PET PET

Ghost of Tsushima (NOVINKA) – Posledný samuraj prezradil svoje meno

Zobraziť katalóg

Už čoskoro

Aktualizované

Nočný prenos z udeľovania cien The Game Awards 2019 priniesol veľa nových titulov, ale jednou z najočakávanejších hier bola už dávno oznámená exkluzivita na PlayStation 4 Ghost of Tsushima. Najdlhší trailer z celého večera poodhalil nielen príbehové pozadie projektu štúdia Sucker Punch, ale aj prvé detaily o samotnej hrateľnosti. Pre viac informácií neváhajte vstúpiť do našej novinky.

NovinkyPreview

Ghost of Tsushima; screenshot: cover

• Žáner: Akčná adventúraMultiplayer: ? • Vývojár: Sucker Punch • Vydavateľ: Sony Interactive Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PS4 (leto 2020)HomepageČeština: ?


Časti článku


Ghost of Tsushima – Novinky

  1. (13. 12. 2019) Cesta krvavej pomsty
  2. (13. 6. 2018) Ostrie samurajského meča sa v Ghost of Tsushima nasýti mongolskou krvou
  3. (12. 12. 2017) Tvorba prvého traileru pre Ghost of Tsushima
  4. (27. 11. 2017) Oznámenie Ghost of Tsushima muselo prísť v ten správny čas

Cesta krvavej pomsty

• Novinka: 13. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec

Prvotné správy o PS4 exkluzivite Ghost of Tsushima nám predstavili len základnú príbehovú premisu, z ktorej sme vytušili, že dej sa bude odohrávať na japonskom ostrove Cušima v rokoch 1274 – 1281, kedy bol spustošený nájazdmi mongolských vojsk. Náš hrdina Jin Sakai, posledný samuraj ostrova, prežil bitku na pobreží, takže svojou osamelou guerillovou vojnou komplikuje život nezvaným hosťom, ako len môže. Samozrejme sa pri tom oháňa svoju ostro nabrúsenou katanou a končatiny nepriateľov tak lietajú vzduchom sprevádzané gejzírmi krvi, ale to by mu proti mnohotisícovej presile nestačilo. Preto si osvojí rad trikov ninjovského razenia – petardy, dymové bomby, zápalné šípy a ďalšie hračky.

Ghost of Tsushima – The Ghost (Trailer)

V stredovekom Japonsku patrili samuraji k elite spoločnosti aj armády, o čom nás naplno presvedčí Jin Sakai nielen v najnovšom traileri ku Ghost of Tsushima, ale podľa všetkého aj v plnej hre plánovanej na leto 2020.

Vďaka tomu sa dostaneme k širokej škále možností, ako nepozvaných hostí zmasakrovať. V boji muža proti mužovi sa sústredíme na starostlivo načasované zasahovanie nekrytých miest úbožiakov, ktorí vstúpili do Jinovho tieňa (o tom nás presvedčila ukážka z minuloročnej E3), ale pri likvidácii mongolských táborov sa budeme musieť spoľahnúť na stealth a prepadávanie zo zálohy. V Ghost of Tsushima je čitateľná inšpirácia inými hrami, medzi ktoré sa dá počítať Middle-earth: Shadow of War svojimi skokmi z vyvýšených miest, zakrádanie ako vystrihnuté zo série Assassin´s Creed a brutalita snúbená s agresivitou badateľná aj v prípade tohtoročného víťaza The Game Awards 2019, teda Sekiro: Shadows Die Twice.

Vďaka Star Wars Jedi: Fallen Order z tohto roku vieme, že premyslený mix rôznych žánrov môže dopadnúť veľmi dobre. Na rozdiel od tohtoročnej najúspešnejšej akvizície od EA by som v Ghost of Tsushima nečakal prehľadávanie máp v metroidvania štýle, skôr klasický open world s radom prvkov typických pre stredoveké Japonsko. Možno sa tak zoznámime so životom vtedajších poľnohospodárov, kňazov a šľachty, ktorí sú porobení mongolskými uzurpátormi. Na veľkú rozlohu hernej mapy by mohol odkazovať trailer, ktorý zdôrazňuje jazdu na koni v graficky nádherne spracovanej krajine. S cestou pomsty Jin Sakaie sa zoznámime už toto leto, kedy vyjde exkluzívne na PS4.

