajovať, takže osemdesiatymi rokmi ovplyvnený scenár budete vnímať iba ako pár animovaných predelov, ktoré dávajú vášmu snaženiu aspoň štipku zmyslu. Čo pre mňa znamenalo veľké sklamanie, pretože som po úvodnej sekvencii nažhavený Jaxonovou motivačnou rečou očakával odľahčenú akčnú komédiu so širokým spektrom okoloznejúcich hlášok. Nebojte, o ne neprídete, len sa asi po dvoch hodinách začnú opakovať v takej miere, že by ste ich ku koncu radšej vypli.

Pomalý rozjazd naberá zbesilú rýchlosť

Ak ste sa pozreli na niektorý z hojných gameplayov zo začiatku hry, tak si možno klopete na čelo, či som sa nezbláznil, keď stále píšem o zbesilej akcii plnej ohnivých výbuchov. Dám vám za pravdu v tom, že prvá hodinka Crackdown 3 je úplný podpriemer nezodpovedajúci súčasnému štandardu. Lenže keď sa zahryznete a prežijete tutoriálové chvíľky, počas ktorých len tak mimochodom zlikvidujete prvého bossa, začne pomaly vystrkovať rožky zábava. S rastúcimi zárezmi na počítadle mŕtvych protivníkov totiž rastie vaša potenciálna sila a deštrukčné schopnosti.

Crackdown 3; gameplay: Terry Crackdown 3; gameplay: DNA Crackdown 3; gameplay: triple

Okrem Terryho Crewsa sa môžete prevteliť do radu ďalších agentov, ktorí sa mierne odlišujú vlastnosťami a vzhľadom. Dôležitejšie ako výber bojovníka je však získavanie skúsenostných bodov, ktoré vám otvárajú nové zručnosti v päticu odvetví, a tiež voľba správneho arzenálu.

Herní vývojári sa držali v zavedenom mustry série, takže vás odmeňujú za každú neplechu, čo v New Providence vykonávate. Ja som sa primárne zameral na výbušné zbrane (aby tiež nie!) a kontaktné súboje na blízko, čo vyústilo vo veľmi rýchly rozvoj deštrukčných a silových atribútov. Klasická streľba išla teda stranou, pretože arzenál zameriavajúci sa na explózie urobí v radoch nepriateľov poriadnu neplechu. Pocit z rozmetania futuristických robotov a raketových vznášadiel na jednu kôpku je nesmierne uspokojujúci a predovšetkým po náročnom dni v práci príde náramne vhod. Gunplay vám jednoducho sprostredkuje pocit ultimátneho hrdinu rozsievajúceho skazu medzi všetkých, kto sa vám odváži skrížiť cestu.

Že v Crackdown 3 v zásade nejde o nič iné, než o kvalitný pocit pri vypúšťaní smrtiacich projektilov (počkajte, až sa vám do rúk dostane puška tvoriaca čierne diery), jasne dokazuje spôsob doplňovania zdravia, resp. zbroje. Za každého odpraveného jedinca k vám priletí odmena v podobe orbov starajúcich sa o vašu dobrú fyzickú kondíciu. V konečných fázach hry už sa zdá takmer nemožné, aby ste v stabilnej streľbe do nepriateľských šíkov padli, takže sa môžete cítiť ako posledný akčný hrdina sveta. Nečaká vás ani nedostatok nábojov, pretože sa váľajú doslova na každom rohu, takže krízový manažment a la Resident Evil 2 určite nehrozí.

Crackdown 3; gameplay: deštrukcia Crackdown 3; gameplay: streľba

Zbrane spôsobujúce výbuchy zaručene v Crackdown 3 pobavia svojim wow efektom, zatiaľ čo streľba tradičnejšími pištoľami zapadá nevýraznou štylizáciou.

Vzhliadni nahor, agent!

Ostatne akýkoľvek obmedzujúci prístup by sa k ladeniu hry absolútne nehodil. Ako príklad si môžem vziať pohyb po neónmi žiariacom meste. Ja osobne som od prírody chodec, takže som sa rozhodol pobehovať po ostrovčekoch prestúpených podivnou zelenou horninou nazývanou chiméra bez dopravných prostriedkov, skákať po nečakane vysokých budovách a využívať všetky premiestňovacie schopnosti svojho agenta. Vďaka zberu zelených obratnostných a skrytých modrých orbov som sa skoro dostal k double jumpu a pohonným tryskám, takže som sa mohol dostať v podstate kamkoľvek, kam sa moje srdce túžilo pozrieť.

Crackdown 3 vás bude nútiť cestovať predovšetkým smerom nahor. Dôraz na prehnanú vertikalitu mesta môže byť pre niektorých hráčov dosť zväzujúci. Ja sám som sa zmieroval so šplhaním po mrakodrapoch dosť ťažko. Hľadanie plošiniek na preskoky, dôraz na presnosť, ktorá nie vždy zodpovedá predpokladom, nepresnosti v ovládaní a tiež dosť zlá orientácia v priestore ma veľmi potrápila. Pokiaľ si však chcete túto exkluzivku na Xbox naozaj užiť, nezostane vám nič iné, než sa relatívne často vžiť do urbanistického horolezca. Ako sa na strechy dostanete, je už čisto na vás, pretože absolútna sloboda patrí k hlavným menovateľom titulu.

Crackdown 3; gameplay: propaganda Crackdown 3; gameplay: mapa

Na mape narazíte na desiatky významných miest, ktoré sa pri priblížení k lokácii samé označia v mapke. Plnenie úloh spočíva predovšetkým v zničení okolia a odstránení všetkého živého organizmu v päťdesiatmetrovom okruhu. Odmenou vám bude mierne pozmenenie vizuálu mesta, napr. vysielania vlastnej propagandy.

Nič nie je vopred dané, takže hra ma nijako netrestala ani za to, že som okázalo ignoroval dopravné prostriedky. Výsledkom mojej nechuti k benzínovým strojom je samozrejme v súčasnosti môj dosť chabý jazdný skill. Autá som vyhodnotil ako dobrý prostriedok k úniku pred hordami chemických, dopravných a obranných zložiek, ktoré sa na vás vyroja, keď sa svojou deštrukciou necháte uniesť. Inak je pohyb po meste vo vozidlách absolútne chaotický, neprehľadný a radšej by som sa učil naspamäť telefónny zoznam ako rozloženie cestnej siete v New Providence.

A čo sa na Crackdown 3 nepodarilo?

Už v predchádzajúcej časti som bol s niektorými prvkami dnes recenzovaného diela štúdia Sumo Digital kritický a teraz sa do toho opriem naplno. Keď totiž odhliadneme od relatívne uspokojujúcej deštrukcie nepriateľsky naladených maníkov a zaujímavo navrhnutého vývoja postavy, pôsobí Crackdown 3 dosť chudobne. Ku každému kladu totiž nájdete jeho temnú stránku, ktorá vám slušne navrhnutý mechanizmus znechutí.

Crackdown 3; gameplay: chiméra Crackdown 3; gameplay: oheň

Niektoré prostredie pôsobí vyložene odpudivo a zastaralo. Lokácie by si priamo zaslúžili vyzdobiť ich ničivou ranou zo zbrane hromadného ničenia. Bohužiaľ rozpad domov si užijete len v niektorých skriptovaných sekvenciách.

Čo z toho, že počas streľby máte výborný pocit z toho, ako všetky barely a elektrické prístroje lietajú vzduchom, keď infraštruktúra neutŕži ani škrabanček (sľubovaná deštrukcia mesta má byť v multiplayeri, na ktorý sa pozrieme až po vydaní)? Načo nám je kvalitný a do posledného detailu vymodelovaný Terry Crews, keď ho uvidíme len pár minút na štarte? Vyššie uvedené ponosy sú obyčajnou predohrou k ťažšiemu kalibru, a tou je grafika. Pôvodné kulisy dostali preliv ciel shadovou štylizáciou, ale tým sa neschovajú rozplizlé textúry. Pochvalu zaslúžia neóny, časticové efekty a ohromujúce výbuchy. Lenže na tie čoskoro zabudnete, keď sa mesto ponorí do nočných hodín.

