Nintendo Switch Lite (RECENZIA) – Skvelý handheld s množstvom obmedzení

Kým Sony prestalo vyrábať PS Vita a definitívne tak opustilo segment handheldov, Nintendo chce svoju dominanciu v sektore prenosného hrania ešte navýšiť. Hybridná konzola Nintendo Switch totiž koncom septembra dostala menšieho bračeka. Switch Lite sa svojmu predchodcovi v mnohom podobá, ale ide o čistokrvný handheld. Je lepší pôvodný Switch, alebo jeho odľahčená verzia? Zistíte v našej recenzii.

RecenziaOznámenie

Obsah recenzie Switch Lite

1. Keď Switch už nemôže switchovať
  2. Obsah balenia
  3. Rozmery, hmotnosť a ergonómia
  4. Switch Lite má menší displej, ale rovnaké rozlíšenie
  5. Hravý dizajn a perfektné spracovanie
  6. Problém menom Joy-Con
  7. Cena a výdrž batérie
  8. Dva Switche pod jednou strechou
  9. Oplatí sa kúpa Switch Lite?
  10. Recenzia Switch Lite: záverečné hodnotenie

Keď Switch už nemôže switchovať

• Recenzia: 24. 10. 2019 • Autor: Filip Němec

Nintendo trhalo rekordy v predajoch aj obľúbenosti so svojou konzolou Nintendo Wii, ktorá sa zamerala najmä na pohybové ovládanie. Potom však prišlo Wii U, konzola s podivným tableto-ovládačom, ktorá herný trh príliš nezaujala a jej predaje zostali ďaleko za očakávaním. V Nintende sa však našťastie nebáli ďalšieho risku, a tak v roku 2017 vyšiel Switch, hybrid, ktorý môže poslúžiť ako klasická stolná konzola aj handheld.

Switch Lite; screenshot: porovnanie

Pôvodná verzia Switchu predala celosvetovo už 40 miliónov kusov, čím dohnala alebo už dokonca predbehla Xbox One. Čisto handheldová verzia Switch Lite vyšla na slovenskom trhu 20. septembra 2019.

Toto dvojité využitie však nie je jedinou prednosťou. Sú to tiež odnímateľné ovládače (Joy-Cony), slúžiace zároveň ako pohybové ovládače ako v prípade Nintenda Wii. Práve vďaka tejto multifunkčnosti, kedy môžete prepínať („switchovať“) medzi handheldom a bežnou konzolou, dostalo Nintendo Switch svoj názov (angl. „switch“ = prepnúť). Lenže teraz je tu jeho odľahčená verzia, ktorá ani jednu túto funkciu neponúka – a napriek tomu si stále hovorí Switch.

Toto lingvistické okienko tu nie je preto, aby som Nintendo pranieroval za to, že si Switch Lite stále hovorí Switch, aj keď už vlastne switchovať nevie. Chápem, že s iným názvom by bola konzola horšie marketingovo uchopiteľná. Chcem ale hneď na začiatku recenzie zdôrazniť jeho pozíciu v portfóliu Nintenda. Switch Lite je alternatívou, nie náhradou za klasický switch. Dokáže toho totiž menej, avšak ako handheld je skvelý. Ak by mal Switch Lite niekoho skutočne „nahradiť“, je to určite dosluhujúce Nintendo 2DS a 3DS, do tejto chvíle jediný čistokrvný handheld, ktorý táto japonská spoločnosť vyrábala.

Porovnanie kľúčových parametrov Nintendo Switch a Nintendo Switch Lite

Porovnávaná oblasť Nintendo Switch Nintendo Switch Lite
Veľkosť displeja 6,2 palca 5,5 palca
Rozlíšenie displeja 1 280 × 720 pixelov (HD) 1 280 × 720 pixelov (HD)
Slot na pamäťové karty micro SD micro SD
Kapacita interného úložiska 32 GB 32 GB
Výdrž batérie uvádzaná výrobcom až 6 hodín až 7 hodín
Konektory USB-C, 3,5 mm jack USB-C, 3,5 mm jack
Rozmery 239 x 102 x 13,9 mm 208 × 91 × 14 mm
Hmotnosť 398 g 297 g
Pripojenie k TV Áno Nie
Podporované herné režimy TV dock, Odpojené Joy-Cony, handheld Iba handheld
Cena 310 € 230 €

Obsah balenia

Než sa ale vrhneme na samotnú konzolu, bude vás pravdepodobne zaujímať, čo všetko v podlhovastej papierovej krabici okrem samotného Switch Lite dostanete. Prvé, čo vás zaujme, je jeho veľkosť, v podstate si totiž kupujete väčší mobilný telefón. Balenie je veľmi malé a obsahuje len samotnú konzolu a nabíjací kábel s USB-C konektorom. Viac však nie je potrebné.

Ak by som chcel byť puntičkár, Nintendo rozhodne mohlo pridať aspoň jednu ochrannú fóliu na displej, ktorá je pre handheld takmer nutnosťou. V hernej brandži to nie je štandardom, žiadnu fóliu som nedostal ani k PS Vita alebo akémukoľvek DSku. Na druhej strane aj pri kúpe toho najlacnejšieho mobilného telefónu väčšinou dostanete jednu či dve ochranné fólie a mnohokrát aj nejaký jednoduchý obal. Za to by Nintendo určite pár plusových bodov získalo.

Switch Lite; screenshot: 2

Proporcie pôvodného Switchu sú 239 × 102 × 13,9 mm, zatiaľ čo Switch Lite sa pýši rozmermi 208 × 91 × 14 mm. Vďaka zmenšeniu konzoly a nemožnosti odpojiť ovládacie prvky došlo k miernym posunom niektorých tlačidiel, celková schéma ale zostala zachovaná.

Rozmery, hmotnosť a ergonómia

Po vybalení konzola upúta svojou kompaktnosťou čo sa týka hmotnosti aj rozmerov. Switch Lite je výrazne ľahší, presnejšie povedané 398 gramov staršieho, väčšieho bračeka sa premenilo na 297 gramov v prípade Switchu Lite – a to je rozdiel už pomerne výrazný. Keď si budete ako ja z jednej ruky do druhej prehadzovať veľký aj malý Switch, rozdiel síce spoznáte, ale pocitovo nepôjde o nič zásadné. Avšak keď strávite celý deň so Switchom Lite a potom si do rúk vezmete klasický Switch, budete mať pocit, že držíte tehlu.

Switch Lite; screenshot: vita

Taká PS Vita, ktorá je ešte menšia, váži dokonca o dva gramy viac, takže výsledných 297 g pre Switch Lite je rozhodne skvelý výsledok.

Hlavnou zmenou je nahradenie smerových tlačidiel klasickým D-padom, ktorý ocenia najmä fanúšikovia bojoviek. Rýchlo si tiež všimnete jemnejších analógov, ktoré sa dajú ľahšie stlačiť. Hranie na novom Switchi je tak predsa len o niečo príjemnejšie a v prípade niektorých herných žánrov aj jednoduchšie. Pocit z celkovej ergonómie je potom veľmi podobný ako pri klasickej verzii. Najzásadnejším rozdielom je nižšia hmotnosť spojená s menšími rozmermi, takže Switch Lite nemusíte držať tak kŕčovito. Menšie okraje konzoly potom umožnia komfortnejšie hranie aj tým, ktorých stvoriteľ neobdaril veľkými dlaňami. Nie je teda pochýb o tom, že čo sa hrania na cestách týka, Lite nad klasickým Switchom jasne vyhráva. Alebo nie?

Switch Lite; screenshot: d-pad Switch Lite; screenshot: šipky

Tlačidlá sú celkovo mäkšie a menej pri stlačení cvakajú.

Switch Lite má menší displej, ale rovnaké rozlíšenie

Kontroverznou témou je totiž veľkosť displeja. Práve jeho zmenšenie z 6,2 na 5,5 palca zapríčinilo spolu s fixnými ovládačmi tak výrazné zmenšenie. A keď siahnete hráčom na veľkosť displeja, samozrejme sa to nie u všetkých stretne s pochopením. Ja osobne využívam pôvodný Switch najmä práve na hranie na cestách, ale radšej so sebou budem mať ťažší a rozmernejší handheld, hlavne keď mi ponúkne väčší displej. Technicky ale ide o ten rovnaký LCD panel s totožným rozlíšením 1 280 × 720 pixelov, vďaka nižšej uhlopriečke je však hustota pixelov vyššia (z pôvodných 236 na 267 ppi).

Kvalita obrazu tak môže byť ešte nepatrne lepšia, na druhú stranu s menším displejom, ktorý má ale totožné rozlíšenie, prichádza problém, že texty budú na Lite verzii Switchu menšie. Rozdiel je to nepatrný, avšak hráči s horším zrakom môžu byť podľa niektorých skúseností nútení čas od času priblížiť displej bližšie k očiam. Miernym nedostatkom je potom oproti veľkému Switchu chýbajúca automatická regulácia jasu. Celková kvalita displeja je však totožná s klasickým Switchom. Farby sú pekne sýte a obraz dostatočne ostrý. Slnečným lúčom sa však budete vyhýbať ako čert krížu aj s maximálnym podsvieteným.

Switch Lite; screenshot: kontrast Switch Lite; screenshot: reproduktory

Obr. 1 Na priamom slnku aj s maximálnym jasom neobstojí ani jedna z konzol. Obr. 2 Switch Lite má stereofónne reproduktory na spodnej strane, zatiaľ čo na pôvodnom Switchi ich nájdete na hornej strane hneď pod displejom. Na kvalite zvuku to ale nijako neuberá – na pomery prenosných zariadení je nadštandardná.

Hravý dizajn a perfektné spracovanie

Displej samotný mi potom poslúži ako oslí mostík k ďalšej kapitole recenzie: pôvodný Switch totiž bojoval a stále bojuje s veľmi škaredým čiernym rámčekom LCD panelu, ktorý z inak pekného kusu hardvéru robí na prvý pohľad zastaranú technológiu. Inak povedané, nikto nemá rád hrubé rámčeky okolo displeja. Nintendo to však v prípade Switchu Lite vyriešilo veľmi sympaticky. Rámček je teraz vyhotovený vo farbe tela konzoly a nepôsobí tak okato. O to viac potom zamrzí ďalší, už pod sklíčkom schovaný čierny rámik, ktorý je síce nepatrný, ale skrátka tam je.

Switch Lite; screenshot: grey Switch Lite; screenshot: ramecek displeje

Obr. 1 Prechod medzi ovládacími prvkami a displejom tvorí zapustené ochranné sklo. Obr. 2 Vedľa „falošného“ rámčeka však nájdeme ešte jeden, už o poznanie menší, čierny rámček.

Tu však moje výčitky na adresu dizajnu končia. Vďaka tomu, že Switch Lite nemá odnímateľné Joy-Cony, je celá konštrukcia pevná a aj pri hrubej sile nič nevŕzga ani sa neprehýba. Naopak v prípade klasickej verzie Switchu sú mierne vŕzganie či miniatúrne pohyby oboch Joy-Conov niečím bežným, ide však o daň za to, že možno oba ovládače kedykoľvek od konzoly odopnúť. Switch Lite z tohto porovnania vychádza ako skvelé vyrobený handheld s perfektným lícovaním a pevnou konštrukciou.

Switch Lite; screenshot: spodní strana Switch Lite; screenshot: horní strana

Obr. 1 Až na umiestnenie reproduktorov sa nič nezmenilo. Spodná strana ďalej ukrýva USB-C konektor na nabíjanie a slot na micro SD karty. Obr. 2 Na hornej strane potom nájdeme konektor na kazety s hrami, 3,5 mm jack konektor, ovládanie hlasitosti, pohotovostné tlačidlo a samozrejme vetracie prieduchy. Pretože sa ale konzola nedá pripojiť k televízoru, do ktorej by generovala obraz vo vyššom rozlíšení, nadmerne sa neprehrieva a prieduchy tak môžu byť menšie.

Switch Lite sa zatiaľ dodáva v sivej, žltej a modrej farbe. My sme pre recenziu zvolili konzervatívnu sivú, po ktorej siahne pravdepodobne väčšina, avšak mal som možnosť vidieť naživo aj ostatné dve farebné varianty a všetky vyzerajú veľmi dobre. Nenechajte sa zmiasť produktovými fotkami, na ktorých vyzerá Switch Lite ako plastová hračka. Je pravda, že na mňa osobne vo výsledku stále nepôsobí tak moderne a dospelo ako normálny Switch, ale rozhodne nemožno vizuál Lite verzie nejako výrazne kritizovať.

Switch Lite; screenshot: barvy Switch Lite; screenshot: rodina

Farebné varianty priamo podčiarkujú hravú podstatu Switchu Lite.

Problém menom Joy-Con

Ak vám nevadí menší displej a nemožnosť pripojiť Switch Lite k televízoru, je tu ešte jeden problém. Absencia odnímateľných Joy-Conov totiž znamená, že si skrátka niektoré hry nebudete môcť zahrať. Ide o všetky tituly využívajúce pohybové senzory v ovládačoch, ako je 1-2 Switch, Super Mario Party, stavebnice Labo či v novembri vychádzajúce Mario & Sonic at the Olympic Games: Tokyo 2020. Je tu síce istá barlička spočívajúca v tom, že si môžete kúpiť samostatný pár Joy-Conov, ktorý ku Switchu Lite bezdrôtovo pripojíte. Avšak nemožnosť hrať na veľkej obrazovke rovnako prevažne zo spomenutých aj ďalších titulov urobí nehrateľnú záležitosť, pretože na malý displej pri hraní v stoji a máchaní rukami okolo seba aj tak neuvidíte.

Switch Lite; screenshot: joy-con

O takú Zeldu síce neprídete, ale ochudobníte sa o jedny z najzábavnejších hier, ktoré kedy na Switchi vyšli.

Treba si odpovedať, či túto pre niekoho významnú reštrikciu prekusnete. Je tu však ešte ďalšia problematika, ktorá sa vás týkať môže a nemusí. Pôvodný Switch mal totiž výrazné problémy s analógovými páčkami. Tie často aj len po niekoľkých desiatkach hodín hrania prestali fungovať, respektíve bez toho aby ste na ne siahli, postavy v hre sa aj naďalej pohybovali, ako keby ste s páčkami manipulovali. Ten istý problém sa podľa všetkého vyskytuje aj v prípade Switchu Lite, internetom sa totiž šíria recenzie a videá analógov, ktoré prestávajú fungovať už po 20 hodinách hrania.

V prípade štandardnej verzie môžete po záruke „iba“ dokúpiť pár Joy-Cony, v prípade Switchu Lite vám ale zostane nepoužiteľná konzola. Mne sa nič podobné nestalo, avšak je správne to potenciálne úskalie aspoň spomenúť.

Cena a výdrž batérie

Bolo by naivné očakávať, že osekaná verzia pôvodného Switchu nebude stáť menej. Kým Nintendo Switch má odporúčanú maloobchodnú cenu 310 eur, Switch Lite môžete kúpiť od 230 eur, čo je rozdiel 80 €. Ponúka sa teda otázka, či si radšej nechcete priplatiť za lepšiu verziu Switchu, alebo vám naopak Lite vyhovuje tak, ako je. Teda síce na funkcie chudobnejší, ale menší a ľahší handheld. Nemožno tiež opomenúť fakt, že za rovnakú cenu môžete kúpiť veľkú stolnú konzolu, ako je Xbox One S a ešte k nej dostanete hru. Znížiť cenu ešte o 40 €, rozhodovanie by bolo výrazne jednoduchšie. Aktuálnu cenovku ale nemožno označiť za vyložene premrštenú.

Switch Lite; screenshot: novy model

Pre úplnosť dodáme, že od septembra je na trhu dostupný aj nový model bežného Switchu s vylepšenou batériou, ktorá sa podľa všetkého prenosnému Switchu vyrovná. V obchodoch ju spoznáte podľa červenej škatule.

V prípade handheldu nás potom bude zaujímať tiež výdrž batérie, ktorá sa v prípade štandardnej verzie pohybuje medzi 2,5 a 7 hodinami v závislosti na tom, čo na konzole prevažne robíte. Benchmarkom sa stala hra The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ktorá zvládne normálny Switch vyžmýkať za 3 hodiny. Switch Lite uvádza priemernú papierovú výdrž približne 6 hodín, avšak pri hraní Zeldy som sa namiesto štandardných troch hodín dostal takmer k piatim, čo je výrazný nárast. Nabíjanie je potom možné bežne zo siete či pomocou powerbanky, stačí vám na to kábel s USB-C koncovkou. Kompletné nabitie handheldu mi zabralo približne 2 a pol hodiny.

Dva Switche pod jednou strechou

Ako som už zdôraznil v úvode, Switch Lite nemá za cieľ nahradiť pôvodný Switch. Prečo by tiež inak Nintendo vydávalo jeho revíziu s lepšou batériou. Lite tak primárne cieli na hráčov, ktorí žiadny Switch ešte nemajú a obstaranie klasickej verzie sa im zdá zbytočné, pretože chcú hrať predovšetkým na cestách. Pre takýchto zákazníkov je Switch Lite takmer ideálny, ak sú ochotní vzdať sa odnímateľných ovládačov. Nájdu sa ale určite aj takí, ktorí budú chcieť svojmu veľkému Switchu zaobstarať menšieho bračeka.

Switch Lite; screenshot: srovnani

Určite sa nájde nemálo herných fanatikov, ktorí k pôvodnému Switchu pridajú aj handheldový Lite model.

Bohužiaľ pre takéto prípady nemá Nintendo uspokojivé riešenie. Môžete mať samozrejme jeden účet na dvoch konzolách, pričom si na Lite verziu stiahnete digitálne kópie znova z obchodu a uložené pozície z cloudu. Na ich stiahnutie ale potrebujete predplatné Nintendo Switch Online. Patálie potom začínajú v momente, keď hráte na oboch konzolách na striedačku jednu hru a musíte si tak neustále aktualizovať uložené pozície.

Hlavným problémom ale je, ktorú z konzol nastaviť ako tú primárnu. Kus, ktorý sa stane sekundárnym switchom, totiž bude na spustenie digitálnych hier vždy vyžadovať internetové pripojenie pre overenie, či danú hru naozaj vlastníte. Z pôvodného veľkého Switchu možno urobiť sekundárnu konzolu, pretože ten bude pravdepodobne vždy doma pripojený k internetu a primárnym zariadením sa stane Switch Lite, ale stále ide o akýsi kompromis, na ktorom by malo Nintendo zapracovať.

Oplatí sa kúpa Switch Lite?

Pre majiteľov pôvodného Switchu má obstaranie Lite verzie cenu iba v prípade, že už absolútne nemajú v pláne využívať hranie na veľkej obrazovke a nevadí im nemožnosť hrať niektoré tituly. Ak do tejto skupiny patríte, potom takou výmenou získate naozaj veľmi dobrý handheld, je však potrebné si odpovedať na otázku, či výhody, ako nižšia hmotnosť či lepšia ergonómia dokážu vyvážiť to, že konzolu nepripojíte k televízoru. Samostatnou otázkou je potom kúpa Lite verzie v prípade, že plánujete pôvodný Switch aj naďalej využívať a obe konzoly kombinovať.

Switch Lite; screenshot: handheld

Nebyť pôvodnej verzie, Switch Lite by bol jasnou kúpou. Neoplatí sa ale priplatiť si necelých 70 eur za viac funkcií?

Ak ešte žiadny Switch nevlastníte a rozhodujete sa medzi klasickou a Lite verziou, je úvaha vlastne rovnaká. Chcem naozaj len handheld? Potom je Lite skvelou voľbou. Avšak vedomie toho, že za drahšiu verziu dostanem možnosť dokovacieho režimu a hranie na televíznej obrazovke môže byť rozhodujúcim argumentom, ktorý jazýček na váhach preváži na jednu alebo druhú stranu.

• Zdroje: CnetVlastné

Recenzia Switch Lite: záverečné hodnotenie

Switch Lite; recenze

Nintendo Switch Lite

Herné konzoly

Sám o sebe je Switch Lite veľmi dobrým produktom a nebyť klasickej verzie, pravdepodobne by som ho ospevoval o niečo viac. Avšak kvôli faktu, že toho drahšia, klasická verzia ponúkne skrátka viac, a to vrátane väčšieho displeja (čo je práve pre handheldové hranie pomerne podstatný argument), nevychádza z tohto porovnania Switch Lite úplne víťazoslávne. V recenzii som sa vám pokúsil predstaviť všetky klady, zápory a argumenty, prečo zvoliť prvý alebo druhý variant, ale finálne rozhodnutie už je samozrejme na vás.

• Skvelá ergonómia a dielenské spracovanie
  • Nízka hmotnosť
  • Solídna výdrž batérie
  • Mäkšie a tichšie tlačidlá

• Nemožnosť hrať tituly vyžadujúce Joy-Cony
  • Menší displej oproti pôvodnému Switchu

Nintendo Switch Lite – Oznámenie

1. Nintendo oznámilo čisto handheldový Switch Lite
  2. Switch Lite má menší displej, ale dlhšiu výdrž
  3. Switch Lite – HW Špecifikácia

Nintendo oznámilo čisto handheldový Switch Lite

• Oznámenie: 10. 7. 2019 • Autor: Filip Němec

Hoci Nintendo na nedávnej výstave E3 2019 tvrdilo, že nemá v pláne oznámiť nový hardvér, čím ďalej presvedčivejšie špekulácie o odľahčenej verzii konzoly Nintendo Switch nakoniec neklamali. Japonská spoločnosť Nintendo oficiálne oznámila Nintendo Switch Lite, novú verziu ich vlajkovej lode, ktorá má byť čisto handheldovou verziou obľúbeného Switchu a začne sa predávať už 20. septembra.

Cenovka poskočila o rovných 100 dolárov nižšie, na 199 USD. To je v prepočte približne 175 eur, musíme však pripočítať DPH a clo, výsledná cena sa tak u nás bude pravdepodobne pohybovať niekde pod hranicou 230 eur. Čo za tieto peniaze Switch Lite ponúkne, respektíve neponúkne? Na prvý pohľad viditeľnou zmenou je už skôr prediskutovávaná integrácia Joy-Con ovládačov, ktoré už nie sú odopínacie. Odstránená tak bola aj technológia HD Rumble pre vibrácie v ovládačoch a tiež infračervený senzor. Switch už tak vlastne nie je switch, pretože postráda ikonickú funkciu, podľa ktorej konzola pôvodne dostala svoje meno.

First Look at Nintendo Switch Lite: A New Addition to the Nintendo Switch Family

Ako je v prípade Nintenda dobrým zvykom, rovnako ako ostatné novinky aj Switch Lite spoločnosť oznámila decentným videom, v ktorom vedúci vývoja konzol Switch Yoshiaki Koizumi predstavil Switch Lite zo všetkých možných uhlov.

Switch Lite má menší displej, ale dlhšiu výdrž

Ďalším ústupkom je taktiež menší displej, pôvodných 6,2 palcov sa teraz zmenšilo na 5,5 palcov, pričom všetky hry pobežia v rozlíšení 720p. Nepríjemnou reštrikciou je potom fixné nastavenie jasu, snáď kvôli batérii, ktorá sa naopak dočkala vylepšenia. Switch Lite vydrží až šesť hodín, čo je dvojnásobok oproti tomu, čo zvládne štandardná verzia, veľmi však záleží na hre či spustenej WiFi.

Možno najzásadnejšou zmenou je potom nemožnosť pripojiť Switch Lite k televízoru, zahrať si bude možné len na displeji konzoly. Z toho dôvodu bude Switch Lite podporovať len handheld režim, na čo budú po novom upozorňovať škatuľky s hrami a tiež online obchod. Nintendo sa však snaží zachovať čo najväčšiu kompatibilitu, k novému switchu tak našťastie bude možné pripojiť odnímateľné Joy-Cony, takže neprídeme o hry, ako 1-2 Switch, ktoré si vyžadujú odopnutie ovládačov. Hranie s ďalším hráčom alebo viacerými ľuďmi tak bude stále možné, bohužiaľ už však nezažijeme magické kúzlo, kedy odopnutím Joy-Conu vzniknú dva samostatné ovládače.

PlayStation 5; screenshot: Ghost of Tsushima PlayStation 5; screenshot: The Last of Us: Part 2

Switch Lite bude na začiatku dostupný v troch farebných variantoch

Vizuálny dojem z konzoly je samozrejme subjektívna záležitosť, oproti podarenému dizajnu pôvodného Switchu (snáď len okrem širokého rámčeka okolo displeja) pôsobí jeho ľahší braček minimálne na fotkách trochu lacno. Server CNET, ktorý mal možnosť si Switch Lite aj vyskúšať, však opisuje použitý plast ako podobný tomu, z ktorého je vyrobené Nintendo 2DS XL a celkovo vraj konzoly pôsobia solídnym dojmom. Neodpojiteľné ovládače nemôžu vŕzgať či vydávať ďalšie zvuky, vďaka ochudobnenému hardvéru je navyše konzola tenšia aj ľahšia, teda ideálna práve na to, na čo je určená – hranie na cestách.

Switch Lite sa začne predávať 20. septembra v žltej, sivej a tyrkysovej farbe, pričom na jeseň bude nasledovať aj limitovaná edícia k príležitosti vydania Pokemon Sword and Shield. Ako sa Switch Lite páči vám? Dajte nám vedieť v komentároch.

Switch Lite – HW Špecifikácia

• Veľkosť: 91,1 mm × 208 mm × 13,9 mm. V najširšom bode pri ZL/ZR triggeroch 28,4 mm
  • Hmotnosť: približne 275 g