Ubisoft Singapore sa pustili do zaujímavého projektu. Na tohtoročnej E3 2017 sme mohli vidieť trailer na nadchádzajúci lodný masaker s názvom Skull and Bones a po videu nasledovala tiež ukážka samotného gameplaya. Pokiaľ si spomeniete na Assassin’s Creed 4: Black Flag, potom vám tu iste mnoho vecí bude povedomých. Systém hry totiž vyzerá, ako by bol priamo vystrihnutý zo spomínaného titulu a na jeho základe sa vystavalo samostatné dielo. Bude to však stačiť?
Zatiaľ je isté, že v hre pôjde hlavne o súperenie s ostatnými hráčmi. Ukážka ponúkla mód, kedy sa v piatich ľuďoch vrhnete na získavanie koristi z obchodných lodí. Na druhej strane je ten istý počet hráčov s rovnakým cieľom. Korisť (loot) sa tu a tam "povaľovala" na otvorenom mori, takže k nej stačilo priplávať a bola vaša. Z toho by ale žiadny pirát nevyžil, takže vaším primárnym cieľom by mali byť buď neutrálne obchodné plavidlá, alebo protivníci na druhej strane.
V tejto chvíli sú vo Skull and Bones isté tri typy lodí. Rýchly čln s mínometom schopným zasiahnuť ciele na veľkú vzdialenosť a s niekoľkými kanónmi na zadku, ktoré majú za úlohu odohnať dotieravé plavidlá. Potom je tu stredne obrnená brigantína s delami na oboch bokoch, vrhačom rakiet a baranidlom na prove. Nakoniec sme videli monštruóznu a pomaly sa pohybujúcu fregatu. Toto plavidlo dokáže napáchať slušné škody, pokiaľ teda svojho protivníka chytíte.
Nepriateľské lode môžete potopiť alebo sa na ne v pravej chvíli nalodiť. Nečakajte však chaotický súboj muž proti mužovi, pretože samotné nalodenie bude zrejme automatické a jeho výsledok tiež. Zatiaľ nie je jasné, z čoho sa úspech alebo neúspech vypočíta. Pokiaľ sa vám podarilo dostať sa na plavidlo nepriateľského hráča, ktorý mal v podpalubí už nejakú tú korisť, potom pripadne všetko vám.
Ak ste hrali Assassin’s Creed 4: Black Flag, potom vám ovládanie lode vo Skull and Bones príde veľmi povedomé. Nakláňate sa doľava alebo doprava, spúšťate prídavné plachty pre rýchlejšiu plavbu a snažíte sa plávať po vetre, ktorého ukazovateľ môžete sledovať na minimape alebo na samotných vzdúvajúcich sa plachtách. Streľbu z diel korigujete primárne podľa toho, kam sa práve pozeráte. Potrebujete vypáliť salvu z ľavoboku? Stačí na požadovanú stranu natočiť kameru a potom už len zamieriť.
Žiadna loď by nemohla fungovať bez posádky a inak tomu nebude ani vo Skull and Bones. Námorníci budú reagovať na vaše príkazy a k tomu si zaspievajú nejednu pirátsku odrhovačku. Štúdio Ubisoft sa nechalo počuť, že je pre nich dôležité, aby si hráč vybudoval so svojou posádkou vzťah, takže nejaká miera úpravy vzhľadu a zmeny vlastností pre ľudí pod vami tu bude tiež. Ako veľmi detailná a hlboká zatiaľ nie je isté.
Hlavnými cieľmi budú vylepšovanie samotnej lode a získavanie ďalších plavidiel. Budete môcť meniť vzhľad plachiet, opevňovať konštrukcie a pridávať iné vybavenie a zbrane. Samozrejme pokiaľ sa chcete po vzore AC: Black Flag vydať na ostrov, preskúmať jeho faunu alebo hľadať ukryté poklady, potom vás musíme sklamať. Vo Skull and Bones ste v podstate "prilepení" k lodi a všetky interakcie sú obmedzené len na to, čo vidíte z mostíka okolo seba.
V tejto otázke sú vývojári skôr vyhýbaví. Chcú sa zamerať hlavne na bitky s ostatnými hráčmi a na to, aby bola vaša loď TOU loďou, ktorú vám budú ostatní závidieť, aby ste sa práve vy stali TÝM obávaným kráľom pirátov. Je to trochu škoda, pretože táto tematika a CGI film Skull and Bones priamo nabáda k samostatnému príbehu.
Štúdio Ubisoft Singapore zatiaľ len oznámilo, že nejaký dej bude priamo "votkaný" do online súboja. Podľa nich je vraj dôležité, aby hráč prežil unikátne a ojedinelé dobrodružstvo, ktoré bude pre každého iné. V hre by ste mali naraziť na historické osobnosti a miesta. Je pre nich dôležitejšie, ako tieto stretnutia prebehnú a aký dopad budú mať priamo na vás, než štandardný "nútený" singleplayerový príbeh.
Vývojári sľubujú pravidelné updaty a prídavky, ktoré majú držať Skull and Bones nad vodou. Je pre nich dôležité, aby malo dianie na online bojiskách priamy vplyv na herný svet okolo vás. Čo nám veľmi pripomína sezónne zmeny v strategickej mape hry For Honor. Ako sme už povedali, príbeh (ak vôbec nejaký) zostáva zahalený tajomstvom. A ako väčšina dobre vie – pirátov život býval krátky. Dúfame, že to nebude platiť aj pre tento projekt.
Skull and Bones vyjde na PC, Playstation 4 a Xbox One niekedy na prelome roku 2018.