Počas pasáží v tme radšej nechajte bežať hru na pozadí a dajte si desiatu, či si pustite v televízore obľúbený program, než znovu vyjde slnko. Ešte si môžete pohrať s nastavením jasu, kedykoľvek sa denná doba prehupne do času stmievania, pretože inak si v noci nezahráte. Neprehľadnosť, chaotickosť a totálna nechuť pohybovať sa v tienistých častiach mesta iba v žiari neónov sprevádzala každý môj krok. Keď sa zniesol súmrak počas môjho šplhania na najvyšší vežiak v okolí a ja som kvôli zlej viditeľnosti po niekoľkýkrát letel niekoľko poschodí ústrety ulici, mal som chuť vyhodiť ovládač z okna, Crackdown 3 vypnúť a nikdy sa k nemu nevrátiť. S príchodom slnka sa však situácia razom zmenila a ja som si v pohode vyhopsal k ďalšiemu bossfightu.

Crackdown 3 – E3 2017 (trailer)

Asi každý fanúšik Crackdown 3 som sa tešil na neustále hláškujúceho Terryho Crewsa. Bohužiaľ sa po úvodnej sľubnej časti upriamilo jeho vystúpenie na iba niekoľko frkov, ktoré sa po čase začnú zajedať. Divokosť na úrovni traileru z E3 2017 sa nekoná.

Hodinku a dosť!

Poďme sa spoločne vrhnúť do záverečného zhodnotenia. Ako už bolo napísané, môj pohľad na Crackdown 3 nie je konečný, pretože multiplayerový mód Wrecking Zone som nemal príležitosť riadne otestovať, takže záverečný verdikt očakávajte po víkende, počas ktorého sa do deštrukcii mesta pustíme s hráčmi celého sveta. Singleplayerová časť sa zatiaľ javí ako rozporuplná, ale vo svojej podstate obstojná zábava. Nečakajte od nej prepracovaný príbeh (misia sa viaže na ničenie továrne/väzenia/rakiet/metra/čohokoľvek v dohľade), rozsiahly vývoj postavy, ani dlhú hernú dobu (cca desať hodín), ale oddychovku v poetike osemdesiatkových filmov. Tu sa jednoducho len strieľa, aby sa všetko zničilo, a to funguje slušne.

Počas hrania mi niekoľkokrát na mysli vyplavilo porovnanie s Just Cause 4, ktoré sa žánrovo najviac blíži dnes recenzovanému projektu. Oba tituly sú si vlastne dosť podobné, graficky patria skôr k priemeru, gameplay sa zameriava na streľbu a akrobatický pohyb a po hodinke, dvoch pred monitorom alebo televízorom začína aj napriek ich dynamickosť nastupovať stereotyp. Rico Rodriguez ponúkol aspoň náznak akéhosi príbehu, a preto v mojom hodnotení dopadol o chĺpok lepšie, ale inak sa hodnotenie zhoduje. Pokiaľ si budete dávkovať Crackdown 3 ako oddych po práci, bude fungovať spoľahlivo, len sa musíte zmieriť s neadekvátne vysokou obstarávacou cenou AAA titulu.

Crackdown 3; gameplay: slum

Cez zastaranosť grafiky sa autorom podarilo veľmi dobre zapracovať holografické projekcie a neónovú žiaru, ktorá spoľahlivo navodí futuristickú atmosféru.

Celkovo mohol dopadnúť Crackdown 3 vzhľadom na problémy počas vývoja oveľa horšie a nikto by sa nečudoval. Z tohto pohľadu je nakoniec táto akčná smršť celkom príjemným prekvapením. Nespútanú deštrukciu s hláškujúcim Terry Crews si užijete exkluzívne na Xbox One, ale vďaka funkcii Play Anywhere tiež na vašom PC vyzbrojenom Windows 10, od 15. februára, kedy sa oficiálne začína predávať v digitálnej aj fyzickej podobe.

Táto recenzia bola napísaná pre Xbox One S verziu.

Recenzia Crackdown 3: záverečné hodnotenie

Priebežné hodnotenie 60 % Alza.sk
70 %
60 %
65 %
Crackdown 3; recenzia

• Návrat k osemdesiatkovým filmom, v ktorých hrala hlavné úlohy deštrukcia
  • Pri správnom dávkovaní pohodová oddychovka
  • Dobrý pocit zo streľby zo zbraní s výbušnými projektilmi
  • Vývoj postavy na základe vlastného hrania
  • Absolútna sloboda pri výbere činností
  • Holografické projekcie na budovách

• Slabá príbehová linka
  • Nevyužitie hláškovacieho potenciálu
  • Rýchly nástup stereotypu
  • Všetky úlohy sa spájajú s deštrukciou bez vyššieho účelu
  • Streľba z konvenčných zbraní
  • Relatívne krátka herná doba na sandbox
  • Hranie v noci
  • Nepresnosti pri vertikálnom pohybe
  • Zastaranosť grafiky niekedy bije do očí
  • Tradičné sandboxové bugy (AI, objekty)
  • Vyššia cena v pomere k obsahu hry
  • Málo režimov v multiplayeri
  • Vo Wrecking Zone nemožno založiť hru s priateľmi

Crackdown 3 – Novinky

1. (13. 11. 2018) Crackdown 3 vyjde 15. februára 2019
  2. (12. 6. 2018) Crackdown 3 opäť odložený na február 2019
  3. HW nároky pre Crackdown 3 PC

Crackdown 3 vyjde 15. februára 2019

• Novinka: 13. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

Tak dlho sa chodí s Crackdownom na tlačovky až sa... hra konečne dočká dátumu vydania? Je to skutočne tak! Crackdown 3 po mnohých odkladoch vyjde 15. februára 2019, a to na Xbox One a PC. V rámci akcie Xbox X018 sa hra prezentovala novým videom, ktorý na mňa osobne nepôsobí príliš presvedčivo. Crackdown 3 sa od trailerov z rokov minulých na prvý pohľad nijako nelíši, a tak pevne dúfam v to, že hlavný ťahák hry, ktorým je zničiteľné prostredie, všetko vynahradí. Plusové body by mohol Crackdown 3 nazbierať aj za humor. Ak vás viac než rúcajúce sa budovy lákajú najrôznejšie vtipy a nadsádzka, mrknite na nový trailer, ktorý začína perfektnou etudou, ktorú predvádza herec Terry Crews.

Crackdown 3 – Xbox X018 trailer (hraný/gameplay trailer)

Ikonou tretieho Crackdown je herec Terry Crews, ktorý hru obohacuje o svoj charakteristický humor.

Crackdown 3 predstavuje multiplayerový režim Wrecking Zone

Na Xbox X018 sa však zástupcovia štúdia Sumo Digitals zdržali o niečo dlhšie. Prestavali totiž aj nový multiplayerový režim Wrecking Zone, v ktorom sa stretnú dva tímy po piatich hráčoch a ako už názov napovedá, hlavným menovateľom bude ničenie. Bojovať proti skutočným hráčom je samozrejme už zo svojej podstaty zábavnejšie, než sa stretnúť s umelou inteligenciou, ale Crackdown 3 všetko okoreňuje tým, že môžete nepriateľovi odrezať prístup zničením mosta alebo zhatiť plán útoku demoláciou celej budovy. Čo však v oznamujúcom gameplay trailery robí automatické zameriavanie, to absolútne netuším.

Crackdown 3 – predstavenie režimu Wrecking Zone (gameplay trailer)

Dajme bokom všetky pochybnosti o kvalitách hry. Zničiť prakticky celú mapu znie totiž veľmi lákavo.

Crackdown 1 dočasne zadarmo na Windows Store

Skrátiť si čakanie na Crackdown 3 teraz môžete hraním prvého dielu. Ten je zadarmo dostupný na Microsoft Store na Xbox One a Xbox 360. Vďaka spätnej kompatibilite si môžete prvý Crackdown zahrať na oboch konzolách. Pokiaľ vás táto možnosť láka, je potrebné tak urobiť do 30. novembra, potom už bude hra opäť spoplatnená.

Crackdown 3 opäť odložený, tentoraz na február 2019

• Novinka: 12. 6. 2018 • Autor:   Filip Němec

Séria Crackdown je tu s nami už nejaký ten rok, pričom jej nateraz posledný tretí diel je vo vývoji dlhšie, než by si autori sami priali. Pôvodne mala hra vyjsť už na konci roka 2017, avšak ani odloženie na tento rok nebolo posledné. Len pár dní pred výstavou E3 v Los Angeles Microsoft potvrdil šuškanie o tom, že sa Crackdown 3 opäť odkladá, a to na február budúceho roka, čo už je, dúfajme, posledný prieťah. Presné dôvody problémov bohužiaľ nepoznáme, no nebudeme asi ďaleko od pravdy, keď poukážeme na myšlienku kompletne zničiteľného sveta.

Crackdown 3; screenshot: deštrukcia Crackdown 3; screenshot: postavy

Obrázok 1: Deštrukcia bude rozhodne jedným z hlavných ťahákov hry. Obrázok 2: V rámci príbehu nepôjde zničiť úplne celé mesto, pri online hranie však deštrukcia nebude nijako obmedzená.

Crackdown 3 totiž ponúkne veľký otvorený svet, čo je už samo o sebe náročná úloha. Zásadným prvkom hry je ale prakticky neobmedzené ničenie, čo je výpočtovo tak zložitá úloha, že ho samotná konzola nezvládne. Deštrukcia tak bude vypočítavať pomocou infraštruktúry samotného Microsoftu, čo je s najväčšou pravdepodobnosťou ten hlavný problém celého vývoja. Autori však neustále sľubujú, že aj s horším pripojením sa budú dáta odosielať korektne a na výsledné hranie to nebude mať vplyv. Tak trošku sa tiež spoliehame na to, že Xbox One X, najvýkonnejšia konzola súčasnosti, autorom dosť pomôže a my vo februári budúceho roka konečne okúsime bláznivú a ničím neviazanú mestskú akciu.

Microsoft sa pokúsil zalepiť dieru aspoň novým gameplay trailerom, ktorý ukazuje, ako akciu so zbraňami, tak aj automobilové sekvencie popierajúce gravitáciu (a vlastne úplne všetko, čo poznáme z reálneho života). Trošku nás ale straší grafické spracovanie. Z traileru je zrejmé, že za posledné dva roky sa vizuálne Crackdown 3 nikam neposunul a ani animácie postáv či kvalita textúr nepôsobí veľmi isto. Ohľadom Crackdown 3 sme skrátka dosť skeptickí, radi sa ale necháme presvedčiť, že to je taká bomba, ako si v Microsofte myslia.

Crackdown 3; screenshot: hrdina Crackdown 3; screenshot: mesto

Obrázok 1: Hlavným hrdinom Crackdown 3 je agent so super schopnosťami a túžbou potlačiť zločin vo futuristickom meste. Obrázok 2: Rozhodne nás láka ničím neobmedzené vyčíňanie a deštrukcia vo veľkom svete.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esportu a technológií nájdete na facebooku a instagramu Alza Gaming.

HW nároky pre Crackdown 3 PC

Procesor Intel Core i5-3470 3.2GHz/AMD FX-6300 Intel Core i5-4690 3.5GHz/AMD FX-8350