Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (RECENZIA) – Ďalší úspešný zárez?

Pokračovanie úspešných aj menej vydarených hier to nemajú jednoduché, pretože sa od nich už od oznámenia očakáva, že v istom ohľade prekročia tieň svojho predchodcu. Ihneď po oznámení nového projektu od CI Games bolo jasné, že Sniper Ghost Warrior Contracts 2 okrem zmeny zasadenia nič závratné neprinesie, istý potenciál tu však bol. Ako sa nakoniec pokračovanie Sniper Ghost Warrior Contracts podarilo, si prečítate v nasledujúcich odsekoch našej recenzie.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2; wallpaper: cover

zdroj: CI Games

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 (Hra) | Sniper: Ghost Warrior (IP)

FPS Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 je súčasť hernej série Sniper: Ghost Warrior. Titul vyvíja a vydáva štúdio CI Games. Hra vychádza 4. 6. 2021 na PC, PS4Xbox One a Xbox Series X/S a neskôr na PS5. Hra vychádza s českou lokalizáciu a neobsahuje multiplayer. | Homepage

Články: Recenzia

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (RECENZIA PC) – Obsah článku

1. Príbeh Sniper Ghost Warrior Contracts 2 vás vyšle zmeniť pomery na Blízkom východe
  2. Choď/zabi ruinuje potenciál tohto diela
  3. Načo inovovať, keď to funguje?
  4. Oproti Sniper Ghost Warrior Contracts pôsobí Sniper Ghost Warrior Contracts 2 polovičato
  5. Recenzia Sniper Ghost Warrior Contracts 2: Záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru Sniper Ghost Warrior Contracts 2 PC

Príbeh Sniper Ghost Warrior Contracts 2 vás vyšle zmeniť pomery na Blízkom východe

V rámci príbehu prvých Contracts sme sa vydali loviť do alternatívnej verzie Sibíri, ktorú sa podarilo oddeliť od Ruska. Na zamrznutých pláňach sme v koži špecialistu s unikátnou maskou lovili zločincov všetkého druhu. Dej Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nás zobral do tepla. Odohráva sa totiž na Blízkom východe, vo fiktívnej zemi Kuamaru, ktorú podobne, ako väčšinu štátov v danej lokalite, ovláda dobrosrdečný diktátor spolu so zástupom svojich verných, majúcich na mysli iba dobro ľudu, ktorý to občas nie je schopný chápať. Svet dlhodobo jeho vrtochy ignoroval, obdobne ako drogový boss z prvého dielu však začal robiť paseku a pripravovať svoju krajinu na inváziu k susedom, čo sa veľkým hráčom veľmi nepáčilo, a tak si najali špecialistu.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2; gameplay: cieľ

Na niektorých mapách máte dodatočné ciele, ktoré síce nesúvisia s misiou, ale ich eliminácia vám zaistí bonusové bodíky, za ktoré si následne možno kúpiť špeciálne zbrane.

Aj keď by to nebolo vôbec zlé, v hre Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nehráte za protagonistu prvého dielu. Namiesto neho je vám daná úplne nová postava, ktorá je na tom však vo výsledku rovnako ako jej predchodca. Má jednoducho pred sebou niekoľko cieľov, ktoré je nutné odstrániť, a je v podstate len na nej, ako sa s celou situáciou vysporiada a ktoré prostriedky na zabitie použije, hoci prím tu väčšinou bude hrať odstreľovacia puška, najlepší priateľ každého správneho ostreľovača. Podobne, ako vo Sniper Ghost Warrior Contracts, však nebude nástroj chrliaci na diaľku smrtiace projektily hlavným tromfom vášho hrdinu. Jeho najväčším esom sa stane futuristická maska spolu s upraviteľným oblekom, ktorý pôjde prispôsobiť jeho potrebám. Na to, aby ste ho mohli upraviť, však potrebujete špeciálne body.

Bodíky nutné na vylepšenie vašej prilby, obleku a výstroja ako takého získavate plnením úloh a predovšetkým rôznorodých výziev, v rámci ktorých je nutné eliminovať ciele určitým spôsobom, takže keď chcete bodíky, obyčajný projektil vám stačiť nebude. Sniper Ghost Warrior Contracts 2 v tomto ohľade trošku pripomína Hitman 3, ktorý hráča taktiež viedol k určitej forme hravosti. Rovnako, ako v príbehoch orientovaných na plešatého zabijaka, tú máte vždy pár alternatívnych ciest, rozhodne ich nie je príliš veľa, ale minimálne s dvoma spôsobmi možno vždy počítať. Než sa však plne ponorím do rozboru samotného vývoja postavy a ďalších prvkov, rád by som tu ešte vyzdvihol príbeh, ktorý pracuje s tematikou prevratov a režimov na Blízkom východe, ktorý ma odjakživa veľmi zaujíma.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 – Maladh Wadi

Jedným z ťahákov Sniper Ghost Warrior Contracts 2 malo byť odstreľovanie na dlhšie vzdialenosti. Tvorcovia tento prvok však úplne nezvládli, navyše mu neprispôsobili niektoré mechaniky vrátane vývoja výstroja, ktorý je vďaka tomu občas nepoužiteľný.

Choď/zabi ruinuje potenciál tohto diela

Kým príbeh je niečo, čo sa dá aj napriek určitým nedostatkom a klišé akceptovať a brať ako silný prvok, dĺžka Sniper Ghost Warrior Contracts 2 bohužiaľ nie je niečím, za čo by som tvorcov chválil. Ak sa pri hraní nebudete vyložene tmoliť a jednoducho budete hrať štýlom elitného ostreľovača, máte hru sfúknutú za pár hodín (3 – 5), čo je v prípade hry, ktorá sa prezentuje ako do istej miery sandboxové FPS s rozsiahlejším svetom, trošku málo. Hlavným dôvodom, prečo to tak je, nie je ani tak to, že by bol primárny protagonista mašinou na zabíjanie, ale predovšetkým skutočnosť, že pri návrhu máp sa tentoraz veľmi šetrilo. Hráči, ktorí mali možnosť hrať Sniper Ghost Warrior Contracts, si iste pamätajú rozsiahle mapy, ktoré išlo prebádať pri hľadaní ideálnej streleckej pozície.

V hre Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nič také nenájdete, alebo lepšie povedané nájdete, ale len v určitých lokáciách. Tvorcovia totiž tentoraz vytvorili len dve vyložene sandboxové lokácie, v ktorých sa možno s potravou hrať a aktívne objavovať herný svet. Vo zvyšných troch destináciách na vás vždy čaká relatívne krátky koridor postavený vyložene tak, aby ste došli do danej pozície, raz si vystrelili a následne opustili mapu. Áno, to je to veľkolepé odstreľovanie na viac ako kilometer vzdialenosti. Lenže je toto skutočne to, čo hráči chcú? Byť zbavení slobody a postavení ako lovec na safari na špecifické miesto, kde musia v jasne stanovený moment vystreliť? Osobne sa mi tento formát vôbec nepozdáva.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2; gameplay: výstroj

Výstroj je v Sniper Ghost Warrior Contracts 2 možné rôzne upraviť, čím definujete jeho štatistiky.

Hlavným dôvodom, prečo sa mi formát väčšiny máp v Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nepáči, je fakt, že ním tvorcovia zabíjajú potenciál svojho diela. Vyložene vám berú možnosti a namiesto nich vám ponúkajú jeden až dva spôsoby z jasne určeného miesta. Keby boli všetky lokácie v tomto diele navrhnuté tak ako veľká časť púštnych destinácií spolu so záverečnou zákazkou, zrejme by som ho bez milosti zrazil do pomyselného bahna, pretože mi príde, že došlo k značnému zníženiu škály alternatív na úkor toho, že musíte strieľať na viac ako kilometer. Vo finále je najväčší propagačný ťahúň dosť alibistickým prvkom, vďaka ktorému si tvorcovia ušetrili prácu. Našťastie pre nich sú dve mapky prepracované v štýle Sniper Ghost Warrior Contracts, inak by bolo pokojne po dvoch hodinách hotovo.

Ako už bolo povedané vyššie, jedným z hlavných es Sniper Ghost Warrior Contracts bolo spracovanie úrovní. Boli väčšie, avšak keď hráč vyložene nechcel strácať čas, mal možnosť cestovať medzi bodmi pomocou rýchleho cestovania. V Sniper Ghost Warrior Contracts 2 si skutočnú slobodu vychutnáte v dvoch destináciách. Jedna vás vezme do lesnatej oblasti ponúkajúcej vedľa výhodných odstrelovačských pozícií tiež možnosť preskúmať bunkre, zatiaľ čo druhá je zasadená do púšte, kde je vaším cieľom dostať sa do ťažko stráženej pevnosti. Do tej vedie rovno niekoľko ciest a je v podstate na vás, či sa do nej zakradnete, prestrieľate, alebo za pomoci svojich atletických schopností preskáčete po ich hradbách. Keby také možnosti ponúkal aj zvyšok destinácií, bol by som spokojný, lenže to tak bohužiaľ nie je.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 – Rashida Qalad

Situácie je možné na niektorých mapách Sniper Ghost Warrior Contracts 2 riešiť rôzne. Agresívna cesta sa vám však vyplatí len málokedy.

Načo inovovať, keď to funguje?

Návrh väčšiny máp je bezpochyby primárnou slabinou Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Dizajn výstroja sa tvorcom podarilo spracovať lepšie. Jednoducho prevzali celú mechaniku z prvého dielu a presunuli ju do jeho pokračovania, čo mi vo výsledku vyložene nevadí, nenachádzam to však niečím, z čoho môže byť hráč paf. Vylepšiť môžete masku, oblek, dodatočné vybavenie a veže. Práve posledná spomenutá položka je podľa môjho názoru niečím, čo ukazuje dosť nedomyslené úrovne. Umelou inteligenciou ovládané delá totiž majú obmedzený dostrel, využiť ich tým pádom môžete iba na 2 z 5 lokácií, čo platí aj o dronoch s diskutabilným doletom. Ak teda autori chceli staviť všetko na veľkolepé odstreľovanie, možno mali prísť s istou úpravou vývoja.

Podobne, ako v predchádzajúcom diele, tú fungujú taktiež zbrane. Po ruke máte sekundárny nástroj, pištoľ a ostreľovaciu pušku, bez ktorej by to jednoducho nešlo. Každú zo smrtiacich hračiek možno rôznymi spôsobmi upravovať. Pridať si na svoje obľúbené kusy môžete zameriavače, tlmiče alebo poriadne zásobníky. Škála zbraní sa v hre Sniper Ghost Warrior Contracts 2 dočkala minimálnych zmien, takže tu v podstate nájdete všetky zbrane, ku ktorým ste si v prvom diele vytvorili určitý vzťah. Tí z vás, ktorí čakali v tomto ohľade nejaké zásadnejšie inovácie, budú zrejme sklamaní, pretože si veľa nových pušiek neochytajú. Rapídnejšou evolúciou však neprešla ani umelá inteligencia.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2; gameplay: projektil

Vaše projektily sú pri správnom uhle schopné zabiť pokojne aj viac cieľov v rámci jediného výstrelu.

Aby som však AI úplne nekrivdil, čas od času je schopná vybičovať sa k zaujímavým výkonom. Nemalé percento z nich je však spôsobené tým, že vidí cez krovia a dokáže s obyčajným samopalom dostreliť obdobne ďaleko ako vaše pušky. Istú úlohu tiež zohráva fakt, že sa neustále stretávate s presilou, ktorá sa neraz objaví z oblaku zamatového dymu ospravedlňujúceho to, že sa k vám jednoducho teleportovala. Je škoda, že sa vývojári neodhodlali k renovácii škály nepriateľov, kvôli čomu proti vám stanú opäť tí istí anonymní žoldnieri ako minule.

Hoci sa Sniper Ghost Warrior Contracts 2 odohráva na relatívne veľkých mapách, musím jeho tvorcov pochváliť za to, ako sa im podarilo sa vysporiadať s optimalizáciou. Po tejto stránke odviedli výbornú prácu, vďaka čomu som sa pri hraní nestretol s prepadmi fps ani pádmi hry samotnej. S bugmi sa im však opäť pobiť nepodarilo. Počas prechodu kampaňou som narazil na pár zásadných chýb, z ktorých bola asi najzávažnejšia tá, že sa mi dosť podivne resetovali uložené pozície, takže som bol nakoniec prinútený k reštartovaniu misie.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 – Mount Kuamar

Hoci otvorenejšie lokácie patria medzi niečo, za čo Sniper Ghost Warrior Contracts 2 chválim, rozhodne nejde o koncept bez chýb, ako môžete vidieť na rýchlej strate pozornosti nepriateľov na priložených záberoch.

Oproti Sniper Ghost Warrior Contracts pôsobí Sniper Ghost Warrior Contracts 2 polovičato

Contracts 2 sú vlastne takým DLC pre Sniper Ghost Warrior Contracts, za ktoré sa spoločnosť CI Games rozhodla požadovať plnú cenu, aj keď ju reálne nemá ako ospravedlniť. Najväčšou slabinou celku sú bez väčších debát mapy orientované na kontrakty na extrémnu diaľku. Tie z agilného ostreľovača pracujúceho s okolitým svetom robia tupého lovca vyčkávajúceho na vopred dané pozície na jasne špecifikovaný moment, čo je zle a ukazuje to určitú absenciu túžby formovať kreatívne úrovne ako také. K dispozícii sú tu iba dve lokácie, kde sa dá naozaj vyblázniť.

Komplet navyše neprešiel žiadnymi výraznými inováciami. AI zostala rovnako tupá ako v minulosti, konkurenční zabijaci majúci predstavovať v prípade niektorých zákaziek problematický prvok stále čakajú iba na smrť a bugy samozrejme tiež nezmizli z celkovej palety nedostatkov. Za skutočne výrazné prvky tohto diela by som označil príbeh, perfektnú optimalizáciu a dvojicu lokácií spracovaných po vzore Sniper Ghost Warrior Contracts.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (RECENZIA)

Táto recenzia bola napísaná na PC verziu hry. Kópiu poskytla distribútorská spoločnosť Comgad.

Hodnotenie6/10 UJDE

FPS Sniper Ghost Warrior Contracts 2 je dosť narýchlo zlepeným pokračovaním, ktoré je skôr než plnohodnotným dielom predraženým datadiskom nie príliš efektívne preberajúcim niektoré mechaniky z pôvodnej hry. Ak si chcete zastrieľať, počkajte si na zľavu. Ak hľadáte takto ladené FPS, možno radšej siahnite po prvom Sniper Ghost Warrior Contracts.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2; recenzia

• Príbeh má grády
  • Klasické mapy majú stále svoje čaro