Ospravedlňujeme sa, ale z technických príčin sa momentálne na našich pobočkách môže vyzdvihnutie objednávky časovo predĺžiť. Na oprave usilovne pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

Final Fantasy XV (PREVIEW) – verzia pre stolné počítače dorazí na začiatku roka 2018

Final Fantasy od Square Enix je JRPG s dlhoročnou tradíciou. Ide o jednu zo sérií, pri ktorej má človek problém sledovať súvislosti a dať si nejako zrozumiteľne dohromady, čo a kde na seba nadväzuje (ak vôbec niečo), pretože každý diel rozpráva iný príbeh. Posledná inštalácia s názvom Final Fantasy XV dorazila na PS4 a Xbox One v minulom roku a zožala výborné hodnotenie. Teraz sa chystá verzia na PC a podľa všetkého nepôjde o len tak obyčajný port.

Final Fantasy XV Windows Edition – podivný názov pre veľkú hru

O tom, že Final Fantasy XV mieri tiež na stolové počítače, sa vedelo už nejakú dobu. Avšak až na Gamescome 2017 nám to Square Enix potvrdilo čierne na bielom. Dátum vydania je naplánovaný na prvý kvartál roku 2018 a riaditeľ vývoja Hajime Tabata sa nechal počuť, že Final Fantasy XV na PC bude niečo extra a že to myslia s vyladením portu vážne, takže by sme do rúk (snáď) nemali dostať nedovarený zemiak, ako už to býva v prípade niektorých ázijských portov zvykom.

Každopádne sa vraj máme na čo tešiť. Hre Final Fantasy XV sa na konzolách nedarilo vôbec zle a veľa kritikov si toto pokračovanie nemohlo vynachváliť. Jeho predajný štart sa dokonca stal najväčším doterajším úspechom v celej sérii. Hre navyše veľmi pomohol rad veľmi kvalitných DLC, ktoré titulu dodávali svieži vietor a udržiavali ho pri živote. Takže na čo presne sa vo Final Fantasy XV Windows Edition môžeme tešiť?

Final Fantasy XV; Wallpaper: hlavní hrdinovia

Pripravte sa na životný roadtrip s vašimi priateľmi cez nádherný svet Eos. Final Fantasy XV na PC bude jedinečná príležitosť zavítať do prostredia, ktoré sa len tak nevidí. A navyše bude obsahovať všetky doteraz vydané DLC!

Kto si počká, ten sa dočká – PC verzia bude naozaj nabitá

Vlastníci stolových počítačov si môžu mydliť ruky, pretože sa dočkajú naozaj výživnej edície. Spomínaní DLC v nej budú zahrnuté. Pôjde tak o tie, čo si mohli majitelia Xbox One a PS4 stiahnuť zadarmo, tak aj o tie, ktoré sú v season passe. Nebude potrebné zakúpiť nič navyše, teda ak sa po vydaní PC verzie neobjaví ďalší dodatočný obsah.

Final Fantasy XV; OborFinal Fantasy XV; nepriateľ

V praxi to znamená, že Windows Edition bude obsahovať všetky tri DLC epizódy zameriavajúce sa na členov vašej partie. Menovite ide o Gladiola, Ignis a Prompt – všetci si tak zahrajú svoju malú hlavnú úlohu. Každé z týchto rozšírení sa navyše hrá trochu odlišne. Napríklad príbehová kapitola za Prompt si požičiava niečo zo strieľačiek, zatiaľ čo Ignis ide cestou parkouru a voľnejšieho pohybu. No a potom je tu takzvaný Comrades expansion pack pridávajúci co-op online multiplayer. Tu si môžete s priateľmi vytvoriť partiu a vydať sa preskúmavať svet Eos, v ktorom sa príbeh Final Fantas XV odohráva.

Final Fantasy XV na PC zabrúsi do neprebádaného miesta menom first-person view. Pohľad z prvej osoby nie je pre túto sériu práve štandardom. Final Fantasy je a väčšinou bolo JRPG z pohľadu tretej osoby, takže sme naozaj zvedaví, ako sa s tým vývojármi popasujú. Avšak nie je to nemožné. Napríklad také Grand Theft Auto V si v tomto ohľade poradilo vskutku bravúrne. Len si nie sme veľmi istí, ako bude všetko to hektické poskakovanie a bojovanie nakoniec z first-person perspektívy vyzerať.

Final Fantasy XV; hlavní hrdinoviaFinal Fantasy XV; svět Eos, hlaví hrdinovia griluhúFinal Fantasy XV; svet Eos, hlavní hrdinovia

Final Fantasy XV na PC ponúkne módy a tiež grafické hody

Keďže bude hra dostupná aj na Steame, príhodne sa ponúka otázka módov. Dokonca aj tu to majú vo Square Enix pokryté. Riaditeľ vývoja Hajime Tabata sám potvrdil, že pre Final Fantasy XV plánuje podporu módov. Čo je celkom veľké prekvapenie vzhľadom na ázijský herný trh, ktorý si skoro až žiarlivo stráži svoje značky a nedovoľuje akékoľvek zasahovanie tretích strán. Samozrejme doteraz nie je isté, či bude podpora módov dostupná hneď pri štarte hry, alebo až v neskoršej fáze.

Hra bude, prirodzene, na stolných počítačoch vyzerať oveľa lepšie a pobeží v 4K a 8K rozlíšení, čo by v súčasnej chvíli Xbox a PS konzoly roztavilo na žeravé kúsky. S pomocou technológií od NVIDIE sa do hry dostane množstvo ďalších grafických vylepšení. Nvidia Flow pridá dynamické a výbušné efekty ohňa, tekutín a dymu, zatiaľ čo Hair Works sa postarajú o ešte krajšie vyobrazenie vlasov, ochlpenia a srsti niektorých zvierat. Do hry sa zapoja ďalšie efekty ako Shadow Works, Turf Effects a XVAO, čo by z hry malo urobiť na pohľad majstrovské dielo. Otázkou však zostáva, kto si bude môcť dovoliť zapnúť všetky tieto možnosti bez toho, aby jeho PC nevystrelil na obežnú dráhu.

Final Fantasy XV; svet Eos

Final Fantasy XV vyzeralo na konzolách dobre. Avšak v porovnaní s PC verziou to bude vlastne len detská maľovanka (preháňame, ale nie zas toľko...). Ak máte doma herné delo, ktoré zvládne všetky detaily, potom sa máte rozhodne na čo tešiť.