Stellar Blade Star Wars

Overwatch 2 (NOVINKA) – Krátka poviedka opisuje život Mercy pred druhým dielom

Overwatch je jedna z mála online FPS hier, ktoré sa môžu pýšiť vlastnou prepracovanou mytológiou. Štúdio Blizzard si na tomto aspekte pomerne zakladá a inak tomu nebude ani v prípade práve vyvíjaného Overwatch 2, čo dokazuje nedávno publikovaná krátka poviedka zobrazujúca istú životnú etapu jednej z hrateľných postáv – liečiteľky Mercy. Viac v našej novinke.

NovinkyOznámenie

Overwatch 2; screenshot: Mercy

• Žáner: FPS • Multiplayer: Áno • Vývojár: Blizzard Entertainment • Vydavateľ: Blizzard Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One, Switch (2020?)Homepage • Čeština: Nie?

Overwatch 2 – Novinky

1. (13. 11. 2019) Čomu sa Mercy venovala v čase medzi prvým a druhým dielom Overwatch?
  2. (8. 11. 2019) Blizzard chce zabrániť štiepeniu komunity
  3. (6. 11. 2019) Overwatch 2 – postavte sa robotickej armáde
  4. HW nároky na Overwatch 2 PC

Čomu sa Mercy venovala v čase medzi prvým a druhým dielom Overwatch?

• Novinka: 13. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Spomínaná poviedka nesie názov Valkyria a zavedie nás do Egypta, kde Dr. Angela Ziegler alias Mercy pracuje ako lekárka v poľnej nemocnici. Príbeh má 24 strán a je doplnený niekoľkými ilustráciami ukazujúcimi pohľadnú zdravotníčku trochu netradične v civilnom oblečení (hoci ťažké bojové topánky nosí stále), pričom sa odohráva pred udalosťami Overwatch 2. Poviedku na prečítanie nájdete v podobe sťahovateľného PDF, existuje ale iba v anglickej verzii.

Overwatch – Mercy's Recall Challenge (Trailer)

Vybojujte legendárny skin Mercy v evente Mercy's Recall Challenge.

Zároveň s týmto počinom Blizzard do Overwatch pridal aj niekoľko tematicky ladených výziev nazývaných Mercy's Recall Challenge, za ktorých plnenie vám bude odmenou pár kozmetických predmetov, vrátane legendárneho skinu Mercy v doktorandskom plášti. Áno, je to práve ten plášť, ktorý Mercy nosí práve vo vyššie uvedenej poviedke. A kruh sa uzatvára.

Tento krátkodobý mini event potrvá od 12. novembra do 2. decembra 2019, samozrejme na všetkých platformách.

• Zdroje: playoverwatch.com, YouTube (PlayOverwatch)

Blizzard chce zabrániť štiepeniu komunity

• Novinka: 8. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait

Jeff Kaplan, výkonný riaditeľ spoločnosti Blizzard, na BlizzCone povedal, že myšlienka akéhokoľvek pokračovania ho znervózňuje. Ako ľudia prijmú novú hru z rovnakého univerza? V tomto prípade kompetitívnej Overwatch 2, keď má jednotka stále celkom silnú komunitu a ľudia už určite pozbierali väčšinu skinov, oblečkov a podobných kozmetických úprav. Sérii FIFA od EA to rok čo rok prechádza, tak prečo by nemal uspieť aj Blizzard?

Našťastie takto vývojári nepremýšľali a podľa slov Kaplana bude prechod medzi Overwatch 1 a 2 čo možno najmenej bolestivý. Ako sme už písali v oznámení, všetky získané kozmetické úpravy sa totiž prenesú do druhého dielu, takže o nič neprídete. A pokiaľ chcete len hrať nové mapy a módy a nechcete investovať do Overwatch 2, keď už máte jednotku, bude tu aj táto možnosť.

Overwatch 2; screenshot: Pink Mercy
Legendárny ružový skin pre hrdinku Mercy bol dostupný len pri príležitosti charitatívneho eventu. Ale nikto nepovedal, že by sa nemohla objaviť v Overwatch 2, takže ešte existuje nádej!

Avšak Jeff Kaplan pre server Kotaku povedal, že plánujú nakoniec obe hry zlúčiť do jednej. Chcú tým hlavne zabrániť štiepeniu komunity a tiež tomu, aby nemali niektorí hráči výhodu nad inými napríklad kvôli stabilnejšej verzii klienta, keďže v kompetitívnej sfére je sebemenší prepad FPS alebo náhodný lag hneď poznať.

Ak ste mali pocit, že Overwatch poslednú dobu v oblasti updatov mierne stagnoval, bolo to hlavne kvôli vývoju Overwatch 2. Spoj dvoch klientov dokopy určite nebude nič jednoduché, aj keď obe hry bežia na rovnakom engine (a tiež hlavne vďaka tomu pôsobí Overwatch 2 skôr ako expanzia, než plnohodnotné pokračovanie). No uvidíme, ako sa s tým spoločnosť Blizzard nakoniec popasuje, ale za nás hovoríme, že podobný prístup k sequelom by si zaslúžil rad ďalších hier.

• Zdroje: PC Gamer, Kotaku

Overwatch 2 – postavte sa robotickej armáde

• Novinka: 6. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Overwatch 2 by mal svojich hráčov potešiť príbehovým kooperatívnom PvE režimom, kde sa starí aj noví hrdinovia postavia zločineckej organizácii Null Sector. Táto armáda robotických zabijakov bude rozsievať skazu na atraktívnych miestach po celom svete. Kooperácia ponúkne zábavu až pre štyroch hráčov naraz, pričom na každú misiu bude zrejme dostupná preddefinovaná zostava hrdinov, z ktorých si budete môcť vyberať a následne sa v ich koži postaviť mechanickým „nullám“ a odhaliť ich úmysly.

Americký server Game Informer na svojom YouTube kanáli zverejnil 15 minútové video, kde si nové príbehové misie môžeme dobre prezrieť. Budú sa odohrávať v rovnakých lokalitách ako klasická multiplayerová zložka hry, avšak v špeciálne navrhnutých mapách pre PvE s čiastočne zničiteľným prostredím. Jednotliví hrdinovia tu na rozdiel od PvP budú oplývať unikátnymi talentami, ktoré si budete postupne odomykať a modifikovať. Súčasťou PvE režimov potom údajne budú aj rôzne power-upy, ako sú napríklad korozívne granáty, generátor HP alebo energetický štít.

Overwatch 2 – Story Experience (Gameplay)

Pozrite sa na 15 minút z úplne nového kooperatívneho režimu.

Tieto nástroje v klasickom PvP nebudú prítomné, išlo by teda o vítané osvieženie hrateľnosti, v tejto fáze vývoja ale musíme počítať aj s variantom, že Blizzard si to nakoniec rozmyslí a tieto itemy nakoniec v hre vôbec neuvidíme, alebo napríklad v značne pozmenenej podobe.

Druhým typom PvE obsahu budú takzvané Hero Missions, teda úrovne oddelené od príbehovej kampane navrhnuté pre čo najvyššiu znovu hrateľnosť. Podľa riaditeľa vývoja Jeffa Kaplana si ich s chuťou zahráte kedykoľvek, na rozdiel od príbehových misií si tu totiž môžete zvoliť akéhokoľvek hrdinu z viac než 30 dostupných postáv. Aká však bude vaša motivácia na hranie týchto misií, zatiaľ nie je známe, možno odomykanie skinov a ďalších kozmetických záležitostí? Kto vie... no, asi vývojári z Blizzardu, tí to ale zrejme len tak nepovedia.

Overwatch 2 podľa zatiaľ dostupných informácií dorazí na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch, nad dátumom vydania ale zatiaľ bohužiaľ visí jeden veľký otáznik. Snáď sa odpovede na túto pálčivú otázku dočkáme čoskoro.

• Zdroje: YouTube (Game Informer), PC Gamer

Overwatch 2 – Oznámenie

1. Overwatch alebo Overwatch 2? To je tá otázka.
  2. Čo Overwatch 2 prinesie nové?
  3. HW nároky na Overwatch 2 PC

Overwatch alebo Overwatch 2? To je tá otázka.

• Oznámenie: 2. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Tímová strieľačka Overwatch bola oficiálne spustená v roku 2016 a veľmi rýchlo sa stala obrím hitom a stálicou onlinového neba. A dnes, 3 roky po vydaní, sa stále teší veľmi zdravej (až na niektorých toxických hráčov) a početnej komunite. Ponúka sa teda otázka, čo nový druhý diel vlastne prinesie a, až sa zdráham to vysloviť nahlas, či je pokračovanie vôbec potrebné?

Overwatch 2 – Gameplay Trailer

Gameplay trailer predvádza nielen upgradovaný vizuál, ale tiež kľúčové zmeny a novinky, ktoré druhý diel prináša na multiplayerový stôl.

No, Blizzard tieto pochyby vcelku efektívne eliminoval jednou jedinou informáciou. Overwatch jedna aj dvaja totiž ponúknu zdieľaný multiplayer, pokiaľ teda patríte medzi hráčov, ktorí prvý Overwatch aktívne hrajú a majú v pláne ešte pár rokov v tejto činnosti pokračovať, nie je problém. Až druhý diel uzrie svetlo nášho herného sveta, hráči „jednotky“ aj „dvojky“ sa budú môcť slobodne stretnúť na jednom bojisku a všetci budú mať prístup k novým mapám a hrdinom.

Ak ste ale pôvodného Overwatch presýtený a nový diel vítate s otvorenou náručou, dosť možno sa už v duchu lúčite so všetkými nahromadenými skinmi, emóciami a ďalšími kozmetickými záležitosťami, ktoré budete musieť nutne nechať za sebou. Avšak aj pre vás mám dobrú správu – všetok loot, ktorý ste za tie tri roky hrania nazbierali, sa vám automaticky prevedie do Overwatch 2 a prakticky budete pokračovať tam, kde ste skončili. Čo je objektívne vzaté ohromný krok v ústrety celej komunity, za čo si Blizzard podľa môjho názoru zaslúži veľkú pochvalu.

Overwatch 2; screenshot: hrdinovia
Staré postavy v nových kabátoch.

Čo Overwatch 2 prinesie nové?

Takže, už vieme, že prechod na Overwatch 2 nebude nič bolestivé, čo ale toto pokračovanie svojej existujúcej hráčskej základni reálne poskytne nové? V prvom rade sa dočkáme celkového vizuálneho upgradu, ktorým si prejdú ako všetky mapy, tak aj všetky navrátené postavy z prvého dielu (napríklad Reinhardt odhalí svoju mužnú fúzatú tvár) – asi aby nezapadli vedľa plánovaných nových charakterov, ktoré rozšíria už tak bohatú súpisku hrateľných bojovníkov.

Všetky postavy si budete môcť levelovať a novo aj customizovať ich zručnosti, ktorých ponuka sa oproti prvému dielu zrejme značne rozrastie, čo by mohlo podstatne osviežiť existujúcu hrateľnosť aj pre veteránov s tisíckami nahratých hodín. Jadrom celej hry bude aj naďalej PvP režim 6 na 6 hráčov, pochopiteľne nás ale neminú nové mapy, absolútne nový mód Push a dokonca aj príbehové kooperatívne misie, ktoré pomôžu rozvíjať už tak bohatú a prepracovanú mytológiu, ktorou Overwatch ako jedna z mála online FPS oplýva.

Čo je presne to, čo mi pri „jednotke“ chýbalo a som nadšený, že sa o tomto zaujímavom a farebnom svete dozvieme zase niečo viac. A že bude o čo stáť ukazuje aj bombastický 8-minútový úvodný filmík (Blizzard toto jednoducho vie), ktorý vás na druhý diel spoľahlivo navnadí.

Overwatch 2 – Zero Hour (Cinematic Trailer)

Prekrásne spracovaný filmík ukáže jednotku Overwatch v akcii v Paríži a ešte prehĺbi vaše natešenie.

Tú najdôležitejšiu informáciu sme sa ale o Overwatch 2 bohužiaľ nedozvedeli – dátum vydania. V traileri nič nie je, na BlizzCon prezentácii nebolo spomenuté ani náznakom, oficiálne stránky uvádzajú iba strohú informáciu „in development (vo vývoji)“. Momentálne nám teda nezostáva než dúfať, že sa Blizzard s vývojom nebude dlho piplať. Aj keď... nech sa radšej pípla, ale nech Overwatch 2 vo finále stojí za to!

• Zdroje: BlizzCon, Gamespot, The Verge

HW nároky na Overwatch 2 PC

Operačny systém bude oznámené bude oznámené