AD homeoffice AD homeoffice

Destiny 2 (NOVINKY) – prechádza na Free to Play a ukazuje DLC Shadowkeep

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Bungie si prichystalo viac než hodinový stream, počas ktorého odhalilo hneď niekoľko noviniek. Tou najzásadnejšou je oznámenie Destiny 2 First Light, čo je zadarmo dostupná verzia Destiny 2. Autori tiež priblížili v septembri vychádzajúce rozšírenie Shadowkeep a množstvo ďalších noviniek na čele s vydaním hry na Google Stadia alebo Steame. Všetky podstatné informácie sme pre vás spísali v dnešnej novinke.

Prečítať si môžete tiež recenzie na rozšírenia Curse of Osiris, Warmind a Forsaken.

Novinky Recenzia (PS4)

Destiny 2; screenshot: Shadowkeep

• Žáner: FPS • Multiplayer: Áno (online, co-op) • Vývojár: Bungie • Vydavateľ: Bungie • Platformy a Dátum vydania: PS4, Xbox One (6. september 2017), PC (24. októbra 2017), Stadia (2019) • Homepage: destinythegame.com • Čeština: Nie


Časti článku:


Destiny 2 – Novinky

  1. (7. 6. 2019) Destiny 2 zadarmo, oznámenie DLC Shadowkeep a ďalšie novinky
  2. (11. 2. 2019) Štartuje event Crimson Days + súhrn najzaujímavejších Destiny 2 noviniek
  3. (27. 11. 2018) Trojicu chystaných rozšírení nepôjde kúpiť samostatne
  4. (12. 11. 2018) 27. novembra odštartuje 5. sezóna v Destiny 2
  5. (10. 8. 2018) S príchodom Destiny 2: Forsaken sa zmení systém zbraní a inventár
  6. (30. 7. 2018) Trailer o exotických zbraniach a vybavení z Destiny 2: Forsaken
  7. (25. 6. 2018) Autori bližšie predstavujú luk + gameplay zábery režimu Gambit
  8. (13. 6. 2018) Nový príbehový trailer a predstavenie režimu Gambit
  9. (7. 6. 2018) Destiny 2 obohatí 4. októbra veľké rozšírenie Forsaken
  10. (8. 5. 2018) Warmind, druhé veľké DLC, dorazilo do Destiny 2
  11. HW nároky na hru Destiny 2 PC

Destiny 2 zadarmo, oznámenie DLC Shadowkeep a ďalšie novinky

• Novinka: 7. 6. 2019 • Autor: Filip Němec

Štvrtkový stream venovaný budúcnosti Destiny 2 odštartoval generálny manažér štúdia Bungie, Mark Noseworthy, a vedúci vývoja, Luke Smith. Po pár prázdnych minútach zhrnujúcich odpojenie od vydavateľstva Activision Blizzard sme sa však dozvedeli niečo veľmi prekvapivé. Bungie s vydaním rozšírenia Shadowkeep, ktorému sa budeme venovať ďalej, ruší dnes už veľmi komplikovanú ponuku bundlov, season passov a annual passov. Od 17. septembra totiž bude možné bezplatne stiahnuť Destiny 2 New Light.

The Next Chapter for Destiny 2 (stream)

Na záznam viac ako hodinového streamu sa môžete pozrieť tu. Vďaka jeho dĺžke a výrečnosti ale všetkým, snáď len okrem skalných fanúšikov, postačí naša novinka.

Balíček New Light bude obsahovať základnú hru a všetok dodatočný obsah s výnimkou posledného rozšírenia Forsaken. Aj tu však podáva Bungie priateľskú ruku, pretože New Light obsiahne aj lokácie z Forsaken, dostupné nebudú iba príbehové misie, RAID alebo exotické questy. Freeroam však bude umožnený bez akýchkoľvek reštrikcií, teda vrátane public eventov a podobne. Destiny 2 tak v podstate prechádza na Free to Play model.

Ak ste si v poslednej dobe hovorili, že by ste radi začali hrať Destiny 2, ale nemáte tušenie, ako do tohto rozbehnutého vlaku nastúpiť, Bungie teraz vytvorilo ideálny vstupný bod. Po zapnutí New Light absolvujete úvodnú misiu z Destiny 1 v Cosmodrome, ktorá bude slúžiť ako zoznámenie sa s hrou a jej ovládaním. Od tej chvíle už ale budete môcť skočiť do akejkoľvek aktivity Destiny 2. Príbehové misie, kampane všetkých vydaných rozšírení, Crucible, Gambit, skrátka čokoľvek. Žiadne postupné odomykanie, len instantný prístup ku všetkému, čo Destiny 2 v rámci doterajšieho Year 1 passu obsahuje. Power level sa navyše bude pohybovať okolo úrovne 750 (to vraj autori ešte ladia), čo je súčasný strop, ihneď sa tak budete môcť zúčastniť hrania s vašimi priateľmi, ktorí môžu mať v Destiny 2 nahrané desiatky hodín. Tomu hovorím servis.

Destiny 2; screenshot: Drifter

Bungie až doteraz nikdy verejne nehovorilo o Destiny 2 ako o MMO hre, s príchodom New Light sa však svojím modelom stavia vedľa titulov ako je The Elder Scrolls Online.

17. septembra vyjde veľké rozšírenie Shadowkeep

Na čom teda bude Bungie zarábať? Autori vsádzajú na to, že vás hranie New Light bude baviť natoľko, že sa budete chcieť pustiť aj do platených rozšírení (a samozrejme tiež utrácať za kozmetické úpravy). K Forsaken totiž v septembri pribudne Shadowkeep, prídavok, ktorý sa bude predávať za 35 dolárov a ponúkne „novú“ lokáciu. Prečo úvodzovky? Pozrieť sa totiž máme na Mesiac, ktorý sa stal obľúbenou planétou v prvom dieli, kde sa tiež udial vôbec prvý raid. Oproti jednotke má byť oblasť na prieskum dvakrát tak veľká a zatiaľ čo trailer nič také nepotvrdil, autori veľmi akcentovali nostalgiu a na pozadí boli tiež vidieť známe lokácie z jednotky, je teda možné, že sa pozrieme, ako to v týchto miestach vyzerá teraz.

Destiny 2: Shadowkeep – Reveal Trailer

Jednou z noviniek je tiež to, že Shadowkeep je vôbec prvým tzv. stand-alone prídavkom. Na jeho hranie tak nebudete potrebovať Destiny 2 ani žiadne rozšírenie, ako to bolo doteraz.

Mesiac je aktuálne plný obrovských prasklín a tajomných vysokých veží, hlavnými obyvateľmi je však stále rasa Hive, hlboko pod povrchom sa však prebúdza nové nebezpečenstvo, ktoré je nutné eliminovať za každú cenu. No, ako inak, že? Hlavnou sprievodkyňou bude, zdá sa, Eris Morn z Destiny, máme sa však dočkať návratu aj niektorých ďalších starých známych. Tematicky aj príbehovo sa potom má kampaň viac priblížiť k psychologickému hororu, čo by rozhodne k mrtvolnému mesiacu a jeho zatuchlému podzemiu sedelo.

Opäť sa máme dočkať aj nových úprav v hrateľnosti, pričom Bungie hneď na úvod streamu akcentoval väčší príklon k MMO žánru (čo sa spája skôr k príchodu New Light) a tiež RPG, pričom sa v priebehu vysielania hojne spomínala najmä customizácia, a to nielen vizuálna, ale aj funkčná. Výber zbraní, brnení alebo relikvií bude viac ovplyvňovať váš herný štýl, z tých na prvých pohľad viditeľných noviniek potom každá trieda dostane svoje vlastné fatality.

Destiny 2; screenshot: Crota

Stavil by som svoju guardianskú česť, že som v traileri na rozšírenie Shadowkeep niekoľkokrát videl Crotu, hlavného bossa z vôbec prvého raidu. Autori navyše spomenuli, že sa budú oživovať mŕtvi, syn Oryxa je tak veľmi pravdepodobným navrátilcom.

Destiny 2 – play anywhere

Ktorý vývojár by nechcel, aby jeho dielo šlo hrať kdekoľvek a kedykoľvek. Bungie okrem iného zdôraznila svoj zámer priblížiť Destiny 2 hráčom čo najbližšie, čo demonštrovala pekným gestom vo forme Destiny 2 New Light, ale aj ďalšími novinkami. Len pol hodiny predtým, než sa na túto tému rozhovoril manažér štúdia Mark Noseworthy, Google na svojom vlastnom streame oznámil, že Destiny 2 vrátane všetkých rozšírení mieri na novú streamovaciu platformu Google Stadia. Bungie tak nezostávalo než potvrdiť, že aj verzia New Light sa na Stadia pozrie, čo ale nie je všetko zo súdka play anywhere.

Počnúc vydaním rozšírenia Shadowkeep bude dostupný tzv. cross-save, teda možnosť hrať za svoju postavu na akejkoľvek platforme, čo teraz znamená nielen PC, PS4 a Xbox One, ale aj Google Stadia. Odídete si na dovolenku, svoju konzolu necháte doma, lenže vaši priatelia budú potrebovať pomôcť s raidu? V prípade, že vo vašom letovisku bude dostatočne rýchly internet (aspoň 10 Mbps), mal by vám stačiť prehliadač Google Chrome.

Destiny 2; screenshot: Strážcovia

Rozohrali ste Destiny 2 na PlayStation 4, ale vaši parťáci predsedali na Xbox One? Od 17. septembra to už vďaka cross-save nebude žiadny problém.

Posledným sústom z play anywhere koláča je potom presun Destiny 2 z platformy Battle.net na Steam. Po rozviazaní spolupráce s vydavateľstvom Activision Blizzard už nemá Bungie dôvod ponúkať hru iba na Battle.net a presúva sa na rozšírenejší Steam, na ktorom budú v budúcnosti vychádzať aj ďalšie prídavky. Bungie navyše sľubuje, že prenos dát medzi platformami Blizzardu a Valve má byť bezbolestný.

Destiny 3 stále v nedohľadne

Na môj vkus bol viac než hodinový stream až príliš ukecaný, ale oceňujem jeho 100 % úprimnosť, ktorá sa týkala napríklad jedovatých výhrad k tomu, že Bungie recykluje Asset Mesiaca z Destiny 1 a podobne. Záverom sa moderátor streamu spýtal aj na hypotetické Destiny 3, na čo mu bolo odpovedané, že niečo také je veľmi ďaleko a všetci sa teraz sústredia na Shadowkeep a tiež na to, akým smerom sa štúdio vydá teraz, keď je slobodné. Žiadne plánovanie podľa finančných výsledkov, o hre rozhodujú iba dve skupiny: Bungie a hráči.

• Zdroje: ign.com, Gamespot, YouTube



Štartuje event Crimson Days + súhrn najzaujímavejších Destiny 2 noviniek

• Novinka: 11. 2. 2019 • Autor: Filip Němec

Rovnako, ako v predchádzajúcom roku, aj tento rok zavíta do sveta Destiny 2 valentínsky event Crimson Days, ktorý začne 12. februára. Zabudnite však na zamilované priania a darčeky. Vlastne... darčeky budú, rovnako ako všetko ostatné sa aj táto udalosť totiž bude točiť okolo lootu. Hlavnou aktivitou, ktorá vás k exkluzívnemu vybaveniu dovedie, bude tentokrát multiplayerový režim Crimson Doubles, v ktorom sa, ako už názov napovedá, hráči zoskupia do dvojíc (sami alebo s pomocou matchmakingu) a vydajú sa do boja v upravenej verzii kompetitívneho režimu Clash.

Rozdelenie do párov ale nie je jedinou úpravou. Vzhľadom na tému celého eventu bude kľúčové, ako veľmi sa budete vzájomne podporovať. Dvojica v tesnej blízkosti bude mať zvýšenú schopnosť regenerácie zdravia, v opačnom prípade sa bude váš život obnovovať nielen o poznanie pomalšie, ale súper ešte k tomu dostane echo o vašej polohe. Takéto pravidlá pôsobia na papieri naozaj dobre, značnú výhodu však budú mať tí, ktorí si svojho spoluhráča sami vyberú a budú vzájomne komunikovať. Hráči, ktorí vzišli z matchmakingu, to budú mať ďaleko ťažšie.

Destiny 2; screenshot: Crimson Days, tower

Valentínsky event už je stálicou sveta Destiny. Takto vyzdobený bol pôvodný tower z prvého dielu, než ho na začiatku Destiny 2 zdecimoval útok Cabal.

Lákavé odmeny za hranie PvP aj PvE

Na svoje si prídu aj fanúšikovia PvE. Na tých bude čakať rad výziev (Bounties) vrátane tých denných a týždenných. Za účasť v Crimson Doubles a plnenie ďalších úloh potom dostanete papierové srdce, čo poslúži ako herná mena. Ekonomika je navyše nastavená pomerne prívetivo, hoci získanie všetkých predmetov vám zaberie hodiny a hodiny hrania. Pre predstavu: za bežnú dennú výzvu získate 15 sŕdc a za týždennú (Nightfall misia, ktorú splníte so svojím Crimson Doubles parťákom) ich dostanete rovno 75. Za najlacnejšiu odmenu (Tirastrella Legendary Ghost Shell) miniete 25 srdiečok, naopak za legendárny tanček Flaunting Dance 150 sŕdc.

Odmeny sú až na pár zmien totožné ako v minulom roku. Najzaujímavejšia je však novinka v podobe luku Vow Bow. Ak ste si zaobstarali rozšírenie Forsaken, luky pre vás nie sú žiadnou novinkou, ostatným hráčom však prístup k tejto relatívne novej triede zbraňou bol odmietnutý. Až do teraz. Vow Bow navyše dostanete na power levelu 650, čo je ďalší dôvod, prečo sa do Crimson Days púšťať.

Destiny 2; screenshot: Crimson Days, Lord Shaxx Destiny 2; screenshot: Crimson Days, ghost shell Destiny 2; screenshot: Crimson Days, loot

Rovnako, ako takmer všetko vo svete Destiny 2, aj Crimson Days sú predovšetkým o loote.

Bungie získava všetky práva na sériu Destiny

Valentínsky event však nie je jedinou udalosťou vo svete Destiny 2. Séria Destiny vznikla ako spoločné dielo vývojárskeho štúdia Bungie (predtým séria Halo) a vydavateľa Activision Blizzard. Pred nedávnom však tieto spoločnosti ukončili dlhoročné partnerstvo a autori Destiny sú tak teraz vlastníci nielen hry ako takej, ale najnovšie aj vydavateľských práv. Rozchod to ale nebol nijako búrlivý. Bungie z tohto spojenectva vyšlo neutrálne, Luke Smith, ktorý riadi vývoj značky, na oficiálnych stránkach Bungie poďakoval Activision za doterajšiu spoluprácu a ani druhá strana sa nevyjadrovala nijako negatívne.

Luke Smith sa potom prostredníctvom oficiálneho blogu štúdia snažil ubezpečiť fanúšikov, že budúcnosť Bungie je práve v Destiny a tak nemusia mať o svoju obľúbenú sériu obavy. Ak malo odpojenie od Activision niečo značiť, tak je to práve ešte silnejšie ukotvenie značky v rámci vývojárskeho štúdia a jeho budúcej tvorby. Smith v blogovom príspevku tiež spomenul, že sa teraz môžu sústrediť na ďalšie rozšírenie a najmä pomer obsahu, ktorý bude určený občasným hráčom, ktorí túžia skôr po novom príbehu a hardcore fanúšikom, ktorí bažia predovšetkým po novom vybavení.

Destiny 2: Forsaken Annual Pass – Last Word revolver (trailer)

Druhý diel Destiny má mnoho chýb, jednou z hlavných devíz je však pocit zo streľby. Každá (nielen) exotická zbraň je úplne unikátna a preto si môžu autori dovoliť čas od času priviezť späť k životu nejaký kver z prvého dielu a dočkať sa skvelého ohlasu. Medzi tie najviac ikonické zbrane patrí revolver Last Word.

Prečo sa Bungie rozišlo s Activisiosom a čo to znamená pre sériu?

Častý názor na kauzu je taký, že zo spolupráce ustúpilo Bungie, pravdepodobne kvôli podmienkam Activision týkajúcich sa monetizácie (ide ale o číre dohady). Skutočnosť však bude pravdepodobne opačná. Bungie sa totiž v roku 2010 zaviazalo, že pre Activision vytvorí výmenou za pol miliardy dolárov tri diely série. Je to teda Bungie, kto nesplnil dohodu a je nepravdepodobné, že by mu bolo umožnené tak jednoducho vycúvať.

Skutočná verzia je pravdepodobne taká, že Activison nebol spokojný s predajmi. Prvého aj druhého dielu sa síce predalo 50 miliónov kópií (vrátane rozšírenia), v poslednej dobe však reputácia Destiny 2 skôr klesá. O niekoľko rokov skôr sa navyše špekulovalo o tom, že v rámci spolupráce existuje mnoho nezhôd, ktoré viedli až k tomu, že vývoj druhého dielu mal byť po význame reštartovaný. Pravdu sa však nedozvieme buď vôbec nikdy, alebo až o mnoho rokov, kedy už nikomu neublíži.

Ak však patríte medzi fanúšikov série a koniec tohto spoločenstva vás vydesil (alebo naopak potešil), ich bezprostredné následky môžeme sotva pocítiť. V rámci relatívne krátkej doby by mohli byť upravené mikrotransakcie (samozrejme za predpokladu, že je Bungie so súčasným stavom nespokojné), ale to je zhruba všetko, čo mi napadá. Naopak sa povráva, že značná časť štúdia už pracuje na niečom úplne novom a zdá sa prinajmenšom logické očakávať, že odpútanie od Activision bude niesť následky až v rámci ďalšieho pokračovania, na ktorom sa iste pracuje. Až v prípade hypotetického Destiny 3 tak spoznáme, či tento rozchod uvoľnil Bungie ruky a priniesol väčšiu voľnosť.

Destiny 2: Forsaken Annual Pass – Black Armory (trailer)

Rozšírenie Black Armory je najnovším plateným prídavkom pre Destiny 2. Prijatie tohto DLC u hráčov ale nebolo najlepšie.

Čo čaká hráča Destiny 2 v roku 2019?

Bungie už odhalilo plány na nasledujúce mesiace, ktorých prehľadné grafické vyjadrenie môžete nájsť nižšie. Ako vždy je obsah rozdelený na ten úplne zadarmo a potom na platený, ktorý v súčasnosti zastrešuje Annual Pass, v rámci ktorého dostanete prístup k trom rozšíreniam. V skoršej novinke sme vás už informovali o tom, že jednotlivé DLC nepôjde kúpiť samostatne, iba v rámci Annual Passu, ktorého cena rozhodne nie je potešujúca.

Destiny 2; screenshot: Annual Pass road map 2019

Na budúce mesiace toho Bungie chystá pomerne dosť. Kvantita však nemusí nutne znamenať kvalitu.

Aj bez plateného obsahu je však vo svete Destiny 2 stále čo robiť. Okrem Crimson Days začne tiež novy Iron Banner, Gambit dostane nové mapy a konečne podporu súkromných zápasov. Popri tom nás čakajú aj nové exotické questy alebo pravidelné navýšenie power levelu. Už o pár týždňov navyše začne doposiaľ nepredstavený jarný event.

Majitelia Annual Passu už v decembri dostali prvé DLC s názvom Black Armory, ktoré si odnieslo zmiešané hodnotenie. Na jednej strane totiž aktívnym hráčom ponúklo presne to, čo chcú – nový a zaujímavý loot. Menej oddaní fanúšikovia ale túžili najmä po príbehových misiách, tých sa však nedočkali. Reputáciu má napraviť druhé rozšírenie Joker's Wild, ktoré sa ale ponesie v rovnakom duchu a predstaví v prvom rade nové vybavenie. Bungie však na vlažné prijatie Black Armory mieni reagovať a pomer nového vybavenia a príbehového obsahu chce lepšie vybalansovať. Snáď sa to podarí.

• Zdroje: polygon.com, ign.com, vg247.com, bungie.net, wccftech.com



Trojicu chystaných rozšírení nepôjde kúpiť samostatne

• Novinka: 27. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

Po veľkom a veľmi podarenom rozšírení Forsaken, ktorému sme sa venovali v samostatnej recenzii a neskôr aj zhrňujúcom článku, kde sme potvrdili dlhodobý potenciál tohto rozšírenia, autori oznámili tri menšie rozšírenia Black Armory (december 2018), Joker's Wild (jar 2019) a Penumbra (leto 2019). Ako sme však bohužiaľ zistili, nepôjde je kúpiť samostatne. Bungie tak v podstate hráčov núti zaplatiť za obsah, o ktorom vlastne nevieme zatiaľ nič konkrétne a v prípade posledného rozšírenia Joker's Wild si ho budeme môcť zahrať až o niekoľko mesiacov. To nie je práve sympatické gesto. Za tzv. Annual Pass, ktorý tieto tri rozšírenia obsahuje, zaplatíte zhruba 40 €.

Destiny 2: Forsaken; screenshot: Annual Pass, Seasons

V rámci Annual Passu by sme mali dostať nielen nové zbrane či brnenia ale aj zatiaľ bližšie nešpecifikovaný Endgame obsah. Viac o jednotlivých rozšíreniach bohužiaľ nevieme, vzhľadom na minulosť je tak skepsa alebo minimálne zdravá obozretnosť na mieste.

Nové legendárny zbrane pre piatu sezónu

Koncom novembra potom začína už 5. sezóna, ktorej novinky budú prístupné všetkým majiteľom hry. Autori aktuálne odhalili niekoľko nových zbraní, ktoré budú pravdepodobne patriť do tzv. pinnacle série, ktorá zažila premiéru u podarených Crucible exkluzivít, ktoré si hráči ihneď obľúbili. Niektoré nové zbrane našťastie pôjde získať mimo Crucible, čo je samozrejme dobrá správa pre tých, ktorí holdujú skôr PvE.

Za plnenie strike misií dostanete Fusion pušku Loaded Question, ktorá bude mať väčšie poškodenie s plným zásobníkom a nepriateľ po zabití exploduje. Automatická puška Breakneck dokáže v rámci krátkeho času eliminovať väčšie množstvo nepriateľov, takže nie je divu, že ju získate ako odmenu v rámci schémy Gambit, a konečne poslednou novinkou je granátomet The Mountaintop určený pre primárny slot, ktorý strieľa priľnavé granáty, ktoré okamžite po dotyku s akýmkoľvek povrchom explodujú. Ten získate len v Crucible. Nižšie nájdete obrázky jednotlivých zbraní a presné požiadavky na ich získanie.

Destiny 2, screenshot: zbraň, loaded question Destiny 2, screenshot: zbraň mountaintop Destiny 2, screenshot, zbraň auto-rifle

Obrázok 1: Na získanie Fusion Rifle Loaded Question bude potrebné dokončiť 40 strike misií a vykonať 500 zabití s Fusion puškou a 1000 arc zabití. Obrázok 2: Aj granátomet The Mountaintop si vyžiada dosť času. V kompetitívnych módoch bude potrebné nahrať 2100 bodov a ešte vykonať niekoľko zabití ľubovoľným granátometom. Obrázok 3: Breakneck vyžaduje absolvovanie 40 Gambit zápasov. Nič viac, nič menej.



27. novembra odštartuje 5. sezóna v Destiny 2

• Novinka: 12. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

Udalosti vo svete Destiny 2 sú rozdelené na sezóny, ktoré väčšinou oddeľujú jednotlivé príbehové rozšírenia. Rovnako to bude aj tento rok na jeseň, keď 27. novembra začne už 5. sezóna. Hlavnou udalosťou bude vydanie rozšírenia Black Armory, ktoré ale bude podľa všetkého podstatne menšíie ako predchádzajúce Forsaken. Čo všetko Black Armory ponúkne, by sme sa mali dozvedieť v najbližšej dobe.

Čo ohlásený koniec sezóny znamená pre nás hráčov? Predovšetkým by mali spozornieť všetci, ktorí majú „rozohranej“ Crucible alebo Vanguard ranky. Tie sa totiž so začiatkom sezóny resetujú, takže ak pracujete na nejakom queste vyžadujúci určitý rank, mali by ste sa poponáhľať. Tieto úlohy budú dostupné aj v 5. sezóne, ale s ich plnením budete musieť začať zase od začiatku. Čakanie na ďalšiu sezónu by vám potom mohol skrátiť posledný Iron Banner, ktorý odštartuje 13. novembra.

Destiny 2: Forsaken; screenshot: road map

Vedľa plateného rozšírenia Black Armory si Bungie nachystalo na december aj pravidelnú dávku nového obsahu zadarmo. Návrat oslávia niektoré ťažké guľomety a noviniek by sa mal dočkať aj Crucible. Že by nová mapa alebo dokonca herný režim?

Activision nie je spokojný s predajmi Destiny 2: Forsaken

Forsaken je rozhodne najobľúbenejším rozšírením pre druhý diel, a to ako medzi hráčmi, tak aj novinármi. Activision však vo svojej finančnej správe prezradil, že nie je spokojný s predajmi, ktoré nenaplnili pôvodné očakávania. Podľa spoločnosti SuperData si rozšírenie kúpilo približne 60 % majiteľov Destiny 2, čo je pomerne dosť, na druhú stranu Destiny 2 je tvorené tak, že každý hráč by mal ďalšie rozšírenie kúpiť, aby sa neoddelil od ostatných. V tomto ohľade tak 60 % neznie úplne najlepšie. Activision si však spoluprácu s Bungie chvália a zdôrazňuje fakt, že sú schopní pružne reagovať na kritiku hráčov a Destiny 2 naďalej vylepšovať. Uvidíme, čo prinesie ďalšie rozšírenie Black Armory.



S príchodom Destiny 2: Forsaken sa zmení systém zbraní a inventár

(10. 8. 2018) Zostáva už len zhruba mesiac do ďalšieho pokusu o resuscitáciu mierne umierajúceho, ale stále veľmi populárneho Destiny 2. Očakávanú transfúziu nového obsahu má priniesť doposiaľ najväčšie rozšírenie Forsaken, ktoré však okrem novej hernej zábavy prinesie aj rad zmien, ktoré nám Bungie predstavilo v rámci hodinového streamu (pozri dole). Zrejme veľmi vítanou novinkou je kompletný prekopanie systému zbraní a inventára, ten totiž od prvého dielu Destiny prevzal všetko dobré aj zlé, pričom práve to zlé začínajú hráči veľmi kritizovať. Po novom si budeme môcť ľubovoľne vyberať zbrane a umiestňovať ich do troch slotov čisto podľa našich preferencií. Odpadne teda členenie zbraní na primárne s kinetickým poškodením, energetické a ťažké. To zásadným spôsobom zmení možnosti aj štýl hrania, a to najmä v PvP časti.

Destiny 2 – stream o chystaných novinkách na september (stream)

Máte radi Destiny 2 a hltáte každú zaujímavú informáciu? Rozhodne sa pozrite na hodinový stream plný noviniek a gameplay ukážok.

Aj drop zbraní bude veľmi iný. Získané železo budeme dostávať s náhodnými perkami a ešte bude možné ich dodatočne vylepšovať radom modifikácií. To sú naozaj veľké zásahy do hrateľnosti, ktorá bolo po dlhú dobu prakticky nemenná. V prípade PvP sa potom upraví aj tzv. time to kill, teda doba, po ktorú musíte do protivníka strieľať, aby ste ho zabili. Pri súbojoch jeden na jedného totiž aktuálne vyzerá Crucible v Destiny 2 s trochou nadsadenia skôr ako ťahová stratégia. Inak povedané, než niekoho zabijete, pár sekúnd to trvá. Táto úprava by mala zvýšiť rýchlosť a zlepšiť dynamiku PvP.

Trailer k Destiny 2: Forsaken láka na predobjednávku

Hovorí sa, že o mŕtvych len dobre, ale Bungie chce evidentne na jednej významnej smrti zarobiť. Reč je samozrejme o postave Cayde-6 z Destiny 2, ktorý v chystanom rozšírení pravdepodobne príde o život. Vývojári sa nás tým snažia obmäkčiť a bonusy za predobjednávku Destiny 2: Forsaken vyladili práve v štýle tejto zrejme najobľúbenejšej postavy z celého Destiny univerza. V prípade predobjednávky tak dostanete špeciálny ornament na pištoľ Ace of Spades, tanček, exotickú loď a ďalšie doplnky. Zostáva už len dodať, že v kútiku duše dúfame, že Cayde-6 nakoniec prežije a jeho postavu, tak skvelú najmä vďaka dabingu Nathana Fillion, uvidíme v Destiny 2 aj naďalej.

Destiny 2: Forsaken – bonusy za predobjednávku (trailer)

Bungie v peknom traileri prezentuje jednotlivé bonusy k predobjednávke Destiny 2: Forsaken. Presvedčí vás?

Skráťte si čakanie na Destiny 2: Forsaken novým Solstice of Heroes eventom

Destiny 2 je plné hráčov s vylepšenými strážcami na maximálnej úrovni, Bungie tak prišlo s novou udalosťou, ktorá má vyplniť čakanie na chystané Forsaken DLC. Solstice of Heroes vám ponúkne šesticu upravených misií a najmä celý rad výziev, ktoré musíte splniť, ak chcete niektorú z nových odmien. Tie sú najmä kozmetického charakteru, získať tak môžete nové emblémy, exotické lode či Ghost a ďalšie vybavenie. Niektoré úlohy sú navyše pomerne ťažké a vyžadujú napríklad splnenie raidu na prestige obtiažnosť, môže sa tak zdať zbytočné sa do tohto eventu vôbec púšťať. Za plnenie výziev však dostanete tiež brnenie na light úrovni 400, čo už je pádny argument. Nižšie sa môžete pozrieť na trailer k Solstice of Heroes.

Destiny 2 – Solstice of Heroes (trailer)

Bungie nás trailerom láka na práve prebiehajúci event Solstice of Heroes. Najžiadanejšou odmenou je brnenie na light leveli 400.

Očakávané rozšírenie Destiny 2: Forsaken vychádza už 4. septembra, a ak zatiaľ o Destiny 2 iba premýšľate, máme pre vás dobrú správu. Od 4. septembra bude v predaji aj legendárna edícia Forsaken, kde okrem spomínaného datadisku nájdete pôvodnú hru Destiny 2 a tiež Destiny 2: Expansion I: Curse of Osiris, Destiny 2: Expansion II: Warmind. Nalákať sa môžete nechať pekným trailerom.

Recenziu na Destiny 2: Forsaken si môžete prečítať tu.

Destiny 2: Forsaken – legendárna edícia (trailer)

Premýšľate, kedy naskočiť do sveta Destiny 2? S vydaním DLC Forsaken vám tento krok zjednoduší legendárna edícia.



Trailer o exotických zbraniach a vybavení z Destiny 2: Forsaken

(30. 7. 2018) Je celkom jedno, či Destiny 2 aktuálne hráte alebo ste nad ním už zlomili palicu. Ak ste k hre aspoň trošku priľnuli, aktuálne vydané video prezentujúce nové exotické brnenie a zbrane u vás spustí nekontrolovateľné pnutie všetky tieto kúsky mať vo svojej virtuálnej zbrojnici. Je lepší raketomet, čo vystrelí dva projektily zároveň, alebo brnenie, ktoré umožní tak silné skĺznutie, že sa týmto dvom strelám dokážete vyhnúť? My hovoríme: oboje.

A čo takto zdanlivo obyčajná puška s kinetickým poškodením, ktorá ale pri presných zásahoch spustí elementárnu explóziu? Na novom vybavení sa v Bungie naozaj vybláznili, nám nezostáva než dúfať, že minimálne rovnakú starostlivosť venovali aj ďalším aspektom hry. DLC Forsaken vychádza 4. septembra na PC, PlayStation 4 a Xbox One.



Autori bližšie predstavujú luk + gameplay zábery režimu Gambit

(25. 6. 2018) Videodeníček o novinke v podobe luku začína hlavný sandboxový dizajnér Josh Hamrick s tým, že on sám túži po implementácii tejto zbrane už niekedy od roku 2011. Neskôr jeho kolegovia zdôrazňujú, že sa snažili predovšetkým o čo najlepší zážitok zo streľby. Je jedno, či je niekto fanúšikom či odporcom Destiny – pokiaľ ide o mechaniky okolo zbraní, dizajn a pocit zo streľby, tam už prvý diel patril medzi absolútnu špičku, takže implementovať tak odlišnú zbraň do hry bude neľahká úloha.

Bungie zhromaždilo všetky tímy, ktoré sa starajú o zbrane, a očividne si dali záležať, aby sa každý člen tímu naučil strieľať so skutočným olympijským lukom. Dizajnéri, animátori alebo napríklad programátori. Tí všetci si prešli výcvikom pre lukostrelcov a podľa všetkého to má byť na výsledku naozaj vidieť. Zástupcovia Bungie sa vo videu vôbec nesnažia skryť radosť z novej zbrane a podľa gameplay záberov to vyzerá, že nový luk bude jednou z najmocnejších zbraní Destiny 2. Podarí sa však autorom dobre vybalansovať štatistiky voči ostatným zbraniam?

Destiny 2: Forsaken; screenshot: zbraň Destiny 2: Forsaken; screenshot: luk

Obrázok 1: Bude zaujímavé sledovať, ako sa autorom podarilo zasadiť luk medzi ostatné už používané zbrane. Obrázok 2: Zároveň sa tešíme na rozličné druhy a možnosti úprav.

Nové gameplay zábery z režimu Gambit

Autori tiež spoločne so serverom IGN vypustili viac ako štrnásť minút dlhé gameplay zábery z režimu Gambit, ktorý sme vám predstavili v predchádzajúcom update. Ten bude už od začiatku obsahovať štvoricu máp s rôzne rozloženými miestami na generovanie nepriateľov. Celkom by malo ísť o 36 rôznych variantov, takže by takmer žiadna hra nemala byť úplne rovnaká. Zábery iba potvrdzujú naše pozitívne očakávania na tento mix PvE a PvP, pričom najmä okamihy, kedy sa teleportujete do nepriateľského tímu, vyzerajú naozaj veľmi dobre. Ako luk, tak aj tento herný režim vyjde spoločne s rozšírením Forsaken 4. októbra na PC, PlayStation 4 a Xbox One.



Nový príbehový trailer a predstavenie režimu Gambit

(13. 6. 2018) Bungie pokračuje v dávkovaní informácií o doteraz najväčšom príbehovom rozšírení Destiny 2 s názvom Forsaken. V úvode článku sa môžete pozrieť na nový a značne depresívny príbehový trailer, ktorý sa nám snaží nahovoriť, že Cayde-6 padne rukou Prince Uldrena. Informačne bohatší je potom trailer na nový režim Gambit, ktorý podľa slov tvorcov spája to najlepšie z PvE aj PvP. Gambit proti sebe postavia dva tímy po štyroch strážcoch, pričom každý tím bude bojovať vo svojej vlastnej aréne proti skupine počítačom riadených protivníkov s cieľom zabiť záverečného bossa.

Z nepriateľov však budú padať špeciálne žetóny, vďaka ktorým bude možné vysielať ďalších počítačom riadených protivníkov do arény súperiaceho tímu, a ak týchto žetónov nazbierate viac, na oponentov sa budete môcť vrhnúť priamo vy sami. Takto na papieri a koniec-koncov aj v novom traileri vyzerá Gambit naozaj dobre, v praxi ho budeme môcť otestovať už 4. októbra, kedy Forsaken DLC vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One.



Destiny 2 obohatí 4. októbra veľké rozšírenie Forsaken

(7. 6. 2018) Prvé dve príbehové rozšírenia Curse of Osiris a Warmind u hráčov práve nezabodovali. Reparát si Bungie nachystalo na 4. októbra, kedy má vyjsť ďalšie a tentoraz naozaj veľké (nielen) príbehové rozšírenie Forsaken. To sa bude honosiť početnými zmenami väčšieho či menšieho charakteru a samozrejme novou kampaňou. V tej sa pozrieme do dvoch nových lokácií – The Tangled Shore a The Dreaming City. Tu sa stretnete s ôsmimi Fallenskými barónmi, ktoré bude potrebné chytiť a zničiť. Autori tiež sľubujú návrat Reefu z prvého dielu, pravdepodobne opäť vo forme sociálneho priestoru.

S novou kampaňou a novým prostredím samozrejme pribudnú tiež nové adventure misie a ďalšie vedľajšie aktivity, ktoré bude korunovať kompletne nový raid. Skrátka nepríde ani PvP časť hry. Tá bude rozšírená o štyri Crucible mapy a najmä režim Gambit, ktorý má podľa tvorcov podporovať spoluprácu a ponúkne kombináciu toho najlepšieho z PvE aj PvP pri hre 4 na 4. Ťažko povedať, čo si pod touto kombináciou predstaviť, Bungie však plánuje Gambit prezentovať v hrateľné forme už na E3 2018 v Los Angeles.

Destiny 2: Forsaken; wallpaper: Fallen

Rozšírenie sa bude točiť okolo Fallenov, novej rasy sa teda opäť nedočkáme.

Destiny 2: Forsaken vychádza 4. októbra na PC, PlayStation 4 a Xbox One

Novinky sa samozrejme týkajú aj úplne nových setov brnení a tiež zbraní. Práve tých sa bude týkať aj upravený systém zbraní, kedy bude možné na primárny aj sekundárny slot dosadiť silnejšie zbrane, ako sú napríklad brokovnice či raketomety. Tieto drobnejšie zmeny potom budú prístupné všetkým hráčom, bez ohľadu na to, či si rozšírenie Forsaken kúpia. DLC bude k dispozícii samostatne za 39,99 dolárov, prípadne ako súčasť bundlu obsahujúci Expansion Pass či digitálnej Deluxe edície.

Destiny 2: Forsaken; triumfy Destiny 2: Forsaken; kolekcia

Obrázok 1: Počas tohtoročného leta ponúkne Destiny 2 v rámci bezplatnej aktualizácie tzv. triumfy. Tie budú slúžiť ako vedľajšie úlohy, podobne ako to bolo v prvom dieli. Obrázok 2: Okrem toho by sme tiež mali mať prístup cez inventár postavy ku všetkým kolekciám exotických zbraniam, emblémom a ďalším zberateľským predmetom.

Majitelia konzoly PlayStation 4 potom budú opäť benefitovať zo spolupráce Sony a Bungie. Pre nich bude nachystaná, ako vždy, časovo exkluzívna strike misia, špeciálne sety brnenia, vesmírna loď a exotická zbraň. Po Forsaken plánuje Bungie aktualizovať Destiny 2 aj o ďalší bezplatný obsah ako doteraz. Naplánované sú ale aj tri menšie platené rozšírenia Black Armory, ktoré vyjde v zime tohto roka, Joker's Wild, ktoré dorazí na jar 2019 a v lete potom ďalšie drobnejšie DLC s názvom Penumbra. Rozšírenie bude možné kúpiť samostatne alebo ako súčasť Annual Passu.

Destiny 2: Forsaken: wallpaper: Gambit

Multiplayerový režim Gambit bude pravdepodobne kombinovať živého hráča a počítačom riadených protivníkov.



Warmind, druhé veľké DLC, dorazilo do Destiny 2

(8. 5. 2018) Oprášte Destiny 2, vychádza druhé veľké DLC a volá sa Warmind. Fanúšikovia zatiaľ nie sú obsahom, ktorý autori do hry pridávajú, príliš nadšení (pozri vlažné reakcie na predchádzajúci datadisk Curse of Osiris). Warmind chce podstatne rozšíriť endgamové možnosti, a to o nové vybavenie, aktivity a boss fighty. Radosť by mal urobiť aj tým, ktorí Destiny hrajú aj kvôli jej špecifickému príbehu, v ktorom sa spoločne s hrdinkou Anou Bray sa vydajú na zamrznutý pól Marsu. Vedľa kampane sa môžete tešiť aj na 2 nové multiplayerové mapy, 3 strike misie a jeden nový raid.

Destiny 2: Warmind, Rasputin Destiny 2: Warmind, Ana Bray

DLC Warmind je predajné samostatne, alebo ako súčasť season passu.

Obsah recenzie Destiny 2

  1. Destiny 2 – naplní očakávania oproti svojmu predchodcovi?
  2. Kedysi dávno, v preďaleko galaxii...
  3. Koľko zbraní máš, toľkokrát si Guardianom
  4. Ako sa hrá Destiny 2?
  5. Mapa, najlepší priateľ Guardiana
  6. Destiny 2 – krása hviezd sa dotýka
  7. Ako dopadlo Destiny 2?
  8. HW nároky na hru Destiny 2 PC
  9. Recenzia Destiny 2: záverečné hodnotenie
  10. Čo sme o Destiny 2 napísali skôr?

Destiny 2 – naplní očakávania oproti svojmu predchodcovi?

(11. 9. 2017) Destiny. Jedna z najdrahších hier všetkých čias len dokazuje, že ani obrovitý rozpočet nezaručuje vynikajúci výsledok. Ohlasy prvého dielu v čase svojho vydania zostali za očakávaním, a aj keď sa časom hra vďaka postupným úpravám a rozšírenie obsahu v rámci DLC výrazne zlepšila, množstvu hráčov zostala na jazyku pachuť sklamanie. Bola to veľmi slušná strieľačka, ale spočiatku neponúkala príliš obsahu a svojím systémom náhodne generovaného Loot (koristi) veľa svojich fanúšikov privádzala do šialenstva. Destiny 2 ale mieni hriechy svojho predchodcu odčiniť.

Destiny 2; Wallpaper: bitva, multiplayer, bojové lode

Posledné mesto podľahlo ničivému útoku. Podarí sa Guardianom poraziť nepriateľské vojská a zachrániť ľudstvo?


Kedysi dávno, v preďaleko galaxii...

Vesmír je v troskách. Posledné mesto, jediné zostávajúce ľudské útočisko, podľahlo drvivému útoku Červenej légie, vedenej desivým veliteľom Ghaulom. Ani slávni Guardiani (Strážcovia), medzi ktorých patríte aj vy, nezvládli jeho náporu odolať. Ghaul ich navyše pripravil o ich povestnú moc (takzvané Svetlo) a zvyšné obyvateľov mesta donútil k úteku. Ľudstvo je teda v Destiny 2 zrazené na kolená, a aby ste mohli Červenú Légiu poraziť, musíte zjednotiť po galaxii rozprášených hrdinov a spoločnými silami znovu dobyť posledný ostroh ľudí.

Príbeh, respektíve jeho podanie, bolo v prvom diele jedným zo slabších prvkov hry. Destiny 2 túto chybu napravuje a pýši sa slušnou singleplayerovou kampaňou rozvíjajúcou bohatú mytológiu tohto fascinujúceho sveta. Veľa príbehových animácií, veľmi dobre napísané postavy a ich dabing povyšujú príbehovú časť miestami až na filmový zážitok. Kampaň sa teda štúdiu Bungie jednoznačne podarila, naozajstná zábava však paradoxne nastáva až po jej konci, keď sa vám sprístupnia všetky aktivity.

Destiny 2; Wallpaper: Ruda legie, Ghaul

Dominus Ghaul – hlavný záporák Destiny 2. Privedie ľudstvo na prah záhuby a buďte si istí, že ho nebudete mať radi.

Koľko zbraní máš, toľkokrát si Guardianom

Destiny 2 začína obligátnou tvorbou vášho charakteru. Zvolíte si rasu, tvár a pár ďalších detailov, celkovo je však editor nepekne oklieštený a možnosťami veľmi neoplýva. V tejto časti je rozhodne najdôležitejším rozhodnutím voľba vášho povolania (class). Na výber sú tri – Titan, Warlock a Hunter. Titan je v zásade klasický vojak a znesie viac poškodení ako ostatní, Hunter vyniká svojou rýchlosťou a obratnosťou, zatiaľ čo Warlock je schopný priebežne uzdravovať alebo inak podporovať celý tím.

Tri povolania nie sú nijako ohromujúcou ponukou, každé z nich však ponúka úplne odlišný herný zážitok. Útoky, schopnosti, pasívne vlastnosti, všetko je iné. Pre všetky tri povolania možno navyše odomknúť tri ďalšie podtriedy (subclass), ktoré váš charakter kompletne premenia. Napríklad môj Warlock zameraný na ohnivé útoky (Dawnblade subclass) po zmene na podtriedu voidwalkera používa útoky vysávajúce zdravie protivníkov a vytvára ničivé výboje schopné pohltiť všetko, čo im stojí v ceste. Každá podtrieda predstavuje takú veľkú zmenu hrateľnosti, až sa dá s trochou zveličenia konečný počet charakterov zvýšiť na deväť.

Destiny 2; Wallpaper: hunter, arcstrider Destiny 2; Wallpaper: titan, guľomet, zbraň Destiny 2; Wallpaper: Warlock, crucible

Či už si zvolíte akékoľvek povolanie, Destiny 2 je stále skrz naskrz akčná hra a vystrieľate v nej odhadom asi tak miliardu nábojov a iných projektilov. Samotné strieľanie je spracované naozaj dobre, každá zbraň sa správa inak, má iný spätný ráz, kadenciu, dostrel... Zbrane sú rozdelené do troch kategórií (kinetickej, energetickej a ťažkej) a z každého typu pri sebe môžete mať jednu. To však neznamená, že by zbraní bolo v hre málo. Inventár vám bude po chvíli najrôznejšími modelmi pušiek, pištolí a zbrojí priamo pretekať. Destiny je totiž z veľkej časti hlavne o loote.

Z pobitých nepriateľov často padajú nové zbrane alebo časti brnenia rôznej kvality (bežné, neobyčajné, vzácne, legendárne a exotické) a honba za lepšou výbavou (prípadne štatistikami) vás tak ženie neustále dopredu. Prostredníctvom výzbroje totiž vylepšujete štatistiky vašej postave – čím silnejšia je teda vaša výbava, tým silnejší ste aj vy. Pomer použiteľnej a nepoužiteľnej výbavy je navyše veľmi dobrý a počas hrania sa nikdy nedostaví pocit frustrácie, že po niekoľkých hodinách hrania vám nepadla ani jedna kvalitná vec. Nielen vďaka tomu sa budete k Destiny 2 radi vracať.

Destiny 2; Gameplay: emote Destiny 2; Gameplay: voidwalker

Ako sa hrá Destiny 2?

Destiny 2 je predovšetkým multiplayerová hra, a hoci ju môže hrať aj jeden človek, prebíjať sa davmi nepriateľov po boku svojich kamarátov je jednoducho zábavnejšie. A čo je vlastne hernou náplňou? Putujete naprieč niekoľkými planétami, plníte úlohy, strieľate, hliadkujú, strieľate, bránite, strieľate, zúčastňujete sa verejných udalostí (public eventov) a tak stále dokola v rôznych obmenách.

Áno, v zásade je to vlastne stále len strieľanie zloduchov, ale je to úplne skvelé strieľanie zloduchov! Destiny 2 svoj obsah prezentuje patrične variabilne a efektne, takže aj keď niekde v kútiku duše viete, že robíte stále to isté, skvelá hrateľnosť vás pohltí natoľko, že vám to bude vlastne jedno.

Destiny 2; Wallpaper: multiplayer Destiny 2; Wallpaper: strike, súboj, multiplayer

Hlavným ťahúňom prvého Destiny boli úplne nepochybne Striky. Ani v Destiny 2 tento režim nechýba, počítajte však s tým, že sa sprístupní až v určitom bode príbehovej kampane. Odporúčam sa preto kampaňou prebiť čo možno najrýchlejšie, pretože Striky sú skrátka a jednoducho super. V trojčlennom tíme plníte náročné misie, ktoré sú veľmi akčné, dynamické a neskutočne zábavné. Na konci každého striku čaká tuhý boss, a ak sa vám podarí ho zdolať, odmenou vám bude veľa lootov. Môžete si hádam želať viac?

Destiny 2 je rozdelené na štyri planéty, pričom každá z nich má ústredné NPC, ktoré vám zadáva questy a ich plnením si zvyšujete reputáciu. Zároveň vám spomínaná osoba nenásilne odhaľuje príbehové pozadie a detaily vojny s Červenou Légiou. Ak vaše reputácia dosiahne určitú hodnotu, dočkáte sa sladkej odmeny v podobe spravidla nejakého legendárneho kúska do výbavičky.

V rámci jednotlivých zón sa pozriete do vyľudneného európskeho mesta, na oceánom zaplavovaný mesiac Titan, červenými stromami a bizarnými monumentmi posiaty Nessus a konečne na trávnatú planétu Io. Každý svet je vizuálne jedinečný, plný skrytých úrovní, úloh, verejných akcií a ďalších kratochvíľ, ktorým môžete venovať svoj čas. Level dizajn je výborný a lokácia obrovská, podstatné však je, že svet Destiny 2 pôsobí živým dojmom.

Skutoční hráči sa organicky zapájajú do bitiek s počítačom riadenými protivníkmi, stretávate skupinky aj jednotlivcov plniacich questy, v prípade public eventov vidíte, ako sa hráči rýchlo presúvajú po mape... Skrátka stále sa niečo deje, a aj keď práve hráte sólo, nikdy nemáte pocit, že kráčate obyčajnou pustatinou. A hlavne – aj po desiatkach hodín budete mať stále dojem, že tu máte čo na práci.

Destiny 2; Gameplay: mesiac TitanDestiny 2; Gameplay: planéta IoDestiny 2; Gameplay: planéta Nessus

Mapa, najlepší priateľ Guardiana

Počas dobrodružných výprav naprieč vesmírom určite oceníte novú mapu, ktorá ukazuje aktívne eventy, príbehové misie, lootboxy, stratené sektory a veľa ďalšieho. Prostredníctvom nej môžete jednoducho cestovať medzi jednotlivými planétami, tvoriť tímy s ostatnými hráčmi v okolí, prípadne sa vrátiť na Farmu do hlavného hubu (Tower z jednotky je nenávratne preč). Mapa je naozaj neoceniteľná pomôcka a pozeraním sa do nej strávite veľa času. Navyše je spracovaná veľmi prehľadne, všetko je jednoduché a na jednom mieste. Super.

Cez spomínanú mapu spustíte aj hráčom prvého dielu notoricky známy PVP režim Crucible, ktorý sa dočkal niekoľkých menších zmien. Počet členov v tímoch klesol z pôvodných šiestich na štyroch členov a pribudol úplne nový režim Countdown, ktorý som si osobne prekrstil na CS: Destiny 2. Vašou úlohou je dopraviť bombu do nepriateľskej základne a následne ju chrániť tak dlho, kým exploduje. Je to jednoduché, akčné a zábavné.

Destiny 2; Wallpaper: crucible, countdown, súboj

Kooperácia s ostatnými hráčmi je kľúčovým prvkom Destiny 2. Hru si však užijete aj sami.

Ostatné režimy (Control, Clash, Supremacy, Survival) predstavujú trochu obmenené variácie na notoricky známe režimy Deathmatch a Domination. Spĺňajú presne to, čo sa od nich očakáva, takže rozpisovať sa o nich by bolo len nosenie mŕtvol do márnice. Len by bolo dobré mať možnosť si zvoliť, aký režim práve chcete hrať. V súčasnej dobe vás hra skrátka niekam pridelí a nemáte šancu to nijako ovplyvniť. To rozhodne volá po zmene.

Keď nad tým tak premýšľam, najväčší problém v Destiny 2 pre mňa však predstavuje obyčajná baterka. Pri svojom putovaní občas zavítate aj na veľmi temné miesta, logickým krokom by teda bolo zapnúť baterku, ale aha – zapína sa automaticky. Niekedy. Nehnevajte sa na mňa, ale ja to skrátka nechápem. Studio Bungie vám naservíruje vo všetkých ohľadoch prepracovanú hru, ale nedá vám možnosť zapnúť a vypnúť baterku podľa vlastného uváženia?! Je to síce drobnosť, ale veľakrát som tápal v tme a baterka sa skrátka nie a nie zapnúť. Dúfam, že tvorcovia tento prešľap čoskoro napravia v rámci nejakej aktualizácie, pretože zatiaľ je to nepredstaviteľne otravné.

Destiny 2; Gameplay: desivá atmosféra Destiny 2; Gameplay: príbehová misia na Titane

Destiny 2 – krása hviezd sa dotýka

Po vizuálnej stránke je Destiny 2 veľmi kvalitne spracovaná. Už prvý diel v roku 2014 graficky ohromoval, ale „dvojka“ svojho predchodcu hravo prekonáva. Svetelné efekty, odlesky, textúry – všetko je na prvotriednej úrovni, na čele s level dizajnom. Všetky štyri planéty sú navrhnuté úchvatne, najviac mi však utkvela v pamäti hneď zóna prvá – European Dead Zone. Je to vojnou zdecimovaná ruina bývalej civilizácie, kde polorozpadnuté domy pomaly zarastajú vegetáciou a dookola ste obklopení idylickou krajinou posiatou hustými lesmi, ktorá po nejakých vojnových konfliktoch nenesie ani stopy.


Zvukovo vyčnieva predovšetkým dabing jednotlivých postáv (Nathan Fillion ako Cayde-6) a krásna a patrične dramatická hudba zručne kombinuje prvky elektroniky s klasickým orchestrom. Všetky zbrane, samozrejme, znejú dobre, len niektoré brokovnice na mňa pôsobili trochu „plastovo“. To však bude skôr môj subjektívny pocit, pretože inak po audiovizuálnej stránke Destiny 2 exceluje.

Destiny 2; Wallpaper: European dead zone Destiny 2; Gameplay: European dead zone, mapa

Ako dopadlo Destiny 2?

Nebudem to naťahovať – Destiny 2 je výborná akčná online hra s krásnou audiovizuálnej stránkou a ešte lepšou hrateľnosťou. Ak ste si obľúbili prvý diel Destiny, na nič nečakajte a zaobstarajte si jej pokračovanie. Aj keď neprináša nič zásadne nové, všetky herné mechanizmy výrazne vylepšuje a svojho predchodcu tak prekonáva vo všetkých ohľadoch. Guardianom sa môžete stať už od 6. septembra 2017 na platformách PS4 a Xbox One. Dátum vydania pre PC verziu je stanovený na 24. októbra, táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.

Destiny 2; Gameplay: Ohromujúci výhľad, grafika

Audiovizuálne spracovanie je vynikajúce. Takéto úchvatné momenty vám hra dopraje veľa. Aj vďaka svojim špičkovým technickým parametrom sa Destiny 2 mohla uchádzať o pozíciu najlepších hier roku 2017 v našom rebríčku.

Recenzia Destiny 2: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 85 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
85 %
Audiovizuálne spracovanie
90 %
Opätovná hrateľnosť
80 %
Destiny 2; recenzia

Klady

  • Výborná grafika
  • Krásna hudba
  • Singleplayer kampaň
  • Hrateľnosť
  • Striky
  • Veľa aktivít

Zápory

  • Automatický režim svietidla
  • Nemožnosť výberu módu v Crucible
  • Minimum zmien oproti prvému dielu
Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.

Čo sme o Destiny 2 napísali skôr?

Curse of Osiris ponúkne sériu zbraňových questov, dva nové striky či public event

(Update 22.11.17) Druhý livestream k pripravovanému DLC Curse of Osiris je za nami. Autori do väčších detailov rozviedli jednotlivé aktivity, na ktoré sa môžu hráči tešiť, aj keď, ak by sme mali byť úprimní, toho obsahu sme čakali predsa len trochu viac. Datadisk vychádza 5. decembra samostatne a ako súčasť season passu.

Najzaujímavejšia sa javí asi séria úloh od brata Vanceho (ten sa nachádza v sociálnom priestore The Lighthouse a funguje aj ako obchodník), za ktorých splnenie na vás čaká postupne 11 unikátnych zbraní. Tieto questy („Lost Prophecies“) sa točí okolo pátrania po stratených Osirisových veršoch. Získavať ich budú hráči z public eventov, hry v Crucible alebo napríklad za úspešné dokončenie strikov. Curse of Osiris pridá dva nové a podľa Bungie budú do príbehu lepšie integrované.

Destiny 2; Curse of Osiris, nové zbrane Destiny 2; Curse of Osiris; vex, merkúr

Úplne na zahodenie by nemusel byť ani nový public event nazvaný Vex Crossroads, v ktorom sa budú tímy hráčov (nedá sa hrať sólo) potýkať, logicky, s Vexmi. Akonáhle dokončíte všetky fázy, ktoré sa odohrajú na šiestich častiach mapy, dostanete dve truhly plné odmien. K dispozícii bude aj heroická verzia eventu. A ak vás omrzí aj tá, môžete skúsiť heroické dobrodružstvo (Adventures) vo Vex-superpočítači Infinite Forest, simuláciu rôznych časových realít planéty Merkúr, ktoré by mali s každou hrou vďaka náhodne generovaným faktorom poskytnúť aspoň čiastočne unikátny (a snáď aj zábavný) zážitok.

DLC Curse of Osiris v novom traileri, nový raid obsah

(Update 16.11.17) V minulom update sme si v skratke predstavili prvé chystané DLC pre komerčný hit tohtoročnej jesene Destiny 2. Na včerajšom livestreame nazvanom „New Stories to Tell“ sa Bungie pochválilo s Cinematic trailerom (pozri vyššie), ktorý spolu s komentárom autorov ďalej poodhalil príbehové pozadie Curse of Osiris.

Destiny 2; Wallpaper: Gate, Mercury, Vex

Starobylá brána na Merkúri bola otvorená a do nášho vesmíru prúdia zástupy kyborgské rasy Vexov. Okrem toho, že ide o poriadny masaker z ktorého vykúka zánik sveta tak, ako ho poznáme, je to tiež parádna príležitosť na ďalšiu gameplay Destiny 2. Level cap bol zvýšený na 25.

Ako už vieme z minulosti, rozšírenie hráča zavedie na planétu Merkúr, do sociálneho priestoru The Lighthouse (podobný ako Church v Destiny I) a kľúčovými postavami budú Warlockovia Ikora Rey a jej bývalý mentor Osiris. Príbeh sa odohráva niekoľko mesiacov po konci kampane Destiny 2. Vexovia z najbližšej planéty v našej slnečnej sústave urobili veľký superpočítač nazvaný Infinite Forest. Táto konštrukcia je schopná simulovať rôzne reality (podobne ako Vault of Glass z jednotky). Osiris a Vexovia na Merkúre hľadajú istý kľúčový artefakt, ale čo cabalský čert nechcel, niečo sa pokazí a bude na Guardianovi, aby Osirisa a jeho malého Ghosta z nepríjemnej šlamastiky plnej naštvaných kyborgov dostali (a pritom zachránili svet, samozrejme).

Veľká pozornosť bola venovaná tiež raidom. Curse of Osiris podľa očakávania neprinesie nový plnohodnotný raid, namiesto toho sa hráči môžu tešiť na tzv. Raid Lair. Nový obsah bude stále prebiehať na vlajkovej lodi Cabal Leviathanu, šesťčlenné partie sa však teraz vydajú do jeho iných častí. Podľa Bungie máme počítať s novými výzvami a odmenami každý týždeň, čo znie prinajmenšom zaujímavo, aj keď je fakt, že by sme asi dali prednosť čerstvému plnohodnotnému raidu. Či nám urobí radosť druhé DLC pripravované na jar 2018, sa ešte uvidí, ale skôr by sme si tipli, že tvorcovia budú v tomto smere pokračovať v zavedenom trende a Lair jednoducho „len“ rozšíria.

Destiny 2; Lighthouse Destiny 2; Wallpaper: vexovia Destiny 2; Wallpaper: Vexovia, Merkúr

Destiny 2: Curse of Osiris vychádza 5. decembra a zvýši celkový level cap na 25. V ten deň Bungie vypustí aj patch meniaci čas týždenných resetov (vždy v utorok) z 10:00 na 18:00 (nášho času) a posvieti si tiež na nie úplne bezproblémovú funkciu Guided Games. A konečne, oslavovať môžu aj majitelia Xbox One X a PS4 Pro, keďže 5. 12. vychádza patch umožňujúci Destiny 2 vyžmýkať z týchto konzolových diel maximum (maximum menom 4K rozlíšenie, HDR renderovanie atď.).

Prvé DLC pre Destiny 2, Curse of Osiris, predstaví novú planétu

(Update 30.10.17) Podľa očakávania sa na tlačovej konferencii Sony v rámci každoročného veľtrhu Paris Games Week objavila aj hyperpopulárna online-ová akcia Destiny 2. Prvé DLC na seba nenechalo dlho čakať – Curse of Osiris vyjde na PS4, Xbox One a PC a ponúkne predovšetkým nové miesta na preskúmanie, príbeh točiaci sa okolo jednej z kľúčových postáv herného sveta, nové misie a (dúfajme) mnoho ďalšieho.

V traileri sa k hráčovi prihovára Ikora Rey a hovorí mu, ako sa na planéte Merkúr otvorila starobylá brána, cez ktorú do sveta prúdia hordy strojov. Ich cieľom je pretvoriť vesmír na obrazu svoj – obraz, v ktorom my pochopiteľne miesto nemáme. Jeden Strážca toto božie dopustenie však predvídal. Reč je samozrejme o Osirisovi, ktorý bol za svojer „nebezpečné nápady“ kedysi vyhostený. Teraz sú však jeho služby opäť žiadané a je na hráčoch, aby ho na Merkúre našli.

Destiny 2; Curse of Osiris, Guardians Destiny 2; Curse of Osiris

Počas tohto hľadania sa môžeme tešiť na nové aj staré postavy, nové výzvy, misie či striky. Preskúmavať budeme neopozerané lokácie (napríklad Nekonečný les na Merkúri) a dočkáme sa aj čerstvého obsahu pre RAID. Či bude Curse of Osiris stáť za to, sa dozvieme už 5. decembra. Druhé oznámené rozšírenia (zatiaľ bezmenné) má vyjsť na jar 2018.

Nové video pre Destiny 2 od režiséra posledného King Konga, aplikácia Companion bude vylepšená

(Update 01.09.17) Pre ten nepravdepodobný prípad, že vám meno Jordan Vogt-Roberts nič nehovorí, vedzte, že tento úspešný americký filmár stojí za snímkami ako Kong: Ostrov lebiek či chystaným filmovým spracovaním série Metal Gear Solid. Ak sa Activisionu stávka na veľké meno vyplatila, sa môžete presvedčiť sami. Podľa nás je dve minúty dlhé video, v ktorom sa Cayde-6 hlasom Nathana Fillion pokúša zburcovať svoju trojčlennú jednotku ľudských odvedencov, úplne fantastické.

Ako lepšie v tých zelenáčoch, ktorí zároveň však predstavujú poslednú nádej na záchranu Last City, vybudiť to správne nadšenie? Treba im, samozrejme, pripomenúť, o čo všetko sme kvôli invázii Cabal pod vedením cisára Ghaula prišli. O kávu, televíziu, lovesongy... predovšetkým však o šteniatka. Nič človeka k akcii nepodnieti tak, ako vidina mŕtvych šteniatok. Druhá polovica trajlera je tak plná nešťastných mimozemšťanov umierajúcich pod paľbou zbraní a superschopností Strážcov. A to za sprievodu hitu Sabotage od Beastie Boys.

Sprievodná aplikácia Companion známa z prvého dielu v Destiny 2 zostane, resp. v deň vydania hry bude k dispozícii jej aktualizácia. Zachované budú pôvodné funkcie (správa výbavy, vyhľadávanie hráčov cez Fireteams, manažment profilu atď.), teraz však Destiny Companion ponúkne možnosť návštevy a komunikácie na fórach, klanový manažment či novinky a zaujímavosti zo sveta Destiny.

Vyladenejší betatest na PC začína 29. augusta, známe sú aj HW nároky

(update 15.08.17) Konzolový betatest Destiny 2 pred nejakou dobou skončil, a tak sa do akcie pomaly ale isto chystajú hráči na PC. Na jednej strane môžu byť právom rozhorčení, že prichádzajú na rad až ako poslední, na stranu druhú si však podľa všetkého užijú vyladenejší gameplay.

Záťažový test na konzolách sa uskutočnil na PS4 a Xbox One v dňoch 18 – 25. júla absolvovalo podľa správy od Bungie niekoľko miliónov hráčov a poznatkov, pripomienok aj viac či menej konštruktívnej kritiky si tak vývojári odniesli dostatok na to, aby betu pre PC patrične zdokonalili. Tá by sa po obsahovej stránke od svojej konzolovej predchodkyne príliš líšiť nemala, má ponúknuť „to isté“, ale lepšie. Aj z nedávno prezentovaného trajlera je zrejmé, že sa tvorcovia zameria predovšetkým na vyladenie PvP režimu Crucible.

Na rozdiel od jednotky budú všetky režimy v kompetitívnym Crucible obmedzené na počet ôsmich hráčov (4 v 4), pričom zostáva väčšina starých herných režimov, ako sú team deathmatchu Clash a Supremacy, zaberanie kontrolných bodov (Domination štýl) Control či zo starého skirmish vychádzajúci Survival (teraz však už nie je počet životov na kolo neobmedzený). Novinkou je Countdown, ktorý sa s výnimkou možnosti oživovať padlých spoluhráčov veľmi podobá klasickému Counter-Striku. Pre všetky režimy platí v PC Bete zásadný upgrade – vyhľadávanie zápasov bude mať teraz dve voľby: Quickplay a Competitive. Kto chce nájsť bitku rýchlo a neláme si hlavu nad rozdielmi zručností medzi jednotlivými hráčmi, klikne na Quickplay. Komu nevadí trochu si počkať na vyvážený zápas, vyberie druhú možnosť.

Zverejnené boli tiež hardvérové nároky. Minimálne hardvérové požiadavky sú Windows 7 (64 bit), Intel Core i3-3250, nVidia GeForce GTX 660 2 GB, DirectX 11.0, 6 GB RAM a aspoň 40 GB voľného miesta na pevnom disku. Odporúčané je mať Core i5 od Intelu či FX-6350 od AMD, GeForce GTX 970 a 8 GB operačnej pamäte.

Otvorená beta pre PC začína 29. a potrvá do 31. augusta, ak si však Destiny 2 predobjednáte, dostanete sa do akcie o deň skôr. Zatiaľ sa podľa dostupných informácií zdá, že hra je víťazstvom pre tých, ktorým sa Destiny 1 v jadre pozdávala a chceli ju „iba“ väčšiu, krajšiu a vyrovnanejšiu. Ako sme predpovedali už v úvodnej recenzii, žiadna veľká revolúcia sa nekoná. Ak je to dobre alebo zle, to posúďte sami.

Otvorená beta pre konzoly od 21. júla

(Update 07.07.17) Ak patríte medzi nedočkavcov, ktorí si chcú svoj obľúbený kúsok ochutnať s predstihom a urobiť si predstavu, ako by to vlastne mohlo vo finále chutiť, mali by ste spozornieť. Už o pár dní začína krátka, ale podľa všetkého poriadne prepracovaná beta pre konzoly. Program začne 21. do 23. 7., avšak ak ste si Destiny 2 predobjednali, dostanete povolenku nazrieť do apokalyptického sveta už 18. (PS4) či 19. (Xbox One) júla. Hráči na PC si, bohužiaľ, budú musieť počkať až do konca augusta.

Vnovom trajleri vývojári Destiny 2 tiež oznámili, čo konkrétne môžeme od neplateného betatestovania pre Bungie očakávať. Na svoje si prídu priaznivci ako PvE, tak aj PvP. K dispozícii bude niekoľko úvodných misií vrátane Homecomingu, ktorý sme mali možnosť vidieť už na tohtoročnej E3. Otvorený bude aj multiplayerový systém Crucible, v ktorom si vyskúšate nový režim Countdown (de facto Counter-Strike) a osvedčený Control, teda Domination-like bitku, v ktorej sa spolu so svojím tímom pokúšate zabrať a udržať dôležité kontrolné body.

Destiny 2; Arcstrider Hunter

V Destiny 2 budú hrateľné aj všetky nové podtriedy (Hunter Arcstrider, Warlock Dawnblade a Titan Sentinel). Okrem toho sa posledný deň bety na hodinu sprístupní nový sociálny priestor menom Farma. V jednej chvíli tu svoje dlhé chvíle medzi misiami môže tráviť až 26 Guardianov, avšak pre tento záťažový test nebudú dostupné featury typické pre tieto spoločenské huby, čiže žiadne mailovanie ani obchodovanie. Všetky vytvorené postavy budú po bete zmazané, avšak ak sa zúčastníte, dostanete špeciálny odznak.


Destiny 2 nahrádza sieťové riešenie P2P novým hybridným modelom

Prvá hra Destiny, hoci z hľadiska čisto predajného bezpochyby obrovský hit a zlatá baňa pre Activision, rozhodne nenadchla každého. Kritika sa znášala najmä na dve zásadné slabiny, ktoré teraz hádam už zostanú len nepeknou spomienkou. Čo si budeme nahovárať, je jednoducho pravda, že na príbeh, teda presnejšie na spôsob jeho rozprávania, a na nešťastné sieťové riešenie multiplayera bez dedikovaných serverov s radosťou zabudne.

Peer-to-peer, keď hosťovanie zápasov spočíva na pleciach hráčov, je v Destiny 2 už našťastie minulosťou. Teda rovnako ako problémy s tým spojené, napríklad ony neblahé a všetkými gamermi „milované“ situácie, keď sa hosť rozhodne opustiť hru alebo jeho internetové pripojenie dosahuje rýchlosť, s ktorou by sa verejne chválil naposledy niekedy v minulom tisícročí. Bungie prichádza s hybridným modelom, v ktorom ich špeciálny server vyrieši herný postup, klient (na vašom prístroji) zabezpečí pohyb charakteru a jeho schopnosti a novinka v podobe cloudových serverov sa postará o samotnú hrateľnosť. Výsledkom by mala byť plynulá akcia bez ohľadu na to, odkiaľ vy a vaši priatelia hráte.

Destiny 2; Ikora Rey

Príbeh bude v Destiny 2 prezentovaný tradičnejším spôsobom

A čo ten príbeh? Aby ste nás nechápali zle, nemáme nič proti jeho zasadeniu do postapokalyptického sveta zhruba 700 rokov v budúcnosti. Naopak, tieto kulisy „mýtického sci-fi“ (slová vývojárov), v ktorých čoby vyvolení Guardians, ochrancovia Last City, bojujete v klasickom, ale stále silnom scenári vojny dobra a zla (Svetla a Temnoty), sme si do značnej miery obľúbili. Príliš sa nám však nepozdávala metóda, ktorou to bolo všetko servírované. Ak sme sa chceli niečo viac dozvedieť o pozadí univerza Destiny, museli sme ísť priamo na webové strránky Bungie či do špeciálnej aplikácie. Avšak autori, zdá sa, náreky fanúšikov vypočuli a v Destiny 2 sa všetko podstatné dozvieme v rámci samotnej hry.

Destiny 2; Guardian

Pokiaľ ide o nadväznosť na prvý diel, príbeh Destiny 2 sa odohráva po udalostiach z posledného datadisku Destiny: Rise of Iron. Spolu s ďalšími Strážcami (hráčmi) sa postavíme útoku Cabalov, resp. Červenej légii pod vedením cisára Domina Ghaula. Tomu sa podarilo pri úspešnom útoku na Last City Guardianom odobrať ich superschopnosti. Ak chcú Guardiani uspieť a prerasteného obojživelníka aj jeho prisluhovačov zničiť, budú musieť vyraziť na nové svety a získať nové schopnosti.


PvE aj PvP prejdú zásadnými zmenami, Destiny 2 je však v jadre stále MMO strieľačka

Už sme si povedali, že v Bungie nezamýšľajú od podlahy zmeniť to, ako sa ich dielo bude hrať. Destiny 2 je stále MMO shooter s istými RPG elementmi, čiže sa budú hlavne plniť najrôznejšie questy, zbierať loot, grindovať levely... a strieľať, samozrejme. Vylepšení sa však dočká matchmaking. Ten umožní vyhľadávať klany, ktorým v danej chvíli chýbajú hráči (napr. pre RAID a striky). A rovnako ako v jednotke, aj tu bude herná aktivita rozdelená medzi PvE a PvP prostredie.

PvE, teda „hráč proti prostrediu“, predstavuje opäť primárnu časť Destiny 2. K prieskumu pribudnú nové oblasti, napríklad mesiace Titan a Io či planétka Nessus. Zničenú Tower slúžiacu aj ako socializačný priestor nahradí Guardian Camp v European Dead Zone (predtým iba čoby PvP mapa). Patrolovacie misie zostanú, ale väčší dôraz by sa tentoraz mal klásť na prieskum svetov, čo zahŕňa aj mestá, kde narazíme na NPC s vedľajšími úlohami. Ich náplň sa zrejme ponesie v tradičnom MMO duchu, t. j. preskúmaj okolie, nájdi korisť a zabi bosa v niektorom zo Stratených sektorov, čo je Destiny termín pre sci-fi „dungeony“..

Vráti sa aj arénový PvP systém menom Crucible. Novo sa však, čo sa týka počtu hráčov, všetky herné režimy obmedzia na režim 4v4 (6v6 a 3v3 sa v budúcnosti môžu, ale nemusia objaviť). Bungie dúfa, že mu tento krok umožní lepšie vybalansovať jednotlivé mapy a vôbec posunie Destiny 2 v rámci kompetitívneho hrania na vyššiu úroveň. Zatiaľ bol oznámený jeden nový režim pre Crucible – nazýva sa Countdown. A ak len trochu poznáte Counter-Strike, viete presne, o čom je. Dva tímy, jeden sa snaží položiť bombu a druhý mu v tom bráni, poprípade už nastraženú nálož zneškodňuje. Inovatívne? Nie. Ale ako ukazujú čísla aktívnych hráčov a divákov CS: GO, nuda to evidentne nie je.

Destiny 2; Cayde-6

Pôvodné triedy GUARDIAN v Destiny 2 zostanú

Niekoho možno sklame fakt, že počet základných tried, ktoré si môže váš Guardian zvoliť, sa nerozšíri. Na výber máme znovu z Hunterov, obratných zabijakov, ktoré majú za úlohu spôsobovať čo najväčšie poškodenia, zatiaľ čo ich „tankovia“ (Titani) držia nepriateľov vďaka svojej ťažkej zbroji v patričných medziach. A rolu supportov alebo, povedzme, „sci-fi mágov“ vynikajúcich v schopnostiach s plošným účinkom opäť obsadia Warlockovia. Všetky tri triedy disponujú odlišnou súpravou vylepšení, perkov, špeciálnych zručností a dvoma podtriedami (z ktorých jedna je pôvodná a druhá pre Destiny 2 nová).

Destiny 2; weapon fire

K reorganizácii však došlo v zbraňovom arzenáli. V pôvodnej hre boli zbrane delené na Primary, Special a Heavy. V Destiny 2 sa budú klasifikovať podľa typu spôsobovaného poškodenia na Kinetic (kinetické, teda klasické palné), Energy (rôzne druhy zranení so zdrojom v elementoch) a Power (ťažké zbrane a niektoré špeciálne z jednotky). Iné budú aj zbroje, namiesto štatistík Strength, Intellect a Discipline ich novo definujú parametre, ako sú Armor, Recovery a Agility.

A ako to bude s DLC pre Destiny 2?

Čo sa týka nového obsahu, volí firma Activision pre svoje tituly v podstate dve stratégie, z ktorej každá má svoje pre aj proti. Napríklad séria Call of Duty sa rozširuje o plnohodnotné pokračovanie pravidelne každý rok už od Call of Duty 2 (2005). CEO Activision Eric Hirshberg v rozhovore pre Games Industry k tomu poznamenal, že týmto modelom síce riskujete drobenie komunity a nebezpečenstvo, že si hráči po takej krátkej dobe ďalšiu podobnú hru jednoducho nekúpia, na druhú stranu je oveľa jednoduchšie meniť smer celej série a pre nováčikov je jednoduchšie „naskočiť“.

O niečo ťažšie to majú začiatočníci práve v prípade Destiny. Situácia, keď máte základnú hru a neskôr vychádza veľa rozšírení, môže nových hráčov, ktorí sa do rozbehnutého vlaku snažia nastúpiť až s odstupom času, trošku vystrašiť a odradiť. Tento systém bude fungovať aj pri Destiny 2, aj tu nám autori ponúknu Expansion Pass poskytujúci prístup k prvým dvom datadiskom (oba sa zamerajú na charaktery známe už z jednotky, Osirisa a Rasputina) a neskôr ďalší dodatočný obsah. Avšak tentoraz by ho malo byť viac a podieľať sa na ňom bude nielen štúdio Bungie, ale aj ďalší vývojári pod krídlami Activision.


Na začiatku sme spomenuli, že Destiny 2 vychádza aj na PC (hurá!). Lenže má to malý háčik – zatiaľ čo Xbox One a PS4 verzia vyjde už 6. septembra, počítačoví hráči si budú musieť počkať až na 24. október. Ak by ste sa ale radi do boja o záchranu ľudstva pustili skôr, môžete si hru predobjednať a získať tak prístup k Bete, ktorá začína 18. 7. na PS4, 19. 7. na Xbox (21. 7. pre štandardné objednávky) a v auguste na PC. Na výber tiež máte z troch rôznych edícií: zberateľskej, limitovanej a základnej.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky na hru Destiny 2 PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7/8/10 64-bit Windows 7/8/10 64-bit
Procesor Intel Core i3 3250 alebo AMD FX-4350 Intel Core i5 2400 alebo AMD Ryzen R5 1600X
Grafická karta NVIDIA GTX 660 alebo Radeon HD 7850 NVIDIA GeForce GTX 970 alebo Radeon R9 390
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 6 GB RAM 8 GB RAM
HDD 40 GB 40 GB
i Mohlo by vás zaujímať

Vytlačiť
P-DC1-WEB16
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií