Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Emise pro AP+ v app - všechny segmenty

OVERKILL´s The Walking Dead (RECENZIA) – Poriadne zatuchnuté FPS

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Hry podľa slávnej série The Walking Dead sú zrejme zakliate, pretože väčšinu z nich sa vo finále tvorcom nepodarí dokončiť, a keď už, ide o dielka, o ktoré by ste si neopreli ani bicykel. V minulých mesiacoch sme vám predstavili multiplayerový FPS projekt Overkill Software, ktorý minimálne podľa našich dojmov mal šancu na to, aby neblahú situáciu zmenil. V minulých dňoch sme sa na neho preto riadne posvietili. Či sa Overkill's The Walking Dead konečne podarilo zlomiť prekliatie značky a ako sa nám páčil, vám povie naša recenzia.


• Žáner: kooperačné FPS • Vývojár: Overkill, Skybound • Vydavateľ: 505 Games, Starbreeze • Platformy a Dátum vydania: PC (8. listipadu 2018); PS4, Xbox One (8. februára 2019) • Homepage: www.overkillsthewalkingdead.com


Časti článku:

Obsah recenzie Overkill's The Walking Dead (PC)

  1. Nákaza v Overkill's The Walking Dead zamorí svet
  2. Zatvorenými dverami umrlcov nezastavíš
  3. Hluční v Overkill's The Walking Dead príliš ďaleko nedôjdu
  4. Keď sa odpojí hosť, máte to spočítané
  5. Overkill's The Walking Dead je kooperácia s veľkým potenciálom, ktorý je aktuálne nevyužitý
  6. Recenzia Overkill's The Walking Dead: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Overkill's The Walking Dead PC

Nákaza v Overkill's The Walking Dead zamorí svet

• Recenzia: 12. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Hneď po vstupe do tohto postapokalyptického sveta Overkill's The Walking Dead si vyberiete zo štyroch ponúkaných hrdinov svojho protagonistu. V rámci tímu je jedno, kto koho má, pretože všetkých je možné mať v partii pokojne niekoľkokrát. Potom, čo si zvolíte svoju postavu, sa vrhnete do víru obrany tábora napadnutého armádou mŕtvol. Akonáhle túto akciu dokončíte, vrátite sa do zachránenej osady predstavujúcej bod, z ktorého budete vyrážať na výpravy do mesta, za ktoré na vás čakajú odmeny v podobe potravín, výstroja a nástrojov na ďalšie budovanie.

Rozširovaním tábora si budete otvárať nové misie, pracovné posty pre preživších a tréningové priestory. Tie poslúžia predovšetkým vašim hrdinom, ktorých evolučné stromy sú prepojené s určitými časťami komplexu. Ako som už povedal na začiatku, každá postava má určitý vývojový reťazec, takže ak chcete zdokonaliť napríklad na taktiku zameraného Granta, budete si musieť odmenami z misií zlepšovať predovšetkým strelnicu, na ktorej trénuje.

Overkill's The Walking Dead – cesta k rádiovej veži (vlastný gameplay)

Na vašej ceste aktuálne ponúkanou dejovou linkou Overkill's The Walking Dead sa budete musieť postaviť množstvu prekážok. Samotná náplň úloh však nie je nejako zvlášť oslnivá.

Už Hitman nám v minulosti ukázal, že epizodické vydávanie v prípade AAA hier je nezmyslom, ktorý celok vo finále maximálne poškodí, pretože si väčšina hráčov počká na to, keď bude vonku kompletná hra. Úprimne preto veľmi nechápem krok vývojárov. Tí sa rovnako ako autori príbehov o legendárnom zabijakovi s číslom 47 na tyle rozhodli, že príbeh Overkill's The Walking Dead naservírujú prípadným záujemcom v dvoch desaťdielnych sezónach, z ktorých je vám zatiaľ samozrejme ponúknutá len prvá časť. Na druhú sériu dobrodružstiev sa podľa všetkého môžeme tešiť až v júni. Aby som povedal pravdu, tento prístup zrovna nevítam, pretože som fanúšikom celistvého obsahu, nie osekaných diel, ktorých tvorcovia následne poukazujú na to, koľko „DLC“ pridajú v nasledujúcich mesiacoch zadarmo.

Zatvorenými dverami umrlcov nezastavíš

Návrh väčšiny lokácií sa mi napriek tomu v Overkill's The Walking Dead neskutočne pozdáva. Žiadna z máp vám dvakrát neponúkne úplne totožný zážitok, a to vďaka náhodnému generovaniu niektorých herných aspektov. Raz na svojej ceste narazíte na prúdom poháňané brány bez šťavy, ktoré je potrebné nahodiť pomocou kanistra s palivom. Inokedy vám zase tvorcovia postavia do cesty bránu, ktorej aktivátor je nutné sprevádzkovať cez ručný generátor. Počítať nemôžete ani s rozmiestnením pascí, ktoré sa pri novom načítaní hry vždy presúvajú na pozície, kde doteraz neboli. Statické zostávajú snáď len úlohové lokácie, ktoré prechádzajú iba minimálnou zmenou zameranou väčšinou len na detaily zahŕňajúce napríklad odlišné zámky na dverách, či rozmiestnenie protivníkov, ktorých počet je jasne definovaný navolenou obtiažnosťou.

Overkill's The Walking Dead; gameplay: vylepšenia Overkill's The Walking Dead; gameplay: vývoj Overkill's The Walking Dead; gameplay: preživší

Obrázok 1: Váš základný tábor je potrebné stabilne vylepšovať, pretože len tak si sprístupníte uzamknuté zručnosti, technológie a misie. Obrázok 2: Každý hrdina disponuje v Overkill's The Walking Dead unikátnym vývojovým stromom a sekciou, ktorú majú všetky postavy spoločnú. Osobne som však pri hraní nezaznamenal, že by skladba skupiny ovplyvnila priebeh misie. Obrázok 3: Na svojich výpravách budete nachádzať preživších, ktorých, rovnako ako v iných hrách, následne dovediete do tábora a budete posielať na akcie.

Snáď každá z úrovní vám ponúkne taktiež už spomínané úlohové body, ku ktorým sa vždy skôr alebo neskôr s vašou partiou dostanete. Na mieste sa potom musíte vysporiadať so vzniknutou situáciou zahŕňajúcou väčšinou partiu nepriateľských preživších alebo hordu nemŕtvych monštier, z ktorých dosahu treba zmiznúť skôr, než vás títo pomaly sa pohybujúci nakazení obkľúčia a zrazia k zemi. Samotný dizajn rozsiahlejších námestí a efektívne prepojených uličiek vám umožňuje riešiť tieto dejové pasáže podľa vášho vlastného uváženia. Protivníkom sa môžete úplne vyhnúť, pomaličky ich odpraviť zdiaľky, ticho z nich vymlátiť dušu či sa s nimi jednoducho pustiť do boja, ktorého finálny výsledok nie je nikdy zaručený. Úplne zásadná je podľa môjho názoru interakcia s mestom.

Vo všetkých ponúkaných lokáciách Overkill's The Walking Dead totiž nájdete alternatívne spôsoby, ako celú situáciu vyriešiť. Ak pred vás hra postaví tábor nepriateľov, nenúti vás vyložene k tomu, aby ste ich zrovnali so zemou. V prípade, že sa problému budete chcieť vyhnúť, zoberiete svoju partiu, vypustíte na protivníkov nemŕtvych, ktorých väznili v klietkach, a následne sa z bojiska v tichosti vytratíte do priľahlej budovy, pretože sa predsa nebudete pliesť medzi starých známych. Veľmi veľkú úlohu tu hrajú dvere, ktorých zatvorením často dočasne vyriešite nejeden závažný problém. Nemožno sa na ne však úplne spoliehať. Po určitej dobe totiž padnú pod náporom monštier, ktoré sa potom opäť začnú šíriť po celom priestore.

Overkill's The Walking Dead; gameplay: štart Overkill's The Walking Dead; gameplay: základňa Overkill's The Walking Dead; gameplay: oblasti

Obrázok 1: Na samom začiatku budete musieť brániť svoju základňu pred armádou krvilačných monštier. Obrázok 2: Pokiaľ ju obránite, stane sa z nej útočisko, kam sa budete s láskou vracať. Obrázok 3: Overkill's The Walking Dead vás bude stabilne vysielať na misie do mŕtvolami zamoreného mesta. Každú akciu bude možné absolvovať na niekoľko obtiažností.

Hluční v Overkill's The Walking Dead príliš ďaleko nedôjdu

Pri návšteve cintorína máte pri vstupe vždy ceduľku nabádajúcu vás k tomu, aby ste v priebehu svojho zotrvania nerobili nadmerný hluk a nerušili odpočinok mŕtvych. Ulice, v ktorých sa budete v Overkill's The Walking Dead prechádzať, sú gigantickou záhradou smrti, takže v nich bude prakticky platiť rovnaké pravidlo ako v priestoroch, v ktorých zotrvávajú ostatky vašich zosnulých predkov. Za hluk vás tu tým pádom nikto nepochváli, len vďaka nemu prilákate pozornosť doposiaľ letargických mŕtvol snívajúcich o šírení nákazy, ktoré začnú svoje plány veľmi aktívne realizovať na vás a ostatných preživších. Do okamihu, než vzbudíte ich pozornosť zbytočne hlasnými krokmi či iným rachotom, ich môžete ľahko odpraviť klasickým tichým útokom, s ktorého pomocou zabijete svoje obete bez zvukového prejavu.

Overkill's The Walking Dead; gameplay: auto Overkill's The Walking Dead; gameplay: prepad Overkill 's The Walking Dead; gameplay: rádiová veža

Obrázok 1: Zaparkované autá vás tu neraz zachránia pred hnevom hordy. Obrázok 2: Nie každý preživší si v Overkill's The Walking Dead zaslúži vaše milosrdenstvo. Obrázok 3: Niektoré lokácie majú skutočne hutnú atmosféru.

Cesta k cieľu bude v Overkill's The Walking Dead neraz zamorená zombíkmi viac, ako je zdravé, čím vám bude úplne znemožnené odpraviť nemŕtvych prostredníctvom tichých kontaktných útokov. Namiesto chladných zbraní budete musieť v takých okamihoch do rúk vziať pušky a pištole s tlmičom, ktoré rovnako ako armádny nôž používaný na kontaktnú vzdialenosť eliminujú protivníkov, bez toho, aby k vám prilákali nežiadanú pozornosť. Vždy si však musíte dávať pozor na výdrž hluk redukujúcej súčiastky, pretože sa po určitom počte vypálených projektilov úplne opotrebuje a začne k sebe s každým ďalším výstrelom lákať nekonečné zástupy pomaly sa rozkladajúcich tiel. Po väčšinu času je kvôli tejto skutočnosti dobré operovať len s palicami, mačetami, palicami a inými hračkami, s ktorými je možné z neustále hladných monštier vymlátiť zvyšky života.

Samotná hodnota hluku je na začiatku akcie samozrejme na nule alebo veľmi nízkom stupni. Celé mesto vyvoláva v človeku dojem opusteného miesta, ktoré vám čas od času do cesty postaví hlúčik tiel, ktoré zložíte behom krátkej chvíle. Ak vás k tomu situácia vyložene nedonúti, je dobré jeho uličkami prechádzať pomaly a s istou dávkou úvahy, pretože rámus nemusíte vyvolať len streľbou. Hlasný zvuk môžu vyrobiť tiež nastražené pasce alebo zamknuté autá, ktoré začnú po násilnom otvorení intenzívne húkať, čím sa automaticky zdvihne aktivita všetkých zombíkov. Najviac jej úroveň stúpne pri stretoch s doteraz nenakazenými obyvateľmi mesta, ktorí vzali zákon do svojich rúk. Väčšinou sa neobťažujú s tlmičmi, takže ak ich nezabijete dostatočne rýchlo, čakajte veľké poblémy.

Overkill's The Walking Dead; gameplay: chyba Overkill's The Walking Dead; gameplay: tichá eliminácia Overkill's The Walking Dead; gameplay: dav

Obrázok 1: S touto obrazovkou sme sa pri hraní Overkill's The Walking Dead stretávali prekvapivo často. Obrázok 2: Zombie treba eliminovať potichu, inak ich prilákate viac, než by ste chceli. Obrázok 3: Ak budete robiť nadmerný hluk, poženú sa za vami davy.

V momente, kedy hodnota hluku v Overkill's The Walking Dead dosiahne kritickú hranicu, vrhne sa do ulíc doteraz tichého mesta horda, ktorá má za cieľ zlikvidovať všetko živé, čo sa jej dostane do cesty. Všetky zombíci, ktorí sa na mape objavia v rámci tejto udalosti, sú agresívnejší a rýchlejší ako ich bratia, s ktorými sa stretnete v počiatočných fázach. Premenou prejde po príchode zástupu tiel tiež spektrum nepriateľov, namiesto klasických otrhaných mŕtvol sa budete stretávať so špeciálnymi typmi monštier. Vysporiadať sa budete musieť napríklad s nakazenými vojakmi navlečenými do ťažkej zbroje či s utopencami, ktorých telá sú natoľko nafúknuté, že pri kontakte s ďalšími nemŕtvymi väčšinou explodujú, čím zdemolujú nemalý priestor a dočasne vyradia z boja všetkých vo svojom okolí.

Keď sa odpojí hosť, máte to spočítané

Problémy som v priebehu hrania bohužiaľ nemal len s umelou inteligenciou. Vysporiadať som sa neraz musel aj s problematickým pripojením a tým, že sú servery striktne viazané na jednotlivca. Ten, kto sa spočiatku napojí ako prvý, sa automaticky stáva adminom, takže v momente, kedy hru opustí, je mapa na konci, bez ohľadu na to, či ste ju dokončili alebo nie. Neraz sa mi stalo, že sladkosťami nadopované dieťa v návale hnevu vyplo doteraz úspešnú misiu trvajúcu pol hodiny len preto, že si mu niektorý z členov skupiny dovolil niečo povedať. Snáď tento nedostatok tvorcovia časom nejakým spôsobom vyriešia, pretože týmto spôsobom len dlhodobo hráčov odradia od hrania.

Overkill's The Walking Dead – obrana táboru (vlastný gameplay)

Čas od času budete musieť v Overkill's The Walking Dead brániť svoju základňu aj proti ľuďom. Ako však môžete vidieť v nasledujúcich záberoch, stačí zabiť nosiča a je po probléme.

Rovnako tak by sa mali riadne zamerať na bugy, ktorých je v hre nepreberné množstvo. Nepriatelia na vás často útočia cez steny, zombíci sa v podivných pohybových kreáciách presúvajú hmotnými predmetmi a neraz sa vám stane, že sa zaseknete v mieste, ktoré predtým vyzeralo ako priechodný bod. Veľkým víťazstvom popravde nie je ani celková optimalizácia a vizuál, na ktorý som sa sťažoval už v našich dojmoch z hrania. Opäť som sa neraz stretol s prepadmi fps a nepekným grafickým kabátikom. Rovnako ako v prípade serverov dúfam v určité vyladenie, pred ktorým by ste si Overkill's The Walking Dead rozhodne nemali kupovať.

Overkill's The Walking Dead je kooperácia s veľkým, zatiaľ ale nevyužitým potenciálom

Vo finále tejto recenzie musím uznať, že sa tvorcovia v minulých týždňoch skutočne snažili Overkill's The Walking Dead vyladiť. Veľa vecí bolo pred samotným vydaním zmenených či bolo výrazne upravených, celkovo však necítim, že by som nakoniec dostal do rúk stopercentný produkt ich práce. Najväčšou slabinou tohto dielka je dosť nedokončená technická stránka, ktorá spolu s tupou umelou inteligenciou a servermi naviazanými priamo na hráčov komplet výrazne degraduje. Tým, ktorí sú schopní spomínané nedostatky prehryznúť, ponúkne tento titul prepracované úrovne, klasický vývoj postáv, interakcii prístupný svet, vysokú náročnosť a vcelku zaujímavú hrateľnosť, ktorá človeku ponúkne pomerne osobitý zážitok.

Overkill's The Walking Dead; screenshot: logo

Overkill's The Walking Dead má pred sebou ešte dlhú cestu...

Overkill's The Walking Dead má podľa môjho názoru aj napriek spomínaným nedostatkom veľmi veľký potenciál do budúcnosti, hlavné je, aby sa o neho vývojári z Overkill Software stabilne starali. Ak sa mu budú autori dostatočne venovať, rozhodne to bude dielko, ku ktorému sa hráči budú radi vracať. Výrazne bude samozrejme záležať na tom, ako sa tvorcom podarí dizajn letnej sezóny, celkové doladenie umelej inteligencie, serverov a technickej stránky. Aktuálne by som jeho kúpu odporúčil len skalným fanúšikom kooperačných zombie FPS, slávneho seriálu a komiksov, ktorí sú schopní všeličo prekusnúť. Ostatní by od neho mali dať minimálne do jeho plného vyladenia ruky preč.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Recenzia Overkill's The Walking Dead: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 52 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
50 %
Audiovizuálne spracovanie
60 %
Znovu hrateľnosť
60 %
Overkill's The Walking Dead; recenzia

Klady

  • Vývoj hrdinov a bázy
  • Relatívne slušne spracované mapy
  • Mechanizmus hluku
  • Mesto prístupné interakcii

Zápory

  • Tupá AI
  • Množstvo bugov
  • Nestabilné servery
  • Nedoladená technická stránka
  • Opakujúce sa misie
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

OVERKILL's The Walking Dead – Dojmy z hrania (PC)

  1. V Overkill's The Walking Dead pred vás budú postavené rôznorodé výzvy
  2. Keď budete príliš hluční, zombie vás veľmi rýchlo utíšia
  3. Overkill Software čaká ešte množstvo práce
  4. Overkill's The Walking Dead je možný nástupca obľúbeného Left 4 Dead
  5. HW nároky pre OVERKILL's The Walking Dead PC

V Overkill's The Walking Dead pred vás budú postavené rôznorodé výzvy

• Dojmy z hrania: 15. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Minimálne podľa toho, čo som mal možnosť vidieť v predchádzajúcich hodinách, sa príbeh Overkill's The Walking Dead bude točiť okolo osudov skupinky preživších, ktorá si trošku naivne myslela, že vo svete postihnutom katastrofou sa ľudstvo zjednotí a potiahne za jeden povraz. Prekvapivo sa tak nestalo a namiesto kooperácie sa kvôli cudzej chamtivosti dočkala invázie gigantickej hordy, ktorá bola k ich kempu privedená partiou zloduchov bažiacich po výstroji a zásobách.

OVERKILL's The Walking Dead – prvý výstrel (vlastný gameplay)

Bránenie základne je v Overkill's The Walking Dead dosť úmorné, snáď bude tento koncept ešte upravený.

Hneď po skončení krátkeho, príbeh prezentujúceho videa som sa ocitol v úzkej uličke s tromi primárnymi prístupovými bodmi, ktoré bolo potrebné zabezpečiť. Ako začiatočníkovi mi bolo poskytnuté len veľmi mizerné množstvo prostriedkov, s ktorými som mohol zvyšku partie pomôcť, aj tak som však urobil všetko preto, aby sme boli schopní náporu nemŕtvych čeliť čo najlepšie. Pred vchody som umiestnil ostnatý drôt a následne sa presunul na vyvýšenú pozíciu, z ktorej som mal dobrý prehľad nad celou situáciou na bojisku. Počas krátkej chvíle som zistil, že ostreľovacia puška nie je pre túto úroveň ideálna zbraň. Vstupy bolo totiž nutné vždy opraviť, aby skupina prečkala ďalšiu vlnu, takže som si svoju hlavnú smrtiacu zbraň príliš neužil. Pištoľ a cepín, ktorými som bol vyzbrojený, naopak prešli poriadnou zaťažkávacou skúškou.

Aby som povedal pravdu, prvá lokácia ma práve dvakrát nenadchla. Citeľne lepšie bola podľa môjho názoru navrhnutá druhá mapa, v ktorej som sa spolu so zvyškom skupiny vydal k sídlu dobrákov, ktorí zapríčinili situáciu, ktorú sme museli s ostatnými pozostalými hneď na začiatku riešiť. Namiesto uzavretého koridoru bola predo mňa postavená relatívne rozsiahla časť mesta, ktorú som mohol so svojou partiou prejsť podľa svojho uváženia, za čo tvorcov rozhodne chválim, pretože len máloktorá kooperácia vám poskytne skutočnú možnosť voľby. Nahliadnuť som mohol do mestských bytov, na opustené záhradky či do slepých uličiek, ktorých opustenie mi dalo občas poriadne zabrať. Neraz v nich totiž boli nastražené pasce lákajúce v okolí sa poflakujúce monštrá veľmi citlivé na hlasnejšie zvuky.

OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: hrdinovia OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: mesto OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: brána

Obrázok 1: Každý z hlavných hrdinov Overkill's The Walking Dead má svoj osobitý príbeh a spektrum zručností. Obrázok 2: Na samom začiatku kampane budete mať pod kontrolou len jednu ulicu. Obrázok 3: Brány je v štartovej misii nutné neustále opravovať, ak všetky padnú, máte to spočítané.

S pascami sa v Overkill's The Walking Dead možno vysporiadať tromi spôsobmi. Môžete ich obísť, aktivovať alebo zničiť, ak máte po ruke správne vybavenie slúžiace na ich deaktiváciu. Ulice mesta sú plné predmetov, s ktorými je možné vyriešiť nejeden problém. Zásadné je poriadne preskúmavať opustené zákutia, zamorené byty a smrťou páchnuce skleníky, v ktorých útrobách nájdete potrebné kliešte na železo, pakľúče či množstvo ďalších užitočných pomôcok. Hľadať v nich budete tiež náboje do vašich zbraní a zásoby, ktoré si po skončení akcie odnesiete do svojej základne, o ktorej fungovaní vám povieme viac až v recenzii.

Keď budete príliš hluční, zombie vás veľmi rýchlo utíšia

Hlavnú úlohu pri prieskume mesta bude hrať vždy úroveň hluku. Spočiatku budú zombie na vašu prítomnosť reagovať len veľmi letargicky. Ak vás zbadajú, pokúsia sa vás uhryznúť alebo inak zraniť, väčšinou si vás však nebudú vôbec všímať. Keď však začnete v uliciach vyvolávať zbytočné šarvátky či dokonca strieľať zo zbrane bez tlmiča, situácia sa začne pomaličky meniť vo váš neprospech. V najhoršom prípade streľba privolá hordu, ktorej náporu nie je schopná odolať ani po zuby ozbrojená skupina na dobre bránenej pozícii a už vôbec nie vy v teréne, ktorý poriadne ani nepoznáte. Osobne som bol veľkým dôrazom na tichý postup prekvapený, čakal som totiž, že pôjde o klasický masaker, ktorý vás bude vyložene nútiť k heroickým činom a hlasným akciám.

OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: dav OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: preživší OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: preživší

Obrázok 1: Keď sa dostanete na vyvýšenú pozíciu, veľmi rýchlo sa okolo vás zhromaždia zástupy nemŕtvych. Obrázok 2: Väčšina preživších bude predstavovať problém. Obrázok 3: Niektorí z nich si však v Overkill's The Walking Dead zaslúžia vašu pomoc.

Beta Overkill's The Walking Dead si ma nezískala len dôrazom na tichosť. Určitú úlohu pri vytváraní môjho názoru zohralo tiež relatívne slušné spektrum nepriateľov, ktorým som musel so svojou skupinou v uličkách mesta čeliť. Do cesty sa nám postavili rôzne variácie ťažkopádnych nemŕtvych, v odolnosti porovnateľných s kultovým Alien z Alien vs Predátor. Zabiť ich tým pádom môžete len tak, že im zničíte mozog alebo úplne oddelíte hlavu od zvyšku pomaly sa rozpadajúceho tela. Armáda mŕtvol bude okrem klasických chodcov disponovať tiež do zbroje navlečenými nakazenými a explodujúcimi Boomermi, ktorých pozná určite každý správny fanúšik Left 4 Dead.

Armáde nemŕtvych vzdorujú okrem vašej partie tiež ďalšie skupinky preživších, ktorých ovláda rovnaká AI ako hordu, čo sa výrazne prejavuje na ich konaní, ktoré je často značne zmätené. Keď napríklad eliminujete protivníka, vedľa neho stojaci vojak si skon svojho kamaráta všimne až potom, čo sám okúsi projektil z vašej zbrane. Aby neboli počítačom kontrolované jednotky príliš znevýhodnené, dostali od tvorcov do hlavičiek zameriavací systém, s ktorého pomocou sú vás schopné zasiahnuť aj cez steny a iné nepriestrelné prekážky. Úprimne dúfam, že tento prvok dajú chlapci a dievčatá z Overkill Software v nasledujúcich týždňoch do poriadku.

OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: základňa OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: lov OVERKILL's The Walking Dead; gameplay: pištoľ

Obrázok 1: Rovnako ako vy budú aj ostatní preživší kontrolovať dobre opevnené základne. Obrázok 2: Základná verzia zombie vás chytí, len keď sa budete veľmi vliecť. Obrázok 3: Náboje sú v Overkill's The Walking Dead stabilným problémom.

Vo väčšine FPS sa po eliminácii protivníkov rýchlo vrháte k ich telám, aby ste vymenili svoju starú výstroj za vybavenie, ktorým disponujú vaši nepriatelia. V Overkill's The Walking Dead sa môžete na efektívnejšie zbrane padlých nepriateľov len smutne pozerať. Hra vás totiž za ich zabitie odmení len zanedbateľnou hŕstkou nábojov, ktoré budete po čase kvôli stabilnému nedostatku munície do primárnej zbrane s jasotom vítať. Nové smrtiace nástroje získate spolu s vylepšeniami len plnením úloh na rôzne obtiažnosti. Samotné spektrum predmetov určených na elimináciu protivníkov je v Bete chudobnejšie, finálna verzia však určite prinesie rozsiahlejšiu paletu, v ktorej si budeme môcť vybrať hračku podľa nášho gusta.

Overkill Software čaká ešte množstvo práce

Vzhľadom na to, že Overkill's The Walking Dead vychádza už o mesiac, nemôžem v našich dojmoch z hrania nespomenúť to, v akom stave je hra teraz. Komplet trpí dosť nevyladenou optimalizáciou, neraz som sa pri hraní stretol s výraznejšími prepadmi snímok, hoci celok nevyzerá nijako prevratne. Bojovať som bol nútený tiež s bugmi, lagmi, nepriateľmi strieľajúcimi cez steny a teleportujúcimi sa zombíkmi, ktorých magické schopnosti často predznamenali koniec našej skupinky, ktorá nimi bola v priebehu chvíle úplne obkľúčená.

OVERKILL's The Walking Dead – peklo alebo hlboká voda (vlastný gameplay)

Výpravy do mesta majú v Overkill's The Walking Dead svoje čaro, rozhodne sa teším na predstavenie ďalších častí.

Vrásky na čele mi popravde robí okrem bugov a ľahko opraviteľných technických nedostatkov tiež vybalansovanie jednotlivých obtiažností. Celok sa mi zdá možno až príliš náročný. Pokiaľ nenarazíte na rozumne zmýšľajúcu partiu, fakticky sa na normálnom stupni náročnosti nedostanete ani cez prvú úroveň, čo považujem trošku za problém. Do vydania Overkill Software snáď obohatí Overkill's The Walking Dead minimálne o jeden stupeň, či upraví štatistiky tak, aby si ich hru užili aj hráči – samotári a nováčikovia, ktorých by mohla nadmerná výzva od hrania tohto dielka odradiť hneď na samom začiatku.

Overkill's The Walking Dead je možný nástupca obľúbeného Left 4 Dead

Najnovší projekt Overkill Software nepatril krátko po oznámení medzi hry, ktoré by som mal potrebu stabilne sledovať. Za môj nezáujem možno mohlo predovšetkým to, že autori svoje dielo neprezentovali ako niečo, o čo by sa mal hráč túžiaci po kvalitných tituloch zaujímať. Aktuálne prebiehajúca beta mi však ich výtvor ukázala v úplne nových farbách, v ktorých nevyzerá až tak zle. Minimálne súčasnú verziu Overkill's The Walking Dead možno označiť za kvalitne navrhnutú FPS kooperáciu, hrajúcu na spoluprácu jednotlivých členov skupiny, bez ktorej sa vám vo svete plnom permanentne hladných nemŕtvych veľmi dlho prežiť nepodarí. Prakticky ide o strieľačku kombinujúcu efektívne Left 4 Dead a Payday 2. Ak sa tvorcom podarí poriadne ju do vydania vyladiť, máme sa na čo tešiť.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PC verziu.

OVERKILL's The Walking Dead – Novinky

  1. (14. 6. 2018) Húfy nemŕtvych proti hrstkám preživších
  2. (8. 6. 2018) V OVERKILL's The Walking Dead sa pomsta servíruje za surova
  3. (22. 5. 2018) Sebec, alebo kolektívna duša?
  4. HW nároky na hru OVERKILL's The Walking Dead PC

Húfy nemŕtvych proti hrstkám preživších

(14. 6. 2018) U tvorcov silno kooperatívnej akcie Payday sa dá dôraz na spolupráci predpokladať, a preto nás nijako neprekvapilo, že aj najnovšia ukážka sa zamerala na boj v tíme. Rozprávač dáva jasne najavo, že vo svete Walking Dead nie ste sami nič než potenciálny chodec, aj keď ste predtým boli váženými občanmi americkej spoločnosti. Musíte sa dať dokopy s ľuďmi, ktorým dôverujete, dopĺňate sa s nimi a budete si navzájom kryť chrbát. V ukážke je niekoľko situácií, v ktorých hráčov zachráni od kusancov len zásah druha v zbrani. Uvidíme, či bude titul OVERKILL's The Walking Dead v singleplayeri vôbec hrateľný, alebo pôjde o neprekonateľnú výzvu.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: kvarteto

Kvarteto preživších z OVERKILL's The Walking Dead sa chystá do akcie.

Trailer tiež zdôrazňuje potrebu pred každým útokom dobre vyhodnotiť situáciu a postupovať takticky. Netreba sa vždy uchyľovať k otvorenému stretu, pretože tvorcovia počítajú s vašou múdrosťou. Čo tak odpáliť barel s benzínom, ticho eliminovať súpera po jednom alebo vypustiť hladné bezmozgy, ktorí urobia špinavú prácu za vás? Strety s ľudskými skupinami môžu byť mnohokrát napínavejšie než likvidovanie hôrd nemŕtvych. Veľmi bude záležať na aplikovanej umelej inteligencii u nepriateľsky ladených pocestných, o ktorej sme si zatiaľ obrázok úplne urobiť nemohli. Uverejnené materiály jasne naznačujú, že vaša skupina bude vo väčšine prípadov v početnej nevýhode, čo budete musieť operatívne riešiť.

Viac detailov zo špinavého sveta Živých mŕtvych určite odhalíme počas letných mesiacov, kedy sa bude stupňovať reklamná kampaň pred vydaním 8. novembra na PC, PS4 a Xbox One.


V OVERKILL's The Walking Dead sa pomsta servíruje za surova

(8. 6. 2018) Po troch videách, v ktorých sa nám postupne predstavil zúrivý architekt Aiden, zúfalá sestrička Maya a ironický dedo Grant, sa na rad dostáva posledný zo štvorlístka hrateľných postáv. O Heather nevieme nič bližšie z jej minulosti (snáď len že bola matkou, pretože z jej batohu vypadne detská kresba), no z práve vypusteného traileru zistíte, že ryšavú bojovníčku neradno podceniť. Počas „nákupu“ v zdemolovanom obchode ju konfrontuje skupina ľudských preživších, a hoci stojí Heather proti presile, rozhodne sa nevzdáva. Po strete o holý život síce nová hrdinka zostane v krvi ležať na podlahe, ale plienitelia urobili zásadnú chybu.

Heather z OVERKILL's The Walking Dead sa totiž nikdy nevzdáva. Bezcitne predhodí grobianov hladnému davu nemŕtvych chodcov a stoicky odíde bez otočenia preč. Sme zvedaví, s akými vlastnosťami tento charakter vyrukuje, ale vieme si predstaviť, že hlavnú rolu bude hrať urputnosť a vynaliezavosť. Druhým pozitívnym faktom zisteným z uvoľneného traileru je prítomnosť iných ľudských skupín, s ktorými budeme podľa všetkého kooperovať alebo bojovať o život. Ak sa vývojárom podarí udržať atmosféru fenoménu Walking Dead, máme sa na jeseň načo tešiť.

OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: hradby

Počas svojej púte môžete naraziť na opevnené sídla preživších, ktorí môžu byť záludnejší ako pochodujúce mŕtvoly.



Sebec, alebo kolektívna duša?

(22. 5. 2018) Autori preslávenej lúpežnej série Payday si celkom iste uvedomujú, aký veľký potenciál má svet vytvorený Robertom Kirkmanom. Mimo hladujúcich chodcov totiž v sérii The Walking Dead (a všetkých ich odnožiach) nájdeme ľudských hrdinov majúcich svoje vlastné motivácie. Niektorým charakterom fandíte, iných zatracujete, ale stále chápete dôvody ich rozhodnutia. A práve na túto strunu chce hrať tiež štúdio OVERKILL. Síce ešte nepoznáme bližšie príbehové pozadie nadchádzajúceho titulu, ale vieme, že sa ulicami postapokalyptického Washingtonu budeme preháňať s kvartetom unikátnych preživších s vlastnými pohnutými osudmi.

OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: Washington

Kvarteto hrdinov by sa malo potulovať v okolí Washingtonu.

Typickým prvkom pre The Walkind Dead je mimo práce pre skupinu tiež slušná miera sebectva. Preto neprekvapí, že vedľa spoločného záujmu bude mať každý hrdina vlastné ciele, ktoré sa bude chcieť snažiť dosiahnuť. Autori sľubujú väčšie zameranie na osobný rozvoj s radom scenáristických kľučiek, ktoré sa však nebudú rozvíjať pomocou sekvencií, pretože dôraz budú klásť na sledovanie rozhovorov a interakciu medzi štvoricou dobrodruhov navzájom aj s okolím. Sme celkom zvedaví, či sa tento aspekt dokáže implementovať do hotovej hry, alebo ide iba o marketingové heslá.

OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: továreň OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: tunel OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: ulica

Obrázok 1: Mokrade Louisiany majú zvláštne, mŕtvolné čaro. Obrázok 2: Perfektné situácie. Počkať, až lovci začnú paľbu a postarať sa o nich! Obrázok 3: Ulica v OVERKILL's The Walking Dead vyzerajú zdanlivo opustene, ale stačí hlasnejší zvuk a hneď bude okolo dosť neživé.

Zoznámte sa s tímom v OVERKILL's The Walking Dead

Tvorcovia sa štúdia OVERKILL nám dávkujú videá so šťavnatými informáciami postupne, aby stupňovali našu zvedavosť do nebeských výšin. Teraz už poznáme troch bojovníkov z plánovaného kvarteta preživších. Ako prvý sa predstavil architekt Aiden, poznačený stresom z hektickej doby. Po prepuknutí apokalypsy sa chopil baseballovej pálky obitej klincami a konečne našiel spôsob, ako dať priechod svojmu hnevu. Na základe videa sa domnievame, že Aiden bude v The Walking Dead zastávať úlohu silného bitkárov mávajúceho kontaktnými zbraňami, zatiaľ čo ostatní budú postupovať zo zálohy.

Po jeho boku bude stáť zdravotná sestrička Maya, ktorá sa na začiatku zombie nákazy musela prebiť z nemocnice plnej nakazených. Uvidíme, ako sa jej trauma prejaví do ústredného príbehu. O jej prínose pre družinu môžeme len špekulovať, ale pretože je na strane živých, svoje kvality určite musela neraz preukázať. Vzhľadom na skoršie zamestnanie môžeme predpokladať pozíciu zdravotníčky, ale určite bude vybavená aj bojovou špecializáciou.

Posledným z odtajneného trojlístka je veľmi ironicky pôsobiaci starček Grant. Vykazuje vášeň pre diskusie s rozkladajúcimi sa vodičmi, čím si krátia púť za svojou vnučkou. Jeho zameranie bude zrejme spočívať v ovládaní palných zbraní, pretože ich pri sebe má viac než dosť. Predovšetkým ostreľovanie z diaľky by mohlo patriť k jeho špecialitám. Štvrtá postava je zatiaľ zahalená rúškom tajomstva. Vďaka fotografiám však vieme, že ide o modrookú ryšavku. Snáď sa s ňou čoskoro bližšie zoznámime.

O grafickom stave OVERKILL's The Walking Dead v tejto chvíli nič nevieme, dúfajme preto, že budú vývojári a vydavateľ viac zhovorčiví na júnovej E3. Na základe veľmi pekných filmov o charakteroch zrejme môžeme veriť v rovnako starostlivú prácu v samotnej hre, v ktorej budeme likvidovať zástupy hnijúcich chodcov. Vaše stretnutie s hladošmi by malo nastať v druhej polovici roka 2018, pravdepodobne na jeseň.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre OVERKILL's The Walking Dead PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-660 3.33GHz/AMD FX-4100 Intel Core i7-2600K 4-Core 3.40GHz/AMD Ryzen R5 1400
Grafická karta Nvidia GeForce GTX 960/Radeon RX 460 NVidia GeForce GTX 1060/Radeon RX 580
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB RAM 16 GB RAM
HDD 60 GB 60 GB

S akým herným PC na OVERKILL's The Walking Dead?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Lite GTX1050

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox Lite GTX1050

Alza GameBox GTX1070Ti

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1070Ti

Alza GameBox RTX2070

Pre náročných:

Alza GameBox RTX2070

i Mohlo by vás zaujímať

Očakávaný kooperačná titul s rôznorodými hrdinami s unikátnymi schopnosťami a vývojovým stromom zručností vyšlo 8. novembra 2018 na PC a 8. februára 2019 na PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme priebežne informovať.

Overkill's The Walking Dead Preview

Obsah preview OVERKILL's The Walking Dead

  1. OVERKILL's The Walking Dead nie je naklonené osamelým lovcom
  2. Starého psa novým kúskom nenaučíš
  3. Potvrdené sú zatiaľ dva módy
  4. Grafika OVERKILL's The Walking Dead znesie prísnejšie meradlo
  5. OVERKILL's The Walking Dead má slušne našliapnuté
  6. HW nároky pre OVERKILL's The Walking Dead PC

OVERKILL's The Walking Dead nie je naklonené osamelým lovcom

(8. 8. 2018) Kto si myslel, že štúdio OVERKILL príde s rýdzo novými princípmi vo svojom najnovšom titule OVERKILL's The Walking Dead, tak sa dosť pomýlil. Prečo by si inak tvorcovia dávali svoje meno priamo do názvu ich najnovšieho projektu? Ak ste teda mali tú česť s ktoroukoľvek kooperatívnou akciou zo série Payday, budete mať oveľa jednoduchšiu aklimatizáciu ako nováčikovia v žánri. Tvorcovia opäť kladú obrovský dôraz na kooperáciu, čo však neznamená, že by ste si hru nemohli zahrať sami. Len to budete mať náročnejšie, a to dosť výrazne. Vysporiadať sa so zástupmi nemŕtvych a skupinkami preživších totiž podľa všetkého nebude žiadna prechádzka ružovou záhradou.

OVERKILL’s The Walking Dead; wallpaper: logo

The Walking Dead od štúdia Overkill síce môžete hrať aj sólo, avšak, ako je u titulov tohto švédskeho štúdia zvykom, hlavný dôraz bude klásť na kooperáciu.

Okrem toho, že sa budete musieť oveľa častejšie otáčať, aby ste skontrolovali, či sa vám niekto neplíži za chrbtom, bude váš postup úrovňami oveľa opatrnejší a pomalejší. Proti neživej presile hrnúcej sa z každého kúta lokácie skrátka nebudete mať silu bojovať a oveľa častejšie zvolíte útek alebo nejaký trik, ktorým odlákate nemysliacu horu mäsa. Pre riešenie „na férovku“ totiž nemáte prostriedky – nábojov bude konštantný nedostatok a použitie chladných zbraní, ktorými môžete ovaliť zombíkov po lebečnej schránke, bude limitované výdržou zvoleného charakteru. Párkrát švihnete, zrazíte niekoľko hladných jedincov k zemi, ale drápy ostatných v zástupe si vás lačne stiahnu k zemi.

Ešte väčší problém, ako tupý nemysliaci dav, predstavujú v OVERKILL's The Walking Dead viac či menej agresívne skupiny ľudí. Väčšinou sa nebudú môcť alebo ani chcieť hrnúť do vzájomnej spolupráce a radšej siahnu po istote zbraní. Organizované bojové čaty budú mať neustálu snahu kryť sa za všetkým možným, zahnať vás do kúta alebo obkľúčiť, čo bez pomoci vašich spoluhráčov nemáte šancu bez problémov zvládnuť. Samozrejme môžete zvoliť stealthový postup osamelého vlka likvidujúceho zatúlané hliadky pekne potichu mimo zraku ostatných, ale to bude určite veľmi náročné. Oveľa viac sa oplatí využiť úskoky, z ktorých nám bol v gameplay ujážke predstavený napríklad ten, kedy do tyla ozbrojených protivníkov vypustíte predtým zamknutých nemŕtvych. V takom chaose sa vám bude pracovať predsa len príjemnejšie.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: Aiden

Architekt Aiden bol prvou odhalenou postavou OVERKILL's The Walking Dead. Jeho prednosti tkvejú predovšetkým vo veľkej výdrži pri boji na blízko.

Starého psa novým kúskom nenaučíš

Ako dobre vieme, svet The Walking Dead nie je príliš naklonený solitérom (ak samozrejme vynecháme Michonne), takže partička priateľov bude mať v mestskej divočine oveľa väčšie šance na prežitie. Nejde len o taktickú súhru počas postupu lokáciami, počas ktorej si môžete označovať nepriateľov, synchronizovane ich likvidovať a spoločne páliť do zástupov chodiacich mŕtvych. Ak ste zavalení hladnými krkmi, môžete ich striasť, prípadne sa oživiť. Ako môžeme vidieť, na šírenie nákazy sa v OVERKILL's The Walking Dead veľmi nehľadí. Sem tam nejaké uhryznutie bez problémov rozchodíte a pokojne pokračujete v misii ďalej. Ak padnete úplne, po krátkom odpočte sa respawnujete pri svojom tele a zapojíte sa späť do akcie.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: presila OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: garáž

Obrázok 1: V OVERKILL's The Walking Dead sa často budete stretávať s obrovskou presilou, pred ktorou musíte utiecť. Obrázok 2: Súboje telo na telo nadobúdajú na intenzite v zamorených uzavretých priestoroch.

V minulých novinkách sme sa rozpisovali o jednotlivých postavách, ktoré postupne tvorcovia predstavovali v rámci krátkych CGI filmov. V ďalších materiáloch sa naznačovali ich špeciálne vlastnosti a teraz vypustené gameplay videá túto informáciu potvrdili. Výber charakteru tak nebude mať iba kozmetickú funkciu, ale musí sa prispôsobiť zvolenej taktike. Architekt Aiden pravdepodobne splní náš odhad v podobe silného bitkára v kontaktných súbojoch, zatiaľ čo Grant sa zameria na presnú streľbu. Sestrička Maya bude expert v uzdravovaní kolegov a záhadná Heather sa s najväčšou pravdepodobnosťu zameria na likvidovanie pascí a páčenie (v podstate úloha scouta). Časť schopností zrejme bude unikátna s vlastným vývojovým stromom, ale niektoré zručnosti budú prístupné pre všetkých.

Hráči, ktorí sa budú chcieť pustiť do príbehovej kampane, ktorá bude zrejme rozkúskovaná na samostatné misie, tak budú musieť porozmýšľať nad tým, aká chémia tímu bude na prežívanie vo Washingtone najvhodnejšia. Z gameplayov vyplýva, že skupiny v OVERKILL's The Walking Dead budú môcť obsahovať aj niekoľko rovnakých charakterov. Vo svojej podstate by to nemal byť problém, pretože hráči majú okrem plnenia misií prežívať vlastné príbehy, ktoré sa budú odvíjať na základe zvolenej postavy. Až v budúcnosti uvidíme, ako všetko bude fungovať v praxi, pretože o príbehovom móde sme sa zatiaľ príliš veľa informácií nedozvedeli.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: kontakt

Súboje na blízko budú kvôli nedostatku nábojov v OVERKILL's The Walking Dead vašou dennou rutinou.

Potvrdené sú zatiaľ dva módy

S určitosťou však môžeme povedať, že dejový obsah v titule od štúdia OVERKILL bude. Vo videu na začiatku článku sledujeme skupinu vyslanú k súperiacemu klanu do George Town pre vodné filtre. Hrdinovia sa musia prebojovať zamorenými oblasťami, prehľadávať domy kvôli zásobám (v OVERKILL's The Walking Dead je prítomná základná výroba predmetov – pakľúčov alebo nožníc na plot) a prestrieľať sa cez niekoľko strážených perimetrov. V niektorých častiach je potrebné vyriešiť technické problémy – nahodiť elektrinu či zdvihnúť plot, čo sa dá vyriešiť skúmaním okolia a nájdením vhodných súčiastok. Počas celej akcie, ktorá bola vo videu zakončená zbesilými pretekmi k záchrannému vozidlu, vás motivuje hlas vo vysielačke patriaci zrejme veliteľovi vášho domovského tábora.

Uvidíme, akým spôsobom si dizajnéri úrovní a scenáristi poradia s náplňou príbehovej kampane, aby nedošlo k obávanému stereotypu. Práve ten môžeme očakávať od druhého oznámeného módu tzv. Hordy, v ktorom budete odolávať vlnám nemŕtvych a likvidovať ich rozličnými zbraňami a pascami. Hlavnou úlohou bude podľa všetkého zabezpečenie priestoru, prípadne vedľajšie ciele, ktoré bude tvoriť záchrana utečencov a podobné eskapády. Očakávame niekoľko úrovní obtiažnosti, ktoré preveria nielen vaše schopnosti, ale predovšetkým tímovú súhru.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: nabíjení

Každá sekunda stratená počas nabíjania môže znamenať vašu smrť.

Grafika OVERKILL 's The Walking Dead znesie prísnejšie meradlo

Niekoľko záverečných slov nášho preview bude patriť audiovizuálnej stránke titulu OVERKILL's The Walking Dead. Určite sa nedočkáte nadštandardného zážitku, ako napríklad v prípade ubisoftového The Division 2 predstaveného na E3 2018, ale ani tak nebudete sklamaní. Tvorcovia veľmi slušne podali postapokalyptickú situáciu v hlavnom meste USA, ktoré si ale počas adrenalínovej akcie aj tak všímať nebudete. Ulice vo Washingtone začínajú zarastať zeleňou, zatiaľ čo interiéry domov podliehajú pomalému rozkladu. Všade sa vlečú dostatočne nechutní a rozkladajúci sa nemŕtvi, ktorí vám pri bližšom kontakte jednoznačne naženú hrôzu. Ľudskí spoločníci aj protivníci by si možno zaslúžili trošku vylepšiť, ale gameplaye pochádzali zatiaľ z uzatvorenej bety, takže by sa situácia mohla zlepšiť.

Veľmi nás teší prehľadné rozloženie HUDu, z ktorého je na prvý pohľad jasné, ako ste na tom so zdravím, nábojmi či špeciálnymi schopnosťami alebo aký veľký hluk vytvárate svojou činnosťou a pohybom. Veľmi podarený prvok prebraný zo série Payday je panel zobrazujúci stav vašich spolubojovníkov nápomocný v kľúčových rozhodnutiach. Oceniť musíme tiež podarené označovanie objektov a cieľov, ktoré podporuje kooperatívne hranie. Spolupráca je ešte viac umocnená krátkymi nadabovanými povelmi, vďaka ktorým viete, čo je potrebné urobiť, alebo ktoré vás upozornia na hroziace nebezpečenstvo.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: masakr

V OVERKILL's The Walking Dead sa na krvi ani ďalších gore efektoch nešetrí.

OVERKILL's The Walking Dead má slušne našliapnuté

Prvý veľký prísun informácií po E3 2018 nás celkom potešil. Ambiciózna kooperatívna akcia OVERKILL's The Walking Dead potvrdila naše predpoklady, ktoré naznačovali jedinečné spracovanie slávneho komiksového a seriálového univerza. V koži unikátnych hrdinov budete postavení pred hordy nemŕtvych a skupinky preživších bojujúcich o život v rozkladajúcom sa svete podobne ako vy. Hutná atmosféra z najnovšieho počinu štúdia OVERKILL priamo srší – môžeme sa teda pomaly začať tešiť na november, na ktorý je naplánované vydanie.

OVERKILL’s The Walking Dead; screenshot: Washington

Pokiaľ máte radi univerzum The Walking Dead, ale adventúrne poňatie z dielní Telltale vám príliš nevonia, mohol by pre vás titul od štúdia OVERKILL predstavovať zaujímavú akčnú alternatívu.


5,0
The Walking Dead (PC/MAC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam,
5 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE002182
Vytlačiť
P-DC1-WEB13
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií