Pokémon: Let's Go Pikachu! (RECENZIA) – S pokémonmi na cestách

Pokémoni, alias vreckové monštrá, alias fenomén 90. rokov konečne prichádza vo svojej klasickej podobe na obrazovky veľmi úspešnej hybridnej konzoly Nintendo Switch. Štúdio Game Freak si vzalo na starosť vývoj novej RPG hry Pokémon: Let's Go odohrávajúcej sa v univerze nesmierne slávnej značky a jednej z najlepšie sa predávajúcej videohernej série, čo vôbec nie je jednoduchá úloha. Ako sa s touto výzvou popasovalo? Vezmite svoj Poké Ball a prečítajte si to sami v našej recenzii.

• Žáner: RPG • Vývojár: Game Freak • Vydavateľ: Nintendo, The Pokémon Company • Platformy a Dátum vydania: Switch (16. november 2018) • Homepage: https://pokemonletsgo.pokemon.com/en-us/

Obsah recenzie Pokémon: Let's Go, Pikachu!

1. Chcel by som byť ten najlepší!
  2. Pokémon: Let's Go, Pikachu! alebo chyťte ich všetkých!
  3. Napínavé súboje v Pokémon: Let's Go, Pikachu!
  4. Ešte presvedčivejšie chytanie s Poké Ball Plus
  5. Pokémoni na Nintende Switch vyzerajú a znejú skvele
  6. Pokémon: Let's Go, Pikachu! je úplne pohodové dobrodružstvo
  7. Recenzia Pokémon: Let's Go, Pikachu!: záverečné hodnotenie

Chcel by som byť ten najlepší!

• Recenzia: 23. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Hneď na začiatku by som sa vám asi mal s niečím zveriť – fenomén pokémonov ma úplne minul. Hoci som bol v časoch tej najväčšej mánie v ideálnom veku a priamo ukážkovou cieľovou skupinou (áno, naozaj som už taký starý), záujem o malé roztomilé príšerky sa mi vyhol veľkým oblúkom pripomínajúcim polomer Poké Ballu. Ani nedokážem povedať prečo, ale pokémoni ma jednoducho veľmi nezaujímali. Bol som teda nesmierne zvedavý, či Pokémon: Let's Go, Pikachu! dokáže zaujať aj úplného nováčika vo svete týchto príšeriek. A čuduj sa svete, stačilo na to iba pár minút.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; screenshot: Eevee

Hra vychádza v dvoch verziách líšiacich sa štartovými pokémonmi. Tu na obrázku Eevee, ja som si vybral Pikachu.

Pokémon: Let's Go, Pikachu! začína bez nejakých väčších prieťahov. Hneď potom, čo si z veľmi obmedzeného počtu možností vyberiete vizáž svojho hrdinu a dáte mu meno, sa objavíte vo vlastnej izbičke. Je krásny deň, na vetvách stromov cvrliká nejeden Pidgey, a vy už sa nemôžete dočkať, pretože o malú chvíľu od profesora Oaka dostanete svojho prvého pokémona (buď Pikachu alebo Eevee – podľa toho, akú edíciu hry si zaobstaráte) a nič už vám nebude stáť v ceste stať sa tým najlepším trénerom pokémonov na svete.

Splniť si svoj sen však nebude nič jednoduché, do cesty sa vám totiž budú pliesť nielen neslávne preslávení záporáci z Team Rocket, ale aj váš sused/kamarát/rival, ktorý má rovnaký životný cieľ ako vy. Najlepší tréner v rozľahlom svete Pokémon: Let's Go, Pikachu! ale môže byť len jeden. Budete to vy? A dokážete na svojej ceste chytiť všetkých pokémonov?

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: postava Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: izbička Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: pokémon

Obrázok 1: Tvorba postavy je trochu osekaná. Obrázok 2: Hru začínate vo vlastnej izbičke. Obrázok 3: Nemôžem sa dočkať toho, keď dostanem vlastného pokémona!

Príbeh mladého ašpirujúceho trénera je fajn, už po pár minútach vám ale bude jasné, že hnacím motorom Pokémon: Let's Go, Pikachu! sú titulné vreckové monštrá. Drvivú väčšinu hrateľnosti totiž tvorí putovanie hernou mapou, počas ktorého sa nevyhnete desiatkam, ba možno aj stovkám súbojov s ostatnými trénermi či majiteľmi pokémonov. A aby ste mohli bojovať s pokémonmi ostatných, potrebujete aj nejakých vlastných. Logicky. Takže Poké Ball do ruky a šup do prírody!

Akonáhle som vykročil z mesta, narazil som na prvých, divokou prírodou sa voľne potulujúcich pokémonov a jedného z nich chytil do svojho Poké Ballu, ich lov sa pre mňa stal takmer drogou a prirodzeným inštinktom. Od tohto momentu pre mňa pozorovanie nového, neznámeho druhu znamenalo neodbytné nutkanie prikazujúce mi rozbehnúť sa k nemu, pretože túžba pochytať všetkých sa vám zažerie pod kožu rýchlejšie než sa Diglet zavŕta do zeme.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: svet Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: easter egg Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: team Rocket

Obrázok 1: Svet Pokémon: Let's Go, Pikachu! je plný ľudí pripravených na súboj za každých okolností. Obrázok 2: Jedna z vedľajších úloh vám zadá sýty easter egg – Ryu zo Street Fighter. Obrázok 3: Team Rocket vám bude zo života robiť peklo.

Vo svete Pokémon: Let's Go, Pikachu! často narazíte aj na nejakú tú vedľajšiu úlohu, ktorá vám zaistí lákavú odmenu, veľakrát aj v podobe nového pokémona. Väčšinou ide o jednoduché aktivity typu „nazbieraj 5 exemplárov od určitého druhu, nazbieraj celkovo X pokémonov" a tak podobne. Bohužiaľ tieto „vedľajšáky“ nemáte zaznamenané v žiadnom denníku, a musíte sa spoliehať len na svoju pamäť, čo ma niekoľkokrát vytočilo do nepríčetnosti. Kde stál ten chlapík, ktorý mi ako prejav rešpektu za 50 odchytených pokémonov sľuboval pekne urasteného Charmandera, si už asi nikdy nespomeniem. Ale raz ho nájdem!

Pokémon: Let's Go, Pikachu! Alebo chyťte ich všetkých!

Okolo pokémonov sa točí celá hra a narážate na nich takmer na každom kroku, či už sa voľne pohybujú v prírode, alebo ich stretnete po boku svojich pánov v mestách. Súbojmi s cudzími Pokémonmi získavate peniaze potrebné na nákup výbavy (nové Poké Bally, všemožné uzdravovacie elixíry, návnady atď.), ale aj skúsenosti, ktorých zbieraním sa pokémoni levelujú a stávajú sa čoraz silnejšími, dokonca môžu aj evolovať (vyvinú sa) a premeniť sa na vyšší stupeň vlastného druhu.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: Pokédex Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: easter egg Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: evolúcia

Obrázok 1: A odchytení pokémoni pomaly pribúdajú... Obrázok 2: Takto vyzerá excelentný hod Poké Ballom! Obrázok 3: Evolúcia v priamom prenose. Zavolajte Darwina!

Odchyt prebieha nasledovne: prechádzate sa prírodou, následne sa odniekiaľ z krovia vynorí príšerka, po ktorej vaše srdiečko prahne. Potom už stačí len pribehnúť bližšie a lov začína. Pred každým pokémonom sa objaví vcelku rýchlo sa zmenšujúci kruhový indikátor, do ktorého sa musíte trafiť svojím Poké Ballom. Čím menší krúžok bude a čím presnejší bude váš hod, tým skôr sa vám podarí pokémona chytiť.

Pokémoni sú ale neposedné potvorky a radi z Pokéballov vyskakujú. Našťastie si môžete vypomôcť špeciálnym ovocím, ktoré ich trochu upokojí, prípadne rozšíri zameriavací kruh a vaše triafanie čiastočne uľahčí. A keď sa Poké Ball konečne definitívne zaklapne, a vy viete, že tento pokémon už je navždy váš, takmer nič sa tomu slastnému pocitu nevyrovná. Z odchytených príšerok si potom navyše zostavíte partiu 6 bojovníkov a nič vám už nebráni vyraziť do nekonečných potýčok s ostatnými trénermi.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: Misty Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: inventár Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: Pikachu

Obrázok 1: Tréneri nedajú sa svojich pokémonov nevzdajú len tak. Obrázok 2: V inventári nájdete všetku svoju výbavu. Obrázok 3: Pikachu a ja sme sa stali najlepšími kamarátmi.

Napínavé súboje v Pokémon: Let's Go, Pikachu!

Súboje v Pokémon: Let's Go, Pikachu! sú ťahové, pričom každý pokémon disponuje 4 schopnosťami, či už útočnými, alebo obrannými. Pokémoni a ich schopnosti sú rozdelení do 18 typov (Normal, Water, Ice, Fire, Poison, Fighting, Electric, Psychic, Rock, Flying, atď.) fungujúcich tak trochu na systéme kameň - nožnice - papier. Každý typ je citlivý na niečo iné, počas zápasov je tak často nutné si uvedomiť, proti komu bojujete a akých pokémonov máte práve pri sebe.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: útok Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: duel

Obrázok 1: Jednotlivé útoky pokémonov sú často veľmi efektné. Obrázok 2: Duel dvoch žltých hlodavcov.

Ani relatívne univerzálni Pikachu alebo Eevee nezvládnu všetko, preto je vhodné siahnuť v správnej chvíli po tej správnej príšerke. Na ohnivého pokémona sa teda oplatí z Pokéballov nasadiť vodného pokémona, na vodného zase elektrického a tak podobne. Tu ale narážame na jeden z mála problémov Pokémon: Let's Go! – hra si totiž nerobí starosti s nejakým veľkým vysvetľovaním a na veľa vecí tak budete musieť prísť sami za pochodu. Konkrétne typy pokémonov by si ale určite nejaké to slovo navyše zaslúžili.

Ešte presvedčivejšie chytanie s Poké Ball Plus

Čo je ale skvelé, je zbrusu nový pohybový ovládač v tvare Poké Ballu, ktoré Nintendo vyvinulo presne pre potreby Pokémon: Let's Go, Pikachu! Ovládač svieti, vibruje a pri chytaní pokémonov v hre s ním naozaj ako keby hodím po nebohom stvorení na obrazovke, čo hre dodáva až prekvapivo veľkú mieru realizmu (akokoľvek je celý koncept pokémonov dosť pritiahnutý za vlasy) a atmosféry.

Poké Ball Plus disponuje dvoma tlačidlami, pričom jedným potvrdzujete svoje voľby, druhým sa vraciate o krok späť a zatrasením v určitých prípadoch (hlavne v menu) vyvoláte pokročilejšie ponuky. Všetko funguje bezproblémovo a pohybové vrhanie virtuálneho Poké Ballu je až podozrivo uspokojivé. Len jedna vec mi na tomto novom ovládači prekážala – pokiaľ hru ovládate iba pomocou Poké Ball Plus a chcete sa vrátiť do hlavného menu konzoly, musíte chtiac-nechtiac siahnuť po Joy-Cone, pretože dve tlačidlá jednoducho všetky funkcie nepostrehnú. Na jednej strane to chápem, na tej druhej je to dosť kostrbaté riešenie.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; screenshot: Pokéball Plus

Nový a veľmi vydarený ovládač pre Nintendo Switch. Škoda, že je len pre túto hru.

A keď už sme pri kostrbatých riešeniach, hra vás čas od času priamo zasypáva dialógovými oknami, ktoré musíte po jednom „odkliknúť“. Často na vás ale vyskočí aj viac ako desať takých hlášok naraz, veľmi skoro teda za nutnosť neustále niečo potvrdzovať začnete tvorcov preklínať, navyše to zbytočne spomaľuje tempo hry.

Pokémoni na Nintende Switch vyzerajú a znejú skvele

Na záver ešte v rýchlosti o audiovizuálnom spracovaní, ktoré je skvelé. Grafika vyzerá veľmi pekne v handheld aj v TV móde. Všetko beží úplne plynule, súboje pokémonov sú plné najrôznejších grafických efektov, pričom vaše dobrodružstvo podkresľuje krásna hudba, ktorá z Pokémon: Let's Go, Pikachu! robí neuveriteľne pohodové dobrodružstvo.

Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: grafika Pokémon: Let's Go, Pikachu!; gameplay: efekty

Obrázok 1: Grafika vyzerá skvele. Škoda, že nemôžete počuť hudbu. Obrázok 2: Evolúcia pokémonov prebieha v sprievode búrlivých vizuálnych efektov.

Už dlho sa mi nestalo, že by som u nejakej hry tak rýchlo zabúdal na strasti skutočného života a len sa tak nechal unášať príjemnou atmosférou a podarenou hrateľnosťou. Pokémoni zo mňa urobili fanúšika rýchlejšie, než by ste povedali Charizard, čo som naozaj, ale naozaj nečakal.

Pokémon: Let's Go, Pikachu! je úplne pohodové dobrodružstvo

Ako som už hovoril na začiatku recenzie, do Pokémon: Let's Go, Pikachu! som sa nepúšťal s príliš vysokým očakávaním. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď si už počas niekoľkých hodín hra získala moje srdce. Chytanie pokémonov a súboje s nimi sú napínavé a návykové, audiovizuálne spracovanie skvelé a atmosféra priamo pohlcujúca. Štúdio Game Freak vytvorilo nadmieru podarené RPG, ktoré ostatným hrám tejto série hanbu rozhodne nerobí.

Recenzia Pokémon: Let's Go, Pikachu!: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 83 % Alza.sk
80 %