AD homeoffice PET

Dead or Alive 6 (PREVIEW) – z Japonska sa rúti nový diel kultovej bojovky

Už čoskoro

Existujú dva spôsoby, ako sa pozarať na sériu Dead or Alive. Môžete ňou opovrhovať a tváriť sa, že existujú iba vrcholné značky, ako Tekken, Street Fighter, Mortal Kombat alebo Injustice, ale tiež sa môžete nechať uniesť ladnými krivkami ženských bojovníčok, ktoré by asi vašu drahú polovičku nepotešili. Práve sporo odeté bojovníčky bývali tvárou populárnej bojovky, ktorá sa svojimi kvalitami radila skôr do druhej ligy. Tento rok má však byť všetko inak. Tvorcovia z Team Ninja sľubujú menšie zameranie na prvoplánovú nahotu a nahradí ju prepracovaným súbojovým systémom, novými mechanikami a ďalšími prvkami, ktoré by mali presvedčiť hráčov, aby si Dead or Alive 6 kúpili. Budú to mať však pekelne ťažké, keďže na obzore sa už začína črtať Mortal Kombat 11 sľubujúci veľké veci.

Preview

Dead or Alive 6; screenshot: útočný postoj

• Žáner: 3D bojovka • Vývojár: • Team Ninja • Vydavateľ: Koei Tecmo GamesPlatformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (1. marca 2019) • Homepage: teamninja-studio.com/doa6/us/

Dead or Alive 6 – Novinky

1. V Dead or Alive 6 narazíme na známe tváre
  2. Na kúzlenie zabudnite
  3. Dynamiku súbojov v Dead or Alive 6 podporujú viacúrovňové arény
  4. HW nároky pre Dead or Alive 6 PC

V Dead or Alive 6 narazíme na známe tváre

• Novinka: 16. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Príbeh do bojoviek patrí, toto si nenechám vyhovoriť nikým. Scenáristické kľučky pokojne môžu byť trápne a zbytočné ako stierače na ponorke, ale pre fanúšikov série sú dôležité. Občas môže dokonca ísť o veľmi podarené zápletky, čo sme zažili v oboch dieloch Injustice, ale väčšinou to žiadna sláva nie je. Napriek tomu ide o najlepší spôsob, ako sa zoznámiť s väčšinou ponúkaných bitkárov, ktorí sa stretávajú v otvorených arénach. Dead or Alive 6 sa pýši pokračovaním eskapád o osude sveta, v ktorých sa objaví väčšina obľúbených bojovníkov.

Dead or Alive 6 – oznámenie (trailer)

Dead or Alive 6 si zachováva svoju tvár, ktorú modernizuje v prospech hrateľnosti. Fanúšikovia sa tak môžu tešiť na množstvo japonských „šialeností“ a pátosu, na ktoré nie sme v euroamerických hrách zvyknutí.

S novým dielom sa však očakávajú tiež jedinečný bojovníci a zatiaľ sme sa dočkali dvoch oznámení. Prvým z nováčikov je americký pouličný bitkár Diego, ktorého bojový štýl poznačili ulice New Yorku. V nich sa pretĺkal, ako sa dalo, takže sa pripravte na veľa nečestných úderov, ktoré pošlú súpera spoľahlivo do kolien. Jeho zelenáčskou partnerkou sa stala NiCO, fínska bojovníčka ovládajúca indonézske bojové umenie silat. Svoje zručnosti prepája s elektrickými útokmi spôsobenými dômyselnými vynálezmi. Ako sa dve nové ryby popasujú s rybníkom plným ostrieľaných dravcov, sa dozvieme o necelé dva mesiace, svojich fanúšikov si však určite nájdu.

Na kúzlenie zabudnite

Jedna z ďalších vecí, ktorú priaznivci na Dead or Alive oceňujú, je dôraz na pohyby bojovníkov. Jednotlivým postavám bola do vienka daná znalosť niektorého zo svetových bojových umení, čím sa mierne približujú sérii Street Fighter. Tradičné ázijské štýly samozrejme stoja v popredí, keďže hra vzniká v japonskom štúdiu, ale tvorcovia z Team Ninja sa neboja ani exotiky (ruskú silovú systemu alebo sambu pozná asi málokto). V bojoch bez zbrane musíte využiť prednosti jednotlivých techník, aby ste súpera zrazili k zemi. Tento rok sa môžeme tešiť na nové spôsoby, ako oponentov prekvapiť.

Dead or Alive 6; screenshot: vnady Dead or Alive 6; screenshot: punch Dead or Alive 6; screenshot: diego

Obrázok 1: Priaznivci série Dead or Alive neprídu v šiestom diele o zdôraznené ženské vnady. Tvorcovia sa dokonca špeciálne zaoberali fyzikou poprsia u bojovníčok. Obrázok 2: Tvrdé údery dokážu rozhodiť aj najodolnejších bitkárov. Účes ale samozrejme stále drží. Obrázok 3: Jedným z nováčikov v Dead or Alive 6 bude Diego, ktorého agresívny pouličný štýl rozhodí aj tých najskúsenejších bitkárov.

Prvá mechanika poteší skôr nováčikov a menej skúsených bojovkárov. Systém opakovaného stláčania jedného tlačidla vedúce k jednoduchým kombom asi rutinných hráčov neoslní, ale neostrieľaní bitkári podľa mňa nedajú na tzv. Fatal Rush dopustiť. Navyše sa pod hromadou súperových úderov plní Break Gauge, ktorý po dosiahnutí maxima vytvorí z jednoduchého komba o dosť silnejší variant. Pre zbehlých hráčov vyzerá zaujímavejšie Fatal Reversal, vďaka ktorému budete môcť pri správnom načasovaní zaútočiť protiúderom, ktorý na chvíľku oponenta omráči, čo je živná pôda pre ničivý sled rán a kopancov vedúci ku skaze súpera. Z dostupných záberov môžem súdiť, že dynamické súboje dostanú nový svieži náboj.

Dynamiku súbojov v Dead or Alive 6 podporujú viacúrovňové arény

Tvrdenie vývojárov, že chcú zo svojej série urobiť dospelejšiu bitkársku záležitosť, v ktorej nejde len o vnady dievčat a silu mužov, podčiarkujú okrem dôrazu na súbojový systém taktiež zameranie na grafickú stránku. Nebojte sa, o svoju porciu politicky korektnej nahoty neprídete, ale zároveň sa môžete vyblázniť na rôznych kostýmoch hrdinov, ktoré snáď budú aj upravovateľné. Veľmi dobre sa vyzerajú aj pohyby charakterov a efekty ich úderov. Špeciálne chvaty nehýria farbami ako Jump Force alebo Street Fighter a ich animácie nás, dúfajme, nebudú zdržovať ako u spomínaných bojoviek.

Dead or Alive 6; screenshot: power Dead or Alive 6; screenshot: prostredie

Obrázok 1: U záhadami opradených ninjov nebude núdza o údery nabité silou živlov. Obrázok 2: Interaktívne a ničitelné prostredie by sa mohlo stať jednou z predností Dead or Alive 6.

Osobne sa mi veľmi páči dizajn lokácií, ktorý sa pýši niekoľkými úrovňami, podobne ako Tekken 7 alebo Injustice. Možno skrátka vidieť, že štúdio Team Ninja sa učí od tých najlepších, pretože podobne ako hrdinovia z univerza DC Comics môžu bojovníci veselo využívať prostredie, avšak v 3D priestore. Môžeme sa tak pripraviť na úhybné manévre do strán aj prekvapivé zásahy, ktoré som si minulý rok tak veľmi pochvaľoval u Soulcalibur VI. Dead or Alive 6 by tak nemusel po dlhšom čase zapadnúť medzi zabudnuté bojovky, ale mohol by sa predrať do priazne hráčov. Už teraz však na japonský počin vrhá obrovský tieň Mortal Kombat 11, ktorý vyjde len o dva mesiace neskôr.

Dead or Alive 6; screenshot: ninja

Príbehová linka sa bude zaoberať stretom bojovníkov za svetovú rovnováhu proti jej rozvracačom.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie