Alzaboxy Q1 AD homeoffice

Frostpunk: On The Edge (Mini RECENZIA) – Osídľovanie mrazivej pustatiny

• Autor: Ondřej Zeman

11 bit studios urobilo so svojím drsným survivalom Frostpunk dieru do sveta, vďaka čomu ho mohli vývojári viac ako rok zadarmo podporovať, než sa pustili do vydávania prvých DLC. Tie boli kvalitatívne na slušnej úrovni, za vyložene výrazné by sme však označili iba The Last Autumn, na ktorého úspech má nadviazať ďalší príbehový datadisk On The Edge. O čom pojednáva a či stojí za pozornosť, si máte možnosť prečítať v našej recenzii.

Frostpunk: On The Edge; wallpaper: thumbnail

Alza Gaming

Frostpunk: On The Edge (hra)

On The Edge je budovateľská stratégia a DLC pre hru Frostpunk. Titul vyvíja a vydáva 11 bit studios. Hra vychádza 20. 8. 2020 na PC, na PS4 a Xbox One pravdepodobne dorazí neskôr. Titul vychádza bez českej lokalizácie a multiplayera. | Homepage

Články: | Recenzia DLC On The EdgeRecenzia Frostpunk

Frostpunk: On The Edge (Mini RECENZIA PC) – Obsah článku

1. Vo Frostpunk: On The Edge získate na dodávkach závislú kolóniu
  2. Negatívne rozhodnutia tu majú občas pozitívny vplyv
  3. Okrem základu expanduje Frostpunk: On The Edge aj Endless režim
  4. Mini Recenzia Frostpunk: On The Edge: záverečné hodnotenie
  5. HW nároky pre Frostpunk: On The Edge PC

Vo Frostpunk: On The Edge získate na dodávkach závislú kolóniu

Každé herné univerzum má svoj osobitý príbeh rozprávaný prostredníctvom rôzne kvalitných scenárov. Mrazivý survival Frostpunk sa v tomto smere výrazne nelíši od konkurencie. Ako iné diela aj on disponuje obstojným dejom. Na rozdiel od väčšiny RTS však neprezentuje osudy svojich obyvateľov od začiatku či konca, ale pekne z prostriedku, vďaka čomu sme sa detaily o minulosti dozvedeli až po vypustení expanzie The Last Autumn opisujúcej udalosti pred veľkou snehovou búrkou. Čo však bolo po nej, už nám nepovedala. Odpoveď na túto otázku nám poskytlo až aktuálne DLC On The Edge. Do rúk tu dostávame blizard preživšie zoskupenie, ktorému došlo, že nastal čas sa opäť pustiť do práce, a tak zdvihlo zadky a pustilo sa do ďalšej fázy prežívania, búrka totiž odkryla obrí sklad.

Frostpunk: On The Edge; gameplay: mapa
Prieskum herného sveta bude vo Frostpunk: On The Edge dôležitejší ako kedykoľvek predtým.

Na čele skupiny odvážnejších preživších ste boli vyslaní do priestoru susediaceho s gigantickým skladiskom materiálov. Vaša úloha je relatívne jednoduchá. Musíte svojmu domovskému mestu stabilne dodávať všetko potrebné na to, aby sa mohlo rozširovať. Na oplátku môžete podľa dohodnutých podmienok počítať s tým, že vám budú pravidelne zasielané dodávky s jedlom a inými k životu nutnými surovinami. Ako už to tak však v živote býva, nič nakoniec nejde podľa plánu a namiesto sľubovaných zásielok vám začnú prichádzať iba žiadosti, hrozby a sľuby, s ktorých pomocou hladné žalúdky svojich verných nenakŕmite, čím ste postavení pred rad náročných volieb. Tie vás často spočiatku nútia si vybrať medzi aktuálnymi podriadenými a metropolou Nový Londýn z hlavnej kampane Frostpunk.

Negatívne rozhodnutia tu majú občas pozitívny vplyv

Po čase začnete svoje problémy riešiť sami, s čím vysoko postavení v Novom Londýne príliš nesúhlasia, a tak vám dajú nôž na krk s tým, že keď sa nepodriadite, bude zle. Vzhľadom na to, že ste prežili búrku, vás už však obyčajné hrozby nevyľakajú, čo vedie k prerušeniu spojenia s hlavným mestom. Akonáhle k tejto situácii dôjde, stane sa vo Frostpunk: On The Edge vašou prioritou expanzia do okolia. Aktuálne DLC totiž výrazne cieli na rozširovanie života vo snehom zaviatom svete, takže sa pustíte do aktívneho hľadania nových potenciálnych kolónií, zakladania osád a ich dlhodobého podporovania, s ktorého pomocou si zaistíte vernosť obyvateľov daných kolónií. Tí s vami následne budú meniť nimi produkované suroviny za materiály, ku ktorým máte prístup. Deliť sa s nimi však nebudete len o rudy či jedlo.

Frostpunk: On The Edge – Gameplay

Už v prvých dňoch na vás budú vaši priatelia z Nového Londýna tlačiť.

Aktívne sa vo Frostpunk: On The Edge zúčastníte tiež riešenia problémov jednotlivých kolónií, ktoré dlhodobo definujú vzájomné vzťahy medzi vaším a ich vedením, ktoré netúžia vždy po tom robiť radosť svojim podriadeným. Veľmi zaujímavá bola napríklad situácia, kedy som ponúkol neďalekému sídlu možnosť vystavať nemocnicu, čo jeho vlastníci kvôli prítomnosti liečivých prameňov razantne odmietli. Keď sa však začala šíriť choroba, odmietol som žiadosť ich ľudu v snahe potešiť ich fanatického vodcu, čo sa mi vo finále úplne neoplatilo. Avšak ako už to tak vo Frostpunku býva, nikdy neviete, ktoré rozhodnutie je zlé, a aké naopak dobré, kým pred sebou neuvidíte to, čo z neho vyplynulo. Je tak vždy možné, že spočiatku neprijateľná voľba pomôže svetu viac než krátkodobé milosrdenstvo.

Okrem základu expanduje Frostpunk: On The Edge aj Endless režim

Nové príbehové DLC pre Frostpunk nám ukazuje, že pokiaľ bude ľudstvo skutočne chcieť a zatne zuby, nakoniec sa mu podarí vysporiadať prakticky s akýmkoľvek do cesty mu postaveným problémom. Podobne ako predchádzajúca expanzia The Last Autumn, aj On The Edge aj Endless režim tiahne príbehová linka ktorá pred vás stavia desiatky rozhodnutí definujúcich vo finále to, či vaša kolónia alebo s vami spojené osady prežijú, alebo naopak padnú. Naozaj zásadná je tentoraz mechanika osídľovania. Tú je možné nájsť nielen v kampani, ale aj v Endless režime, ktorý vďaka jej prítomnosti pôsobí oveľa realistickejšie, než jeho verzia zo základnej hry, kedy hráč stál viacmenej na mieste. Osobne celku tentoraz nemám veľmi čo vytknúť, pretože skutočne stojí za to.

Frostpunk: On The Edge; gameplay: stanica Frostpunk: On The Edge; gameplay: tábor Frostpunk: On The Edge; gameplay: voľba
Pri boji o prežitie sa vo Frostpunk: On The Edge musíte postaviť nejednej výzve.

Táto mini recenzia bola napísaná pre PC verziu hry.

Mini Recenzia Frostpunk: On The Edge: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 85 % Alza Magazín

Frostpunk: On The Edge je kvalitná príbehová expanzia, ktorá pridáva do tohto diela nielen novú kapitolu plnú neľahkých rozhodnutí, ale tiež mechaniku kolonizácie umožňujúcu vám uveriť tomu, že zachraňujete civilizáciu. Ak sa vám páčila základná verzia tohto titulu, nemalo by toto DLC chýbať vo vašej knižničke. Osobne Frostpunk: On The Edge vrelo odporúčam.

Frostpunk: On The Edge; Mini recenzia

• Mechanika kolónií hru výrazne posúva
  • Pekné rozšírenie príbehu