Ghost of Tsushima; screenshot: maska
Maskovaný duch bude v Ghost of Tsushima desiť všetkých mongolských nájazdníkov.

• Zdroje: Tlačová správa, trailer



Ostrie samurajského meča sa v Ghost of Tsushima nasýti mongolskou krvou

(Update 13. 6. 2018) Hviezda spoločnosti SONY v roku 2018 svieti na konzolovom nebi tak jasne, že ostatné platformy sa krčia v rohu a čakajú na akýkoľvek kúsok priestoru pre svoje exkluzivity. Zvážte sami, len od januára sme mali príležitosť ničiť titánov v Shadow of the Colossus, upraviť fasádu severských božstiev v God of War a spoznať dystopickú budúcnosť androidov v Detroit: Become Human. Ďalšie kvalitou pretekajúce tituly nás ešte čakajú – Spiderman, Last of US Part II či Death Stranding. A v nastolenom kurze chce SONY evidentne pokračovať, takže do Ghost of Tsushima vkladá obrovské nádeje aj kapitál.

Peniaze investované do počinu štúdia Sucker Punch, ktoré si pravdepodobne pamätáte vďaka ich inFamous, vidieť na každom pixeli CGI videa. Ešte je skoro premýšľať nad samotným gameplayom a jeho výslednou grafickou podobou, ale krátky film prezentovaný na E3 2018 jasne udáva smer, ktorým by sa vývojári chceli vydať. Ocitneme sa v koži osamelého samuraja Jina Sakaia, šermiara so zabijáckym inštinktom brániaceho ostrov Cušima pred nájazdom Mongolov z pevninskej Ázie.

Ghost of Tsushima; screenshot: skaza Ghost of Tsushima; screenshot: kôň Ghost of Tsushima; screenshot: tanec smrti

Obrázok 1: Mongoli v Ghost of Tsushima sa s miestnym obyvateľstvom nebudú párať. Obrázok 2: Po rozsiahlom ostrove Cušima sa budete preháňať tiež na chrbte svojho verného tátoša. Obrázok 3: Súboje pôsobia neuveriteľne vnútorným dojmom, ktorý poznáte z klasických samurajských filmov.

Invázia v roku 1274 zamestnala približne 23 000 mongolských, čínskych a kórejských bojovníkov, čo pre nás v preklade znamená veľa dobrovoľníkov, ktorí sa zblízka stretnú s ostrím samurajmi nabrúsenej katany. Podľa prezentovaných materiálov si trúfame odhadnúť, že súboje budú veľmi komorne založené. Žiadne obrovské šíky obrnených bojovníkov, ale skôr napínavé stretnutia muža proti mužovi, kde o živote a smrti rozhodujú najmenšie detaily. Z dvoch bojových sekvencií 8-minútovej ukážky usudzujeme, že tvorcovia budú klásť dôraz na presné načasovanie a hľadanie súperových slabín. Z videa jednoducho cítime obrovské nadšenie a zároveň vôľu ctiť tradície japonských snímok o samurajoch.

S presilou sa bude musieť osamelý bojovník vyrovnať pomocou svojej inteligencie a prefíkanosti. Počas prezentácie SONY na E3 2018 sme boli svedkom prepadnutia ozbrojenej skupiny z krovia šintoistického chrámu, na ktorý sa hlavný hrdina vyšplhal pomocou povrazu s hákom na konci. Potom, čo takticky vyhodnotil situáciu, zoskočil medzi agresorov a behom pár sekúnd s nimi urobil v spomalenej sekvencii krátky proces. Očakávame, že dynamika stretov sa bude v Ghost of Tsushima ladne striedať so stealth pasážami, v ktorých budeme invazívne vojská prepadávať zo zálohy a postupne redukovať počty ich brancov. Vlniace sa lány vysokej trávy k podobným diverznými akciám priamo lákajú, rovnako ako titulný „duch“ v názve hry.

Ghost of Tsushima; screenshot: plíženie Ghost of Tsushima; screenshot: invázia Ghost of Tsushima; screenshot: mimika

Obrázok 1: Plížením budete v Ghost of Tsushima riešiť početnú prevahu nepriateľov. Obrázok 2: Ghost of Tsushima mapuje prvé dni mongolského vpádu na japonský ostrov Cušima v roku 1274. Obrázok 3: V krátkej ukážke si môžete užiť aj skvelé herecké výkony obsahujúce detailnú mimiku tváre.

Nádhera Ghost of Tsushima cieli na poetické duše

Hlavným menovateľom nového videa z E3 2018 však nie je príbeh ani náznaky hrateľnosti, ale predovšetkým grafická stránka titulu, ktorá vám na niekoľko chvíľ (opakovane) vezme dych. Surovosť vojny a krvavosť súbojov kontrastuje s poetickými výhľadmi do krajiny, ktorou sa budete kochať, aj keď v diaľke horia osady chudobných poľnohospodárov. Vlniace sa steblá trávy na pastvinách Otsuny, za chrbtom blížiaca sa búrka a na pozadí citlivá melódia japonskej flauty shakuhachi vás donúti zamilovať si Ghost of Tsushima na prvý pohľad. Vrchol traileru patrí osudovému súboju medzi listami červeného javora, ktorý sme si púšťali už niekoľkokrát. Každé okienko filmu by si zaslúžilo priestor na ploche vášho počítača.

Ghost of Tsushima; screenshot: súboj Ghost of Tsushima; screenshot: ničiteľné prostredie

Obrázok 1: Niektoré scenérie v Ghost of Tsushima priamo sršia japonskou stredovekou atmosférou. Obrázok 2: Počas súbojov budete môcť využiť aj zničiteľné prostredie.

Nebojte sa, sme realisti a prezentované zábery sa pokúšame brať so zdravým odstupom. V každom prípade sa tvorcom zo Sucker Punch podarilo zaujať nás natoľko, že radíme Ghost of Tsushima medzi najsľubnejšie tituly (dúfajme) roku 2019. Budeme im držať palce, aby ich fanúšikovské nadšenie do problematiky neopustilo a prívetivosť zo strany SONY pokračovala, pretože nevyužiť potenciál tak dobre rozbehnutého diela by bol hriech.

Ghost of Tsushima; screenshot: scenérie

Do feudálneho Japonska v podaní Sucker Punch sa zamilujete.



Tvorba prvého traileru pre Ghost of Tsushima

(Update 12. 12. 2017) Na začiatku interview moderátor privítal na pódiu kreatívneho riaditeľa Natea Foxa, ktorý si so sebou na pomoc vzal aj výtvarného vedúceho Jasona Connella, vedúceho animácií Billyho Harpera a pomocného producenta Ryuhei Katamiho. Rozhovor sa z počiatku zameriaval na samotný proces výroby traileru, ktorý bol predstavený v októbri na hernej show Paris Games Week.

Billy Harper povedal, že podľa neho bolo najťažšie nájsť „hlas“, ktorý by jasne načrtol celý trailer. Nemyslel tým nutne hlas niektorej z postáv v Ghost of Tsushima, ale skôr celkové vyznenie videa. Ako po chvíľke spresnil, jedna z najväčších domén v ich hre budú hlavne lokácie feudálneho Japonska a presne tento „hlas“ mali na mysli. Ryuhei Katami tiež poznamenal, že ich tím v Japonsku dohliadal na to, aby trailer verne zachytil podstatu ich kultúry a tradícií.

Inšpirácia históriou tu hrá veľkú úlohu, ale nie tú najdôležitejšiu

Na otázku, prečo sa štúdio rozhodlo zamieriť do Japonska namiesto toho, aby skôr pokračovalo ďalšou inštaláciou série Infamous, odpovedal Nate Fox takto: „Keď už niečo robíte tak dlho, máte potom chuť vyskúšať niečo nové. Je to skvelý pocit byť v „kreatívnom strese“ z nových a neznámych vecí.“ V čom mu prízvukoval Harper sa slovami: „Rozhodne ide o risk, ale stojí to za to. Je to akoby sme písali milostný list našej budúcej obľúbenej hre.“

Ghost of Tsushima; rieka, príroda

Prostredie v Ghost of Tsushima je spracované podľa reálnych predlôh. Autori tvrdia, že lokácie ktoré sme mohli vidieť v traileri z Paris Games Week, budú všetky obsiahnuté vo finálnom produkte.

Je vidieť, že si táto štvorica pánov plní svoje detské sny, keďže všetci zbožňujú samurajské filmy a tiež hry, samozrejme. Ako sme už spomenuli v predchádzajúcom update, Sucker Punch to s hrou Ghost of Tsushima myslí vážne a chcú do toho dať všetko.

Pokiaľ ide o príbeh, Connell potvrdil, že sa Ghost of Tsushima inšpiruje historickou udalosťou, kedy Japonsko čelilo vpádu Mongolov. Avšak nemáme tu hľadať glorifikovanú dokumentárnu hru. Príbeh a postavy budú fiktívne, akurát lokácie sa tvorcovia snažia vymodelovať podľa skutočnosti. Na záver rozhovoru nadhodil riaditeľ Nate Fox do publika otázku, či by hráči uvítali japonský dabing, a odpoveďou mu bolo nadšené jasanie a potlesk. Túto reakciu Fox okomentoval slovami: „Beriem na vedomie. Vďaka.“

Dátumu vydania (alebo aspoň náznaku) sme sa bohužiaľ nedočkali. Keďže bola tohtoročná PlayStation Experience tak chudobná na poriadne informácie a oznámenia, predpokladáme, že sa zaujímavejšie info objaví zrejme až na budúcej E3.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: pole, Japonsko Ghost of Tsushima; Wallpaper: reka, lampióny

Obrázok 1: Prekrásne pláne vás pohladia na duši. Obrázok 2: Tradičné japonské lampióny symbolizujú v akom duchu sa Ghost of Tsushima bude odohrávať.



Oznámenie Ghost of Tsushima muselo prísť v ten správny čas

(27. 11. 2017) Na parížskej hernej show (PGW) sa predstavilo mnoho zaujímavých a nových projektov. Jedným z nich bola nepochybne aj hra Ghost of Tsushima. Vývojárske štúdio Sucker Punch vyšlo po troch rokoch z tieňov a pochválilo sa zaujímavým trailerom. Mnohí hráči (a hlavne fanúšikovia štúdia) si pokladali otázku, či je všetko v radoch Sucker Punch v poriadku, pretože tri roky bez väčšieho oznámenia alebo aspoň náznaku niečoho nového sú v hernej brandži dosť dlhá doba.

Herný web Gamespot mal nedávno možnosť porozprávať sa s viceprezidentom spoločnosti Sony Worldwide Studios Michaelom Dennym (pod ktoré patria tiež vývojári zo Sucker Punch) o tom, prečo bolo zo strany Sucker Punch tak dlho ticho. Herná séria Infamous zaznamenala slušný výsledok a po poslednom vydanom diele Infamous First Light sa nad štúdiom akoby zavrela voda. Podľa Dennyho išlo však o premyslenú stratégiu a mlčanie týkajúce sa Ghost of Tsushima malo svoje opodstatnenie.

Ghost of Tsushima; jizda, kone, samuraj

Dočkáme sa v Ghost of Tsushima epických bitiek, alebo pôjde hlavne o sólo vyvražďovačku a la Assassin´s Creed? Možno sa s týmito jazdcami stretneme aj v samotnom gameplayi, kde si strihneme aj nejakú tú bitku v širšom meradle.

Tvrdí, že Sony zámerne pozdržovalo informácie o pripravovanom titule Ghost of Tsushima do doby, než si budú všetci stopercentne istí tým, akým smerom chcú všetci vo vývoji hry ísť a ako má výsledná hra vyzerať. Pracovať na hre totiž často znamená prijímanie rôznych kompromisov, zmien a úprav, takže sa titul pri oznámení môže od stavu na konci svojho vývoja značne líšiť – a práve tomu chcelo Sony predísť.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, hrdina Ghost of Tsushima; Wallpaper: meditace, samuraj

Obrázok 1: Váš hrdina v plnej zbroji vyzerá skutočne ako duch. Obrázok 2: Samurajské bojové umenie vyžaduje množstvo tréningu.

Michael Denny priznáva, že v minulosti niekoľkokrát hru oznámili príliš skoro. Keďže je Ghost of Tsushima (podľa Dennyho) pre Sucker Punch v podstate vymodlený titul, ktorý ich veľmi lákal, museli v tomto prípade s oznámením počkať. Michael tvrdí, že projekt je už vo vývoji dosť dlho a dokonca už majú hrateľnú verziu. Že by sme sa čoskoro dočkali nejakého úniku informácií a prvej gameplay ukážky? Človek môže dúfať. Zatiaľ nám bude musieť toto vysvetlenie stačiť a môžeme len dúfať, že o Ghost of Tsushima znova skoro budeme počuť a tentoraz aj s prídavkom nejakej ukážky z hry.

Ghost of Tsushima – osamotený samuraj proti všetkým

• Preview: 30. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait

Príběh má byť zasadený do roku 1274, kedy sa cez feudálne Japonsko prehnala invázia Mongolov. Konkrétne zrejme pôjde o ostrov Tsushima, ale či pôjde o jediné miesto, ktoré môžete preskúmavať a v ktorom sa odvíja hlavný dej, to zatiaľ netušíme. Celkom isté je ale to, že sa staneme svedkami krutého násilia a zničených dedín.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, japonsko, les

Hlavný hrdina bude nútený odložiť bokom všetko, čo sa o čestnom štýle boja samurajov naučil, aby mal alepoň minimálnu šancu proti záplave nepriateľov.

Trailer je sprevádzaný trochu výsmešným komentárom jedného z mongolských bojovníkov. Zajatého samuraja sa okrem iného pýta, či sa vzdá. Na základe jeho (toho samuraja) výrazu na konci videa by sme súdili, že nie. Podľa Sony pôjde o hru s otvoreným svetom, kde sa ako jeden z posledných preživších samurajov postavíte obrovskej a devastujúcej presile.

Ovšem aby ste toho boli schopní, budete musieť odložiť svoje Bušidó (samurajský morálny kódex) a adaptovať sa na nový spôsob boja. Sami o sebe toho asi príliš veľa nedokážete a predstava, že by jeden bojovník porazil celú mongolskú hordu, patrí skôr do anime alebo Hollywoodu. Aj keď kto vie? O Ghost of Tsushima toho zatiaľ nie je moc známe, takže v tejto chvíli je vlastne možné všetko.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, vesnice Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, výhled

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!
i Mohlo by vás zaujímať

Hodnotenie Metacritic

  • Ghost of Tsushima PC: na túto platformu hra zatiaľ nevyšla
  • Ghost of Tsushima PS4: ? %
  • Ghost of Tsushima Xbox One: na túto platformu hra zatiaľ nevyšla
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, eSportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Ghost of Tsushima dorazí v lete 2020 exkluzívne na PS4. O novinkách vás budeme informovať.

Vytlačiť
P-DC1-WEB14
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií