Stellar Blade Stellar Blade

Total War: Warhammer 3 (ŠPEKULÁCIE) – 5 frakcií, ktoré pravdepodobne uvidíme na mape finálneho dielu série

Zobraziť katalóg

Článok

Aktualizované

Od vydania Total War: Warhammer 2 uplynuli už viac ako dva roky a jeho nástupca je minimálne v tejto chvíli stále v nedohľadne. V našej redakcii však napriek tomu veríme, že skôr alebo neskôr dorazí. Po naštudovaní desiatok kníh z univerza Warhammeru sme sa pre vás rozhodli spracovať článok, v ktorom vám načrtneme, aké národy by sa teoreticky mohli stretnúť na bojiskách Total War: Warhammer 3 a kedy by nám hra mohla pri troche šťastia pristáť na disku.

Špekulácie

Total War: Warhammer; wallpaper: cover

• Žáner: Stratégia • Multiplayer: Áno • Vývojár: Creative Assembly • Vydavateľ: SEGA • Platformy a Dátum vydania: PC (2020/2021?) • Čeština: Áno?


Total War: Warhammer 3 – Špekulácie

  1. Chaos v Total War: Warhammer 3 konečne dostane, čo mu právom náleží
  2. Fanúšikovia trpaslíkov si možno zahrajú za ich zmutovanú alternatívu
  3. Dostanú Ogri v Total War: Warhammer 3 svoje vlastné kráľovstvo?
  4. Stane sa poslednou primárnou frakciou Cathay?
  5. Dorazí v Total War: Warhammer 3 konečne Kasleu?
  6. Total War: Warhammer 3 už budúci rok, alebo si ešte nejaký ten piatok počkáme?

Chaos v Total War: Warhammer 3 konečne dostane, čo mu právom náleží

• Špekulácie: 3. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Prvou vecou, s ktorou pri Total War: Warhammer 3 môžeme s vysokou pravdepodobnosťou počítať, je skutočnosť, že Chaos, ktorý bol pridaný už v prvom dieli, bude značne prepracovaný. Ako by aj nie, keď je z neho v súčasnosti jedna z najmenej efektívnych frakcií v hre, ktorej invázia je skôr než reálnou hrozbou iba otravnou udalosťou s minimálnym dopadom. Namiesto doteraz prezentovaných Bojovníkov Chaosu by mohol byť celok opätovne transformovaný do gigantického zoskupenia Legions of Chaos, ktoré pod svojimi krídlami uvíta všetky zlé bytosti vyznávajúce Chaos, vrátane štvorice jeho bohov, ktorí ho fakticky prezentujú v rámci celého sveta Warhammeru.

Warhammer; wallpaper: démoni
Démoni majú podľa niektorých špekulácií predstavovať hlavné lákadlo Total War: Warhammer 3, pretože je jednoducho super hrať za zlo, čo ukázal už Warhammer 40K: Dawn of War.

Ak vezmeme do úvahy knihy zo sveta Warhammeru, Legions of Chaos by mal byť zložený v úvode zo štyroch frakcií, ktoré budú pod kontrolou jednotlivých démonických bôžikov. Každá z démonických frakcií by mala mať v Total War: Warhammer 3 teoreticky k dispozícii elementárne spektrum jednotiek typických pre Chaos ako taký, spolu s minimálne pol desiatkou špeciálnych démonických monštier patriacich danému bohu a nejakým tým unikátnym mechanizmom, ktorým sa ich temný pán vyznačuje. Problémom však môže byť skutočnosť, že zjavenie démona, nieto celej armády týchto monštier, nie je v univerze Warhammeru úplne bežným javom.

Za normálnych okolností totiž existujú tieto kreatúry primárne v dimenzii Realm of Chaos, z ktorej sa môžu dostať do normálneho sveta len pri veľkej koncentrácii nekontrolovanej magickej energie, ktorá umožňuje ich zhmotnenie. Nájsť ich tým pádom možno len na severe, kde sa realita pretína s ríšou kontrolovanou démonickú štvoricou, alebo na miestach, kde aktuálne zúria energetické búrky. Akonáhle sa však vydajú z týchto manou dobre zásobovaných miest, alebo sa Vetry mágie znenazdajky obrátia, môžu počas chvíle proti svojej vôli opäť zmiznúť do svojho kráľovstva. Tento malý problém môžu tvorcovia vyriešiť tak, že vedľa novej časti mapy Total War: Warhammer 3 pridajú tiež samostatnú časť Realm of Chaos, v ktorom budete v mene jedného z bohov ukazovať ostatným správny myšlienkový smer.

Warhammer; wallpaper: plaguebearers
Pán moru Nurgle by mal mať v Total War: Warhammer 3 vo svojej armáde aj týchto krásavcov.

No, a akonáhle na svoju stranu obrátite dostatok démonov a viac-menej prinútite najmocnejšie entity Realm of Chaos na to, aby akceptovali váš plán, otvorí sa vám cesta do Mortal Realms, alebo takto si aspoň v hlave predstavujem, ako by to teoreticky mohlo v hre fungovať. Realita však nakoniec môže byť úplne iná. Či sa však vývojárom z Creative Assembly podarí výskyt väčšej armády démonických síl logicky vysvetliť, je otázkou. Ak sa im to podarí, môžeme sa tešiť na armády nesúce vlajku Khorna, Tzeentcha, Nurgleho a Slaaneshe, ktoré budú mať vo svojich radoch démonov s vlastnosťami typickými pre boha, ktorého štandard držia. Ak sa o nich chcete dozvedieť viac, určite si odporúčam prejsť army book daemons of Chaos 8th Edition alebo hru Warhammer: Chaosbane.

Fanúšikovia trpaslíkov si možno zahrajú za ich zmutovanú alternatívu

Aj keď nebol Chaos v Total War: Warhammer úplne na výške, prakticky sme vďaka nemu mohli prvýkrát uvidieť gigantické dielo obsluhované zástupcami rasy Chaos Dwarfs, ktorí sú pravým opakom svojich zásadových, silami Chaosu nepoblúznených príbuzných, ktorú vedie hrdinský Thorgrim Grudgebearer. Na rozdiel od nich totiž preferujú otroctvo, masakrujú nevinných, paktujú sa s monštrami a neboja sa divokých experimentov, vďaka ktorým sa im podarilo vytvoriť tie najstrašnejšie stroje, aké univerzum Warhammeru kedy videlo. Podľa niektorých špekulácií sa práve títo extrémne zlí Drobci majú stať jedným z primárnych hráčov Total War: Warhammer 3, čo vzhľadom na to, že jeho dejiskom majú byť tiež Dark Lands, dáva celkom zmysel, pretože práve táto oblasť je typická výskytom týchto fúzačov.

Warhammer; screenshot: Chaos Dwarfs
V akcii sme mali možnosť vidieť Chaos Dwarfs už v Blood Bowl 2, kde išlo o frakciu disponujúcu ako agilnými, tak aj rad držiacimi jednotkami.

Kým je normálna trpasličia armáda tvorená primárne trpaslíkmi, vojsko Chaos Dwarfs je mixom, v ktorého radoch nájdete vďaka ich záľube v zotročovanie dokonca aj zelenokožcov, na ktorých sa však nemôžu kvôli ich zradnosti veľmi spoliehať. Primárnu silu trpaslíkov zocelených pobytom v Dark Lands preto predstavujú predovšetkým zástupcovia ich vlastného druhu spolu so stredne ťažkou kavalériou, ničivou artilériou a desivými monštrami, ktorým kraľuje do zbroje zakutý obor majúci na rukách namontované mohutné čepele. Hoci to priznávam skutočne nerád, do istej miery sa mi Chaos Dwarfs pozdávajú viac ako ich čestní bratia, majú totiž kavalériu značne vylepšujúcu ich šancu proti agilnejším súperom. Dúfam preto, že budú jednou z hlavných frakcií Total War: Warhammer 3.

Dostanú Ogri v Total War: Warhammer 3 svoje vlastné kráľovstvo?

Aby sa trošku vyrovnal výškový priemer, ktorý Chaos Dwarfs určite naruší, bude do Total War: Warhammer 3 pravdepodobne pridaný tiež národ Ogrov, ktorého priemerní zástupcovia sú vyšší ako tri skazení trpaslíci dohromady. Hoci ogri nie sú veľmi kultivovaným druhom, často patria medzi členov žoldnierskych družín putujúcich Starým svetom, čo je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa o nich už nejaký ten piatok špekulovalo ako o potenciálnom zoskupení, ktoré rozšíri spektrum frakcií Total War: Warhammer. Nakoniec sa ich zrejme dočkáme až v treťom dieli, pretože doteraz aj napriek svojim kvalitám oznámení neboli a ďalšie veľké DLC podľa dostupných informácií už nedostaneme.

Warhammer; wallpaper: ogr
Ogri sú inteligentné monštrá s neskutočnou silou, vďaka ktorej sú schopní vyrvať nepriateľské delá a použiť ich následne proti ich pôvodným vlastníkom, či však budú podobné kúsky aj v Total War: Warhammer 3, je otázkou.

Ak však dôjde v Total War: Warhammer 3 na ich pridanie, mohli by sme dostať frakciu plnú veľkých humanoidných jednotiek jazdiacich často na monštrách podobnej veľkosti. Hoci títo menší príbuzní obrov na prvý pohľad vyzerajú neporaziteľne, rozhodne nejde o rasu bez slabín. Ich najväčšou nevýhodou je podľa kníh slabá morálka spolu s vyššou nákladnosťou armády, kvôli čomu si nebudete môcť dovoliť mať v krátkej dobe dve vojská, takže každá strata vás bude veľmi bolieť. Našťastie pre vás by nemali pod vlajkou ogrov bojovať len zástupcovia tejto rasy, okrem nich sa pod ňu môžu postaviť tiež sleďoví bratranci goblinov gnobnari, ktorých budú napríklad, podobne ako zombie v prípade nemŕtvych, využívať ako živé štíty. Do istej miery mi ogri pripomínajú jašterov z Total War: Warhammer 2, možno však prekvapia.

Stane sa poslednou primárnou frakciou Cathay?

Každý Warhammer mal doteraz nejakú tú stranu kopajúcu za dobro. Aj keď vyzerajú ogri skvelo, pravdepodobnosť, že budú konať dobré skutky, je takmer rovnako vysoká ako to, že Bojovníci Chaosu začnú počas svojho ťaženia uctievať Sigmara. Hra však má, podobne ako jej predchodcovia, štartovať s štyrmi primárnymi frakciami, takže vedľa démonov, zmutovaných trpaslíkoch a ogroch niekto jednoducho byť musí. Po veľkom úspechu Total War: Three Kingdoms možno do istej miery počítať s tým, že finálnym hráčom tretieho Warhammeru bude národ, ktorý bude mať k ázijskej tematike veľmi blízko. Otázkou však je ktorý, pretože univerzum Warhammeru ponúka hneď niekoľko zoskupení pripomínajúcich obyvateľov Ázie.

Total War: Three Kingdoms; wallpaper: masaker
Zástupcovia Cathaye by mohli v Total War: Warhammer 3 prelievať krv rovnako hladne ako hrdinovia v Total War: Three Kingdoms.

Najpravdepodobnejšie je v tento moment dlho ospevovaná Cathay, pri ktorej tvorbe sa veľa čerpalo z histórie a mýtov Číny. Vytvoriť sa vďaka tomu nakoniec podarilo frakciu, v ktorej vojsku možno nájsť vedľa obyčajných bojovníkoch s mečmi, štítmi a lukmi tiež hlinené monštrá, okrídlených drakov či mosadzných titánov šíriacich medzi nepriateľmi strach. Hlavným protivníkom tohto zoskupenia navyše nie je už po niekoľko storočí nič iné ako Chaos, ktorého vojská držia na uzde pomocou gigantickej steny. Tá by mohla, podobne ako Great Vortex v Total War: Warhammer 2, začať slabnúť, čím by bola pred hráča postavená výzva, s ktorou by sa musel vysporiadať. Ako som však už povedal, okrem tohto zoskupenia je tu ešte Japonsku podobný Nippon či kráľovstvo Ind, osobne s nimi však veľmi nepočítam.

Dorazí v Total War: Warhammer 3 konečne Kasleu?

Horúcim kandidátom na finálnu frakciu Total War: Warhammer 3 je popri Cathaye tiež doteraz veľmi zabúdaný Kasleu, ktorý rad kníh z tohto univerza opisuje ako primárny hrádzu proti inváziám armád Chaosu. Komunita práve kvôli jeho vykresleniu v literatúre už nejaký ten piatok ustavične žiada, aby mu vývojári z Creative Assembly konečne venovali priestor, ktorý si podľa nich po práve zaslúži. Práve v treťom dieli série by sa mohli hráči konečne dočkať, pretože je Kasleu podľa niektorých zákulisných klebiet jedným z potenciálnych zoskupení, ktoré sa vo finále série objaví.

Total War; screenshot: Kislev
Jednou z typických jednotiek Kislevu sú okrídlení husári, ktorí snáď nebudú v Total War: Warhammer 3 chýbať.

Ak by sme v Total War: Warhammer 3 skutočne dostali Kasleu, znamenalo by to, že by nám bola do rúk daná frakcia disponujúca agilnou armádou, ktorá na prvý pohľad pripomína poľské či ruské vojsko z éry stredoveku. Zložené by malo byť zo stredne efektívnej pechoty, takže sa budete spoliehať primárne na kavalériu, ktorej rad tvorí ako tradiční jazdci na koňoch, tak aj bojovníci na medveďoch, ktorých náporu odolá len málokto. Do boja toto zoskupenie s vysokou pravdepodobnosťou povedie legendárna cárovná Katerina ovládajúca mágiu ľadu, ktorá bude spolu s ježibabskými (Hag) kúzlami predstavovať nové školy, ktoré táto frakcia do hry prinesie. Za seba musím povedať, že by mi pridanie tejto party vôbec nevadilo, keďže je v knihách vykreslená skutočne lákavo.

Total War: Warhammer 3 už budúci rok, alebo si ešte nejaký ten piatok počkáme?

Potenciál Total War: Warhammer 2 je v súčasnosti už takmer plne využitý. Ak neberiem do úvahy Vznešených elfov, všetky frakcie už dostali dve expanzie, v rámci ktorých došlo nielen k rozšíreniu aktuálnych národov, ale aj k značnému prepracovaniu primárnych aktérov Total War: Warhammer. Elfovia samotní sa majú vylepšení dočkať v priebehu budúceho roka spolu so zelenokožcami, čím bude teoreticky zakončený prísun skutočne výrazných updatov alebo aspoň takých, ktoré budú zamerané primárne na Total War: Warhammer 2.

Total War: Warhammer 3; screenshot: Malus Total War: Warhammer 3; screenshot: Snikch
Dvojice sokov z DLC The Shadow & The Blade mohli štartovať prakticky kdekoľvek, tvorcovia Total War: Warhammer 2 ich však umiestnili do miest ležiacich blízko Dark Lands, ako by komunite chceli povedať, že sa má na čo tešiť.

Či bude Total War: Warhammer 3 oznámený, či dokonca vydaný v priebehu budúceho roka je otázkou, na ktorú aktuálne nemožno s istotou odpovedať. Zaručené však je to, že sa informácií o ňom dočkáme už čoskoro, pretože aktuálne vypustené DLC The Shadow & The Blade pridáva časť mapy, s ktorou sa počítalo až v rámci vydania tretieho dielu. Legendárni hrdinovia Malus a Snikch sa totiž nestretnú nikde inde ako pri Dragon Isles, ktoré sa nachádza pod Dark Lands, o ktorých som dnes hovoril v súvislosti s Chaos Dwarfs. Osobne pracujem s myšlienkou, že sa možno dočkáme čerstvých správ už na Vianocie, je to však opäť len jedna z radu mojich špekulácií.

• Zdroje: knihy Warhammer Armies: Ogre Kingdoms (8th Edition), Warhammer Armies: Daemons of Chaos (8th Edition), Chaos Dwarfs – Tamurkhan The Throne of Chaos, warhammerfantasy.fandom.com, vlastné

i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esporte a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Kedy bude oznámené Total War: Warhammer 3, je len otázkou času, finálny diel série opäť očakávame exkluzívne na PC. O novinkách vás budeme informovať.

Vytlačiť
P-DC1-WEB06
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií