Uncharted: Legacy of Thieves Collection (RECENZIA PS5) – Tento poklad si vás uloví

• Autor: Alexandra Vaníková

Uncharted: Legacy of Thieves Collection obsahuje remastery single-playerovej kampane Uncharted 4: A Thief's End a samostatného rozšírenia Uncharted: Lost Legacy. Ako sa nám páčili tieto populárne akčné adventúry od štúdia Naughty Dog po vylepšení pre systém PS5? Zistíte v našej recenzii.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; screenshot: cover

zdroj: Naughty Dog

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (RECENZIA PS5) – Obsah článku

1. Charizmatický lovec pokladov stále vo forme
  2. Uncharted: Legacy of Thieves Collection vás grafikou očarí
  3. Keď sa stealth snúbi s akciou a hlavolamami
  4. Uncharted: The Lost Legacy alebo keď sa remesla chopia ženy
  5. Legacy of Thieves Collection konzole PS5 rozhodne pristane
  6. Na lov pokladov nikdy nebol lepší čas
  7. Recenzia Uncharted: Legacy of Thieves Collection: záverečné hodnotenie

Charizmatický lovec pokladov stále vo forme

V Uncharted 4: A Thief's End opäť stretneme Nathana Drakea, protagonistu predchádzajúcich Uncharted titulov. V tom štvrtom si momentálne užíva zaslúžený „dôchodok“ po boku svojej manželky, novinárky Eleny. Na Nathanove dvere však po rokoch zaklope jeho dávno stratený brat Sam, ktorý je až po uši v problémoch, z ktorých ho môže dostať iba objavenie legendami opradeného pokladu piráta Henryho Averyho.

Napriek počiatočnému váhaniu Nathan súhlasí, že Samovi pomôže a vydáva sa tak na ďalšie dobrodružstvo plné akcie, emócií i návratov do vlastnej minulosti. Bratom ale budú v pätách biznismen Rafe a ním najatá žoldnierka Nadine, ktorej po zuby ozbrojeným mužom budú musieť Nathan a Sam čeliť.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Nate a Sam Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Nadine, Rafe

Obrázok 1: Nathan (vľavo) a jeho brat Sam (vpravo) sa v Uncharted 4 púšťajú do pátrania po bájnom poklade. Obrázek 2: Nebolo by to však ono bez poriadnej konkurencie – Averyho imanie totiž chcú objaviť aj Rafe a Nadine.

Príbeh Uncharted 4: A Thief's End dosahuje vysoké kvality, čomu sa nemožno čudovať, pretože sa pod neho okrem dvorného scenáristu Uncharted, Josha Scherra, podpísal aj Neil Druckmann (napísal a spolurežíroval The Last of Us). Vhodné tempo deja, fantasticky napísané postavy a ich herecké náprotivky podávajúce skvelé výkony zaistia, že vás príbeh chytí, nepustí a pri pohľade na rolujúce záverečné titulky vám bude zrazu smutno, že už to končí. Vychutnať si príbeh ešte viac slovenským hráčom neznalým angličtiny navyše pomôže aj podarená česká lokalizácia (titulky).

Uncharted: Legacy of Thieves Collection vás grafikou očarí

Podobne ako v predchádzajúcich Uncharted, aj vo štvrtom diele navštívite hneď niekoľko kútov Zeme. Škótske pastviny obklopujúce starobylú katedrálu, slnkom zaliaty Madagaskar alebo Taliansko – nebude záležať na tom, kde práve budete zdolávať skalné útesy a či budete počuť okolo seba spev lemurov alebo hundranie mariňákov. Každá z krajín vás svojím spracovaním v Uncharted: Legacy of Thieves Collection jednoducho uchváti.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Italy Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Island

Uncharted 4 vás častokrát prinúti zastaviť sa a jednoducho sa iba kochať okolím.

Nie je to však len herné prostredie, ktorému sa dostalo patričnej starostlivosti. Vysoká úroveň detailov a verná mimika postáv vďaka nielen motion, ale aj facial capture posúvajú Uncharted 4 bližšie k realite a nemalým spôsobom tak povyšujú celkový herný zážitok.

Keď sa stealth snúbi s akciou a hlavolamami

V prípade, že patríte medzi fanúšikov otvorených herných svetov, Uncharted 4 vás môže sklamať. Podobne ako jeho predchodcovia, aj Uncharted 4 je lineárna hra, čo sa odráža ako v príbehu, tak jednotlivých misiách. Vhodne zvolené tempo príbehu, primeraná dĺžka hry a pestré gameplayové prvky však dokážu od lineárnosti pomerne úspešne odpútať pozornosť.

Hra pred vás totiž stavia rôzne hlavolamy, ktoré naštartujú vaše mozgové závity, a najmä priestorové prekážky vo forme stavieb alebo konštrukcií, ktoré musíte zdolať lezením. V Uncharted 4 je však táto veľmi známa kratochvíľa z predošlých hier ozvláštnená dvoma prvkami.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Prison Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Notes

Uncharted vycvičí vaše reflexy aj logické myslenie

Prvým z nich je lano, ktoré je možné pomocou háku upevniť na vytýčených miestach a následne sa pekne prehupnúť, kam je treba. K dispozícii je neskôr v hre aj cepín, ktorý zasa môžete zapichnúť do niektorých miest v skalách, čím opäť potrénujete svoje prsty na ovládači a zdolávanie výšok nebude len o držaní páčky na ovládači nahor.

Lezenie alebo používanie lana je navyše vhodne zakomponované aj do potýčok s nepriateľmi, kedy je ich možné buď likvidovať z úkrytu (napríklad vo vysokej tráve), alebo si pekne počkať tesne pod rímsou a v pravý moment nič netušiaceho soka stiahnuť k zemi. Prípadne sa prehupnúť nad skupinkou žoldnierov a posledného z nich jemným šťuchnutím zhodiť zo strechy.

Uncharted 4 (TLC) – Performance mode (Výkon) I Alza Magazín Gameplay, PlayStation 5, No Commentary

Ak chcete mať pri likvidácii nepriateľov istotu rýchlej reakcie, nastavte si radšej grafický mód Výkon (Performance), ktorý uprednostní fps.

Na rozdiel od svojich predchodcov ponúkne najnovšie Drakovo dobrodružstvo otvorenejšie levely umožňujúce vyskúšať si rôzne postupy pri vysporiadavaní sa s nepriateľmi. Dá sa povedať, že stealth je vo väčšine prípadov cestou istoty, pretože nepriatelia ovládaní umelou inteligenciou niekedy ochotne ignorujú fakt, že meter od nich Nathan škrtí ich kolegu. A keď objavia telo tohto nebožtíka, panika im vydrží maximálne päť sekúnd. Negatíva sa na Uncharted 4 hľadajú ťažko, ale AI k nim bohužiaľ musím zaradiť, pretože niekedy nad jej konaním zostáva rozum stáť.

Užiť si ale v Uncharted môžete tiež čistokrvnú akciu – s konkurenciou sa vysporiadate pekne postarom za použitia arzenálu zbraní, ktoré možno prestriedať efektnými pästnými súbojmi a samozrejme spomínaným využívaním obratných skokov. Pri ospevovaní akčných pasáží hry nemôžem nespomenúť scénu úniku pred obrneným bojovým vozidlom, o ktorej v záujme zachovania prekvapení pre tých, ktorí hru nehrali, poviem len toľko, že som počas nej zabúdala dýchať.

Uncharted: The Lost Legacy alebo keď sa remesla chopia ženy

Kolekcia Legacy of Thieves okrem singleplayerovej kampane Uncharted 4 obsahuje aj samostatné rozšírenie The Lost Legacy, v ktorom síce neúčinkuje Nathan Drake, ale na kvalitách to titulu nijako neuberá. Hlavnou hrdinkou je totiž sympatická lovkyňa pokladov Chloe Frazer (objavila sa v Uncharted 2 a 3 ako spojenkyňa a priateľka Nathana Drakea). Tá sa spolu so žoldnierkou Nadine (sekundárna antagonistka práve z Uncharted 4) vydáva do Indie hľadať bájny Ganéšov kel, po ktorom však túži aj nemilosrdný vodca rebelov Asav.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Nadine a Chloe

V The Lost Legacy Nathana nestretnete, aj tak si však užijete nefalšovaný lov pokladov v spoločnosti nezlomnej Chloe a Nadine.

V prípade The Lost Legacy hovoríme o rozšírení, ktoré neponúkne taký dlhý herný čas ako Uncharted 4. Ak však po rozlúčení sa s Nathanom Drakom zatúžite po objavení ešte jedného vzácneho pokladu, niekoľko hodín v spoločnosti charizmatickej Chloe a Nadine vám príde určite vhod. Rozšírenie navyše stavia na Uncharted 4 a môžete sa tu tak tešiť na rovnako skvelé herecké výkony, vyladenú hrateľnosť a dychberúce prostredia mixujúce mestskú oblasť Indie, džungľu aj staroveké ruiny Západného Ghátu.

Legacy of Thieves Collection konzole PS5 rozhodne pristane

Uncharted 4: A Thief's End (2016) aj Uncharted: The Lost Legacy (2017) už v čase svojho vydania dokázali prekonať mnoho konkurentov, či už po príbehovej, gameplayovej alebo grafickej stránke. Posledná menovaná však vďaka remasterovanej verzii vyzerá ešte lepšie a môže sa pochváliť vyššou mierou detailov. Výhodou sú aj tri nastavenia grafiky – Vernosť (4K pri 30 fps), Výkon (60 fps) a Výkon+ (1080p pri 120 fps), ktoré vám umožnia si vizuálny zážitok prispôsobiť vám aj vášmu monitoru či TV.

Uncharted 4 (LoTC) Fidelity mód (Věrnost) I Alza Magazín Gameplay, PlayStation 5, No Commentary

Nielen Taliansko vám v Uncharted 4 vyrazí dych.

Veľkým rozdielom oproti PS4 verzii sú aj instantné načítacie časy – návrat do hry alebo prepnutie medzi titulmi v menu je otázkou pár sekúnd a počas hrania vám atmosféru nenaruší otravná načítacia obrazovka. Čerešničkou na torte je potom podpora ovládača DualSense, vďaka ktorému na prstoch pocítite nielen fyzický stret s nepriateľom, ale aj jazdu džípom.

Na lov pokladov nikdy nebol lepší čas

Tí z vás, ktorí zatiaľ nemali tú česť s dobrodruhom Drakom, musia zvážiť, či je pre nich Legacy of Thieves Collection vhodné. Obsahuje totiž už štvrtý diel série, pričom predchádzajúce tri rozhodne stoja za zahranie a pomôžu ešte viac prehĺbiť znalosti o vzájomných vzťahoch postáv v tom poslednom. V prípade, že ste hrali všetky diely okrem štvrtého a vlastníte PS5, po Legacy of Thieves Collection rozhodne siahnite. Nielenže si už aj tak skvelé Uncharted 4 zahráte v najlepšej možnej podobe, „v balení“ rovno nájdete aj nemenej kvalitné rozšírenie The Lost Legacy.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Nate a Sam younger

Vývojári sa v poslednom príbehu Nathana rozhodli venovať priestor aj jeho detstvu.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (RECENZIA)

Akčnú adventúru Uncharted: Legacy of Thieves Collection vyvíja štúdio Naughty Dog a vydáva spoločnosť Sony Interactive Entertainment. Titul vychádza s českou lokalizáciou (titulky) 28. 1. 2022 na PS5. Neskôr vyjde aj na PC.

Táto recenzia bola napísaná pre PS5 verziu hry. Kľúč pre recenziu poskytol český distribútor PlayStation CZ.

Hodnotenie9/10 SKVELÁ

Až na miestami hlúpu AI a lineárnosť, ktorá nemusí byť každému po chuti, je Uncharted: Legacy of Thieves Collection skvelou príležitosťou si zahrať dve výborné akčné adventúry od štúdia Naughty Dog, ktorých kvality sú touto remasterovanou edíciou ešte viac podčiarknuté.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection; recenzia

• Fantastická grafika
  • Výborne napísané postavy aj príbeh
  • Zábavná a pestrá hrateľnosť
  • Otvorenejšie levely umožňujúce experimentovať s likvidáciou nepriateľov
  • Naskriptované, ale dych vyrážajúce akčné scény
  • Upgrady pre PS5

• Umelá inteligencia je miestami vyložene hlúpa
  • Niekomu nemusí vyhovovať výrazná lineárnosť
Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

Volám sa Alexandra Vaníková a hrám sa venujem od svojich dvanástich rokov. Ako herný zelenáč som utopila hodiny v stratégiách Cossacks a Age of Empires. Nasledovala Mafia a niekoľko dielov Call of Duty, po ktorých som si začala rozširovať obzory naplno. Môj osobný výber top hier? Nájdete v ňom oba diely The Last of Us, Cyberpunk 2077, GTA V, japonské RPG Persona 5 Royal, Uncharted či God of War. Nepohrdnem ale ani kvalitnou indieovkou alebo titulom so zombie tematikou.